Q-ELECTRIC

Fiat 500e: Η εξέλιξη του εμβληματικού “500”

fiat-500e-i-exelixi-tou-emvlimatikou-500-620610

Η ηλεκτρική έκδοση του «γλυκύτατου» Fiat 500, παρουσιάστηκε πριν από έναν χρόνο, ως το αποτέλεσμα μίας επένδυσης 750 εκατομμυρίων ευρώ από την FCA.

Είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Ιταλικής εταιρείας, μετά από τον σύντομο «πειραματισμό» της με την ηλεκτροκίνηση, μέσω του υβριδικού 500.

Χρησιμοποιεί μία ολοκαίνουργια πλατφόρμα, ενώ είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του. Φυσικά, διατηρεί τον σχεδιαστικό χαρακτήρα που το κάνει να ξεχωρίζει, αναβαθμίζοντας τον όμως με χαρακτηριστικά όπως ο νέος σχεδιασμός στα φώτα ή η αντικατάσταση του σήματος της εταιρείας με ένα μεγάλο “500” στο εμπρός μέρος. Το μινιμαλιστικό εσωτερικό του δίνει μία αίσθηση ευρυχωρίας, ενώ ταυτόχρονα διαθέτει μία πληθώρα έξυπνων αποθηκευτικών χώρων. Η μεγάλη οθόνη 10.25 ιντσών του συστήματος infotainment παρέχει κάθε πληροφορία που σχετίζεται με την κατάσταση της μπαταρίας και τις πληροφορίες τις φόρτισης.

Η οδική συμπεριφορά του 500e χαρακτηρίζεται από μία ευχάριστη «ζωηράδα», καθώς το χαμηλό βάρος και το μικρό του μέγεθος το κάνουν ιδιαίτερα ευέλικτο, ειδικά μέσα στην πόλη. Παράλληλα, είναι εξοπλισμένο με σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να επιταχύνει, να επιβραδύνει και να διατηρείται στην λωρίδα του, χωρίς καμία προσθήκη από τον οδηγό. Η ισχύς του είναι αρκετή ακόμη και στις επαρχιακές διαδρομές, ενώ η επιλογή της Fiat να μην χρησιμοποιήσει έναν πιο δυνατό ηλεκτροκινητήρα, χάρισε στο 500e κορυφαία -για την κατηγορία του- αυτονομία. H λειτουργία οδήγησης “Range” επιτρέπει την οδήγηση του 500e μόνο με το πετάλι του φρένου, καθώς μεγιστοποιεί την ανάκτηση ενέργειας.

Το πρόγραμμα οδήγησης που ξεχωρίζει, ονομάζεται “Sherpa”, ως φόρο τιμής στους Σέρπα, λαό του Νεπάλ, που έχουν αποκτήσει παγκόσμια φήμη ως οδηγοί και αχθοφόροι στα Ιμαλάια . Αυτό απενεργοποιεί κάθε λειτουργία άνεσης (π.χ. θερμαινόμενα καθίσματα, κλιματισμός) και περιορίζει την τελική ταχύτητα στα 80 χλμ./ώρα, για να ελαχιστοποιήσει την κατανάλωση ενέργειας και να φτάσει -όπως και οι Σέρπα- στον τελικό προορισμό του.

ΔΙΑΔΡΟΜΗ

ΝΕΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ (ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ 260 ΧΛΜ.)

> 57 ΧΛΜ>

ΛΑΥΡΙΟ 81% (ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ 197 ΧΛΜ. Μειώθηκε κατά 63 ΧΛΜ.)

> 76 ΧΛΜ>

POLIS PARK 52 % (ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ 114 ΧΛΜ. Μειώθηκε κατά 83 ΧΛΜ.)

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 14.5 kWh/100km

ΤΑΧΥΦΟΡΤΙΣΤΗΣ

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 114 km

ΠΟΣΟΣΤΟ: 52%

ΧΡΟΝΟΣ ΓΙΑ ΠΛΗΡΗ ΦΟΡΤΙΣΗ: 1H15M

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 10: 150 km

ΠΟΣΟΣΤΟ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 10: 67%

WALLBOX

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 128 km

ΠΟΣΟΣΤΟ: 61%

ΧΡΟΝΟΣ ΓΙΑ ΠΛΗΡΗ ΦΟΡΤΙΣΗ: 2H16M

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 10: 144 km

ΠΟΣΟΣΤΟ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 10: 66%

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ ΦΟΡΤΙΣΤΗ: ΔΕΞΙΑ ΠΛΕΥΡΑ, ΠΙΣΩ

ΤΥΠΟΣ ΦΟΡΤΙΣΤΗ: AC, CCS DC

ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΦΟΡΤΙΣΗΣ AC: 11 kW

ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΦΟΡΤΙΣΗΣ DC: 85 kW

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο