ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή Opel Astra GSe: Κεραυνός, εν αιθρία

dokimi-opel-astra-gse-keravnos-en-aithria-688625

Στο νέο Opel Astra GSe νιώθεις τη δύναμη του κεραυνού κάθε φορά που πατάς το γκάζι, αλλά εκεί που εντυπωσιάζει περισσότερο είναι στην καθημερινή συμβίωση

Του Νίκου Μαρινόπουλου, Φωτογραφίες: Ναυσικά Βασιλειάδου

Πέρα από την ελκυστική σχεδίαση και τις ζάντες των 18 ιντσών, το νεοφερμένο Opel Astra PHEV GSe με τους 225 ίππους δεν διαθέτει κάτι που να προδίδει το δυναμισμό του. Ένα Astra σαν αυτό του γείτονα με τους 130 ίππους (βενζίνης ή diesel) δείχνει στο δρόμο. Μέχρι τη στιγμή που πατάς το γκάζι κι εξαφανίζεσαι. Δίχως φασαρία από τον κινητήρα και σκασίματα από την εξάτμιση. Απλά και ουσιαστικά.

Γρήγορο ναι, καυτό όχι

Υπεύθυνο για τις καλές επιδόσεις είναι το κινητήριο σύνολο που συνδυάζει έναν κινητήρα βενζίνης 1.6 180 ίππων (250 Nm ροπής) και έναν ηλεκτρικό κινητήρα 110 ίππων (320 Nm ροπής). Η συνδυασμένη ισχύς (225 ίπποι, 360 Nm) μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, μέσω του αυτόματου κιβωτίου των οκτώ σχέσεων. Τα προγράμματα οδήγησης είναι τρία: Electric, Hybrid και Sport. Στα πρώτα δύο προγράμματα, ο θόρυβος από τον κινητήρα είναι ανεπαίσθητος.

Επιλέγοντας το πρόγραμμα Electric, μπορείς να κινηθείς αμιγώς ηλεκτρικά με ταχύτητα έως 135 χλμ./ώρα. Η ηλεκτρική αυτονομία είναι 64 χιλιόμετρα σύμφωνα με την Opel, γύρω στα 40 χιλιόμετρα υπό πραγματικές συνθήκες (με κλιματισμό, ανηφόρες, μη γραμμικές επιταχύνσεις κτλ). Αρκεί βέβαια να θυμάσαι να φορτίζεις τη μπαταρία. Καλό είναι επίσης να μην εξαντλείς την ενέργεια της μπαταρίας, γιατί σε αυτή την περίπτωση (και μόνο σε αυτή) νιώθεις μια υστέρηση στις επιδόσεις.

Το πρόγραμμα Hybrid είναι αυτό που ταιριάζει περισσότερο στο χαρακτήρα του Astra GSe και θα το εξηγήσουμε αυτό περιγράφοντας τη λειτουργία του προγράμματος Sport. GSe είναι πλέον η σπορ υπομάρκα της γερμανικής εταιρείας. Στην περίπτωση του Astra, αυτό συνεπάγεται χαμηλωμένη ανάρτηση, νέα αμορτισέρ Koni FSD (Frequency Selecting Damping) και βελτιώσεις στο σύστημα διεύθυνσης. Επιλέγεις, λοιπόν, το πρόγραμμα Sport και ετοιμάζεσαι για την απογείωση.

Κι εδώ υπάρχουν ορισμένες ενστάσεις. Όσον αφορά το δυναμισμό του Astra GSe, δεν υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία. Μπορείς να κινηθείς πολύ γρήγορα και με μεγάλη ασφάλεια, αλλά ορισμένες από τις επιλογές της Opel του στερούν τον fun-to-drive χαρακτήρα. Έως τα 8/10 το Astra GSe είναι εξαιρετικό. Όταν όμως πας όλα για όλα, εμφανίζονται οι αδυναμίες. Το εξαιρετικά άνετο κάθισμα, δεν παρέχει επαρκή πλευρική στήριξη όταν προσπαθείς να εκμεταλλευτείς τους 225 ίππους. Αναγκαστικά βάζεις κόντρα με το γόνατο στο κάτω μέρος του ταμπλό και στηρίζεσαι από το τιμόνι.

Τα ελαστικά Primacy της Michelin είναι σχεδιασμένα για να παρέχουν άνεση που συνδυάζεται με χαμηλή κατανάλωση, δηλαδή μειωμένες τριβές. Μόνο που όταν θες να νιώσεις την πλήρη δύναμη του κινητήρα στις στροφές, θέλεις τα Pilot Sport. Γιατί χαμηλή τριβή και 225 ίπποι έχουν ως αποτέλεσμα την υποστροφή ισχύος, τουλάχιστον στο τυπικό ελληνικό οδόστρωμα. Τα paddles σου φαίνονται ξαφνικά μικρά και δύσχρηστα (επειδή δεν τα βρίσκεις με την πρώτη) και το γεγονός ότι το κιβώτιο δεν κρατάει την επιλεγμένη σχέση είναι τουλάχιστον ενοχλητικό. Πλησιάζεις τη στροφή, με χαμηλή σχέση για να έχεις το φρενάρισμα του κινητήρα σύμμαχό σου και το κιβώτιο σε “αδειάζει”, επιλέγοντας μεγαλύτερη σχέση.

Το λάθος, όμως, είναι του οδηγού, όχι του αυτοκινήτου. Μπορεί η Opel να τονίζει τα σπορ χαρακτηριστικά της σειράς GSe και να δημιουργεί αυξημένες προσδοκίες, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πραγματικά σπορ προδιαγραφές έχουν παραδοσιακά τα OPC. Οπότε καταλήγουμε στο (ιδανικό) πρόγραμμα οδήγησης Hybrid.

Ιδανικό για καθημερινό

Στο πρόγραμμα αυτό νιώθεις σχεδόν την ίδια αίσθηση επιτάχυνσης με το Sport, μόνο που κατά κανόνα κινείσαι αθόρυβα. Χάνεις ελάχιστα, κερδίζεις πολλά. Η ενεργοποίηση του θερμικού κινητήρα γίνεται ανεπαίσθητα και όσον αφορά τους κραδασμούς και όσον αφορά το θόρυβο. Σε αυτόν τον τομέα, το Astra GSe αποδεικνύεται καλύτερο και από αρκετά ακριβότερα αυτοκίνητα που δεν έχουν καταφέρει να πετύχουν την ιδανική ρύθμιση. Εάν έχεις τη δυνατότητα φόρτισης της μπαταρίας στο σπίτι, κινείσαι με κατανάλωση (βενζίνης) χαμηλότερη και από τα 1,1 λίτρα που αναφέρει η Opel. Εάν όχι, τότε η μέση τιμή ανεβαίνει κοντά στα 7,0 λίτρα.

Το τιμόνι είναι ελάχιστα πιο βαρύ από το ιδανικό (βαραίνει ανάλογα με την ταχύτητα) και σχετικά ακριβές. Κινούμενος σε επαρχιακό δρόμο ή στον αυτοκινητόδρομο, αισθάνεσαι τις διαφορές από τις ρυθμίσεις στην ανάρτηση. Το Astra σου δίνει μια αίσθηση ασφαλείας και άνεσης. Ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές του οδηγού και δεν επιτρέπει στις ατέλειες του οδοστρώματος να γίνουν αισθητές στην καμπίνα. Ωστόσο, στις πολύ χαμηλές ταχύτητες, η ανάρτησή του δεν τα καταφέρνει εξίσου καλά, σίγουρα δε βοηθούν και οι μεγάλοι τροχοί.

Αν και τα στοιχεία του εξοπλισμού δεν πρέπει να παίζουν καθοριστικό ρόλο στην αξιολόγηση ενός αυτοκινήτου, πρέπει οπωσδήποτε ν’ αναφερθεί το πόσο ευκολότερη κάνει τη ζωή του οδηγού το σύστημα Intelli-Vision. Πρόκειται για το σύστημα περιμετρικών καμερών 360ο που συνδυάζονται με αισθητήρες παρκαρίσματος (εμπρός-πίσω) και την κεντρική οθόνη υψηλής ευκρίνειας. Σε προειδοποιεί και σε βοηθά να κινηθείς στα στενά και να παρκάρεις, με εικόνα και ήχο. Απλά ιδανικό στη λειτουργία του, βελτιώνει πραγματικά την καθημερινότητά σου.

Φούλ έξτρα, να τ’ αφήσω;

Στην καθημερινότητα είναι που διαπρέπει το συγκεκριμένο Astra. Για πολλούς λόγους, με πρώτο και καλύτερο τη θέση οδήγησης. Είναι πραγματικά άψογη. Ρυθμίζεται προς όλες τις διευθύνσεις, υποστηρίζει σωστά το σώμα σου, θερμαίνεται και είναι άνετη στα ταξίδια. Όλες οι ρυθμίσεις είναι ηλεκτρικές, γεγονός που σου επιτρέπει να βρεις εύκολα και γρήγορα την επιθυμητή θέση. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του δύο οθόνες 10 ιντσών, η μία για τα όργανα και η άλλη (αφής) για το infotainment. Η οθόνη του πίνακα οργάνων είναι προσαρμόσιμη, αλλά οι επιλογές προσαρμογής δεν είναι απόλυτα ικανοποιητικές επειδή δεν σου δίνει πλήρη ελευθερία επιλογής.

Η οθόνη αφής αποκρίνεται άμεσα στις εντολές, διαθέτει μεγάλο αριθμό μενού, λογικά δομημένων. Ωστόσο, ο μεγάλος αριθμός απαιτεί να “επενδύσεις” λίγο χρόνο, σταματημένος εννοείται, για να επιλέξεις τις ρυθμίσεις που επιθυμείς. Αν το κάνεις αυτό, θα δεις ότι διαθέτει (μεταξύ πολλών άλλων) ακόμα και παιχνίδια, οπότε μπορείς να βάλεις το παιδί σου να παίξει τρίλιζα ενάντια στο αυτοκίνητο ή εσύ να παίξεις κρεμάλα (αποκλειστικά στα αγγλικά).

Η εργονομία είναι πολύ καλή, χάρη στην ύπαρξη  και φυσικών κουμπιών, με ευχάριστη ανάδραση. Υπάρχουν θήκες για το κινητό, το νερό, τον καφέ, τα κλειδιά ή οτιδήποτε άλλο έχεις καθημερινά μαζί σου. Επιπλέον, οι περισσότερες από αυτές διαθέτουν κάλυμμα, οπότε ουσιαστικά μπορείς να κρύψεις κάτι από τα μάτια των περαστικών.

Η επιλογή των υλικών είναι πολύ προσεγμένη. Στο εσωτερικό του Astra συνδυάζονται ποιοτικά υλικά, μαλακά ή σκληρά, αλλά και ορισμένα που δεν είναι Α’ διαλογής. Είναι όμως συνδυασμένα με άψογο τρόπο και αφήνουν την καλύτερη δυνατή εντύπωση, τόσο στο βλέμμα όσο και στην αφή. Το HUD από την άλλη, περισσότερο έδινε την εντύπωση ενός gadget που προστέθηκε για εντυπωσιασμό, παρά διακρίθηκε για την ουσιαστική πληροφόρηση που παρέχει.

Απενεργοποιείται εάν δεν το θες, οπότε κανένα πρόβλημα. Στα θετικά του Astra και τα ADAS. Αν και συνήθως αυτά τα συστήματα είναι υπερευαίσθητα και περισσότερο σε εκνευρίζουν παρά σε διευκολύνουν, στην προκειμένη περίπτωση λειτουργούσαν πολύ σωστά. Εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων, δεν μας τρόμαξαν με την ευαισθησία τους. Επιπλέον, όταν ενεργοποιούνται, το κάνουν με ένα γλυκό τρόπο και όχι λες και προσπαθούν να σου προκαλέσουν ανακοπή.

Ξεφεύγει σε κόστος

Συγκριτικά με τις μη εξηλεκτρισμένες εκδόσεις, έχει “ενάμισι” μειονέκτημα. Το χώρο αποσκευών των 352 λίτρων (από 422) και το ρεζερβουάρ των 42 λίτρων (έναντι 52). Το τελευταίο είναι μειονέκτημα μόνο στα ταξίδια, γι’ αυτό και το μετράμε ως μισό. Γιατί στην καθημερινότητα, εάν θυμάσαι να το φορτίζεις, είναι μια διαφορά που δεν πρόκειται να σε  απασχολήσει ποτέ.

Καταλήγουμε στο κόστος και, όπως σε όλα τα PHEV, πρόκειται πραγματικά για λυπητερή. Ξεκινάει από τα 51.600 ευρώ, αλλά εάν επιλέξεις κάποιο μεταλλικό χρώμα, καλώδιο φόρτισης ή φορτιστή για το σπίτι και υπολογίσεις ορισμένα ακόμα έξοδα, σεμνά και ταπεινά φτάνεις στα 55 χιλιάρικα. Με απλά λόγια, όπως και τα αντίστοιχα ανταγωνιστικά μοντέλα, απευθύνεται κατά κανόνα στους εταιρικούς πελάτες που θα το αποκτήσουν με leasing, παρά σε ιδιώτες.

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας

Τετρακύλινδρος σε σειρά

Turbo, άμεσος ψεκασμός βενζίνης

Χωρητικότητα 1.598 κ.εκ.

Iσχύς θερμικού κινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 180 ίπποι / 6.000 σ.α.λ.

Μέγιστη Ροπή: 250 Nm / 1.750 σ.α.λ.

Iσχύς ηλεκτροκινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 110 ίπποι

Μέγιστη Ροπή: 320 Nm

Συνδυαστική ισχύς

225 ίπποι

360 Nm

Μετάδοση

Εμπρός κίνηση

Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 235 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 7,5 δλ.

Κατανάλωση καυσίμου

Κατασκευαστή (WLTP): 1,1 λίτρα/100 χλμ.

Δοκιμής: 6,1 λίτρα/100 χλμ

Εκπομπές CO2: 25 γρ./χλμ.

Pεζερβουάρ

42 λίτρα

Μπαταρία

Ιόντων λιθίου, 12,4 kWh (9,9 ωφέλιμες)

Αυτονομία

64 χιλιόμετρα

Φόρτιση

AC 7,4 kW

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος Χ πλάτος Χ ύψος) χλστ.: 4.4374 x 1.860 x 1.442 mm

Μεταξόνιο 2.675 χιλ.

Βάρος 1.703 κιλά

Χώρος αποσκευών

352 λ.

Τιμή Αγοράς

Βασική έκδοση: 44.500 €

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο