EDITOR'S PICK

DS7 Crossback vs Jaguar E-Pace: Η ελίτ των Crossover

ds7-crossback-vs-jaguar-e-pace-i-elit-ton-crossover-632401

Το μικρομεσαίο SUV της Jaguar έχει το όνομα και την φήμη ενός από τα πιο σπορ οχήματα ελευθέρου χρόνου. Το κορυφαίο μοντέλο Crossback της DS διεκδικεί μερίδιο από την φήμη της Jaguar με έναν πιο ελιτίστικο τρόπο. Αμφότερα είναι δυνατά και κατασκευαστικά προσεγμένα. Σίγουρα δύο κορυφαίες επιλογές στην κατηγορία τους

Η κατηγορία των μικρομεσαίων SUV γνώρισε ιδιαίτερη εμπορική επιτυχία στη χώρα μας στα χρόνια προ κρίσης. Σήμερα απασχολεί έναν στους πέντε αγοραστές αυτοκινήτου παρουσιάζοντας μερίδιο αγοράς 21% επί του συνόλου των πωληθέντων αυτοκινήτων ετησίως. Και οι επιλογές σε αυτή την κατηγορία προέρχονται από 37 διαφορετικά μοντέλα κάποια εκ των οποίων διαθέτουν premium χαρακτηριστικά κατασκευής όπως το DS7 Crossback και η Jaguar EPace της συγκριτικής μας δοκιμής.

Σε άλλες εποχές ισχυριζόμασταν μετά βεβαιότητας πως πρόκειται για ένα ντέρμπι μεταξύ κατασκευαστών από την Αγγλία και την Γαλλία. Ωστόσο το brand Jaguar έχει προ πολλού απολέσει την βρετανική του καταγωγή και παρότι κατασκευάζεται στο μεγάλο νησί, διοικείται και χρηματοδοτείται από Ινδούς. Από την άλλη, το νεότευκτο brand DS που προέκυψε το 2010, αλλά ενεργοποιήθηκε το 2014 ως ο κατασκευαστής πολυτελών αυτοκινήτων της Citroen και του ομίλου PSA (εσχάτως Stellantis με την προσθήκη των FiatAlfa RomeoJeep), έχει πλέον να επιδείξει μια ανταγωνιστική γκάμα premium SUV, με αιχμή του δόρατος το μοντέλο DS7 Crossback.

Είναι γεγονός πως από τη δεξαμενή των μικρομεσαίων SUV, τα μοντέλα EPace και DS7 Crossback τοποθετούνται στο άνω άκρο με βάση το κόστος κτήσης τους. Ως εκ τούτου, η εμπορική τους δυναμική επικεντρώνεται κυρίως σε πωλήσεις μίσθωσης. Οι κορυφαίες εκδόσεις των δύο μοντέλων που διαθέτουν επαναφορτιζόμενη υβριδική τεχνολογία, τετρακίνηση και ισχύ πέριξ των 300 ίππων, στοιχειοθετούν προτάσεις που στην μεν DS απαιτούν εκταμίευση ενός ποσού της τάξεως των 50.000 ευρώ στην δε περίπτωση της Jaguar, των 65.000 ευρώ. Εδώ σίγουρα υπάρχει σημαντική διαφορά μεταξύ των δύο μοντέλων που μένει να δούμε αν δικαιολογείται από τα συμπεράσματα της συγκεκριμένης αντιπαράθεσης.

Το μέγεθος μετρά…

… μόνο σε ότι έχει να κάνει με την ευρυχωρία. Και το DS7 Crossback είναι μεγαλύτερο στις διαστάσεις από το EPace. Με μήκος που προσεγγίζει τα 4,7 μ. έναντι των 4,4 μ. του αμαξώματος της EPace, οι χώροι στο εσωτερικό για το γαλλικό μοντέλο είναι σαφώς μεγαλύτεροι όπως και αυτοί που αφορούν τις αποσκευές με το DS να προσφέρει 555 λίτρα και η Jaguar, 470 λίτρα. Αυτό άλλωστε δείχνει και η διαφορά στο μεταξόνιο των δύο μοντέλων όπου στο DS7 προσδιορίζεται στα 2,738 μ. ενώ στην EPace, στα 2,681 μ.

Το εσωτερικό των δύο μοντέλων απαρτίζεται από ποιοτικά υλικά με καλές συναρμογές. Σχεδιαστικά η περίπτωση του ταμπλό στο DS χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερα όσο και μοναδικά στοιχεία. Ένα από αυτά είναι και το ρολόι της BRM Chronographs που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό πάνω από το μπουτόν ενεργοποίησης του κινητήρα. Επίσης ιδιαίτερης σχεδίασης είναι και τα κομβία για τα παράθυρα που βρίσκονται πάνω στην κεντρική κονσόλα. Αν και απαιτούν συνήθεια καθώς δεν βρίσκονται στην κλασική θέση πάνω στις πόρτες. Τέλος, οι ενδείξεις απ’ όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου εξυπηρετούνται από δύο ψηφιακές οθόνες 12 ιντσών. Μάλιστα η οθόνη πίσω από το τιμόνι μπορεί να αλλάξει απεικονίσεις για τα μοτίβα των ενδείξεων χωρίς όμως τίποτα το εντυπωσιακό.

Περισσότερο ευφάνταστες είναι οι απεικονίσεις στις δύο οθόνες του ταμπλό της EPace με καλύτερο software μοτίβων – κυρίως σε αυτήν που βρίσκεται ενσωματωμένη στην κεντρική κονσόλα. Άλλη μια ιδιαιτερότητα στο εσωτερικό της Jaguar είναι ο εσωτερικός καθρέπτης που διαθέτει την τεχνολογία ClearSight με την οποία ο χρήστης μπορεί με το πάτημα ενός μπουτόν να αλλάξει τη θέαση προς τα πίσω από συμβατική σε digital με πολύ καλή ευκρίνεια σε βραδινές συνθήκες.

Γενικώς και στα δύο μοντέλα τα συστήματα ψυχαγωγίας, διασύνδεσης και πλοήγησης καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες των χρηστών τόσο στη λειτουργία, όσο και στην χρήση τους. Περίεργη αίσθηση έχουν οι στεφάνες των τιμονιών που είναι κάπως μεγάλες – ειδικά στην E-Pace φαντάζει παράταιρη απέναντι στον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου – ενώ ιδιαίτερα ευχάριστη αίσθηση είχαμε από τα υποβραχιόνια, όπου και στις δύο περιπτώσεις, είναι φαρδιά και κρύβουν από κάτω τους μεγάλο χώρο εναπόθεσης μικροαντικειμένων.

Αρχιτεκτονική

Στην περίπτωση του DS7 ένας συμβατικός 4κύλινδρος 1600άρης κινητήρας βενζίνης με Turbo συναντά δύο ηλεκτρικά μοτέρ – το ένα στον πίσω άξονα τροχών και τον άλλον δίπλα στο αυτόματο κιβώτιο. Στα ενδότερα της γαλλικής εταιρείας, ο συγκεκριμένος συνδυασμός τεχνολογίας ονομάζεται «ETENSE» και έχει την υποστήριξη ενός υβριδικού συστήματος, με έξτρα μπαταρίες για την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση του μοντέλου σε απόσταση έως 45 χλμ. Όλα αυτά μαζί με ένα αυτόματο σασμάν 8 σχέσεων με πρόγραμμα λειτουργίας Sport και τετρακίνηση. Η απόδοση των 300 ίππων προέρχεται από το άθροισμα των 200 ίππων του θερμικού κινητήρα και των 100 ίππων από τους δύο ηλεκτροκινητήρες.

Στην EPace, ο αντίστοιχος συνδυασμός τεχνολογίας αφορά έναν 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων όπου μέσω υπερτροφοδότησης παράγει 200 ίππους και έναν ηλεκτροκινητήρα – τοποθετημένο στον πίσω άξονα τροχών – με απόδοση 109 ίππων. Και εδώ υπάρχει ένα 8άρι αυτόματο κιβώτιο και τετρακίνηση.

Στην σύγκριση της απόδοσης, οι 9 περισσότεροι ίπποι από το DS7 φαίνεται πως χάνονται… κάπου στην μετάφραση για την EPace λόγω του υπέρβαρου της κατασκευής της. Κοντά στους 2,2 τόνους ζυγίζει το σκαρί της Jaguar όταν το βάρος του μεγαλύτερου σε διαστάσεις DS7, μόλις που προσεγγίζει τα 1.900 κιλά.

Κάπως έτσι πιθανόν να εξηγείται και το γεγονός πως το DS7, είναι ελαφρώς καλύτερο στην αντιπαράθεση των δυναμικών επιδόσεων σε σύγκριση την «αθλητική» EPace. Επιτάχυνση 0-100 στα 6,5’’ για την Jaguar και 4,9’’ για το DS. Τελική ταχύτητα στα 216 χλμ./ώρα για την EPace και 235 χλμ./ώρα για το DS7. Οι αριθμοί δηλώνουν μια μικρή διαφορά υπέρ του γαλλικού μοντέλου όμως στην πράξη, η Jaguar είναι αυτή που σου δίνει την αίσθηση της άμεσης απόκρισης στο γκάζι. Είναι επίσης και το μοντέλο που σου δίνει μεγαλύτερη σιγουριά στον βουνίσιο δρόμο με επαναλαμβανόμενες στροφές όταν κινείσαι οριακά. Η διαχείριση των κλίσεων του αμαξώματος στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης και τα περιθώρια πλευρικής πρόσφυσης αυτής της Jaguar υπερέχουν έναντι του μοντέλου της DS. Από την άλλη, το μεγάλο ίχνος του DS7 Crossback προσφέρει καλύτερη σταθερότητα, στο ταξίδι με υψηλές ταχύτητες.

Σε μία σύντομη απόδοση των εντυπώσεων μας θα λέγαμε με σιγουριά πως το DS7 Crossback είναι ένα άνετο και ευρύχωρο SUV ανώτερης – ποιοτικά – κλάσης ενώ η EPace είναι ένα σπορτίβ SUV με εξαιρετικό στήσιμο στο δρόμο και με επίσης ποιοτικά χαρακτηριστικά στο φινίρισμα της κατασκευής του. Το αρχικό ερώτημα όμως παραμένει. Αξίζει η πρόταση της Jaguar τα επιπλέον 15.000 ευρώ που κοστίζει έναντι του DS7 Crossback; Αν πρόκειται για λιανική πώληση, όχι. Αν όμως δεν αφορά αγορά αλλά χρονομίσθωση, νομίζω πως αξίζει.

Του Φώτη Ραΐση – Φωτογραφίες/Video: Βασίλης Κωστάκος

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο