ΔΟΚΙΜΕΣ

Mercedes C300e: Επιδόσεις και άνεση σε απόλυτη ισορροπία

mercedes-c300e-epidoseis-kai-anesi-se-apolyti-isorropia-642308

Η νέα γενιά της δημοφιλούς Mercedes C-Class είναι εντυπωσιακή από κάθε άποψη, αλλά ακόμη περισσότερο, στην plug-in υβριδική έκδοση C300e

Του Θέμη Θεοδωρόπουλου – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Η C-Class έχει αποδείξει επανειλημμένα την αξία της στους οπαδούς της μάρκας, καθώς πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που έχει βρει την ιδανική ισορροπία για να ικανοποιεί τις ανάγκες όλων των αγοραστών. Είναι το μοντέλο της Mercedes με τις μεγαλύτερες πωλήσεις όλων των εποχών, έχοντας ήδη ξεπεράσει τα 10 εκατομμύρια πωλήσεις από το 2013 (συμπεριλαμβανομένων και των πωλήσεων της 190). Παράγεται στη Γερμανία, τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Κίνα, την Ινδία, τη Βραζιλία, τη Νότια Αφρική, την Ινδονησία, τη Μαλαισία και την Ταϊλάνδη. Επομένως είναι ένα μοντέλο που δεν προσφέρεται για πειραματισμούς και δεν αφήνει περιθώρια ..αστοχίας. Αυτό δεν σημαίνει «μην αγγίζετε», αλλά από πολλές απόψεις το ακριβώς αντίθετο. Στην πέμπτη πλέον γενιά της, η C-Class διαθέτει έναν βελτιωμένο εξωτερικό σχεδιασμό και ένα απίστευτο, ολοκαίνουργιο εσωτερικό με τις πιο μοντέρνες τεχνολογίες και δυνατότητες συνδεσιμότητας. Επίσης, για πρώτη φορά στην ιστορία της, όλες οι διαθέσιμες εκδόσεις της είναι υβριδικές: οι περισσότερες ήπιες, αλλά και σε δύο επαναφορτιζόμενες επιλογές, τις C300e και C400e.

Αγάπη μου, συρρίκνωσα την S-Class

Ο σχεδιασμός της, μέσα-έξω, μας φέρνει στο μυαλό την υπερπολυτελή ναυαρχίδα της Mercedes, κάνοντας την C-Class να θυμίζει μία… baby S-Class (ενώ μάλιστα, χρησιμοποιεί την πλατφόρμα MRA II, η οποία προέρχεται από την S-Class). Τα λεπτότερα φωτιστικά σώματα και οι λεπτομέρειες χρωμίου τονίζουν τον παραπάνω χαρακτηρισμό, ενώ η σιλουέτα της είναι πιο αεροδυναμική από ποτέ, βελτιώνοντας την κατανάλωση καυσίμου και ελαχιστοποιώντας τους αεροδυναμικούς θορύβους. Σε αυτό συμβάλουν και οι ιδιαίτερες ζάντες της συγκεκριμένης έκδοσης, που βελτιστοποιούν τη ροή του αέρα γύρω από τους τροχούς. Οι σχεδιαστές μείωσαν τις πλαϊνές γραμμές στο ελάχιστο, τονίζοντας τη λεγόμενη γραμμή “catwalk” ή γραμμή των ώμων. Ιδιαίτερα ευχάριστο είναι και το γεγονός ότι αναλόγως του πακέτου εξοπλισμού, η εμφάνιση αλλάζει αισθητά, με διαφορετικούς προφυλακτήρες αλλά και διαφορετική μάσκα στο εμπρός μέρος. Ο χώρος αποσκευών της επαναφορτιζόμενης υβριδικής έκδοσης, έχει θυσιάσει 140 λίτρα αποθηκευτικού χώρου για να φιλοξενήσει τις μπαταρίες και τον ηλεκτροκινητήρα, προσφέροντας έτσι -μονάχα- 310 λίτρα για τις αποσκευές στο πορτμπαγκάζ της.

Η μεγαλύτερη αναβάθμιση όμως, βρίσκεται στο φουτουριστικό εσωτερικό της. Μπαίνοντας μέσα στη νέα Mercedes C300e, μας υποδέχεται μία τεράστια οθόνη με κατακόρυφο προσανατολισμό που κυριαρχεί στην κεντρική κονσόλα, ακολουθώντας τη λογική που μέχρι σήμερα είχαμε δει αποκλειστικά στην ναυαρχίδα της Mercedes. Τα πρωτοποριακά συστήματα περιλαμβάνουν τρισδιάστατο πίνακα οργάνων, αναγνώριση προσώπου και δακτυλικών αποτυπωμάτων και το head–up display με επαυξημένη πραγματικότητα (AR), το οποίο προβάλλει τις ενδείξεις του συστήματος πλοήγησης σε εικονική απόσταση 10 μέτρων από το παρμπρίζ, σαν να διαθέτει οθόνη με διάμετρο 77’’! Φυσικά, η ποιότητα των υλικών αλλά και της συναρμολόγησης αυτών είναι κορυφαίου επιπέδου, όπως αναμένουμε από κάθε μοντέλο της Γερμανικής εταιρείας. Ο μοντέρνος σχεδιασμός της καμπίνας δεν έχει παραμερίσει την πρακτικότητα, καθώς έχουμε πολλούς και μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους και μία φωτεινή καμπίνα με αίσθηση ευρυχωρίας.

Η οδηγική εμπειρία έχει επίσης βελτιωθεί σημαντικά, καθώς εκτός από την πληθώρα συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης οδηγού -που είναι πραγματικά εντυπωσιακά- έχουμε και νέες λειτουργίες κατά την οδήγηση, όπως για παράδειγμα το -προαιρετικό- σύστημα τετραδιεύθυνσης, το οποίο επιτρέπει στην C-Class να είναι απρόσμενα ευέλικτη μέσα στην πόλη, αποκαλύπτοντας ταυτόχρονα έναν δυναμικό χαρακτήρα όταν οδηγηθεί κοντά στα όρια της. Η αίσθηση του τιμονιού είναι άρτια, καθώς αυτό δίνει το απαραίτητο feedback στον οδηγό, ενώ την ίδια στιγμή είναι άμεσο και ακριβές. Οι αναρτήσεις είναι ένα από τα δυνατά σημεία του νέου μοντέλου, καθώς προσφέρουν μία πραγματικά άνετη διαδρομή, δίνοντας στον οδηγό την αίσθηση ότι …αιωρείται πάνω από τον δρόμο! Παρά τα επιπλέον κιλά του υβριδικού συστήματος, καταφέρνουν να αποσβένουν κάθε ανωμαλία και κακοτεχνία του δρόμου με μεγάλη άνεση, χωρίς όμως να επισκιάζουν την sport αίσθηση που έχει η C-Class, ειδικά όταν βρεθεί στο αντίστοιχο πρόγραμμα οδήγησης.

Υπάρχει επίσης, ένα χαρακτηριστικό που κάνει την Mercedes C300e να ξεχωρίζει από τον plug-in υβριδικό ανταγωνισμό της: η απίστευτη αμιγώς ηλεκτρική της αυτονομία. Χάρη στη μεγάλη της μπαταρία και το έξυπνο σύστημα διαχείρισης της ενέργειας, η C300e μπορεί να καλύψει πάνω από 100 χιλιόμετρα κινούμενη αθόρυβα και χωρίς ρύπους! Η άμεση ηλεκτρική ροπή βελτιώνει σημαντικά την επιτάχυνση, ειδικά από την στάση, ενώ ταυτόχρονα κάνει τις αλλαγές ταχυτήτων πολύ πιο ομαλές, καθώς δεν «κόβεται» όλη η ισχύς όταν αλλάζουμε σχέση, διατηρώντας την ορμή της κίνησης προς τα εμπρός. Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τα πρότυπα WLTP, χρειάζεται λιγότερο από ένα λίτρο καυσίμου για να καλύψει 100 χιλιόμετρα. Αυτό το νούμερο κατανάλωσης βέβαια, είναι μεν εφικτό αλλά ελαφρώς …υπερβολικό, καθώς όταν βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι μίας ισχυρής και δυναμικής Mercedes, δυσκολεύεσαι να οδηγήσεις τόσο οικονομικά.

Η αιχμή του δόρατος της C-Class

Η plug-in υβριδική C300e είναι μέχρι στιγμής η πιο ενδιαφέρουσα επιλογή στην γκάμα του sedan της Mercedes, καθώς προσφέρει όλες τις ανέσεις της C-Class, ελαχιστοποιώντας όμως τα έξοδα κίνησης: Η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, ακόμη και η… μακροζωία των φρένων λόγω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας, μειώνουν σημαντικά τα κόστη της. Βέβαια, η τιμή αγοράς της αντισταθμίζει την παραπάνω εξοικονόμηση, καθώς είναι σχετικά ακριβότερη από τις ήπιες υβριδικές, εισαγωγικές εκδόσεις. Σε κάθε περίπτωση, η νέα γενιά της C-Class είναι εξαιρετική, αφήνοντάς μας πολύ θετικές εντυπώσεις, ενώ πιο συγκεκριμένα η Mercedes C300e, μας εντυπωσίασε με την οικονομική και αθόρυβη λειτουργία της.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο