ΔΟΚΙΜΕΣ

Αποστολή στην Πορτογαλία: Πρώτες εντυπώσεις από τη νέα BMW iX2

apostoli-stin-portogalia-protes-entyposeis-apo-ti-nea-bmw-ix2-703630

Βρεθήκαμε στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση της νέας BMW X2 και σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις για τη σχεδίαση, την τεχνολογία και τους χώρους, με τη βοήθεια των συναδέλφων μας από την Ιταλία.

Του Roberto Lo Vecchio, Απόδοση: Άκης Τεμπερίδης, Lexartis

Φωτογραφίες: Stefano Guindani, Θέμης θεοδωρόπουλος

Περισσότερο coupé από πριν. Μία μικρή X6 δηλαδή, αλλά με εντελώς δικό της στιλ. Μεγαλύτερη και διαφορετική από την X1. στη δεύτερη γενιά της, η X2 γίνεται και ηλεκτρική, διατηρώντας πάντα τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της

Κάποιες φορές, για να καταλάβουμε το σήμερα χρειάζεται να ανατρέξουμε στο παρελθόν. Γι’ αυτό οι Ιταλοί συνάδελφοι σημειολογικά επέλεξαν να φωτογραφίσουν τη νέα, επανασχεδιασμένη από την αρχή X2, σε μία μονάδα ελαιοχημικών προϊόντων από ανανεώσιμες πρώτες ύλες στην Κρεμόνα. Θα μπορούσαν να είχαν επιλέξει το μουσείο με τα βιολιά που έφτιαχνε ο περίφημος Antonio Stradivari στην όμορφη αυτή πόλη της βόρειας Ιταλίας. Η ουσία είναι ότι η BMW έχει γράψει τη δική της ιστορία στο χώρο των SUV. Όταν έριξε στην αγορά την X5 το 1999, ήταν φανερό ότι προσέγγισε το θέμα sport utility με εντελώς δικό της τρόπο. Η X5 έπρεπε by design να έχει συμπεριφορά στο δρόμο ανάλογη με των γερμανικών sedan. Και πράγματι είχε, πόσο μάλλον στη δεύτερη γενιά του μοντέλου και ειδικά στην έκδοση M Performance.

BMW iX2

Οι Βαυαροί πήραν δηλαδή το αρκτικόλεξο SUV, απομόνωσαν το κεφαλαίο γράμμα S και του χάρισαν μία έννοια περισσότερο συνυφασμένη με τη συμπεριφορά στο δρόμο, παρά με τις σπορ δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου. Το «utility» από την άλλη θα μπορούσαν να το γράφουν με μικρό U. Το αποτέλεσμα ήταν μία σειρά από SUV με περήφανα βαυαρικά γονίδια, σχεδιασμένα σύμφωνα με το κυρίαρχο σλόγκαν «ultimate driving machine» που είχε επινοήσει η BMW από τη δεκαετία του ’70. Σε μια εποχή που η Mercedes διέθετε την M-Class με σασί τύπου σκάλας, η BMW εισήγαγε για πρώτη φορά την αυτοφερόμενη πλατφόρμα στην premium κατηγορία, τοποθετώντας ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα.

BMW iX2

Ουσιαστικά, η BMW άνοιξε το δρόμο και στην Porsche να παρουσιάσει την Cayenne δύο χρόνια μετά. Με αυτές τις προδιαγραφές, καμία έκπληξη δεν προκάλεσε το 2008 η παρουσίαση ενός πρωτοφανούς sport utility, ενός υπερυψωμένου coupé με επιθετικές γραμμές. Μία νέα ράτσα SUV η X6 και με ρόλο outsider στην αγορά, έκρυβε ένα αίσθημα αλαζονικής υπεροχής, λες και ήταν η εκλεκτή της παρέας. Η X6 αποδείχτηκε φαινόμενο τελικά, φέρνοντας τη μόδα των coupé SUV, την οποία στη συνέχεια ακολούθησε κάθε premium κατασκευαστής. Με την ίδια μάλιστα εμπορική προσέγγιση όλοι, άρχισαν να προσθέτουν μία coupé έκδοση σε κάθε SUV της γκάμας τους, όπως παλαιότερα έφτιαχναν ένα station για κάθε sedan. Όμως πάντα πρέπει να θυμόμαστε ότι το πρώτο coupé SUV στην ιστορία ήταν BMW.

BMW iX2

Μεγάλωσε πολύ!

Αυτονόητα, η νέα X2 δεν θα μπορούσε να προδώσει τα γονίδιά της. Αν πρέπει να περιγράψουμε το αυτοκίνητο με έναν αριθμό, αυτός δεν μπορεί να είναι άλλος από τους 313 ίππους που αποδίδει σε λειτουργία boost η ηλεκτρική iX2 xDrive30 αυτού του άρθρου. Η τιμή αυτή μεταφράζεται σε 5,6″ στο κλασικό 0-100, το οποίο όσο εντυπωσιακό και αν φαντάζει, δεν υποδηλώνει συγκλονιστικές επιταχύνσεις σε σχέση με άλλα ηλεκτρικά. Όμως η αθλητικότητα του αυτοκινήτου βρίσκεται αλλού. Στην απόκριση των κινητήρων, στη δυναμική συμπεριφορά και, γιατί όχι, στην εξωτερική του εμφάνιση. Μπορεί η σχεδίαση της X2 να μην τους κερδίζει όλους, όμως από μπροστά φαντάζει ιδιαίτερα άγρια και φωνάζει από μακριά ότι πρόκειται για BMW. Κοντός πρόβολος μπροστά, καμπυλόγραμμη οροφή και μία ουρά με λεπτότερα από πριν φωτιστικά σώματα, δίνουν τον τόνο.

BMW iX2

Όμως ο σπορ χαρακτήρας της νέας X2 συνδυάζεται με κάποια αποστασιοποίηση από το προηγούμενο μοντέλο και αυτό όχι μόνο αισθητικά. Η πρώτη X2 έμοιαζε με μία πιο παιχνιδιάρικη X1, γι’ αυτό και την είχαμε χαρακτηρίσει «X1 με αθλητικά» τον Απρίλιο του 2018. Η δεύτερη γενιά διαφέρει από την πιο οικογενειακή αδερφή της χάρη σε μία πιο αυτόνομη σχεδιαστική γλώσσα. Στην πράξη, η X2 έχει μεγαλώσει σε σχέση με πριν, με αποτέλεσμα να δείχνει πιο ώριμη, πιο αυτοκίνητο και πιο ξεχωριστή ως μοντέλο. Συγκεκριμένα, το αμάξωμα έχει πάρει σχεδόν 20 εκατοστά στο μήκος (19,4 για την ακρίβεια), φτάνοντας πλέον τα 4,55 μέτρα. Επίσης, 20 χιλιοστά στο πλάτος (1,84 μ.) –όπως και στο μεταξόνιο– και 60 χιλιοστά στο ύψος (1,56 μ.). Το αποτέλεσμα; Εσωτερικά, μια πιο ευρύχωρη καμπίνα με μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. Συγκεκριμένα, 525 λίτρα για την ηλεκτρική iX2 σε πενταθέσια διάταξη, σύμφωνα με την BMW, τα οποία αυξάνονται σε 1.400 με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα χωρίς την εταζέρα. Για τις θερμικές εκδόσεις, 560 και 1.470 λίτρα αντίστοιχα. Όπως μπορείτε να δείτε στις επόμενες σελίδες, το Κέντρο Δοκιμών του περιοδικού μέτρησε με ακρίβεια 428 λίτρα.

BMW iX2

Νέα κόλπα

Τα διπλά νεφρά, η εμβληματική μάσκα της BMW, έχει μεταλλαχτεί τα τελευταία χρόνια και πλέον –υπερτροφική πλέον σε σχέση με το παρελθόν– αποκτά διαφορετική προσωπικότητα σχεδόν σε κάθε μοντέλο. Στην εκδοχή της X2 μοιάζει να χάνει τη διττότητά της και να τείνει προς μία οριζόντια, ενιαία μάσκα, η οποία στην iX2 είναι εντελώς διακοσμητική. Ιδίως τη νύχτα, μιας και φωτίζεται το περίγραμμα, όχι όμως και το κεντρικό της τμήμα. Το σήμα της BMW ανάμεσα στις νευρώσεις του καπό είναι κάτι που έχουμε ξαναδεί στη νέα Σειρά 5, όπως και στις iX και Σειρά 4 – στην Μ4 ιδιαίτερα. Στη βασική έκδοση, οι τροχοί είναι 17″ αλλά το σπορ πακέτο Μ συνδυάζεται με δίχρωμες ζάντες 19″ σε στιλ 871, για τους πιο σκληροπυρηνικούς.

BMW iX2

Στην καμπίνα της

BMW iX2

Το ταμπλό έχει παραπλήσια διάταξη με της X1 και διαθέτει πλούσια τεχνολογία, σε ένα σκηνικό που παραπέμπει στις μεγαλύτερες BMW. Έχουμε κι εδώ, λοιπόν, τη μεγάλη, καμπυλόγραμμη «δύο σε μία» οθόνη που αποτελείται από εκείνη των οργάνων και την κεντρική του infotainment. Την τελευταία τη χειρίζεσαι αποκλειστικά με την αφή. Στην κεντρική οθόνη βρίσκεται και ένας διακόπτης για την ένταση του ήχου, όχι όμως ο περιστροφικός iDrive, που έχει παραμείνει μόνο στα πιο ακριβά μοντέλα. Στην αριστερή πλευρά του τιμονιού υπάρχει ένα paddle για τη λειτουργία boost του κινητήριου συνόλου. Με αυτό, μπορείς να αυξήσεις την ισχύ από 272 σε 313 ίππους για 10 δευτερόλεπτα.

BMW iX2

Το iDrive της X2 είναι από τις πρώτες εφαρμογές, μαζί με της X1 και της Σειράς 2 Active Tourer, που χρησιμοποιούν το λειτουργικό σύστημα 9, το οποίο εισάγει μεγάλες καινοτομίες. Καταρχάς, δε βασίζεται πλέον σε αρχιτεκτονική Linux, αλλά σε Android Automotive. Αυτό δεν αφορά τόσο τον χρήστη, ούτε αλλάζει τη ζωή του, καθώς το γραφικό περιβάλλον διατηρεί τη λογική των προηγούμενων, τα οποία εξελίχτηκαν με τα χρόνια. Όσον αφορά την εμπειρία χρήστη, το νέο λογισμικό εξασφαλίζει καλύτερη ανάδραση. Το επιτυγχάνει από τη μία με τον περιορισμό των εντολών για κάθε λειτουργία και από την άλλη με την ενσωμάτωση, στο αριστερό άκρο της οθόνης, μίας σειράς εικονιδίων widget για τις βασικότερες λειτουργίες. Σε αυτό βοηθούν και τα εξατομικευμένα εικονίδια που εμφανίζονται σέρνοντας την οθόνη από πάνω προς τα κάτω. Πέρα από το store, το σύστημα διαθέτει την πλατφόρμα βιντεοπαιχνιδιών AirConsole, τα οποία παίζονται με τηλεχειριστήριο το κινητό.

Η iX2 έκανε και ένα γρήγορο πέρασμα από το Κέντρο Δοκιμών του Quattroruote για μία σειρά στατικών δοκιμών, όπως σε κάθε αυτοκίνητο. Επιβεβαιώθηκε λοιπόν η διάταξη «semicommand» της θέσης οδήγησης, την οποία έχουν εισάγει οι τεχνικοί του Μονάχου. Αυτό μεταφράζεται σε μία εργονομία ανάμεσα σε ένα sedan και ένα SUV – αυτό που ουσιαστικά είναι η X2. Σε σχέση με το μοντέλο πρώτης γενιάς, η απόσταση από το έδαφος είναι ακριβώς ίδια, όμως ο οδηγός κάθεται τρία εκατοστά πιο κοντά στο δάπεδο. Λογικό, καθώς από κάτω βρίσκεται η μπαταρία. Γενικότερα, η καμπίνα είναι δύο εκατοστά πιο φαρδιά, ενώ η καμπυλόγραμμη διαμόρφωση της οροφής κλέβει πέντε εκατοστά από το κεφάλι των πίσω επιβατών. Ο χώρος αποσκευών έχει μεγαλώσει αρκετά.

BMW iX2

Φοράει ακόμα αθλητικά;

Άραγε, μία τόσο μεγάλη μετάλλαξη σε σχέση με την πρώτη X2, δικαιολογεί πλέον τη διατύπωση «X1 με αθλητικά»; Κατά μία έννοια όχι, μιας και μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που δεν έχει φτιαχτεί για να μπαίνει πρώτη θέση στο valet της Σκάλας του Μιλάνου – αν και ο παρκαδόρος δεν θα το αντιμετώπιζε και υποτιμητικά. Σπορ μεν, με το απαραίτητο κύρος δε. Όμως όλα αυτά περί κύρους και ετικέτας, είναι κάπως στερεοτυπικά, σωστά; Η ουσία βρίσκεται αλλού, στο περιεχόμενο.

BMW iX2

Για παράδειγμα, η άνεση που προσφέρει η νέα X2 είναι παρασάγγας καλύτερη από της προηγούμενης. Μόνο που εδώ φτάνουμε σε τομείς για τους οποίους δεν μπορούμε να μιλήσουμε για την ώρα. Αυτή η πρώιμη «επαφή» επιτεύχθηκε χάρη στη σύμφωνη γνώμη της BMW, ώστε να πάρουμε μία πρώτη γεύση από το αυτοκίνητο, με την προϋπόθεση να μην αναφερθούμε καθόλου στη δυναμική του συμπεριφορά.

BMW iX2

Το εμπάργκο έχει να κάνει με τους χρόνους έκδοσης του περιοδικού και την εξασφάλιση ίσως ευκαιριών για όλα τα ανταγωνιστικά –του Quattroruote– μέσα. Όμως θα ρισκάρουμε να σας πούμε κάτι που έτσι κι αλλιώς είναι θετικό και μάλλον θα αρέσει στο Μόναχο. Και δικαιούμαστε να το γράψουμε, καθώς δε χρειαζόταν να βγάλουμε το αυτοκίνητο στο δρόμο για να καταλάβουμε ότι η ενδοτικότητα της ανάρτησης σε έντονες ανωμαλίες, είναι καλύτερη από της πρώτης X2.

Για δύο λόγους. Πρώτον διότι ήταν σκληρή σαν τραπέζι, τουλάχιστον στη βασική έκδοση χωρίς τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ. Δεύτερον, διότι η νέα γενιά διαθέτει επανασχεδιασμένη ανάρτηση. Η iX2 xDrive30 αυτού του άρθρου, διαθέτει ενεργή ανάρτηση M στο βασικό εξοπλισμό της και ένα πακέτο μπαταριών στο δάπεδο, το οποίο συνεισφέρει στην ακαμψία του πλαισίου. Όσο για το σύστημα διεύθυνσης, δεν μπορούμε να αποκαλύψουμε τίποτα, οπότε σας παραπέμπουμε στη δοκιμή που θα ακολουθήσει τους επόμενους μήνες.

BMW iX2

Ηλεκτρική και όχι μόνο…

Μπορούμε ωστόσο να πούμε δύο λόγια για τους ηλεκτροκινητήρες. Δύο σύγχρονοι στην iX2 που οδηγήσαμε, ένας για κάθε άξονα, με ισχύ 190 ίππων ο καθένας. Η συνολική ισχύς δεν είναι βέβαια επί δύο, αλλά 272 ίπποι, για λόγους που άπτονται της κατανομής ισχύος ανάμεσα στους δύο άξονες. Η συνολική απόδοση αυξάνεται στους 313 ίππους, με τη χρήση του χειριστηρίου boost πίσω από το τιμόνι.

BMW iX2

Είδηση αποτελεί το γεγονός ότι για πρώτη φορά έχουμε μία ηλεκτρική X2, ενώ το καλοκαίρι αναμένεται μία δεύτερη, BEV έκδοση. Η γκάμα περιλαμβάνει και εκδόσεις εσωτερικής καύσης, όπως μπορείτε να δείτε στο πινακάκι των προηγούμενων σελίδων, όλες με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Steptronic επτά σχέσεων. Μην ξεχνάτε βέβαια και την diesel, στην οποία θα προστεθεί και μία δεύτερη μέσα στο καλοκαίρι. Αυτό που μπορούμε να πούμε από τώρα, είναι ότι η νέα X2 είναι ένα crossover με το οποίο επιτέλους μπορείς να κάνεις μεγάλα ταξίδια. Με μακρύτερο μεταξόνιο, καλύτερους χώρους για τα πόδια (αλλά όχι τόσο για το κεφάλι) και εργονομική θέση οδήγησης, την οποία έχουμε ήδη αναλύσει στο Κέντρο Δοκιμών περιοδικού.

BMW iX2

iX2 XDRIVE30

Τιμές κατασκευαστή αυτοκινήτου δοκιμής

Ηλεκτροκινητήρες

Ένας εμπρός και ένας πίσω, ξεχωριστής διέγερσης

Iσχύς

Μέγιστη ισχύς ανά μονάδα 190 PS

Μέγιστη ροπή ανά μονάδα 247 Nm

Συνολική μέγιστη ισχύς 272 PS

Συνολική μέγιστη ροπή 494 Nm

Μετάδοση

Κίνηση σε όλους τους τροχούς

Μειωτήρας σταθερής σχέσης

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 180 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 5,6 δλ.

Κατανάλωση ενέργειας

Κατασκευαστή: 17,8 kWh/100 χλμ.

Μπαταρία

Ιόντων λιθίου 64,7 kWh (καθαρές)

Αυτονομία

417 χλμ.

Φόρτιση

AC 11 kW/DC 130 kW

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος Χ πλάτος Χ ύψος): 4.550 x 1.850 x 1.560 χιλ.

Μεταξόνιο 2.690 χιλ.

Βάρος 2.095 κιλά

Χώρος αποσκευών

525 – 1.400 λ.

Τιμή Αγοράς

Βασική έκδοση:  € 56.560

 

ΟΙ ΘΕΡΜΙΚΕΣ Χ2

Εκδόσεις   Καύσιμο    Κύλινδροι/Χωρητικότητα            Ισχύς PS   Ροπή Nm  Κιβώτιο     Κίνηση                      Τιμή

sDrive18d  Diesel                       4/1.995                     150           360           Αυτόματο 7άρι Εμπρός              52.500

sDrive20i   Mild hybrid                3/1.499                     170           280           Αυτόματο 7άρι Εμπρός              42.150

M35i xDrive Βενζίνης                 4.1998                       300           300           Αυτόματο 7άρι 4 τροχούς          67.200

Όλες οι ειδήσεις

Έρευνα Autotypos.gr: 10% πιο ακριβή η βενζίνη με τις ίδιες διεθνείς τιμές πετρελαίου!

Δοκιμάζουμε τη βασική έκδοση του νέου Tesla Model 3: Χωρίς ανταγωνισμό

Οι εκπομπές CO2 από τις μεταφορές στην ΕΕ δεν έχουν μειωθεί από το 2011

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο