ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή DFSK E5 DE-i: 7θέσιο plug-in υβριδικό σε τιμή σοκ

dokimi-dfsk-e5-de-i-7thesio-plug-in-yvridiko-se-timi-sok-767269

Όταν ένα πλήρως εξοπλισμένο 7θέσιο SUV με plug-in hybrid τεχνολογία έρχεται με τιμή εκκίνησης λίγο πάνω από 30.000 ευρώ, οφείλεις να δώσεις προσοχή.

του Στέλιου Παππά, Φωτογραφίες: Ναυσικά Βασιλειάδου

Η κινεζική επέλαση στην ευρωπαϊκή –και κατ’ επέκταση στην ελληνική– αγορά συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό, και η DFSK είναι ένας από τους παίκτες που φιλοδοξεί να παίξει ρόλο μακροπρόθεσμα. Το όνομα μπορεί να μην είναι ακόμη ευρέως αναγνωρίσιμο, όμως οι στόχοι της φίρμας είναι ξεκάθαροι: να προσφέρει σύγχρονα, πλούσια εξοπλισμένα και value-for-money οχήματα, ικανά να τα βάλουν με καταξιωμένους κατασκευαστές. Το DFSK E5 DE-i είναι το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα της παραπάνω στρατηγικής – ένα 7θέσιο D-SUV με plug-in hybrid τεχνολογία, 250 ίππους και τιμή εκκίνησης που προκαλεί ερωτηματικά για το… τι πήγε στραβά στους άλλους.

Σοβαρό παρουσιαστικό, χωρίς φανφάρες

Με μήκος σχεδόν 4,8 μέτρα, το E5 DE-i δεν περνά απαρατήρητο – όχι γιατί επιδιώκει να ξεχωρίσει με φλύαρες γραμμές, αλλά γιατί εκπέμπει στιβαρότητα και μέτρο. Το εμπρός μέρος με τη χαρακτηριστική μάσκα Dot Matrix, όπως την ονομάζει ο κατασκευαστής, και τους λεπτεπίλεπτους full LED προβολείς δίνει τον τόνο, ενώ το φωτιζόμενο λογότυπο με το σχήμα «Ε» αφήνει μια φουτουριστική πινελιά. Πίσω, η κόκκινη LED λωρίδα ενώνει τα φωτιστικά σώματα και προσθέτει πλάτος στην εικόνα, συνδέοντας παράλληλα αισθητικά τα δύο άκρα του μοντέλου. Συνολικά, πρόκειται για ένα πληθωρικό SUV που δείχνει προσεγμένο, καλοστημένο και αρκετά «ευρωπαϊκό» αισθητικά, χωρίς υπερβολές.

Άπλετοι χώροι για 7, με πρακτικό μυαλό

Το εσωτερικό κερδίζει άμεσα τους οικογενειάρχες – και όχι μόνο. Το E5 DE-i είναι 7θέσιο, όχι για… λόγους μάρκετινγκ, αλλά στον πυρήνα του. Οι δύο πίσω θέσεις είναι πραγματικά αξιοποιήσιμες και για ενήλικες (σίγουρα όχι μπασκετμπολίστες) σε μικρές διαδρομές, χάρη στα συρόμενα καθίσματα της δεύτερης σειράς και το επίπεδο πάτωμα. Το μεταξόνιο των 2.785 mm μεταφράζεται σε ευρυχωρία για όλους, ενώ η εργονομία είναι απρόσμενα σωστά μελετημένη. Ο οδηγός κάθεται ψηλά, με καλή ορατότητα, αν και οι ψηλότεροι ίσως στριμωχτούν από την ελαφρώς περιορισμένη διαδρομή του καθίσματος, ειδικά στον κάθετο άξονα.

Οι χώροι για μικροαντικείμενα δίνουν το «παρών» σε όλη την καμπίνα, η κεντρική κονσόλα διαθέτει φυσικούς διακόπτες εκεί που πρέπει, με έναν «γερμανικό αέρα» θα λέγαμε, και το συνολικό layout θυμίζει αυτοκίνητο πιο ακριβής προέλευσης. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7” και η κύρια οθόνη αφής 12,3” (με Apple CarPlay) είναι εύχρηστες και λειτουργικές, αν και η ανάλυση θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Κάτι που παρατηρήσαμε και ίσως αφορά μερικούς είναι η όχι και τόσο καλή ποιότητα του μικροφώνου, κάνοντας την πραγματοποίηση κλήσεων μέσω του αυτοκινήτου κατά τη διάρκεια της οδήγησης οριακά αδύνατη. Η ποιότητα των υλικών είναι αξιοπρεπής, η συναρμογή ικανοποιητική, με μερικούς σποραδικούς τριγμούς να κάνουν την εμφάνισή τους σε έντονες ανωμαλίες. Όσο για τον χώρο αποσκευών; Με 686 λίτρα σε 5θέσια διαμόρφωση και εύκολη αναδίπλωση καθισμάτων, μιλάμε για ένα από τα πιο πρακτικά PHEV της αγοράς.

Ένα PHEV στο οποίο το ρεύμα πρωταγωνιστεί

Κάτω από το καπό, η DFSK διαφοροποιείται σε σχέση με την κοινή λογική των PHEV που θέλει τον βενζινοκινητήρα σε κυρίαρχο ρόλο. Το E5 DE-i δουλεύει πρώτα ως ηλεκτρικό. Ο θερμικός κινητήρας των 1.500 κυβικών με απόδοση 102 ίππους και 135 Nm λειτουργεί είτε ως range extender είτε –όταν απαιτείται– ως κινητήρας κίνησης. Ο κύριος πρωταγωνιστής είναι ο ηλεκτροκινητήρας των 177 ίππων και 300 Nm, με τη συνδυαστική απόδοση να φτάνει τους 250 ίππους, οι οποίοι με τη σειρά τους περνούν στους εμπρός τροχούς μέσω ενός κιβωτίου συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης e-CVT. Αυτά τα στοιχεία είναι που επιτρέπουν την ολοκλήρωση του 0-100 km/h σε 7,4”. Ικανοποιητικότατη τιμή για τα δεδομένα του μοντέλου, ενώ σχετικά χαμηλή είναι η τελική, φτάνοντας τα μόλις 165 km/h.

Η μπαταρία των 17,5 kWh υπόσχεται έως και 70 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας, ενώ στην πράξη εύκολα ξεπερνά τα 50-55 χλμ. με ήπια χρήση. Η φόρτιση (με ισχύ 6,6 kW) διαρκεί περίπου 4 ώρες, ενώ η κατανάλωση μπορεί να κινείται στα εντυπωσιακά επίπεδα των 2 lt/100 km, αν γίνεται τακτική φόρτιση. Ακόμα και στην περίπτωση όμως που ο οδηγός δεν είναι επιρρεπής με την αναπλήρωση της ηλεκτρικής ενέργειας, το E5 θα λειτουργήσει σαν πλήρως υβριδικό με περίσσια άνεση, κρατώντας τη μέση κατανάλωση κοντά στα 5,5 lt/100 km, ενώ η μπαταρία πάντα κρατά τουλάχιστον ένα 15-18% διαθέσιμο, χάρη στον τρόπο λειτουργίας του υβριδικού συστήματος. Συνολικά και με το 60άρι ντεπόζιτο βενζίνης γεμάτο, το trip computer θα εμφανίσει γενναιόδωρες τιμές αυτονομίας που ξεπερνούν τα 1.100 km.

Comfort is king

Οδηγώντας το DFSK E5 DE-i, είναι ξεκάθαρο πως οι μηχανικοί είχαν ένα πράγμα στο μυαλό: τη συνολική άνεση των επιβατών. Το set-up της ανάρτησης (McPherson εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω) είναι μαλακό, φιλτράρει σχετικά καλά τις κακοτεχνίες, αν και κάποιες έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες περνούν με μικρή ξηρότητα, ταράζοντας την ισορροπία του συνόλου. Η ηχομόνωση από την άλλη είναι εντυπωσιακή, με διπλά κρύσταλλα εμπρός και ελάχιστο αεροδυναμικό θόρυβο ως τα 120 km/h. Για την ακρίβεια, λόγω της ξεκάθαρης προτίμησης στο ηλεκτρικό μοτέρ, το κινητήριο σύνολο παράγει ελάχιστο θόρυβο ακόμη και σε συνθήκες που θα περίμενε κανείς το e-CVT να δείξει τις αδυναμίες του. Αυτό ευνοεί ακόμη περισσότερο την ηρεμία εντός του θαλάμου επιβατών, με τις μετακινήσεις εντός αστικού δικτύου να μην ξεχωρίζουν από ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, ενώ ακόμη και στο ταξίδι τα επίπεδα θορύβου είναι σημαντικά χαμηλότερα από τα αναμενόμενα. Το γρύλισμα του μοτέρ θα κάνει την εμφάνισή του μόνο σε έντονες επιταχύνσεις, όπου και εκεί όμως δεν θα κουράσει.

Η οδική συμπεριφορά σαν σύνολο τώρα είναι ξεκάθαρα… όχι «σπορ». Εάν πιεστεί, το E5 δεν θα τρομάξει, ούτε θα γίνει επικίνδυνο. Απλά θα ανοίξει προοδευτικά την τροχιά του, επιτρέποντας τον εύκολο χειρισμό του. Οι κλίσεις στις στροφές είναι αισθητές, το τιμόνι ελαφρύ και χωρίς ιδιαίτερο feedback, και το e-CVT κιβώτιο προδίδει την έμφαση που δίνει το μοντέλο στην άνεση. Δεν είναι φτιαγμένο για γρήγορη οδήγηση – και πολύ καλά κάνει. Εκεί που διαπρέπει είναι στο να κινείται ήσυχα, οικονομικά και ξεκούραστα, ακόμα και για εκατοντάδες χιλιόμετρα, εκμεταλλευόμενο την τεράστια αυτονομία.

Όλα αυτά με πόσο;

Το E5 DE-i δεν είναι ένα ακόμη generic κινεζικό SUV. Διαθέτει τεχνολογίες όπως Event Data Recorder (ένα είδος «μαύρου κουτιού»), δυνατότητα V2L (για παροχή ρεύματος σε εξωτερικές συσκευές), πλήρες πακέτο ADAS και εξοπλισμό που στην Premium έκδοση της δοκιμής θυμίζει αυτοκίνητο διπλάσιας τιμής.

Η DFSK αντιπροσωπεύεται στην Ελλάδα από το Spanos Group και τα αυτοκίνητά της διατίθενται από ένα δίκτυο συνεργατών σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Δράμα, Ηράκλειο, Ιωάννινα, Καρδίτσα, Κέρκυρα, Λάρισα και Σύρο. Με τιμή εκκίνησης 34.500 ευρώ (Comfort) και κορυφαίο εξοπλισμό, αλλά και 39.990 ευρώ (Premium) με επιπλέον hi-tech καλούδια (360° κάμερες, πανοραμική ηλιοροφή, ηχοσύστημα 12 ηχείων, ασύρματη φόρτιση κ.ά.) είναι το φθηνότερο 7θέσιο PHEV της ελληνικής αγοράς – και μάλιστα με 5ετή εγγύηση ή 150.000 χλμ.

Το DFSK E5 DE-i δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει με design ή μόνο μία δυναμική εικόνα. Αντίθετα, προσεγγίζει με σύνεση τις ανάγκες της οικογένειας και τις καλύπτει με τον πιο προσγειωμένο, έξυπνο και πλήρη τρόπο. Μπορεί να υστερεί σε κάποιους τομείς, αλλά υπερέχει ως σύνολο και με διαφορά μάλιστα, χάρη στην έξυπνη διαχείριση ενέργειας, τους τεράστιους χώρους, την πληρότητα εξοπλισμού και την αίσθηση ενός προϊόντος που δημιουργήθηκε μετά από αρκετή σκέψη. Αν αναζητάς ένα SUV 7 θέσεων, με τεχνολογία PHEV και τιμή που δεν σε κάνει να δακρύσεις στο ταμείο – το DFSK E5 DE-i είναι η πιο ειλικρινής απάντηση στην πιο λογική ερώτηση.

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας 

Τετρακύλινδρος σε σειρά

Ατμοσφαιρικός, άμεσου ψεκασμού βενζίνης

Χωρητικότητα 1.498 κ.εκ.

Iσχύς θερμικού κινητήρα 

Μέγιστη ισχύς: 102 ίπποι / 6.000 σ.α.λ.

Μέγιστη Ροπή: 135 Nm ροπής / 4.500 σ.α.λ.

Ισχύς ηλεκτροκινητήρα 

Μέγιστη ισχύς: 177 ίπποι

Μέγιστη Ροπή:  300 Nm

Συνδυαστική ισχύς 

217 ίπποι

300 Nm ροπής

Μετάδοση 

Κίνηση στους εμπρός τροχούς

Αυτόματο κιβώτιο συνεχούς μετάδοσης e-CVT

Επιδόσεις 

Τελική ταχύτητα: 165 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 7,4”

Μέση Κατανάλωση 

Κατασκευαστή (WLTP): 1,2 λίτρα/100 χλμ.

Εκπομπές CO2: 27.9 γρ./χλμ.

Ρεζερβουάρ

60 λίτρα

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος Χ πλάτος Χ ύψος) χλστ.: 4.760 x 1.865 x 1.710

Μεταξόνιο 2.785 χλστ.

Βάρος 1.820 κιλά

Χώρος Αποσκευών

686 λίτρα

Τιμή Αγοράς 

Από 34.500€

 

Όλες οι ειδήσεις

Kia EV5: Δες όλες τις εκδόσεις του νέου SUV – Πότε έρχεται Ελλάδα;

Η BMW που ταπεινώνει τα πάντα στην κατηγορία της – Είναι 1η σε πωλήσεις στην Ελλάδα

Skoda Fabia: Ετοιμοπαράδοτο και με 119 ευρώ/μήνα

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο