TOP NEWS

Ford Fiesta v VW Polo v Renault Clio: Τρία supermini διαφορετικής «ιδεολογίας»

ford-fiesta-v-vw-polo-v-renault-clio-tria-supermini-diaforetikis-ideologias-621020

Του Θέμη Θεοδωρόπουλου – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Δοκιμάζουμε τρία εξαιρετικά supermini, πλήρη νέων τεχνολογιών, που έχουν σημειώσει μεγάλη εμπορική επιτυχία στην ελληνική αγορά. Και, οι ομοιότητες μεταξύ τους, σταματούν κάπου εκεί.

Πρόκειται για τρία αυτοκίνητα αρκετά διαφορετικής «ιδεολογίας»: Στην μία άκρη, έχουμε το Volkswagen Polo, το οποίο εφοδιάζεται με έναν turbo κινητήρα βενζίνης. Στην άλλη, το πλήρως υβριδικό Renault Clio, ενώ, κάπου στη μέση, βρίσκεται Ford Fiesta, το οποίο χρησιμοποιεί ένα ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης 48V.

Οι μορφές τους είναι οικείες, καθώς τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα βρίσκονται ήδη πολλά χρόνια στην παραγωγή (έκτη γενιά για τα Fiesta και Polo πέμπτη για το Clio). Mε την πάροδο των χρόνων έχουμε εξοικειωθεί με το παρουσιαστικό τους, ενώ οι αναλογίες τους έχουν παραμείνει ίδιες, καθιστώντας τα άμεσα αναγνωρίσιμα από κάθε γωνία. Στην εποχή μας, ο σχεδιασμός ενός αυτοκινήτου αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για τους εν δυνάμει αγοραστές της συγκεκριμένης κατηγορίας, καθώς από άποψη επιδόσεων, αλλά και κόστους, τα περισσότερα μοντέλα τείνουν σε έναν ικανοποιητικότατο «μέσο όρο». Το παραπάνω γεγονός, μαζί με τον «νεανικό» χαρακτήρα των αυτοκινήτων της δοκιμής, έχει οδηγήσει στην αυξημένη δυνατότητα εξατομίκευσης των μοντέλων, μέσα από πολλές επιλογές χρωμάτων στο αμάξωμα και επενδύσεων στο εσωτερικό τους, διάφορα σχέδια και μεγέθη ζαντών, αλλά και μικρές πρόσθετες λεπτομέρειες, κάνοντας κάθε όχημα «μοναδικό».

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΕΠΙ ΤΡΙΑ

Η κατηγορία των supermini, αποκτά όλο και περισσότερα μοντέλα που εκμεταλλεύονται την βοήθεια -ή και την αποκλειστική χρήση, σε λίγες περιπτώσεις- ενός ηλεκτροκινητήρα για να αυξήσουν τις επιδόσεις τους, ελαχιστοποιώντας ταυτόχρονα τις εκπομπές ρύπων. Τα αυτοκίνητα της δοκιμής, προσεγγίζουν τη «χρυσή τομή» στην σχέση μεταξύ απόδοσης και οικονομίας, με εντελώς διαφορετικούς τρόπους.

Το Volkswagen Polo δείχνει να ...εθελοτυφλεί για το ζήτημα της ηλεκτροκίνησης ή της ηλεκτρικής υποβοήθησης, διατηρώντας την αποκλειστική χρήση ενός θερμικού κινητήρα. Ο δημοφιλής turbo κινητήρας βενζίνης TSI του 1.5 λίτρου αποδίδει 150 ίππους, ενώ το ταχύτατο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, είναι για άλλη μια φορά, ένα μοναδικό πλεονέκτημα των αυτοκινήτων της Volkswagen. Το βενζινοκίνητο σύστημα μπορεί να ακούγεται «παραδοσιακό», αλλά το Polo κρύβει έναν ...άσσο το μανίκι του, στο θέμα της οικονομίας: Η λειτουργία αυτόματης απενεργοποίησης κυλίνδρων, όταν η χρήση τους είναι περιττή, επιτρέπει στο Volkswagen να μειώσει αισθητά την κατανάλωση, χωρίς να «θυσιάζει» της ισχύ, όταν αυτή χρειαστεί.

H Renault, εκμεταλλεύθηκε την εμπειρία και την τεχνογνωσία του τμήματος Renault E-Tech (το οποίο έχει ιδρυθεί με σκοπό την ανάπτυξη υβριδικών συστημάτων για τα μονοθέσια της Renault στην Formula 1), τοποθετώντας ένα πολύ εξελιγμένο σύστημα πλήρους υβριδικής κίνησης στο Clio. Ο κινητήρας βενζίνης 1.6 λίτρων συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, μία μικρή μπαταρία 1.2 kWh και ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (που δεν χρησιμοποιεί συμπλέκτη) εμπνευσμένο από τα κιβώτια της F1. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό, καθώς το Clio μπορεί να κινηθεί αθόρυβα (όταν βρίσκεται στο EV Mode) αλλά και σε γρήγορους ρυθμούς, με την ίδια άνεση.

Το Fiesta μπορεί να φαίνεται «αναποφάσιστο» για το θέμα της ηλεκτρικής υποβοήθησης, αλλά η Ford πήρε συνειδητά την απόφαση του ήπιου υβριδικού συστήματος κίνησης, με ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα. Αποφεύγοντας την χρήση ηλεκτροκινητήρα, η εταιρεία κατάφερε να κρατήσει το βάρος του Fiesta χαμηλά, επιτρέποντάς του να διατηρήσει τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα που αντιπροσωπεύει το συγκεκριμένο μοντέλο, και πόσο μάλλον στις εκδόσεις εξοπλισμού ST-Line. Άλλο ένα κομμάτι της εξοικονόμησης βάρους αποτελεί η χρήση του χειροκίνητου κιβωτίου 6 ταχυτήτων, το οποίο παράλληλα ταιριάζει απόλυτα στον χαρακτήρα του «ζωηρού» supermini. Ο πολυβραβευμένος κινητήρας βενζίνης Ecoboost είναι ο ισχυρότερος της δοκιμής, ενώ το ήπιο υβριδικό σύστημα γίνεται αντιληπτό μόνο όταν αφήσουμε το πετάλι του γκαζιού, όπου το αυτοκίνητο μειώνει ταχύτητα λίγο πιο έντονα, λόγω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας.

ΣΤΟΧΟΣ Η ΟΔΗΓΙΚΗ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΗ

Το Fiesta μπορεί να είναι ένα πρακτικό αυτοκίνητο πόλης, αλλά όταν βρεθεί στην λειτουργία οδήγησης «Sport», ο χαρακτήρας του μεταβάλλεται εμφανώς, αποκαλύπτοντας ένα supermini με εντυπωσιακές δυνατότητες. Το χαμηλό του βάρος, το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, και πρωτίστως το «σφιχτό» στήσιμο των εκδόσεων ST-Line, αποτελούν μία συνταγή οδηγικής απόλαυσης, την οποία η Ford τελειοποιεί εδώ και πολλά χρόνια. Καταφέρνει να διατηρεί την πρόσφυσή του και να «περνά» την δύναμή του στον δρόμο σε κάθε συνθήκη οδήγησης, ενώ όταν οδηγηθεί στα όριά του, έχει μια εξαιρετική «hot-hatch» αίσθηση.

Το Polo δείχνει πιο «ισορροπημένο», καθώς έχει προσπαθήσει να μην θυσιάσει την άνεση για τις επιδόσεις. Στα προγράμματα οδήγησης Normal και Eco, το Volkswagen κινείται ήρεμα, με το κιβώτιο ταχυτήτων να αλλάζει συχνά σχέσεις για να μεγιστοποιήσει την οικονομία καυσίμου. Όταν βρεθεί στο πρόγραμμα Sport, αποκτά έναν -ευχάριστα- νευρικό χαρακτήρα, δείχνοντας την πρόθεση του για να οδηγηθεί δυναμικά. Ταυτόχρονα, το Polo είναι το μοναδικό αυτοκίνητο της δοκιμής το οποίο προσφέρει την επιλογή εξατομικευμένου προγράμματος οδήγησης, για τους οδηγούς που επιθυμούν να παραμετροποιήσουν τις λειτουργίες του, φέρνοντάς το «στα μέτρα τους».

Από την άλλη, το πλήρως υβριδικό Renault εστιάζει -με επιτυχία- στην άνεση και την αθόρυβη λειτουργία. Το Clio ήταν πάντοτε ένα πολύ βολικό αυτοκίνητο, αλλά η υβριδική έκδοση το ...απογείωσε. Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας του λειτουργεί χωρίς να «ζορίζεται» σε όλο του το φάσμα, χωρίς δονήσεις, σε τέτοιο επίπεδο μάλιστα, που συχνά δεν γίνεται αντιληπτός. Φυσικά, η δυνατότητα του δημοφιλούς Renault να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά είναι αξιοσημείωτη, καθώς έτσι επιτυγχάνεται η απολύτως αθόρυβη κίνηση. Η συνεργία των δύο πηγών κίνησης έχει ως αποτέλεσμα την σημαντική αναβάθμιση του συνόλου του Cliο. Το κιβώτιο ταχυτήτων Ε-Τech λειτουργεί με έναν εξαιρετικά περίπλοκο τρόπο, ο οποίος έχει ως αποτέλεσμα την δυνατότητα επιλογής 15 διαφορετικών «συνδυασμών» σχέσεων.

ΤΟΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ, ΠΑΡΑΚΑΛΩ

Η τιμή αγοράς του Clio μπορεί να «τρομάζει» τους αγοραστές, αλλά η αλήθεια είναι ότι τα κόστη χρήσης του είναι εντυπωσιακά χαμηλά. Πέρα από το πλέον αποδοτικό σύνολο κίνησης, χαρακτήρας του αυτοκινήτου ωθεί τον οδηγό σε ένα πιο ξεκούραστο και χαλαρό στιλ οδήγησης, μεγιστοποιώντας την οικονομία καυσίμου. Αντίθετα, το Polo μπορεί να είναι αρκετά φθηνότερο, αλλά επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας, ενώ η κατανάλωση καυσίμου του είναι μεγαλύτερη.

Το «value» βρίσκεται στο ήπιο υβριδικό Ford Fiesta, το οποίο έχει το ισχυρότερο σύνολο κίνησης, είναι το ελαφρύτερο αλλά και το φθηνότερο, ενώ, όπως και το Clio, απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας λόγω των χαμηλών εκπομπών ρύπων. Αυτές οι επιδόσεις και η τόσο δυναμική συμπεριφορά στον δρόμο, με τιμή εκκίνησης κάτω από τις 20.000€, είναι κάτι το δυσεύρετο.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο