TOP NEWS

Citroen C3 Aircross vs Ford Puma: Φόρος τιμής στην άνεση και την οδική συμπεριφορά (αντίστοιχα)

citroen-c3-aircross-vs-ford-puma-foros-timis-stin-anesi-kai-tin-odiki-syberifora-antistoicha-620120

Του Βαγγέλη Φακατσέλη – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Σε μια εποχή που οι διαφορές μεταξύ των αυτοκινήτων γίνονται όλο και πιο δυσδιάκριτες, οι προτάσεις της Citroen και της Ford στα BSUV, αποτελούν φόρο τιμής στην άνεση και την οδική συμπεριφορά αντίστοιχα, και διαθέτουν αυτό που για μεγάλη μερίδα του ανταγωνισμού εξακολουθεί να αποτελεί ζητούμενο: τον χαρακτήρα.

Αν ήταν ανάρτηση στα social media, θα πήγαινε κάπως έτσι: σε περίπτωση που θυμάσαι να γίνεται αναφορά για σχολές στον χώρο του αυτοκινήτου, τότε ανήκεις σε ευπαθή ομάδα. Σήμερα ακούγεται περισσότερο ως αστείο ή ευσεβής πόθος (διαλέγεις και παίρνεις), αλλά στο παρελθόν, η καταγωγή ενός μοντέλου αρκούσε σε μεγάλο βαθμό ώστε να σου δώσει μια εικόνα του τι να περιμένεις από αυτό. Τόσο σε επίπεδο θετικών όσο και αρνητικών χαρακτηριστικών.

Υπήρχε η ιταλική σχολή, με έμφαση στη σχεδίαση και τις επιδόσεις. Η γαλλική με έμφαση στην άνεση και η γερμανική με σημείο αναφοράς τη στιβαρή κατασκευή. Κάπως έτσι, πολύ καιρό προτού οι ιατρικές μάσκες αντικαταστήσουν τα σταυρουδάκια ως φυλαχτό στον εσωτερικό καθρέφτη των αυτοκινήτων, το κλειδί που υπήρχε στο μπρελόκ σου, έδινε ένα ξεκάθαρο στίγμα των προτεραιοτήτων σου.

Για λόγους που δεν είναι της παρούσης, αυτό είναι κάτι που πλέον έχει πάψει να ισχύει. Τα αυτοκίνητα δεν μοιάζουν ολοένα και περισσότερο μόνο οπτικά, αλλά μηχανικά. Οικονομία κλίμακας είναι η επιστημονική ονομασία της αιτίας, όμως από την άλλη πλευρά, θα σου πει κάποιος πως σήμερα θα πρέπει να προσπαθήσεις πολύ ώστε να βρεις κακό προϊόν στον χώρο της αυτοκίνησης. Στην ερώτηση αν έχει χαθεί πλέον το παιχνίδι της διαφορετικότητας μοντέλων ανάλογα με την χώρα προέλευσης, η απάντηση είναι μάλλον ναι.

Εκείνο που φαίνεται να συμβαίνει όμως, είναι πως συγκεκριμένα χαρακτηριστικά αποτελούν πλέον γνωρίσματα εταιρειών και όχι χωρών. Για να έρθουμε συγκεκριμένα στα αυτοκίνητα του συγκριτικού, η Citroen είναι αναμφίβολα μια εταιρεία για την οποία η άνεση εξακολουθεί να αποτελεί κύριο χαρακτηριστικό των μοντέλων της, την ώρα που η Ford, είναι από τους ελάχιστους mainstream κατασκευαστές, που κρατούν υψωμένο το λάβαρο του fun to drive.

SUV ΟΠΩΣ ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ

Αυτή η τελευταία, είναι μια παράμετρος που δεν έχει την τιμητική της στην κατηγορία των SUV. Αυτά που μετράνε, είναι οι χώροι, η πρακτικότητα και προφανώς το επίπεδο εξοπλισμού και η οικονομία. Με δεδομένο πως ένα ακόμη χαρακτηριστικό που εξαπλώνεται ταχύτατα στον χώρο του αυτοκινήτου, είναι οι 3κύλινδροι κινητήρες, δεν είναι παράξενο που και τα δύο μοντέλα του συγκριτικού, εφοδιάζονται με 3κύλινδρους 1.0 (Ford) και 1.2 (Citroen) λίτρων αντίστοιχα.

Έχοντας στο portfolio της μοντέλα όπως τα Fiesta και Focus, που συγκαταλέγονται ανάμεσα στα πιο ευχάριστα οδηγικά στις κατηγορίες τους, η Ford επιχειρεί με το Puma να αποδείξει πως ακόμη κι ένα SUV μπορεί να φέρει το χαμόγελο στα χείλη του οδηγού. Και το καλύτερο είναι πως το εγχείρημα δεν μένει στα λόγια, αλλά έχει αντίκρυσμα. Πράγματι το Puma, είναι ότι πιο συμμετοχικό μπορεί να βρει κανείς στα BSUV. Το τιμόνι του είναι τυπικό δείγμα γραφής Ford, και ο 1000άρης EcoBoost παρά τον ελαφρώς… ξενέρωτο ήχο του, από τη στιγμή που παρουσιάστηκε, έχει βαρεθεί να συλλέγει βραβεία.

Λογικό, καθώς τόσο η απόδοση όσο και η λειτουργία του, παραπέμπουν σε σαφώς μεγαλύτερο κινητήρα. Σε συνδυασμό με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων του αυτοκινήτου δοκιμής, το Puma είναι ένα μοντέλο που θα ανταποκριθεί άκρως ικανοποιητικά αν θελήσεις να το πιέσεις. Περιορισμένες κλίσεις αμαξώματος και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης είναι τα δύο κύρια στοιχεία που χαρακτηρίζουν την οδική συμπεριφορά του μοντέλου της Ford.

Καλά όλα αυτά, όμως η Ford γνωρίζει πως δεν αρκεί η παιχνιδιάρικη οδική συμπεριφορά για να έρθουν οι πωλήσεις στη συγκεκριμένη κατηγορία. Έτσι λοιπόν, φρόντισε να δώσει στο Puma επιπλέον εφόδια ώστε να τα βγάλει πέρα απέναντι στον ομολογουμένως έντονο ανταγωνισμό. Ένα από αυτά, είναι οι χώροι, που παραδοσιακά δεν αποτελούν το δυνατό χαρτί της Ford. Το Puma είναι εξαίρεση, καθώς τόσο οι επιβάτες θα βολευτούν στο εσωτερικό του, όσο και οι αποσκευές τους στο χωρητικότητας 400 λίτρων πορτ μπαγκάζ. Επιπλέον, το BSUV της Ford διαθέτει ένα σύγχρονο εσωτερικό, με ψηφιακό πίνακα οργάνων και οθόνη infotainment με καλά γραφικά.

ΚΛΑΣΙΚΗ ΦΙΓΟΥΡΑ

Το C3 Aircross από την πλευρά του, είναι ένα μοντέλο με αισθητική που παραπέμπει σε πιο παραδοσιακό οικογενειακό. Ενώ έχει παρόμοιο μήκος με το Puma, αποπνέει σαφώς λιγότερο δυναμισμό, ενώ το πιο αυξημένο ύψος του αμαξώματος, υπόσχεται καλύτερους χώρους στο εσωτερικό. Άλλωστε η ειδική έκδοση CSeries της δοκιμής, με το C να προέρχεται από τη λέξη Comfort (άνεση), δίνει το στίγμα όχι μόνο του μοντέλου, αλλά της μάρκας συνολικά.

Η συγκεκριμένη έκδοση, ενώ μοιράζεται τα ίδια μηχανικά μέρη με τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου, διαθέτει αυξημένη απόσταση από το έδαφος και μαύρα προστατευτικά στους θόλους των τροχών και τους προφυλακτήρες, που παραπέμπουν σε όχημα που δεν θα έλεγε όχι και σε μια light διαδρομή εκτός δρόμου.

Επί της ουσίας, το C3 Aircross είναι ένα μοντέλο με ξεκάθαρο προσανατολισμό. Μπορεί να μεταφέρει με άνεση τέσσερις ενήλικες, διαθέτοντας επαρκείς χώρους και για τις αποσκευές, ενώ δεν λείπουν και ορισμένα στοιχεία μοντέλων MPV, όπως τα συρόμενα πίσω καθίσματα. Στην έκδοση με τον κινητήρα 1.2 των 110 ίππων και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, διαθέτει μια σχετική ζωντάνια, όμως σε καμία περίπτωση δεν σε προδιαθέτει να κινηθείς γρήγορα. Αντιθέτως, αυτό που μπορεί να σου εξασφαλίσει, είναι πως θα φτάσεις στον προορισμό σου ξεκούραστος και με κατανάλωση που δεν θα ξεπερνά τα 7 λ/100 χλμ.

Αμφότερα τα μοντέλα του συγκριτικού διαθέτουν νεανικό προφίλ, όμως είναι σαφές πως απευθύνονται σε ένα τελείως διαφορετικό κοινό. Το μεν Puma αποτελεί ένα ολοκληρωμένο πακέτο στην κατηγορία, όντας καλά εξοπλισμένο, με καλούς χώρους και έξυπνες αποθηκευτικές λύσεις, αλλά και με ένα ξεκάθαρο highlight που δεν είναι άλλο από την οδική συμπεριφορά που ξεχωρίζει στην κατηγορία. Το C3 Aircross από την πλευρά του, καθιστά σαφές πως η επιλογή του, σου ανοίγει το δρόμο για -ίσως- τις πιο άνετες και ξεκούραστες μετακινήσεις από μοντέλο της κατηγορίας. Επιπλέον, συγκριτικά με το Puma, διαθέτει και σαφώς πιο ελκυστική τιμή, που είναι περίπου €3.000 χαμηλότερη.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο