ΔΟΚΙΜΕΣ

Land Rover Defender P400e: Αθόρυβο off-road

land-rover-defender-p400e-athoryvo-off-road-662295

Η plug-in υβριδική έκδοση του Defender απογειώνει οικονομία καυσίμου και επίπεδο άνεσης, διατηρώντας τις δυνατότητες που το κάνουν ξεχωριστό.

Του Θέμη Θεοδωρόπουλου – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

 

Η Land Rover χρειάστηκε πάνω από 30 χρόνια για να παρουσιάσει την δεύτερη γενιά του θρυλικού Defender. Δεν είναι απλή υπόθεση, βλέπετε, ο εκμοντερνισμός ενός μοντέλου με τέτοια ιστορία. Η Mercedes έκανε ένα αντίστοιχο μεγάλο βήμα με την G-Class λίγο νωρίτερα από το Defender, διατηρώντας πολλά σημαντικά χαρακτηριστικά και ακολουθώντας τις σχεδιαστικές γραμμές που είχε εδραιώσει για το off-road μοντέλο της. Η Land Rover προσέγγισε τη νέα γενιά του  off-roader της λίγο διαφορετικά, δίνοντας του έναν εντελώς νέο, μοντέρνο χαρακτήρα, με τις αναφορές στο προηγούμενο, ιστορικό μοντέλο να περιορίζονται σε μικρές λεπτομέρειες. Λαμβάνοντας υπόψιν τον εξωφρενικά μεγάλο κύκλο ζωής της πρώτης γενιάς του Defender, φανταζόμαστε πως η Land Rover ήθελε -και κατάφερε- να δώσει στο εμβληματικό SUV της μία διαχρονική εμφάνιση, αφού είναι πολύ πιθανό παραμείνει στην αγορά για πολλά ακόμη χρόνια.

 

Ξεκάθαρα Defender

Τα τετράγωνα πλαίσια με τα στρογγυλά φώτα στο εμπρός μέρος, τα πλαστικά (αντί των μεταλλικών του παλιού Defender) «πατάκια» στο καπό, αλλά και διάφορες άλλες μικρές λεπτομέρειες στο εσωτερικό του, αποτίνουν φόρο τιμής στο προηγούμενο μοντέλο, χωρίς όμως να δίνουν την εντύπωση ότι η Land Rover έχει «κολλήσει στο παρελθόν». Η σιλουέτα του έχει αναμφίβολα την αύρα ενός Defender, καθώς έχουμε ένα αρκετά τετράγωνο αμάξωμα, με μεγάλη απόσταση από το έδαφος.

Η κολώνα “C” κρύβεται πίσω από τα παράθυρα, ενώ πάνω στα τζάμια βρίσκεται ένα προστατευτικό …τετράγωνο, το οποίο έχει σχεδιαστεί για να φιλοξενήσει τα γνήσια αξεσουάρ της Land Rover, όπως η σκάλα ή τα πλαϊνά βαλιτσάκια. Από το πίσω μέρος, δεν γινόταν να απουσιάζει η μεγάλη ρεζέρβα στο κέντρο της πλάγια ανοιγόμενης πόρτας του πορτμπαγκάζ, το οποίο έχει ελαφρώς μειωμένη χωρητικότητα στη συγκεκριμένη έκδοση, στα 853 λίτρα (σε σχέση με τα 1075 λίτρα των υπόλοιπων Defender), καθώς καλείται να φιλοξενήσει το σετ των μπαταριών του υβριδικού συστήματος, αλλά και τον ηλεκτροκινητήρα που τοποθετείται στο πίσω άξονα. Ακόμη και έτσι βέβαια, ο χώρος αποσκευών είναι πολύ μεγάλος και μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση τις αποσκευές μιας οικογένειας.

Το εσωτερικό του είναι πιο άνετο από ποτέ. Η προηγούμενη γενιά στόχευε στην ευκολία χρήσης, με έναν εργονομικό σχεδιασμό της καμπίνας, με τεράστιους διακόπτες και σκληρές επενδύσεις. Όσοι έχουν οδηγήσει το προηγούμενο Defender, σίγουρα ξέρουν το πόσο άβολα ήταν τα καθίσματα! Η Land Rover μάλλον κατάλαβε πως το αγοραστικό κοινό του Defender έχει αλλάξει: μπορεί ακόμη να ευχαριστιέται τις off-road διαδρομές, αλλά δεν πρόκειται για …αγρότες. Ειδικά σε αυτό το επίπεδο τιμών, πρόκειται για αγοραστές που απολαμβάνουν πολυτελείς προσθήκες στα αυτοκίνητα που οδηγούν.

Το Defender δείχνει να έχει βρει την χρυσή τομή μεταξύ χρηστικότητας και πολυτέλειας, δίνοντας έναν utilitarian χαρακτήρα στην καμπίνα, με τα χερούλια για τους επιβάτες και τις εκτεθειμένες «βίδες» σε διάφορα σημεία, αλλά ταυτόχρονα, το δέρμα κυριαρχεί στις περισσότερες επιφάνειες του εσωτερικού και οι εντυπωσιακές οθόνες του συστήματος infotainment και του ψηφιακού πίνακα οργάνων δίνουν έναν φουτουριστικό χαρακτήρα. Φυσικά, μέσα από την οθόνη στην κεντρική κονσόλα έχουμε πρόσβαση σε αμέτρητες λειτουργίες και πληροφορίες που σχετίζονται με την κίνηση εκτός δρόμου, όπως οι μετρητές κλίσης αμαξώματος και τροχών ή το σύστημα που υπολογίζει πόσο βυθισμένο είναι μέσα στο νερό το αμάξωμα.

 

Μην κρίνεις ένα βιβλίο από το εξώφυλλο

Όλα τα παραπάνω, είναι ασήμαντα μπροστά στις τεράστιες βελτιώσεις που έκανε η Βρετανική μάρκα στις οδηγικές δυνατότητες της νέας γενιάς. Έχοντας οδηγήσει σχεδόν όλη τη γκάμα της Land Rover και αρκετές εκδόσεις του Defender, πρέπει να παραδεχτώ πως το σύστημα αναρτήσεων της εταιρείας είναι πραγματικά εξαιρετικό, προσφέροντας κορυφαία άνεση στην αστική οδήγηση, ικανοποιητικά κρατήματα όταν οδηγηθεί δυναμικά και πολλές δυνατότητες όταν βρεθεί σε ανώμαλο οδόστρωμα. Πρόκειται για τον «άσσο στο μανίκι» του μοντέλου και στο συγκεκριμένο θέμα η Βρετανική εταιρεία έχει θέσει ψηλά τον πήχη. Στην επαναφορτιζόμενη έκδοση της δοκιμής μας, το Defender συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο, turbo κινητήρα 2 λίτρων με έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα που τοποθετείται στον πίσω άξονα. Μπορεί σε πολλά τετρακίνητα PHEV η κίνηση στον πίσω άξονα να γίνεται αποκλειστικά από τον ηλεκτρικό κινητήρα, αλλά όπως είναι αναμενόμενο το γνήσιο off-roader της Land Rover στέλνει τους αθροιστικά 404 ίππους του και στους τέσσερις τροχούς, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει τη δυνατότητα κεντρικού κλειδώματος διαφορικού.

Παρά τις τεράστιες διαστάσεις του, είναι αρκετά ευέλικτο μέσα στην πόλη και χάρη στο ελαφρύ του τιμόνι αλλά και τις πολλές κάμερες που περικυκλώνουν το αμάξωμα και προβάλλουν μία τρισδιάστατη εικόνα στον οδηγό, εξαφανίζοντας τα «νεκρά σημεία» και περνώντας ακόμη και από τα στενότερα σοκάκια με ευκολία. Ακόμη και αν τα περισσότερα Defender θα περάσουν το 90% της ζωής τους σε κάποιο αστικό κέντρο, οι δυνατότητες και οι τεχνολογίες που διαθέτουν για να κινηθούν εκτός δρόμου είναι τρομερές: Οι ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, η δυνατότητα βύθισης σχεδόν 1 μέτρο κάτω από το νερό, οι κάμερες που εντοπίζουν τα εμπόδια και σου δείχνουν ακριβώς τι βρίσκεται κάτω από το αυτοκίνητο και οι εξαιρετικές γωνίες προσέγγισης και διαφυγής, είναι μερικά από τα συστατικά της καλά μελετημένης off-road συνταγής του Defender.

Θεωρώ πως η υβριδική κίνηση συνέβαλε σημαντικά στην αναβάθμιση της άνεσης του νέου μοντέλου, καθώς η δυνατότητα να κινηθεί μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα χαρίζει διαδρομές μηδενικών ρύπων και σε συνεργασία με την άρτια ηχομόνωση της καμπίνας, μία απολύτως αθόρυβη εμπειρία. Με την μπαταρία του πλήρως φορτισμένη, μπορεί να καλύψει περίπου 45 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικά. Όταν βέβαια μπαίνει στο χορό και ο βενζινοκινητήρας, έχουμε στη διάθεση μας ένα ισχυρό σύνολο που κινεί με άνεση τους 2.5 τόνους του Defender. Βέβαια, η δυνατότητα να επιταχύνει από τη στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 5.6 δευτερόλεπτα δεν σημαίνει ότι είναι ένα αυτοκίνητο με sport χαρακτήρα, κάτι που φαίνεται ακόμη και στο δυναμικό πρόγραμμα οδήγησης. Σίγουρα, μπορεί να κινηθεί σε ταχύτατους ρυθμούς και έχει τα φρένα για να το υποστηρίξει, αλλά δεν έχει σχεδιαστεί για αυτό και το καταλαβαίνεις όταν έρθει στα όρια του.

 

Το μόνο Defender χωρίς …τέλη κυκλοφορίας

Χάρη στους χαμηλούς ρύπους του, το υβριδικό P400e μπορεί να κινηθεί ελεύθερα στον Δακτύλιο, ενώ απολαμβάνει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και φυσικά, την κατανάλωση καυσίμου ενός hatchback. Για τον ίδιο λόγο, η φορολογία και τα τέλη της συγκεκριμένης έκδοσης είναι χαμηλότερα, κάνοντας τη λίγο ακριβότερη από την εισαγωγική έκδοση πετρελαίου του ίδιου αμαξώματος, με λιγότερη από τη μισή ιπποδύναμη!

Συνοπτικά: αν αναζητάτε ένα πολυτελές SUV για off-road, το Defender είναι μία καλή επιλογή. Σίγουρα, υπάρχει η Mercedes G-Class και το Jeep Wrangler, αλλά το ένα είναι πανάκριβο και το άλλο δεν είναι πολυτελές. Για όσους ξέρουν ότι θέλουν Defender, θεωρώ πως η plug-in υβριδική έκδοση είναι ιδανικό και ταιριάζει πολύ στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο.

 

(ανταγωνισμός)

MERCEDES G500 από 248.064€

JEEP WRANGLER 4XE από 86.700€

TOYOTA LAND CRUISER από 73.780

 

Πλουραλισμός εκδόσεων

Η νέα γενιά του Defender έχει μία έκδοση για κάθε αγοραστή. Εκτός από τις πάρα πολλές εκδόσεις εξοπλισμού (συμπεριλαμβανομένης της επετειακής 75th Anniversary Edition), το επιβλητικό SUV είναι διαθέσιμο σε τρεις τύπους αμαξώματος: τρίθυρο (90), πεντάθυρο (110) και πεντάθυρο επταθέσιο(130). Οι επιλογές κινητήρα είναι επίσης πλήρεις με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, ήπια υβριδικά σύνολα και ιπποδυνάμεις από 200 μέχρι και 525 ίππους. Βέβαια, η plug-in υβριδική έκδοση P400e είναι διαθέσιμη αποκλειστικά στο πεντάθυρο αμάξωμα 110.

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο