EDITOR'S PICK

BMW 420i Cabrio: Οι ουρανοί είναι δικοί μας

bmw-420i-cabrio-oi-ouranoi-einai-dikoi-mas-626749

Η convertible έκδοση της νέας BMW 4-Series είναι πληθωρική σε όλα της, από το μέγεθος έως την τιμή αγοράς. Πάνω απ’ όλα όμως, είναι γενναιόδωρη με τους -έως- τέσσερις επιβάτες της.

Του ΘΕΜΗ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ – Φωτογραφίες-Βίντεο: ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΩΣΤΑΚΟΣ

Δεν είναι οξύμωρο ότι το Ηνωμένο Βασίλειο αποτελεί την «πρωτεύουσα» των καμπριολέ στην Ευρώπη; Για τις ελάχιστες μέρες που δεν βρέχει, οι οδηγοί έχουν προετοιμαστεί να απολαύσουν τον ήλιο στο έπακρο, έχοντας ένα καμπριολέ να περιμένει στο γκαράζ τους. Στην Ελλάδα, θεωρούμε την λιακάδα δεδομένη και δεν «συγκινούμαστε» με έναν καθαρό ουρανό. Αυτό όμως, δεν περιόρισε τον ενθουσιασμό μας για τη νέα BMW 4-Series Cabrio.

Για πρώτη φορά στην -βραχυχρόνια- ιστορία της 4-Series, το μοντέλο διαφοροποιείται σημαντικά από τον τετράθυρο «αδερφό» του, την 3-Series, με χαρακτηριστικά όπως η αποκλειστική εμπρός μάσκα με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα (εμπνευσμένες από την BMW 328 που κυκλοφόρησε το 1936), αλλά και εντελώς διαφορετικά φωτιστικά σώματα εμπρός αλλά και πίσω.

Η BMW είχε δεχθεί παράπονα από τους αγοραστές της, για το γεγονός ότι η Σειρά-4 δεν διέφερε αισθητικά από την Σειρά-3. Με αυτή την μάσκα, σίγουρα «έλυσε» το πρόβλημα των πελατών της, αλλά ταυτόχρονα προκάλεσε αντιδράσεις, οι οποίες τελικά, απλώς έφεραν περισσότερη δημοσιότητα στο νέο μοντέλο. Πρέπει να αναφερθεί ότι οι φωτογραφίες αδικούν τον σχεδιασμό του εμπρός μέρους, καθώς «από κοντά» έχει έναν επιβλητικό χαρακτήρα.

Ο σχεδιασμός του εσωτερικού είναι πανομοιότυπος με την Coupe έκδοση. Είναι μία καλά εκτελεσμένη καμπίνα που έχει μία «ακριβή» αίσθηση, ειδικά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Οι μοναδικές διαφορές με την Coupe είναι τα κουμπιά για την λειτουργία της οροφής και οι συσκευές θέρμανσης στα προσκέφαλα του οδηγού και συνοδηγού. Αυτές οι συσκευές, σε συνδυασμό με τα θερμαινόμενα καθίσματα, επιτρέπουν στη διατήρηση μίας ευχάριστης «ζεστασιάς» ακόμη και σε μία κρύα μέρα, μεγιστοποιώντας τις ευκαιρίες να «κατέβει» η οροφή.

(THE TOP HAS) GONE SOFT

Η πιο σημαντική αλλαγή, από την προηγούμενη στην τρέχουσα Σειρά 4, είναι η υφασμάτινη οροφή του νέου μοντέλου. Το 2018, η BMW έδειξε την πρόθεσή της να καταργήσει το «hard-top» σύστημα με τα τρία αναδιπλούμενα πάνελ στα καμπριολέ της, με την παρουσίαση της τρίτης γενιάς του Ζ4, το οποίο επέστρεψε με υφασμάτινη οροφή. Η σιλουέτα της 420i αναβαθμίστηκε με τη νέα οροφή, η οποία έκανε το αυτοκίνητο πολύ πιο αεροδυναμικό σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και την ογκώδη μεταλλική οροφή του.

Φυσικά, η νέα οροφή είναι πολύ εξελιγμένη, καθώς μπορεί αν ολοκληρώσει το άνοιγμα/κλείσιμο σε 18 δευτερόλεπτα, με ταχύτητες μέχρι τα 50 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με την εταιρεία, ο μηχανισμός για αυτό το σύστημα είναι 40% ελαφρύτερος από αυτόν της μεταλλικής οροφής, παρά το γεγονός ότι το πίσω θερμαινόμενο κρύσταλλο κινείται ανεξάρτητα από την υπόλοιπη «κουκούλα». Η μοναδική θυσία για αυτή την πολυτέλεια: ο ελαφρώς μειωμένος χώρος αποσκευών.

Ταυτόχρονα, οι μηχανικοί της BMW διαχειρίστηκαν άριστα την ροή του αέρα γύρω από το αυτοκίνητο όταν η οροφή είναι κατεβασμένη, με αποτέλεσμα μία πολύ ήσυχη καμπίνα, ακόμη και σε μεγάλες ταχύτητες. Όταν η οροφή είναι κλειστή, χάρη στην ενισχυμένη ηχομόνωση στην επένδυσή της, το εσωτερικό γίνεται τόσο ήσυχο που δίνει την αίσθηση ότι το καλύπτει μία μεταλλική οροφή.

Βέβαια, ακόμη και με το μειωμένο βάρος της υφασμάτινης οροφής, η Cabrio είναι 100 κιλά βαρύτερη από την αντίστοιχη Coupe έκδοση. Μπορεί ο μηχανισμός να είναι ελαφρύτερος, αλλά η ενίσχυση του σασί για την αύξηση της στιβαρότητας προσθέτει πάντοτε αρκετά κιλά. Τουλάχιστον, στον συγκεκριμένο τομέα έχει γίνει εξαιρετική δουλειά, καθώς το αυτοκίνητο είναι σχεδόν άκαμπτο.

ΔΕΝ ΠΑΧΑΙΝΕΙ, ΟΜΟΡΦΑΙΝΕΙ

Το παραπάνω βάρος δεν επηρέασε σχεδόν καθόλου την συμπεριφορά της 420i στον δρόμο. Το μεγαλύτερο μεταξόνιο και το φαρδύτερο αμάξωμα (σε σχέση με την προηγούμενη γενιά), είχαν ως αρχικό σκοπό την διεύρυνση του χώρου των επιβατών, αλλά παράλληλα, έκαναν το αυτοκίνητο πολύ πιο ευέλικτο και ευκίνητο. Η ελαφρύτερη οροφή έχει επίσης «χαμηλώσει» το κέντρο βάρους της 420i, μειώνοντας τις κλίσεις του αυτοκινήτου. Οι νέες σχεδιαστικές αναλογίες, σε συνδυασμό με το ακριβές σύστημα διεύθυνσης και το ρυθμιζόμενο σύστημα αναρτήσεων, έχουν ένα πολύ ευχάριστο αλλά και δυναμικό οδηγικό αποτέλεσμα.

Τα 7,5 δευτερόλεπτα για να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα από την στάση, μπορεί να μην εντυπωσιάζουν με τα σημερινά δεδομένα, αλλά η επιτάχυνση είναι γραμμική και ο κινητήρας της 420i είναι πάντοτε πρόθυμος να επιταχύνει με έναν «άκοπο» χαρακτήρα.

Οι διαφορετικές λειτουργίες οδήγησης, εκτός από την ρύθμιση των αναρτήσεων, αλλάζουν και την χαρτογράφηση του κινητήρα, την απόκριση του τιμονιού και των πεταλιών. Στην κορυφαία ρύθμιση Sport+, η BMW εμφανίζει έναν δυναμικό χαρακτήρα. Η πρόσφυση είναι εξαιρετική και το αυτοκίνητο έχει μία αίσθηση σταθερότητας, ακόμη και όταν οδηγείται κοντά στα όρια του. Σίγουρα, τα λίγα παραπάνω κιλά έχουν παίξει τον ρόλο τους στην βελτίωση της πρόσφυσης, ειδικά στον πίσω άξονα.

Η ΕΤΥΜΗΓΟΡΙΑ

Ακριβώς όπως η Σειρά-4 Coupe είναι ένα από τα καλύτερα coupe μεσαίου μεγέθους, έτσι και η Cabrio έκδοσή της ηγείται στα «ανοιχτά» αυτοκίνητα της κατηγορίας, όπως αποδεικνύουν και οι πωλήσεις της. Αποτελεί μία από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στα τετραθέσια καμπριολέ, καθώς έχει καλύψει κάθε ανάγκη: Είναι εξευγενισμένη (με την οροφή κλειστή ή ανοιχτή), οι κινητήρες της είναι εξαιρετικοί, είναι ευρύχωρη και σχετικά πρακτική, ενώ το φινίρισμα και τα gadget της, εντυπωσιάζουν, όπως αναμένεται από ένα premium μοντέλο.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο