EDITOR'S PICK

Volvo XC40 vs Peugeot 3008: Είσοδος στην πολυτέλεια

volvo-xc40-vs-peugeot-3008-eisodos-stin-polyteleia-642985

Peugeot 3008 και Volvo XC40: τα δύο plug-in υβριδικά αυτοκίνητα της δοκιμής μας, καθιστούν τη μετάβαση στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης λίγο ευκολότερη καθώς φορτίζονται μεν στη πρίζα, όμως το υβριδικό σύστημα που διαθέτουν λειτουργεί επικουρικά για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και την ίδια ώρα προσφέρει τη δυνατότητα κίνησης ως αμιγώς ηλεκτρικά!

Της Χριστίνας Μυρτώ Σταθάκη - Φωτογραφίες Βασίλης Κωστάκος

Η κατηγορία των SUV αυξάνει διαρκώς τα μέλη της , όσο αυξάνεται η δημοφιλία της. Η αρχή έγινε δειλά-δειλά με μοντέλα ενός όγκου που βαφτίστηκαν MPV (Multi-Purpose Vehicle) και σταδιακά αναμορφώθηκε και μετονομάστηκε σε SUV (Sports Utility Vehicle). Τα τελευταία χρόνια η αυξανόμενη ζήτηση για τη συγκεκριμένη κατηγορία, δημιούργησε την ανάγκη για διαφορετικά είδη SUV, τάση που σαφώς επηρέασε και τη premium κατηγορία. Απόδειξη των προαναφερομένων τα, Volvo XC40 και Peugeot 3008 της δοκιμής μας.

Η Peugeot αναζητώντας τρόπο να επιστρέψει στην κορυφή των best sellers, περίοπτη θέση που θυμίζουμε κατείχε με μοντέλα του παρελθόντος όπως τα, 106, 205,206 κ.α., αποφάσισε το 2016 να εισέλθει δυναμικά στην κατηγορία των SUV παρουσιάζοντας το πρωτοποριακό 3008, το οποίο πούλησε περισσότερες από 800.000 μονάδες, διεθνώς. Η μεγάλη εμπορική επιτυχία επισφραγίστηκε με τη βράβευση του ως «Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της χρονιάς 2017», θέτοντας γερά θεμέλια ώστε να συνεχιστεί η άκρως πετυχημένη πορεία και στις μελλοντικές γενιές του. Η νέα σειρά 3008 στέκεται με αξιώσεις απέναντι στον ήδη καθιερωμένο Premium ανταγωνισμό όπως δηλαδή το Volvo XC40, καθώς η σουηδική μάρκα δικαίως έχει κερδίσει μια θέση σε αυτή την κατηγορία, χάρη στη διαχρονικά υψηλή ποιότητα των αυτοκινήτων της.

Τα δύο μοντέλα έχουν διαφορετική αισθητική προσέγγιση. H σιλουέτα του Volvo XC40 είναι πιο μαζεμένη, ενώ το Peugeot τηρεί πιστά τα αισθητικά πρότυπα των SUV (βλ. μυώδες αμάξωμα). Με μήκος 4,44 μέτρα, είναι σχεδόν 2 εκατοστά μακρύτερο από το Volvo, το οποίο με την σειρά του είναι ελάχιστα πιο ψηλό και πιο πλατύ.

Η καμπίνα των επιβατών, ο χώρος με άλλα λόγια μέσα στον οποίο ο υποψήφιος αγοραστής περνά το μεγαλύτερο μέρος της καθημερινότητας του, αναμφίβολα έχει βαρύνουσα σημασία στη τελική επιλογή. Πρώτη διαπίστωση εδώ, ο σκουρόχρωμος διάκοσμος χαρακτηρίζει και τα δύο αυτοκίνητα της δοκιμής μας .

Από κει και πέρα, όταν εισέλθεις στο 3008 το βλέμμα μεμιάς θα κεντρίσουν, το εντυπωσιακό i-cockpit με την οθόνη 12,3 ιντσών και την οθόνη αφής του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας 10 ιντσών. Η ποιότητα κατασκευής της καμπίνας είναι υψηλή, ενώ ως έξυπνη κρίνεται η επιλογή του συνδυασμού υφάσματος και δέρματος στα πολύ άνετα καθίσματα, τόσο από αισθητικής όσο και από πρακτικής άποψης. Η παρουσία αρκετών θέσεων για μικροαντικείμενα στην καμπίνα, όπως φυσικά και η παρουσία κλασσικών χειριστηρίων για το κλιματισμό, συνιστούν επιλογές που μεγιστοποιούν την εργονομία του. Η μόνη ένσταση που έχουμε στο σημείο αυτό, αφορά στη χαμηλή τοποθέτηση της στεφάνης του τιμονιού που παρά το μικρό μέγεθος, κρύβει μέρος από τις ενδείξεις του ψηφιακού πίνακα οργάνων. Συνολικά πάντως το i-cockpit του 3008 είναι εντυπωσιακό σε σχεδίαση και πλήρως λειτουργικό.

Ανάλογα εντυπωσιακό ψηφιακό πίνακα οργάνων 12 ιντσών και infotainment 9 ιντσών με κάθετου προσανατολισμού οθόνη αφής, διαθέτει και το Volvo. Η ποιότητα κατασκευής αντίστοιχα υψηλή, τα υφασμάτινα καθίσματα προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη και άνεση, ενώ και εδώ η εργονομία είναι προσεγμένη και οι θήκες για μικροαντικείμενα αρκετές. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών στο Volvo κυμαίνεται από 405 έως 1.281 λίτρα, ενώ στο Peugeot από 395 έως 1.357 λίτρα.

Κάτω από το καπό

Η Peugeot εφοδιάζει το 3008 με έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.598 κ.εκ που σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος είναι ενσωματωμένος στο κιβώτιο e-EAT8, προσφέρει συνδυασμένη ισχύ 225 ίππων. Η μέγιστη ταχύτητα με την οποία μπορεί να κινηθεί είναι 225 χλμ./ώρα (στην επιλογή του sport προγράμματος οδήγησης) και 135 χλμ./ώρα στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Το υβριδικό 3008 επιταχύνεται από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 8,7 δευτερόλεπτα, μπορεί να κινηθεί ηλεκτρικά, με τη μπαταρία ιόντων λιθίου 13,2 kWh για απόσταση έως 55 χιλιόμετρα και έχει μέση κατανάλωση (με υβριδική λειτουργία) 1,4 λίτρα/ 100 χλμ.

Αντίστοιχα το XC40 διαθέτει έναν υπετροφοδοτούμενο τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.477 κ.εκ και αποδίδει συνολική ισχύ 211 ίππων. Διαθέτει αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, επιταχύνεται από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 8,5 δευτερόλεπτα, η τελική του ταχύτητα σταματά στα 180 χλμ./ώρα και κινούμενο ως αμιγώς ηλεκτρικό( χάρη στην μπαταρία ιόντων λιθίου 10,7 kWh) μπορεί να διανύσει μία απόσταση μέχρι 46 χλμ. Τέλος η μέση κατανάλωση καυσίμου (με υβριδική λειτουργία) προσδιορίζεται στα 2,1 λίτρα/ 100 χλμ.

Στην πράξη

Από πλευράς εξοπλισμού ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, αμφότεροι οι σημερινοί αντίπαλοι προσφέρουν στον στάνταρ εξοπλισμό τους περισσότερα από τα συνήθη στοιχεία, όπως την υποβοήθηση σε ανηφόρα, την αποτροπή σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα και την διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας. Το XC 40 διαθέτει επιπλέον σύστημα ελέγχου ευστάθειας για τρέιλερ, ενώ αντίστοιχα το 3008 προσφέρεται με, συστήματα αποφυγής σύγκρουσης και επαγρύπνησης του οδηγού.

Οδηγώντας τα δύο Ευρωπαϊκά compact SUV, απολαύσαμε πραγματικά σε κάθε είδους διαδρομή και στα δύο, τα υψηλά επίπεδα άνεσης και την άριστη ηχομόνωση της καμπίνας! Βεβαίως όπως καταγράφεται και σε όλες τις υβριδικές προτάσεις του ανταγωνισμού, το βάρος των αμαξωμάτων είναι αυξημένο (σε σχέση με τα αντίστοιχα συμβατικά μοντέλα). Όμως εδώ, υπεισέρχονται οι 225 ίπποι του 3008, για να προσδώσουν τελικώς στο Γαλλικό SUV έναν σπιρτόζικο και αρκούντως ευχάριστο χαρακτήρα!

Από την άλλη μεριά το Volvo είναι εξίσου άνετο και ασφαλές, ενώ η οδική του συμπεριφορά χαρακτηρίζεται ισορροπημένη. Οι μόνες μας ενστάσεις επί του σουηδικού μοντέλου εστιάζονται, στην υστέρηση που εμφανίζει το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων κατά τις εναλλαγές των σχέσεων και στην πολύ ελαφριά αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο