ΔΟΚΙΜΕΣ

Audi Q2 vs Peugeot 2008: Δυαρχία

audi-q2-vs-peugeot-2008-dyarchia-620214

Του Πάνου Ντάνου φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Η Audi παρουσιάζει το ανανεωμένο Q2 και διαμηνύει «Μη μου τους κύκλους τάραττε» στο Peugeot 2008 που «βγάζει νύχια».

Οι τέσσερις επάλληλοι κύκλοι που συνθέτουν το εμπορικό σήμα της Audi, αντιστοιχούν σε ισάριθμες μάρκες (Audi, DKW, Horch και Wanderer) που, πίσω στο μακρινό 1932, συγχωνεύθηκαν σε μία εταιρία. Αυτούς τους κύκλους του ανανεωμένου Q2, επιχειρεί να ταράξει το Peugeot 2008 με τα «νύχια του λέοντα» του δικού της trademark. Παρεμπιπτόντως, τα φώτα ημέρας του τελευταίου, εν είδει νυχιών (τα πρωτοείδαμε στο concept με το μαρτυριάρικο και διττό όνομα «Onyx» -πριν από δέκα χρόνια περίπου- και πλέον απαντώνται σε όλη τη γκάμα της Peugeot), αποτελούν μια από τις πιο επιτυχημένες εφαρμογές αυτοκινητικού χαρακτηριστικού γνωρίσματος, κυρίως κατά τις νυχτερινές ώρες.

Η σύγκριση μεταξύ των Q2 και 2008, έκτος από εύλογη και πειστική, είναι και η φιλονικία δύο κόσμων που συγκλίνουν στο premium και αποκλίνουν στην αισθητική προσέγγιση, συμπορεύονται στις διαστάσεις, αλλά επιλέγουν διαφορετικό σχεδιαστικό δρόμο.

ΕΚΑΣΤΟΣ ΕΦ Ω ΕΤΑΧΘΗ

Η ευθύνη για την περαιτέρω -τυπική- κατηγοριοποίηση των δύο μοντέλων, μετά από αυτή του segment, ανήκει στην Audi και την Peugeot: Ό,τι κι αν λέμε όλοι μας για crossover, η μεν πρώτη χαρακτηρίζει το Q2 «SUV πόλης», ενώ η δεύτερη SUV, χωρίς περιστροφές. Ασχέτως πάντως με την τσαχπινιά του «urban», το Q2 (που βασίζεται στην πλατφόρμα MQB) διατίθεται και ως τετρακίνητο με κινητήρα diesel, αντίθετα με τη γκάμα του 2008 (της πλατφόρμας CMP που είναι κατάλληλη για ηλεκτροκίνηση αλλά όχι για τετρακίνηση) που περιλαμβάνει αποκλειστικά προσθιοκίνητες εκδόσεις. Σε κάθε περίπτωση, μιλάμε για μοντέλα με παραπλήσιο ύψος, πλάτος και μεταξόνιο και υπολογίσιμη απόσταση από το έδαφος, που διαφοροποιούνται όσον αφορά το μήκος, με το 2008 να είναι περίπου 10 εκατοστά πιο μακρύ (4.300 έναντι 4.208 χιλ.).

Το ανανεωμένο Q2 επικαιροποιήθηκε και πλέον προσεγγίζει αισθητικά τα νεότερα μοντέλα «Q». Αναμενόμενα, οι περισσότερες αλλαγές εντοπίζονται στη μάσκα, τους προφυλακτήρες και τα φωτιστικά σώματα. Προσαρμόστηκε σωστά στα δεδομένα της εποχής με ποικιλία χρωματισμών και αξεσουάρ, έλαβε υπόψη τους δυνάμει πελάτες, το πεδίο δράσης και τη θέση του στο «Q lineup», αλλά διατήρησε την αυστηρότητά του και το αλύγιστο της σχεδίασης.

Το 2008, ήταν ανέλπιστο. Όχι, κανείς δεν περίμενε ένα συμβιβασμένο σχήμα από την Peugeot των τελευταίων ετών, κυρίως μετά τα 3008, 508 και 208. Ναι, όλοι αναμέναμε κάτι συναρπαστικότερο από την «ναι-μεν-αλλά» πρώτη γενιά που παρουσιάστηκε στα ύστερα της εποχής των monovolume, δεν θα ήταν δα και τόσο δύσκολο. Αλλά, το νεότερο μοντέλο (εν αναμονή του 308) μιας εταιρίας που έχει ανάγει την τόλμη σε δόγμα, εξέπληξε ακόμη και τους πιο αισιόδοξους με τις ιδιαιτερότητες του αμαξώματος. Και όχι μόνο.

Το ξεστράτισμα του 2008 από τα συνήθη συνεχίζεται και στο εσωτερικό, όπως αντίστοιχα και η επιμονή της Audi στο συγκρατημένο της σχεδίασης. Στο Q2, οι αλλαγές σε σχέση με το προ ανανέωσης μοντέλο περιοριστήκαν στους αεραγωγούς και τον επιλογέα των ταχυτήτων (εν προκειμένω του κιβωτίου S tronic) και τα νέα υλικά που επενδύουν τις επιφάνειες. H ποιότητα είναι εξαιρετική, η ευταξία το ίδιο, αλλά η μη απτική οθόνη της κονσόλας όφειλε να είναι περασμένη και ξεχασμένη, αφού έκτος των άλλων μοιάζει με ξένο σώμα. Αντίθετα, το Vitrual Cockpit, όπως ονομάζει η Audi τον ψηφιακό πίνακα οργάνων (με διαγώνιο 12,3 ίντσες) που ανήκει στις στάνταρ ή έξτρα παροχές εξοπλισμού ανάλογα με την έκδοση, είναι και δείχνει σύγχρονο, ευανάγνωστο και ιδιαίτερα λειτουργικό.

Στο χώρο των επιβατών του 2008, ο πρωταγωνιστής είναι αναμφίβολα η σχεδίαση, υπό την έννοια ότι το design προστάζει και η χρηστικότητα εκτελεί. Μάλιστα, σε μερικές περιπτώσεις το πρώτο σαμποτάρει τη δεύτερη, όπως στην περίπτωση της πολύ όμορφης σε αίσθηση και όψη στεφάνης του τιμονιού, που, σε κάποιους σωματότυπους κρύβει τις ενδείξεις του i-Cockpit. Ωστόσο, δεν πρόκειται για ένα φορμαλιστικό εσωτερικό, αφού αυτές οι περιπτώσεις είναι η εξαίρεση σε ένα χώρο που η αρτιότητα σε συνεπαίρνει. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10 ιντσών (στάνταρ από την δεύτερη τη τάξη εξοπλιστική έκδοση «Allure») είναι χάρμα ιδέσθαι και υπόδειγμα χρηστικότητας, όπως άλλωστε και η οθόνη αφής. Ειδική μνεία αξίζουν οι διακόπτες κάτω από την τελευταία, που θυμίζουν πλήκτρα πιάνου και διακόπτουν «φυσικά» την ψηφιακή «συνέχεια» στο εσωτερικό του μοντέλου.

Το απόλυτο προφίλ των δύο μοντέλων, αποκαλύπτει τον μικρότερο πρόβολο του Q2 και το μεγαλύτερο μήκος του 2008. Σε μια κατηγορία που το «off road» είναι ανέκδοτο, αλλά η κίνηση -λίγο- πέρα από τη άσφαλτο εξασφαλίζεται επαρκέστατα από το ικανό ground clearance, o περιορισμένος πρόβολος δεν προσφέρει κάτι ουσιώδες, τουναντίον, αφαιρεί πολύτιμα λίτρα αποθηκευτικού χώρου. Ο χώρος αποσκευών του 2008 χωρητικότητα 434 λίτρα, ενώ αυτός του Q2 είναι κατά 29 λίτρα μικρότερος (405).

H BENZINH ZEI (ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΕΥΕΙ)

Έτσι όπως πάνε τα πράγματα, θα ξεχάσουμε να γράφουμε για βενζινοκινητήρες. Και όσο κι αν το προηγούμενο είναι μια υπερβολή, εμπεριέχει την πραγματικότητα της «προ-ηλεκτρικής» εποχής, όπου η είδηση είναι τα αμπέρ και όχι τα οκτάνια. Ας είναι.

Όπως και στα της αισθητικής και σχεδιαστικής προσέγγισης, έτσι και στην περίπτωση των κινητήρων, τα δύο μοντέλα συγκλίνουν στο καύσιμο και, σημείο των καιρών, στο turbo, αλλά αποκλίνουν σε πολλά περισσότερα.

Το μοτέρ του Audi είναι ο γνωστός, χιλιοτραγουδισμένος TFSI, με τέσσερις 1,5 λίτρα χωρητικότητας και ισχύ 150 ίππων. Ο συνδυασμός με το πολύ καλό, 7αρι αυτόματο κιβώτιο S tronic βρίσκεται στο ζενίθ της ωριμότητας και η απόδοσή του είναι ομαλή και άκοπη, δεδομένου και του γενναίου κυβισμού. Το σύστημα COD (Cylinders on Demand), απενεργοποιεί κατά περίπτωση δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους, προκειμένου να περιορίζεται η κατανάλωση και, φυσικά, οι εκπομπές ρύπων.

Το μηχανικό σύνολο του 2008 είναι τρικύλινδρο, αλλά δεν του φαίνεται, καλά καλά ούτε στις ψηλές στροφές. Η απόδοση φτάνει τους 130 ίππους από 1.199 κ.εκ. και το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων, αξίζει κάθε ευρώ από τα 2.400 που κοστίζει σε σχέση με την αντίστοιχη, «χειροκίνητη» έκδοση.

Τους δύο κινητήρες λοιπόν, χωρίζουν 300 -περίπου- κ.εκ., 20 ίπποι και άλλα τόσα Nm ροπής (250 έναντι 230, «υπέρ» του Audi). Έλα όμως που και τα αμαξώματα χωρίζουν 100 κιλά, γεγονός που εξισορροπεί τα πράγματα, όχι σε απόλυτες επιδόσεις -όπου το Q2 αναμενόμενα υπερτερεί-, αλλά σε οδηγική αίσθηση. Ειδικά στις συγκεκριμένες εκδόσεις που το Peugeot έχει στο μανίκι τον άσο της μιας επιπλέον σχέσης του κιβωτίου.

Τα δυναμικά χαρακτηριστικά είναι πολύ καλά και στα δύο μοντέλα, ωστόσο και εδώ υπάρχουν σημαντικές διάφορες. Ενώ η ποιότητα κύλισης είναι ένθεν κακείθεν άμεμπτη, το 2008 είναι πιο άνετο, αλλά το τιμόνι του (που εξυπηρετεί άριστα στις αστικές συνθήκες) υπολείπεται σε «πληροφόρηση» σε σχέση με το Q2. Από την άλλη, το μοντέλο της Audi κλίνει προς το σπορτίφ αλλά και την άτεγκτη στάση της ανάρτησης στις κακοτεχνίες. Αξίζει να σημειώσουμε ότι, παρά την μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος του 2008, αλλά και την «ρύθμιση» της ανάρτησης, οι κλίσεις είναι μεγαλύτερες από τις αντίστοιχες του Q2 μεν, περιορισμένες δε.

Οι διάφορες μεταξύ των δύο μοντέλων, σε όλους σχεδόν τους τομείς, είναι υπαρκτές, αλλά δεν συνιστούν χάσμα. Το ίδιο ισχύει και για τις τιμές τους, που, για τις συγκεκριμένες εκδόσεις κινητήρων και μετάδοσης και ανεξάρτητα από το επίπεδο εξοπλισμού, ξεκινούν από τις 27.700 και 24.500 ευρώ, αντίστοιχα για τα Q2 και 2008. Και αυτό που τελικά μένει, είναι το ποιος έχει το «όνομα» και ποιος τη «χάρη».

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο