Δεν υπάρχει τίποτα άλλο με παρόμοια εμφάνιση στην αγορά. Αλλά η εκκεντρική σιλουέτα είναι απλώς ένα από τα πολλά χαρακτηριστικά που κάνουν το Hyundai Ioniq 6 μοναδικό!
του Θέμη Θεωδορόπουλου, φωτογραφίες: Δημήτρης Μανώλαρος
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν είναι τόσο «θαρραλέοι» στο σχεδιασμό των μοντέλων τους όσο ήταν κάποτε. Πριν από μερικές δεκαετίες, η κάθε μάρκα προσπαθούσε να καινοτομήσει με τον τρόπο της για να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό και να εντυπωσιάσει το αγοραστικό κοινό. Πολλές φορές, ακόμη και αν δεν σημειώνουν μεγάλες πωλήσεις, αυτά τα μοντέλα πετυχαίνουν το σκοπό τους, ο οποίος δεν είναι άλλος από το να τραβούν τα βλέμματα και να σε κάνουν να συζητάς για αυτά. Κοινώς, ένας… κράχτης για τη μάρκα και τις καινοτομίες της.
Το Ioniq 6, λοιπόν, θα μπορούσε να θεωρηθεί από πολλούς ένα «marketing stunt» με σκοπό να εκθειάσει ολόκληρo το «brand» Ioniq και τον ρετρό-φουτουριστικό χαρακτήρα της συγκεκριμένης σειράς μοντέλων. Όταν όμως πήρε το τίτλο του παγκόσμιου αυτοκινήτου της χρονιάς για το 2023, όλοι καταλάβαμε πως δεν πρόκειται για μια πρόχειρη δουλειά πάνω σε μια έτοιμη πλατφόρμα.
Streamliner
Μπορεί να μοιράζεται την αρχιτεκτονική του με το ηλεκτρικό Crossover Ioniq 5, αλλά αυτό δεν φαίνεται κοιτώντας τα δύο αυτοκίνητα. Ούτε καν το μεταξόνιό τους δεν έχει ίδιες διαστάσεις! Η σχεδίαση του Ioniq 6 είναι μοναδική: διατηρώντας ένα πολύ στιλάτο look, έχει κάνει ό,τι μπορεί για να μεγιστοποιήσει την αυτονομία του. Έτσι, λοιπόν, είναι ένα από τα πιο αεροδυναμικά αυτοκίνητα παραγωγής, με συντελεστή οπισθέλκουσας 0.21Cd.
Οι αναλογίες του αμαξώματος είναι ασυνήθιστες, με το χαρακτηριστικό, απότομο «κλείσιμο» προς τα πίσω, αλλά και τη μεγάλη κλίση στο παρμπρίζ. Παραδόξως, η οροφή φτάνει αρκετά ψηλά έτσι ώστε να έχεις εύκολη πρόσβαση. Σε κάθε γωνιά του, βρίσκουμε έξυπνες προσθήκες για τη βελτίωση της αεροδυναμικής: τα χερούλια που κρύβονται μέσα στο αμάξωμα, οι φαρδιές ποδιές χαμηλά, αλλά και τα δύο κινούμενα flaps στο εμπρός μέρος, όπου ανοίγουν μόνο όταν χρειάζεται παραπάνω αέρας για την ψύξη των μπαταριών. Ακόμη και το πάτωμά του είναι εντελώς επίπεδο. Κάτι που δεν είχα ξαναδεί είναι το μικρό πλαστικό στους εμπρός θόλους, που θέλει να μειώσει την απόστασή τους από το ελαστικό, για καλύτερη ροή του αέρα.
Βλέπω… τετράγωνα!
Στο αμάξωμά του θα βρείτε παντού… τετραγωνάκια! Στα εμπρός και πίσω φώτα, στους ανακλαστήρες, στον προφυλακτήρα, στο καπάκι της φόρτισης, στα φλας των καθρεπτών, ακόμη και πάνω στην αεροτομή, αμέτρητα τετραγωνάκια -φωτιζόμενα και μη- διακοσμούν το Ioniq 6 και υπογραμμίζουν τον ρετρό-φουτουριστικό χαρακτήρα του.
Διαφάνεια
Το πιο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό στο Ioniq 6 θεωρώ πως είναι η κεραία του ραδιοφώνου του. Αυτή είναι ημιδιαφανής (!) και έτσι μπορείς να δεις τα μικροτσίπ του συστήματος, κάτι που έχει πολύ ενδιαφέρον. Επίσης ημιδιαφανείς είναι και οι κάδοι των αποθηκευτικών χώρων χαμηλά στις πόρτες!
Εκεί, βέβαια, που το στιλ υπερτέρησε της αεροδυναμικής είναι στις ζάντες, οι οποίες είναι μεγάλες και όμορφες, αλλά δυστυχώς έχουν αρνητική επίπτωση στην αυτονομία, σε σχέση με τις μικρότερες και πιο «κλειστές» επιλογές. Το πίσω μέρος έχει πολύ ενδιαφέρον, καθώς έχει δύο αεροτομές, μια -διπλή- μπάρα φωτός που εντυπωσιάζει και γενικότερα έχει εκκεντρικές γραμμές, καθώς δείχνει σαν να στενεύει. Ο χώρος των αποσκευών έχει καλή χωρητικότητα, στα 401 λίτρα, αλλά η πρόσβαση είναι αρκετά στενή, καθώς η πίσω πόρτα δεν ανοίγει μαζί με το τζάμι.
Με μια τόσο ιδιαίτερη εξωτερική εμφάνιση, περιμένεις κάτι εξίσου εντυπωσιακό και μέσα στην καμπίνα, αλλά εδώ τα πράγματα είναι πιο απλά και μινιμαλιστικά. Όλο το ταμπλό πλαισιώνεται από ένα ασημένιο πλαστικό και έχει μια μεγάλη κυρτή επιφάνεια που φιλοξενεί το ψηφιακό πίνακα οργάνων και το σύστημα infotainment. Αυτά χρησιμοποιούν το κλασικό λειτουργικό σύστημα της Huyndai, το οποίο είναι εργονομικό και εύκολο στη χρήση. Μου αρέσει η λειτουργία BlueLink, με την οποία συνδέεσαι στο Διαδίκτυο και μπορείς να δεις την πρόγνωση του καιρού ή ακόμη και τα αποτελέσματα από τους πιο πρόσφατους αγώνες μερικών αθλημάτων!
Το τιμόνι έχει τέσσερα τετραγωνάκια αντί για το σήμα της Huyndai, επειδή στον κώδικα Mors οι τέσσερις τελείες είναι το γράμμα. Οι χώροι για όλους τους επιβάτες είναι εξαιρετικοί και υπάρχουν πολλοί έξυπνοι αποθηκευτικοί χώροι και όλες οι τεχνολογίες άνεσης, όπως το θερμαινόμενο τιμόνι και τα θερμαινόμενα καθίσματα (και για τους πίσω επιβάτες) ή η ηλεκτρική ηλιοροφή, αλλά ακόμη και μια κανονική πρίζα κάτω από τα πίσω καθίσματα. Έχουν χρησιμοποιηθεί ιδιαίτερα υλικά για την επένδυσή του, που έχουν ωραία αλλά κάπως φθηνή αίσθηση.
Ένα EV για ταξίδια;
Στη δοκιμή μας έχουμε την κορυφαία-μέχρι στιγμής- έκδοση του Ioniq 6. Αποδίδει 325 ίππους και στους τέσσερις τροχούς και χρησιμοποιεί τη μεγάλη μπαταρία των 77 kWh. Ρεαλιστικά, μπορεί να καλύψει εύκολα 400 χιλιόμετρα χωρίς να χρειαστεί ανεφοδιασμό, ενώ οι χρόνοι φόρτισής του είναι σύντομοι. Μάλιστα, μπορεί να υποστηρίξει ταχεία φόρτιση DC μέχρι και 350 kW, με την οποία φτάνει στο 80% της μπαταρίας σε μόλις 16 λεπτά. Πριν βιαστείτε να απαντήσετε πως δεν έχουμε τέτοιους φορτιστές στην Ελλάδα, θα σας ενημερώσω πως πρόσφατα, κοντά στη Σπάρτη, φόρτισα με παροχή 300 kW.
Οδηγικά, είναι μια διαφορετική εμπειρία αυτό που έχεις συνηθίσει. Και αυτό διότι είναι ένα πολύ άνετο αυτοκίνητο, που μπορεί να κινηθεί ταχύτατα. Το τιμόνι είναι ακριβές, αλλά δεν δίνει πολύ feedback, ενώ η αμεσότητα των ηλεκτροκινητήρων σε κολλάνε στο κάθισμα. Στις στροφές και στα φρένα καταλαβαίνεις ότι είναι βαρύ, καθώς ξεπερνά τους 2 τόνους, αλλά με το χαμηλό κέντρο βάρους του και τις καλοστημένες αναρτήσεις του έχει περισσότερη πρόσφυση και στρίβει πιο γρήγορα από ό,τι περιμένεις. Μάλιστα, πέρα από τα τρία κλασικά προγράμματα οδήγησης, έχει και την επιλογή για ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα My Mode, μέσα από το οποίο μπορείς να το κάνεις ακόμη και πισωκίνητο, για να… βγάζει περισσότερα χιλιόμετρα!
Εκεί που το Ioniq 6 ξεχωρίζει είναι η ποιότητα κύλισης και το επίπεδο ηχομόνωσης που προσφέρει. Αυτά, σε συνδυασμό με τον αθόρυβο ηλεκτροκινητήρα και την καλή ποιότητα κατασκευής (καθώς όταν δεν ακούς έναν θερμικό κινητήρα, ακόμη και ένα μικρό τρίξιμο στο εσωτερικό γίνεται αντιληπτό), καταφέρνουν να το κάνουν απόλυτα άνετο. Ταυτόχρονα, παρά τις μεγάλες του διαστάσεις, είναι αρκετά εύκολο να οδηγηθεί στην πόλη, κάτι στο οποίο βοηθούν και τα δεκάδες συστήματα υποβοήθησης οδηγού.
Με αυτή την άνεση και οδική συμπεριφορά, είτε κάνεις τις καθημερινές σου μετακινήσεις είτε κινείσαι γρήγορα σε κάποιο βουνό είτε ταξιδεύεις στον αυτοκινητόδρομο, θα είσαι απόλυτα χαλαρός μέσα στην καμπίνα. Με τους γρήγορους χρόνους στην ταχυφόρτιση και τη μεγάλη αυτονομία του, δεν θα αγχωθείς για την αυτονομία. Για εμένα είναι ένα άρτιο αυτοκίνητο και μια ωραία επιλογή για ηλεκτροκίνητο. Με βασικό ανταγωνιστή το Tesla Model 3 βέβαια, η μάχη θα είναι δύσκολη.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας
Δύο ηλεκτροκινητήρες
Ένας εμπρός, ένας πίσω
Ισχύς
Μέγιστη ισχύς: 325 ίπποι
Μέγιστη ροπή: 605 Nm
Μετάδοση
Επιλεκτική τετρακίνηση
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα: 185 χλμ./ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 5.1”
Μέση κατανάλωση
Κατασκευαστή (WLTP): 15,1 kWh/100 χλμ.
Δοκιμής: 22,5 kWh/100 χλμ.
Μπαταρία
Συνολική χωρητικότητα: 77,4 kWh
Αξιοποιήσιμη χωρητικότητα: 74 kWh
Αυτονομία (WLTP): 519-583 χλμ.
Χρόνος φόρτισης
Οικιακή φόρτιση (2,3 kW): 38 ώρες
Οικιακός φορτιστής (11 kW): 8 ώρες
Ταχυφορτιστής 50 kW: 65 λεπτά (10%-80%)
Ταχυφορτιστής 350 kW: 16 λεπτά (10%-80%)
Αμάξωμα
Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.855 x 880 x 1.495
Μεταξόνιο 2.950 χλστ.
Βάρος 2.020 κιλά
Τιμή αγοράς
Από 58.490 € (χωρίς την κρατική επιδότηση)
Όλες οι ειδήσεις
The World Offroad: Περού – Βολιβία – Συνεχίζουμε στις Άνδεις
Φόρμουλα 1: Η Ferrari ετοιμάζει «βόμβα» για το 2025 με τον Λιούις Χάμιλτον
Τέλη κυκλοφορίας 2024: Τι αλλάζει στις πληρωμές – Πότε εκπνέει η προθεσμία