EDITOR'S PICK

Hyundai Bayon: Με ευρωπαϊκό χαρακτήρα

hyundai-bayon-me-evropaiko-charaktira-620848

Του Andrea Rapelli, Απόδοση: Άκης Τεμπερίδης, Lexartis Φωτογραφίες: Wolfango & Federico Gualandi

Ένα μικρό SUV φτιαγμένο σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Όπλο του η ρηξικέλευθη εξωτερική σχεδίαση. Διαθέτει καλούς χώρους και υψηλή τεχνολογία, ενώ στο δρόμο αποδεικνύεται ασφαλές και οικονομικό, χάρη στον 3κύλινδρο κινητήρα. Υστερεί μόνο στον χώρο αποσκευών.

Η διαδικασία ονοματοδοσίας ενός νέου μοντέλου είναι μεγάλη υπόθεση για κάθε κατασκευαστή και ικανή να αφήσει άγρυπνους για μήνες, ακόμη και τα πιο έμπειρα στελέχη του. Πώς να διαλέξεις όνομα ανάμεσα σε δεκάδες – αν όχι εκατοντάδες – προτάσεις, μετά από ατέλειωτες συσκέψεις στο γραφείο ή μέσω webex;

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, οι άνθρωποι της Hyundai θέλησαν να υπογραμμίσουν τον ευρωπαϊκό χαρακτήρα του δεύτερου BSUV. Επέλεξαν έτσι να του δώσουν το όνομα της γαλλικής πόλης Μπαγιόν, με απλοποιημένη ορθογραφία, καθώς στα Γαλλικά γράφεται Bayonne. Πρόκειται για μια παραλιακή πόλη στη χώρα των Βάσκων, κοντά στο Μπίαριτζ και στα σύνορα με την Ισπανία. Είναι γνωστή για το περίφημο ζαμπόν της (Jambon de Bayonne), αλλά και ως γενέτειρα του Ντιντιέ Ντεσάμπ, προπονητή ποδοσφαίρου της Εθνικής Γαλλίας και παλιού αμυντικού της – την εποχή που οι Les Blues κατακτούσαν το Μουντιάλ.

Το Bayon βασίζεται στο πλαίσιο του i20 και σχεδιάστηκε για να ικανοποιήσει κυρίως τα ευρωπαϊκά γούστα. Κάτι που δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα, από τη στιγμή που οι Ευρωπαίοι οδηγοί θεωρούνται οι πιο απαιτητικοί σε επίπεδο σχεδίασης και τεχνολογικού περιεχομένου.

Οι Κορεάτες φρόντισαν να σχεδιάσουν με τόλμη το αμάξωμα των 4,18 μέτρων, ώστε να μη μοιάζει με οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί στην κατηγορία του. Ειδικά στη διχρωμία του αυτοκινήτου της δοκιμής, το Bayon κλέβει την παράσταση. Το πράσινο αυτό της Hyundai ονομάζεται Mangroove Green και άσχετα με το αν θυμίζει μαγκρόβιες, δεν παύει να είναι πολύ εντυπωσιακό, όπως και η γλυπτική του αμαξώματος. Ένας τολμηρός συνδυασμός από τομές και γωνίες προσδίδουν δυναμισμό στο σύνολο, ενώ η σχεδίαση του εμπρός μέρους και της ουράς είναι αυθεντική και τολμηρή. Το θετικό είναι ότι οι σχεδιαστές δεν αμέλησαν τις συνθήκες οδήγησης στη ζούγκλα της πόλης, φροντίζοντας να προστατέψουν το αμάξωμα από ακούσιες επαφές στο παρκάρισμα. Ο πίσω προφυλακτήρας είναι εν μέρει καλυμμένος από μαύρο πλαστικό, όπως και τα «φρύδια» στους θόλους των τροχών. Οι Κορεάτες σεβάστηκαν δηλαδή το πιο γνωστό απόφθεγμα της σύγχρονης αρχιτεκτονικής – form follows function.

ΕΥΡΥΧΩΡΗ ΚΑΜΠΙΝΑ

Με τη μεζούρα στο χέρι είδαμε ότι η τολμηρή εξωτερική σχεδίαση δεν αποβαίνει σε βάρος των εσωτερικών χώρων, οι οποίοι επαρκούν για τη φιλοξενία τεσσάρων ενηλίκων. Στο πίσω κάθισμα ο αέρας για τα γόνατα είναι περίπου 30 εκατοστά, ενώ δεν υπάρχει πρόβλημα στο πλάτος ή στο ύψος. Όμως δεν έχουν προβλεφθεί αεραγωγοί κλιματισμού για τους πίσω επιβάτες, ούτε ο αυτόματος κλιματισμός διαθέτει ξεχωριστή ρύθμιση θερμοκρασίας (δύο ζωνών). Στο πίσω μέρος υπάρχει μόνο μία θύρα USB για τη φόρτιση κινητών.

Στον τομέα της ψηφιακής τεχνολογίας, το Bayon ακολουθεί την τάση της εποχής. Το infotainment με τη μεγάλη οθόνη αφής των 10,2 ιντσών αποτελεί προαιρετικό εξοπλισμό μεν, συνιστά όμως ένα χρήσιμο σύντροφο στο δρόμο. Έχει ξεκάθαρο περιβάλλον χρήστη, ταχύτατο λογισμικό αλλά διαθέτει μόνο ενσύρματη συνδεσιμότητα με κινητά. Περιέργως, το βασικό σύστημα με τη μικρή οθόνη αφής των 8 ιντσών διαθέτει και ασύρματη σύνδεση με τις λειτουργίες Android Auto και Apple CarPlay.

Όπως και σε άλλα μοντέλα του κορεατικού ομίλου, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από ένα ειδικό μενού του infotainment διάφορους περιβαλλοντικούς ήχους. Όπως ο παφλασμός των κυμάτων, το κελάηδισμα πουλιών, η βροχή ή τα ξύλα που καίγονται στο τζάκι.

ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ

Η καθημερινότητα στην καμπίνα του Bayon συνοδεύεται από κάποιες ευφυείς λεπτομέρειες. Για παράδειγμα, όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο στο μποτιλιάρισμα και ο οδηγός του αφηρημένος, μόλις το προπορευόμενο αυτοκίνητο ξεκινά, στον πίνακα οργάνων εμφανίζεται ένα μήνυμα που τον προειδοποιεί με τη συνοδεία ενός διακριτικού ήχου. Κάθε φορά, επίσης, που ο οδηγός σβήνει τον κινητήρα, το σύστημα τον συμβουλεύει να ελέγξει μήπως κάθεται κάποιος στο πίσω κάθισμα, ή να μην αφήσει κάποιο πολύτιμο αντικείμενο στην καμπίνα. Λεπτομέρειες, θα πείτε, όμως τέτοιες μικρές ιδέες είναι που κάνουν τη διαφορά.

Ιδιαίτερα πολιτισμένο αποδεικνύεται το Bayon και στο δρόμο. Μπορεί η πίσω ανάρτηση να είναι σφιχτή στις λακκούβες, όπως στα περισσότερα SUV αυτής της κατηγορίας, όμως όλοι οι διακόπτες έχουν απαλή αίσθηση. Στον βασικό εξοπλισμό το κιβώτιο είναι χειροκίνητο – το αυτόματο διατίθεται μόνο προαιρετικά. Αλλά ο συμπλέκτης είναι πανάλαφρος και ο επιλογέας κουμπώνει με ακρίβεια σε όλες τις σχέσεις. Αυτό είναι σημαντικό, καθώς ο turbo βενζινοκινητήρας του ενός λίτρου με τους 100 ίππους, χρειάζεται κατέβασμα για να ζωντανέψει, ειδάλλως οι ρεπρίζ είναι μέτριες. Με 6η σχέση στο κιβώτιο, το Bayon χρειάζεται 20 δευτερόλεπτα για να διεκπεραιώσει το κλασικό προσπέρασμα από 70-120 χλμ./ώρα.

Το χειροκίνητο κιβώτιο με τον κωδικό iMT διαθέτει λειτουργία αυτόματης αποσύμπλεξης στην επιβράδυνση, όχι όμως στις κατηφόρες, όπου ο οδηγός χρειάζεται το φρένο του κινητήρα. Με τον κινητήρα αποσυνδεδεμένο από τη μετάδοση, το αυτοκίνητο ρολάρει στο ρελαντί. Στη συνέχεια, με το παραμικρό άγγιγμα του γκαζιού, γίνεται η σύμπλεξη κινητήρα – κιβωτίου και μάλιστα με απόλυτη ακρίβεια, αν και όχι ταχύτατα.

Στο πρόγραμμα Sport, τώρα, το Bayon δίνει μία γκαζιά στο κατέβασμα, προσομοιάζοντας την αγωνιστική τεχνική «μύτη – τακούνι». Εξισώνει με αυτόν τον τρόπο τις στροφές κινητήρα και μετάδοσης. Όμως, ας είμαστε ειλικρινείς. Το αυτοκίνητο αυτό διακρίνεται κυρίως για την οικονομία παρά για την αθλητική συμπεριφορά του. Με έναν 3κύλινδρο κινητήρα που έτσι κι αλλιώς δεν καίει πολύ, υποβοηθούμενο από ένα mild υβριδικό σύστημα 48 V, το Bayon καταναλώνει κατά μέσο όρο 6,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, τα οποία πέφτουν στα 5,0 λίτρα στην εθνική. Στην πόλη, το BSUV της Hyundai καίει μόλις 6,4 λίτρα/100 χλμ. ενώ στον αυτοκινητόδρομο κάτω από 6,6. Όλες αυτές είναι καλές τιμές σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό στην κατηγορία.

Καλά είναι τα νέα και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, χάρη στο καλοσχεδιασμένο πλαίσιο, το σωστό τιμόνι και τα καλορυθμισμένα ηλεκτρονικά. Το Bayon εμπνέει απόλυτη εμπιστοσύνη ακόμη και στο όριο ή σε απότομους ελιγμούς έκτακτης ανάγκης. Πέρα από ευχάριστο στην οδήγηση, το αυτοκίνητο έχει καλά φρένα, τα οποία επιδέχονται κριτική μόνο για τη σπογγώδη αίσθηση του πεντάλ μετά από σκληρή χρήση. Επίσης, το φρενάρισμα πάσχει ελαφρώς σε οδόστρωμα με χαμηλή και ανομοιογενή πρόσφυση.

Τέλος, όπως μπορείτε να δείτε στο σχετικό πίνακα, τα ADAS στέκονται στο ύψος των περιστάσεων, με πρώτο το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος. Όσο για το σύστημα διατήρησης λωρίδας, επεμβαίνει διακριτικά όταν ο οδηγός πατήσει με τους τροχούς τη διαγράμμιση. Είναι κι αυτός ένας ακόμη τρόπος για να καταλάβει κάποιος τον ευγενικό χαρακτήρα του Bayon.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο