ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή BMW X6 xDrive 30d: Υπεραφθονία

dokimi-bmw-x6-xdrive-30d-yperafthonia-701980

Χωρίς να προσπαθεί να επανεφεύρει τον τροχό, η BMW X6 προσφέρει ακριβώς ό,τι χρειάζεσαι: άνεση, πολυτέλεια και επιδόσεις. Στην έκδοση πετρελαίου, μάλιστα, είναι η ιδανική αφορμή για μια εκδρομή!

του Θέμη Θεοδωρόπουλου, Φωτογραφίες: Δημήτρης Μανώλαρος

H BMW X6 είναι ένα αμφιλεγόμενο αυτοκίνητο από τη μέρα που παρουσιάστηκε, το 2008, μέχρι και σήμερα. Η οροφή με την έντονη κλίση, που θυσιάζει τηn πρακτικότητα στο βωμό του στιλ, δεν γίνεται να περάσει απαρατήρητη ή ασχολίαστη, είτε θετικά είτε αρνητικά. Πολλοί τη χαρακτηρίζουν υπερβολική και άσκοπη, αλλά δείχνει να αρέσει στον περισσότερο κόσμο, κάτι που αποδεικνύουν και oι πωλήσεις της. Μπορεί όλοι οι κατασκευαστές να ακολούθησαν τα χνάρια της με αντίστοιχα μοντέλα, η X6 όμως θα είναι για πάντα η γενέτειρα της κατηγορίας των Coupé SUV. Φέτος, υποδεχόμαστε το facelift της τρίτης γενιάς της.

Κοιτάξτε με, είμαι BMW!

Η X6 είναι ένα από τα αυτοκίνητα στην γκάμα της ΒΜW που έχει διατηρήσει την κλασική μάσκα «kidneygrill» στην παραδοσιακή μορφή της, χωρίς να την τετραγωνίσει ή να την κάνει υπερβολικά μεγάλη. Τα Angel Lights όμως -τα φώτα που έδιναν σε κάθε BMW μια χαρακτηριστική παρουσία τα βράδια- έχουν μείνει στο παρελθόν. Για να γίνεται, λοιπόν, άμεσα αναγνωρίσιμη όλο το 24ωρο, οι τεχνικοί της BMW επέλεξαν να φωτίσουν τις σχάρες τις μάσκας με έναν πρωτοποριακό τρόπο. Όταν δεις αυτά τα φώτα στον καθρέφτη σου, δεν έχεις αμφιβολία για το αυτοκίνητο που βρίσκεται πίσω σου.

X6

Countdown…

Όπως και σε όλες τις εταιρίες αυτοκινήτων, το mid-cycle facelift ξεκινά την αντίστροφη μέτρηση για τη λήξη της παραγωγής του συγκεκριμένου μοντέλου πριν δώσει τη σκυτάλη στην επόμενη γενιά. Σε μερικά μοντέλα αυτό είναι ανησυχητικό, καθώς δεν είσαι σίγουρος αν θα σου αρέσει η επόμενη γενιά, καθώς ζούμε σε μια εποχή που τα περισσότερα νέα μοντέλα είναι ηλεκτρικά και τα diesel σπανιότερα. Ευτυχώς, η BMW έχει ιδρύσει το τμήμα i για τα ηλεκτρικά της μοντέλα και έτσι έχει την ελευθερία να κατασκευάζει ακόμη θερμικά αυτοκίνητα, με μεγάλους εξακύλινδρους και οκτακύλινδρους θερμικούς κινητήρες. Και η X6 το επιβεβαιώνει, καθώς ακόμη και μετά το facelift είναι διαθέσιμη αποκλειστικά με μοτέρ 3 ή 4,4 λίτρων, προσθέτοντας απλά έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα και μια μπαταρία που αύξησαν λίγο τη δύναμή της, χωρίς να γίνονται καν αισθητοί στην οδήγηση.

Η τρίτη γενιά της X6 ανανεώθηκε για το 2024, αποκτώντας πολύ διαφορετικά φωτιστικά σώματα στο εμπρός μέρος, ελαφρώς ανασχεδιασμένα στο πίσω, έναν νέο σχεδιασμό στη μάσκα και τον προφυλακτήρα, ο οποίος, ανεξαρτήτως χρώματος, είναι μαύρος στη μέση και κάνει μια ωραία αντίθεση, αλλά και νέες επιλογές για τα σχέδια στις ζάντες. Όσο και αν αλλάζει στις λεπτομέρειες, βέβαια, η σιλουέτα της είναι άμεσα αναγνωρίσιμη από κάθε γωνία. Το ογκώδες αμάξωμα της δίνει μια επιβλητική παρουσία στο δρόμο, ενώ ειδικά με το χρώμα του αμαξώματος στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, Individual Frozen PureGrey (4.019€), και τις ζάντες των 21 ιντσών (2.041€), τραβά όλα τα βλέμματα.

Το εσωτερικό της είναι πολύ περιποιημένο και η ποιότητα συναρμολόγησης άριστη. Κάθεσαι σε αναπαυτικά, θερμαινόμενα/κλιματιζόμενα καθίσματα και με φάρδος που ξεπερνά τα 2 μέτρα, αισθάνεσαι ευρυχωρία. Ακόμη και οι πίσω επιβάτες θα στριμωχθούν από την coupé οροφή. Το τιμόνι έχει ωραία αίσθηση με ιδανικές διαστάσεις, ενώ πίσω από αυτό βρίσκεται ο… κυβερνοχώρος. Η μεγάλη κυρτή οθόνη που συνδυάζει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων με το σύστημα infotainment. Σε αυτό, έχουμε αμέτρητες δυνατότητες παραμετροποίησης για πολλές λειτουργίες της X6, όπως ο εσωτερικός φωτισμός ή τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης. Κάτι που μου αρέσει πολύ, είναι η λειτουργία gesture control, όπου ελέγχεις το σύστημα κουνώντας τα χέρια σου στον αέρα.

X6

Ο πίνακας οργάνων έχει αρκετές διαφορετικές μορφές και πληροφορίες, ενώ μέσα από αυτόν ρυθμίζουμε και το τι προβάλλεται στο head-up-display του παρμπρίζ. Οι μόνοι χειρισμοί που δεν είναι αφής βρίσκονται κάτω από τους αεραγωγούς και γύρω από το λεβιέ των ταχυτήτων και αφορούν τις πιο χρήσιμες συντομεύσεις όπου πρέπει να έχεις άμεση πρόσβαση εν κινήσει: τα προγράμματα οδήγησης, ο μοχλός της έντασης ή ο διακόπτης ρύθμισης ύψους του αμαξώματος. Όπως και σε κάθε αυτοκίνητο της BMW, η σχεδίαση της καμπίνας έχει έναν οδηγοκεντρικό και δυναμικό χαρακτήρα.

Μην ξεγελιέστε...

Μπορεί το παρουσιαστικό της να είναι επιθετικό, δίνοντας την αίσθηση ότι πρόκειται για ένα sport όχημα, αλλά στην πραγματικότητα η X6 δεν σταματά να είναι ένα ογκώδες SUV με βάρος που ξεπερνά τους δύο τόνους. Το βάρος της περιορίζει τα δυναμικά της χαρακτηριστικά, παρά τον ισχυρό κινητήρα που χρησιμοποιεί. Τα φρένα της είναι εξαιρετικά για την κατηγορία, αλλά η πρόσφυσή της στις στροφές δεν θα είναι ποτέ τόσο καλή όσο ενός sedan, κάτι που μερικές φορές ξεχνάς όταν κοιτάς την X6.

Μπορεί να μην είναι Sport, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως η οδήγησή της δεν είναι απολαυστική. Διατηρεί το εξαιρετικό τιμόνι που πάντα διακρίνει τα αυτοκίνητα της μάρκας, ενώ το σύστημα αναρτήσεων λειτουργεί άριστα, προσφέροντας μια πολύ άνετη διαδρομή, χωρίς όμως να είναι και τόσο μαλακές. Ταυτόχρονα, έχουν ρυθμιζόμενο ύψος: μπορούν να χαμηλώσουν για ευκολότερη πρόσβαση ή να ψηλώσουν για να περάσεις κάποιο εμπόδιο. Δυστυχώς, όμως, παρά τις ικανότατες αναρτήσεις που μπορούν να αυξήσουν την απόσταση από το έδαφος, δεν έχουμε κάποιο ειδικό πρόγραμμα για κίνηση εκτός δρόμου, παρά μόνο το Hill Descent Assist, για ελεγχόμενη κάθοδο σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης. Σχετικά με τα υπόλοιπα προγράμματα οδήγησης τώρα, το Comfort και το Sport δεν έχουν ιδιαίτερη διαφορά στην αίσθηση του αυτοκινήτου, αν και στο Sport αναπαράγονται ήχοι κινητήρα μέσα από τα ηχεία, δίνοντας μια επιπλέον θεατρικότητα όταν οδηγείς. Στο ECO Pro, οι επιδόσεις περιορίζονται, αλλά τουλάχιστον η κατανάλωση καυσίμου μειώνεται σημαντικά.

X6

Αυτό που ευχαριστιέσαι πραγματικά στην X6 είναι η άνεση που προσφέρει: εξαιρετική ηχομόνωση, καλή ποιότητα κύλισης και πλήρως εξελιγμένα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού. Ελέγχεις τη μουσική με κινήσεις των χεριών σου, η οθόνη στον ψηφιακό πίνακα οργάνων σου προβάλλει το δρόμο μπροστά μαζί με βελάκια για την κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσεις (χρησιμοποιώντας επαυξημένη πραγματικότητα) και κάθεσαι σε αναπαυτικά καθίσματα. Έτσι, λοιπόν, όσο «ζόρικη» κι αν φαίνεται, είναι στα καλύτερα της, όταν την οδηγείς χαλαρά.

Στην έκδοση xDrive 30d που οδηγούμε, χρησιμοποιεί έναν turbo εξακύλινδρο κινητήρα πετρελαίου, για να αποδώσει σχεδόν 300 ίππους, αλλά πιο σημαντικά, 670 Nm ροπής, επιτρέποντάς της να ρυμουλκήσει μέχρι και 3.5 τόνους (σε trailer με φρένα)! Όσο περίεργο κι αν ακούγεται, ο μικρός ηλεκτροκινητήρας του ήπιου υβριδικού συστήματος, που τοποθετείται μέσα στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, παίζει το ρόλο του στα παραπάνω νούμερα, ενώ ταυτόχρονα έχει μειώσει ελαφρώς την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Η ροπή του συστήματος είναι εξαιρετική και καταφέρνει να σε βυθίσει στο κάθισμα. Με το μετρητή δυνάμεων G του ψηφιακού πίνακα, σημειώσαμε 1.0G επιταχύνοντας από τη στάση! Εκτός από το 0-100 σε 6,1 δευτερόλεπτα, αυτό της επιτρέπει να προσπερνά με μεγάλη άνεση από οποιαδήποτε ταχύτητα, όταν ταξιδεύει.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας

Εξακύλινδρος σε σειρά

Twin-PowerTurbo, ήπιο υβριδικό 48V, άμεσου ψεκασμού πετρελαίου

Χωρητικότητα 2.993 κ.εκ.

Iσχύς κινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 298 ίπποι / 4.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 650 Nm ροπής / 1.500-2.500 σ.α.λ.

Μετάδοση

Κίνηση στους τέσσερις τροχούς (xDrive)

Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων Steptronic

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 233 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 6.1”

Μέση κατανάλωση

Κατασκευαστή (WLTP): 7-7,9 λίτρα/100 χλμ.

Εκπομπές CO2: 187 γρ./χλμ.

Ρεζερβουάρ

80 λίτρα

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.960 x 2.004 x 1.700

Μεταξόνιο 2.975 χλστ.

Βάρος 2.220 κιλά

Τιμή αγοράς

Από 108.300€

 

Όλες οι ειδήσεις

Ανανέωση για το Ford PumaΘα μπορούσε να είναι έτσι το επόμενο Fiat Panda;

Νέα BMW Σειρά 5 Touring: Άνεση σε όλες τις (plug-in) μορφές

Επίσημο: Αυτό είναι τo νέο βενζινοκίνητο MINI Cooper

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο