ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή Opel Grandland GSe: Υψηλών προδιαγραφών

dokimi-opel-grandland-gse-ypsilon-prodiagrafon-693322

Απόλυτα εύστοχος ο χαρακτηρισμός της Opel για το νέο Grandland GSe που είναι μεν μια νέα πρόταση, αλλά οι όποιες αλλαγές είναι κυρίως επιφανειακές.

Του: Νίκου Μαρινόπουλου Φωτογραφίες: Ναυσικά Βασιλειάδου

Η Opel αποφάσισε να αναβιώσει το λογότυπο GSe, για τις υψηλών επιδόσεων και παράλληλα οικολογικών προδιαγραφών κορυφαίες εκδόσεις των μοντέλων της. Η κίνηση αυτή, στη θεωρία (και εν μέρει στην πράξη, ανάλογα με την προσέγγισή σου), είναι αυτό που χαρακτηριστικά ονομάζουμε “win-win”. Δηλαδή, μια κατάσταση από την οποία όλοι βγαίνουν κερδισμένοι.

Μόνο η μπαταρία αλλάζει

Στη γκάμα του ανανεωμένου Grandland του 2021, κορυφαία έκδοση ήταν η Hybrid4 (από 52.150 ευρώ στην Ελλάδα). Με επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύνολο, με βάση του έναν κινητήρα βενζίνης 1.598 κ.εκ. με απόδοση 200 ίππων (και 300 Nm ροπής) και δύο ηλεκτροκινητήρες. Έναν στον εμπρός άξονα με απόδοση 110 ίππων και έναν στον πίσω άξονα με απόδοση 113 ίππων. Η συνδυασμένη ισχύς ήταν 300 ίπποι και η ροπή 520 Nm.

Η τελική ταχύτητα της συγκεκριμένης έκδοσης ήταν 235 χλμ./ώρα και ο χρόνος για το 0-100 μόλις 6,1 δευτερόλεπτα. Αποκλειστικά με τον ηλεκτρικό κινητήρα, μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα έως 135 χλμ./ώρα. Όλα αυτά τα στοιχεία, αλλά και πολλά άλλα δευτερεύοντα, είναι κοινά με τη νέα έκδοση GSe του Grandland. Το μόνο τεχνικό στοιχείο που διαφοροποιείται είναι η χωρητικότητα της μπαταρίας που από 13,2 αυξάνεται στις 14,6 kWh.

Βέβαια, αυτά είναι τα μετρήσιμα στοιχεία. Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία, προκειμένου να τονιστεί ο σπορτίφ χαρακτήρας του μοντέλου, έχουν γίνει επιπλέον αλλαγές στο πλαίσιο, στο σύστημα διεύθυνσης και στις ρυθμίσεις της ανάρτησης. Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά.

Intercity

Αυτή είναι η καθιερωμένη ονομασία στην Ευρώπη για τα τρένα που ταξιδεύουν σε μεγάλες αποστάσεις, συνδέοντας τις μεγάλες πόλεις. Αυτός είναι και ο ρόλος στον οποίο βαθμολογείται με άριστα το Grandland GSe, για πολλούς λόγους. Πρώτος από αυτούς, οι καλές επιδόσεις του. Πέρα από τις τυπικές μετρήσεις των περιοδικών, η αίσθηση που σου δίνει είναι ότι έχει “γκάζι” και μάλιστα υπό όλες τις συνθήκες. Είτε κινείσαι με χαμηλή ταχύτητα και θέλεις να επιταχύνεις για να προσπεράσεις είτε κινείσαι με υψηλή ταχύτητα και θέλεις ν’ ανεβάσεις λιγάκι τους σφυγμούς σου. Το κινητήριο σύνολο του Grandland GSe, σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, σου δίνει πάντα αυτό που ζητάς. Για την ακόμα καλύτερη εκμετάλλευσή του, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τέσσερα προγράμματα οδήγησης.

Το “Electric” ενεργοποιείται μόνο όταν η μπαταρία έχει επαρκές απόθεμα ενέργειας. Στο πρόγραμμα αυτό, το Grandland GSe έχει αυτονομία γύρω στα 40-45 χιλιόμετρα υπό κανονικές συνθήκες (64 χιλιόμετρα αυτονομίας σύμφωνα με την Opel). Πρακτικά, η αυτονομία αυτή είναι επαρκής για τις καθημερινές μετακινήσεις, αρκεί να υπάρχει δυνατότητα φόρτισης στο σπίτι ή στο γραφείο. Εάν το απόθεμα ενέργειας δεν είναι επαρκές, επιλέγεται αυτόματα το πρόγραμμα “Hybrid”. Το πρόγραμμα αυτό είναι το ιδανικό για το Grandland GSe, καθώς ταιριάζει άψογα με το χαρακτήρα του. Στο πρόγραμμα αυτό, οι επιδόσεις είναι καλές, το επίπεδο θορύβου πολύ περιορισμένο και (εφόσον η μπαταρία δεν είναι εξαντλημένη) η κατανάλωση συγκλονιστικά χαμηλή.

Κάτω από 2,0 λίτρα/100 χλμ στην πόλη και περίπου διπλάσια στο ταξίδι. Ανάλογα με την απόσταση, στο ταξίδι είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα εξαντληθεί η μπαταρία. Ακόμα και σε αυτή την περίπτωση, η μέση κατανάλωση του Grandland GSe δεν ξεπερνά τα 7,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Μια τιμή εξαιρετική για τετρακίνητο όχημα με βάρος κοντά στους δύο τόνους (1.876 κιλά δίχως επιβάτες ή αποσκευές).

Δεν είναι αυτό που νομίζεις

Επιλέγοντας το πρόγραμμα “Sport”, η προθυμία του αυτοκινήτου να επιταχύνει αυξάνεται ελαφρά, ενώ η αύξηση του επιπέδου θορύβου είναι δυσανάλογα μεγάλη. Εάν ήταν αυτοκίνητο που απευθύνεται στους νέους, δεν θα μας ενοχλούσε. Επειδή όμως απευθύνεται κυρίως σε οικογενειάρχες (για λόγους που θα αναλύσουμε και αμέσως παρακάτω), το συγκεκριμένο πρόγραμμα δεν έχει θετικό πρόσημο στην όλη οδηγική εμπειρία. Τέλος, υπάρχει και το πρόγραμμα “4WD”. Στο πρόγραμμα αυτό, ο πίσω ηλεκτροκινητήρας είναι διαρκώς σε λειτουργία, προκειμένου να βελτιώσει την πρόσφυση σε συνθήκες που αυτή είναι μειωμένη (πχ. στα χιόνια).

Η επιλογή του συγκεκριμένου προγράμματος, δεν έχει ιδιαίτερο αντίκτυπο στην οδική συμπεριφορά. Εάν κάποιος περιμένει δυναμική συμπεριφορά και πλασαρίσματα, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι το Grandland GSe, παρά τους 300 ίππους και την τετρακίνηση, είναι κατά κανόνα αποτελεσματικό και ασφαλές, όχι παιχνιδιάρικο. “Δεν είναι αυτό που νομίζεις”, θα μπορούσε να είναι μια καθόλα δικαιολογημένη απάντηση προς τη σύζυγο, της οποίας το “στράβωμα” είναι συνήθως ευθέως ανάλογο της ιπποδύναμης. Όταν όμως πας με τα νερά του Grandland GSe, δηλαδή οδηγείς στρωτά και σβέλτα, θα ικανοποιήσεις όλη την οικογένεια. Η σύζυγος θα απολαύσει το υψηλό επίπεδο άνεσης (από την ανάρτηση και τα χαμηλά επίπεδα θορύβου) και τα παιδιά το γεγονός ότι θα φτάσεις γρήγορα στον προορισμό σου, πριν εξαντληθεί η μπαταρία της ηλεκτρονικής συσκευής.

Μιας και είμαστε στις πίσω θέσεις, να τονίσουμε την ευρυχωρία τους. Τόσο σε ύψος όσο και σε χώρο για τα γόνατα. Κανένα πρόβλημα, ακόμα και για ψηλούς επιβάτες. Αντιθέτως, ο χώρος αποσκευών υστερεί. Από 514 λίτρα στις υπόλοιπες εκδόσεις του Grandland, το υβριδικό σύστημα του GSe μειώνει τη χωρητικότητα στα 390 λίτρα. Παραπλήσια με ενός μεσαίου hatchback και σίγουρα κατώτερη του ανεμενομένου. Δυστυχώς, η οικολογία, όπως και η ομορφιά, θέλει θυσίες.

Αρχίστε την επανάσταση χωρίς εμένα

Περνώντας στις εμπρός θέσεις, η αρχική αίσθηση που σου δίνει το κάθισμα του οδηγού (και του συνοδηγού) είναι ότι αυτό είναι το πιο σκληρό κάθισμα αυτοκινήτου στο οποίο έχεις καθίσει στη ζωή σου. Στην πορεία, η εντύπωση αυτή γίνεται θετική. Κάθεσαι πολύ άνετα, ακόμα και για μεγάλες αποστάσεις, αλλά δε στηρίζει καθόλου το σώμα σου στις στροφές. Ένας ακόμα λόγος να μειώσεις το ρυθμό. Πέρα από τα καθίσματα, το εσωτερικό του δεν διαθέτει κάτι διαφορετικό σε σχέση με τις φθηνότερες εκδόσεις. Η ποιότητα της καμπίνας είναι υψηλού επιπέδου σε γενικές γραμμές, με ποιοτικά υλικά και καλή συναρμογή, δίχως να λείπουν και κάποια οικονομικότερα υλικά, κυρίως στο κάτω μέρος.

Την παράσταση κλέβουν οι δύο μεγάλες οθόνες. Εκείνη του πίνακα οργάνων με διαγώνιο 12 ιντσών και αυτή για το infotainment με διαγώνιο 10 ιντσών. Αμφότερες προσφέρουν την απαραίτητη πληροφόρηση, με ευανάγνωστα γραφικά και λογικά δομημένα μενού. Σε αυτοκίνητο χαμηλότερου κόστους, η περιγραφή θα τελείωνε εδώ. Λόγω αυξημένου κόστους και επομένως και απαιτήσεων, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι οι οθόνες δεν είναι υψηλής ευκρίνειας και δεν διαθέτουν την πληθώρα των μενού (άρα και πληροφοριών και ρυθμίσεων) που διαθέτει το αντίστοιχο Astra GSe. Ευτυχώς, δεν “περνούν” όλες οι εντολές από τις οθόνες, αλλά υπάρχουν και φυσικά κουμπιά που συμβάλλουν στην καλή εργονομία. Παρόλο που μερικά από αυτά δεν είναι ακριβώς εκεί που θα ήθελες.

Όπως και στο Astra GSe, η ανάρτηση του Grandland GSe δείχνει τη δυσαρέσκειά της στις χαμηλές ταχύτητες, σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό. Λόγω της αυξημένης απόστασης από το έδαφος, η ανάρτηση πρέπει να είναι ακόμα πιο σφιχτή για να περιορίσει (σε κάποιο βαθμό) τις κλίσεις. Σε συνδυασμό με τις μεγαλύτερες ζάντες των 19 ιντσών, αντιδρά ξερά στις εγκάρσιες ανωμαλίες, δίνοντάς σου την εντύπωση ότι έχει ημιάκαμπτο άξονα, ενώ διαθέτει εξελιγμένο άξονα πολλαπλών συνδέσμων.

Δύσκολη απόφαση

Αυτή τη στιγμή, το Grandland GSe εμφανίζεται στην ιστοσελίδα της Opel, όχι όμως και στον τιμοκατάλογο. Μόλις πας στην ενότητα “Διαμορφωτής Οχήματος”, το GSe παύει να υπάρχει. Υπάρχει όμως το Grandland Hybrid των 225 ίππων, το οποίο στην έκδοση εξοπλισμού GSe κοστίζει από 49.900 ευρώ. Όπως μας ενημέρωσαν από την Opel, το GSe θα ξεκινά από τα 56.000 ευρώ. Η διαφορά των 6.000 ευρώ ενδεχομένως αξίζει για την εξασφάλιση των καλύτερων επιδόσεων. Εάν όμως συγκρίνουμε το GSe με κάποιο μη υβριδικό Grandland, τα χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας, η χαμηλότερη κατανάλωση και οι καλύτερες επιδόσεις δεν αρκούν -δεδομένου του οικογενειακού χαρακτήρα του μοντέλου- για να δικαιολογήσουν μια διαφορά στο κόστος κοντά στα 20.000 ευρώ. Τουλάχιστον για τα φυσικά πρόσωπα. Για τους εταιρικούς χρήστες, μπορεί και να αξίζει τον κόπο ανάλογα με τις φοροαπαλλαγές.

Τεχνικά χαρακτηριστικά 

Κινητήρας

Τετρακύλινδρος σε σειρά

Turbo, άμεσος ψεκασμός βενζίνης

Χωρητικότητα 1.598 κ.εκ.

Iσχύς θερμικού κινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 200 ίπποι / 6.000 σ.α.λ.

Μέγιστη Ροπή: 300 Nm / 3.000 σ.α.λ.

Iσχύς ηλεκτροκινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 110 ίπποι

Μέγιστη Ροπή: 320 Nm

Συνδυαστική ισχύς

300 ίπποι

520 Nm

Μετάδοση

Ηλεκτρική τετρακίνηση

Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 235 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 6,1 δλ.

Κατανάλωση καυσίμου

Κατασκευαστή (WLTP): 1,2 λίτρα/100 χλμ.

Δοκιμής: 6,4 λίτρα/100 χλμ

Εκπομπές CO2: 27 γρ./χλμ.

Pεζερβουάρ

43 λίτρα

Μπαταρία

Ιόντων λιθίου, 14,6 kWh

Αυτονομία

64 χιλιόμετρα

Φόρτιση

AC 7,4 kW

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος Χ πλάτος Χ ύψος) χλστ.: 4.477 x 1.906 x 1.609

Μεταξόνιο 2.675 χιλ.

Βάρος 1.876 κιλά

Χώρος αποσκευών

390 λ.

Τιμή Αγοράς

Βασική έκδοση: 56.000 €

 

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο