EDITOR'S PICK

Mercedes EQS 580 4Matic: Με προορισμό το Γαλαξίδι

mercedes-eqs-580-4matic-me-proorismo-to-galaxidi-641715

Η Mercedes S-Class πλέον έχει ένα πολύ δυνατό αντίπαλο, και μάλιστα εκ των έσω. Η EQS 580 4MATIC με δούρειο ίππο την ηλεκτροκίνηση έρχεται να πάρει ένα μερίδιο από το αγοραστικό κοινό που αναζητά μια πολυτελή λιμουζίνα, με εκρηκτικές επιδόσεις, που στη συγκεκριμένη περίπτωση διαθέτει την πιο προηγμένη τεχνολογία και σχεδίαση και είναι εντελώς αθόρυβη.

Κείμενο-Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Από την πρώτη ματιά αν κα η αναφορά του γράμματος "S" παραπέμπει στη σειρά "S class" η EQS δεν είναι μια ηλεκτρική έκδοση της πλούσιας μπερλίνας καθώς η ηλεκτρική "S" μοιάζει να ακολουθεί περισσότερο το σχήμα της CL. Και φυσικά ο λόγος δεν είναι άλλος από τον όσο τον δυνατό καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή που θα βοηθήσει στην όσο το δυνατόν καλύτερη αυτονομία. Ένα στοιχείο που σε μερικά χρόνια δεν θα είναι πλέον τόσο σημαντικό, όταν δηλαδή οι μπαταρίες μεγαλώσουν σε χωρητικότητα και χάσουν σημαντικό βάρος. Προς το παρόν ο εντυπωσιακός συντελεστής οπισθέλκουσας 0,20 Cd φέρνει την EQS στην κορυφή όσο αφορά την αεροδυναμική στα μοντέλα παραγωγής. Η στενόμακρη αεροδυναμική σιλουέτα δεν εντυπωσιάζει τόσο από το πλάι και για αυτό οι σχεδιαστές του γερμανικού εργοστασίου δημιούργησαν ένα εντυπωσιακό εμπρός μέρος με τις γραμμές χρωμίου να τονίζουν ακόμα περισσότερο τις μεγάλες - ψεύτικες -εισαγωγές αέρα στο κάτω μέρος, ενώ η απουσία γριλιών καθώς δεν υπάρχει ψυγείο οδήγησε τη Mercedes να χρησιμοποιήσει μια led μπάρα από φανάρι σε φανάρι. Μια αντίστοιχη led μπάρα υπάρχει και στο επίσης εντυπωσιακό πίσω μέρος, που όμως ακολουθεί πιο στρογγυλεμένες γωνίες ως προς τη σχεδίασή του.

ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Αν η EQS βρίσκεται στην κορυφή όσο αφορά την αεροδυναμική, το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό της. Το πιο εντυπωσιακό, μοντέρνο και πολυτελές εσωτερικό σε αυτοκίνητο παραγωγής, με τόση διαφορά που κάνει το εσωτερικό της Mercedes S350d, που οδηγήσαμε πριν λίγο καιρό, να μοιάζει φτωχό. Με δεδομένο ότι τα ηλεκτρικά μοντέλα προσβλέπουν στο μέλλον οι σχεδιαστές παραμέρισαν κάποια συντηρητικά στοιχεία στα κατ΄ άλλα πολυτελή εσωτερικά που συναντάμε στα μοντέλα της εταιρίας και δημιούργησαν ένα άριστο σχεδιαστικά και αισθητικά αποτέλεσμα, κάνοντας ακόμα και τις λεπτομέρειες από επένδυση ξύλου να δείχνουν μοντέρνες. Ο οδηγός για πίνακα οργάνων έχει εμπρός του μια ψηφιακή οθόνη 12,3 ιντσών θα μπορούσαμε να πούμε σχεδόν πλήρως παραμετροποιήσιμη και με πλήθος πληροφοριών, ενώ μία αντίστοιχη αφής υπάρχει και για τον συνοδηγό εμπρός από το κάθισμά του, ενώ μία επιπλέον τεράστια οθόνης αφής µε διαγώνιο 17,7”, βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό, σε μια σχετικά χαμηλή θέση αλλά η μεγάλη ευκρίνειά της την καθιστά πολύ βολική στη χρήση της καθώς πέρα από μερικά μπουτόν στο μπράτσο οδηγού/συνοδηγού, που εκτίνεται μέχρι εμπρός δημιουργώντας έναν επιπλέον αποθηκευτικό χώρο, όλες οι ρυθμίσεις γίνονται από την οθόνη του infotainment. Γενικά η Merdedes έχει κάνει έναν ιδανικό συνδυασμό μεταξύ του μινιμαλιστικού, του πρακτικού και του πολυτελές εσωτερικού.

Τα θερμαινόμενα/κλιματιζόμενα καθίσματα με τις λευκές επενδύσεις δίνουν ένα μοντέρνο τόνο, ειδικά το βράδυ που αντανακλούν τον ambient φωτισμό των λεπτών ταινιών led που υπάρχουν περιμετρικά και μπορούν να ρυθμιστούν ως προς την γκάμα χρωμάτων τους. Πολυτέλεια και πρακτικότητα συνδυάζονται άριστα και για τους δύο πίσω συνεπιβάτες -η τρίτη θέση μοιάζει σαν λύση για μια έκτακτη 5η παρουσία- καθώς και τα πίσω καθίσματα διαθέτουν θέρμανση, κλιματισμό αλλά κάνουν και μασάζ! ενώ στο υποβραχιόνιο μπορεί να φορτίσει επαγωγικά το τηλέφωνό του ενώ το ενσωματωμένο tablet που μπορεί να αποσπαστεί προσφέρει τη δυνατότητα πρόσβασης σε λειτουργίες στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Τέλος το πλούσιο πακέτο μπορεί να γίνει ακόμα πιο πλούσιο με δύο οθόνες 11,6 ιντσών στο πίσω μέρος των εμπρός καθισμάτων.

ΣΤΟΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟ

Η δοκιμή της Mercedes EQS 580 4MATIC συνέπεσε με την παραγωγή του τεύχους Σεπτεμβρίου που θα αφορά τα ηλεκτρικά μοντέλα της αγοράς σε μίνι ή μεγάλες αποδράσεις ανά την Ελλάδα, και έτσι για το συγκεκριμένο μοντέλο επιλέχθηκε η διαδρομή Αθήνα- Γαλαξίδι μέσω της Ε.Ο. Αθηνών Λαμίας μέχρι το Κάστρο και από εκεί στο Γαλαξίδι μέσω Ιτέας. Φυσικά στον αυτοκινητόδρομο δεν περιμέναμε τίποτα λιγότερο από μία ήσυχη -και λόγω ηλεκτροκίνησης- αέρινη λιμουζίνα που καταπίνει με ευκολία και άνεση τα χιλιόμετρα σαν ένα περιβάλλον πρώτης θέσης αεροπλάνου. Μεγάλα αναπαυτικά καθίσματα -με μόνη εξαίρεση το μικρό σχετικά ύψος καμπίνας λόγω σχεδίασης αλλά και μπαταριών στο πάτωμα- και σχεδόν μηδέν θόρυβο στο εσωτερικό σε ταχύτητες γύρω στα 120 χλμ/ώρα όχι τόσο για λόγους νομιμότητας αλλά περισσότερο για λόγους αυτονομίας καθώς η αίσθηση για τους επιβάτες είναι η ίδια είτε η EQS πηγαίνει 120 είτε πηγαίνει 180. Αντίθετα η κατανάλωση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ανεβαίνει ραγδαία όσο μεγαλώνει η ταχύτητα αλλά η EQS μπόρεσε να κινηθεί γύρω στα 20kWh/100km χάρη στο χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας -σε αντίστοιχη μέτρηση το μεγαλομεσαίο EQC κατανάλωνε 23 kWh/100km - αλλά πιστεύουμε ότι η κορυφαία ηλεκτρική Mercedes κάνει καλύτερη διαχείριση της ενέργειας αλλά και η αυτόματη αυξομείωση του ύψους ανάλογα με την ταχύτητα (ένα εκατοστό λιγότερο στα 120, και άλλο ένα στα 160) βοηθά ως σε ένα σημείο πέρα από την σταθερότητα στις μεγάλες ταχύτητες. Το εξελιγμένο cruise control που αυξομειώνει την ταχύτητα όχι μόνο εάν υπάρχει αυτοκίνητο εμπρός αλλά ανάλογα με τα όρια ταχύτητας- ενώ σε ειδοποιούν όσο αφορά την απόσταση και για το επερχόμενο όριο- κάνουν την οδήγηση παιγνιδάκι, ειδικά με τα υπόλοιπα βοηθήματα καθώς η EQS είναι ένα βήμα πριν την αυτόνομη οδήγηση. Κάτι που επιβεβαιώνει και η πληροφόρηση του οδηγού μέσω του head-up display.

ΠΕΝΤΑΚΟΣΙΑ ΕΙΚΟΣΙ ΤΡΙΑ ΑΛΟΓΑ

Η Mercedes έχει τοποθετήσει στην EQS 580 4MATIC δύο υπερσύγχρονούς ηλεκτροκινητήρες, όπου συνδυαστικά προσφέρουν μία απόδοση 523 ίππων και ροπή 855 Nm. Αυτό στην ευθεία της Θήβας μεταφράζεται σε μία άμεση επιτάχυνση είτε κινείσαι με 120, είτε με 170 χλμ./ώρα και αυτή είναι η ενεργητική ασφάλεια που προσφέρουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε μια προσπέραση, πολλαπλάσια όσο αφορά το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Ένα αυτοκίνητο που μπορεί να κινείται με μεγάλη άνεση στους γερμανικούς δίχως όριο αυτοκινητόδρομους κοντά στην τελική ταχύτητα που για πρακτικούς λόγους είναι μόλις στα 210 χλμ./ώρα.

Στο Κάστρο, μετά από 110 χιλιόμετρα αυτοκινητόδρομου, συνεχίζουμε για Λιβαδειά μέσω Ορχομενού, για να αρχίσουμε να ανηφορίζουμε προς Αράχοβα, μετά την πρωτεύουσα της Βοιωτίας, με τις πρώτες στροφές να κάνουν την εμφάνισή τους. Πρόκειται για γρήγορες στροφές που σιγά σιγά θα κλείνουν εως την Ιτέα, μια διαδρομή που σου δίνει την ευκαιρία να εξερευνάς σταδιακά τις δυνατότητες ενός αυτοκινήτου. Η EQS παραμένει ήρεμη και άνετη αλλά σιγά σιγά το βάρος των 2.500 κιλών κάνει την εμφάνισή του καθώς ο προσανατολισμός των αυτοκινήτων του γερμανικού εργοστασίου είναι προς την άνεση, που μερικές φορές αποτρέπει κάποιους αγοραστές που δεν θέλουν μια τέτοια συμπεριφορά. Η λύση είναι μια πιο συγκρατημένη ταχύτητα μέσα στην στροφή και τέρμα το γκάζι στην έξοδο όπου η EQS θα επιταχύνει δίχως κανένα κόμπιασμα. Το παιγνίδι της επιτάχυνσης θα κρατήσει μέχρι την Ιτέα, και ο λόγος που δεν επιλέχθηκε το πρόγραμμα «Sport» , αν και πολλές φορές το χέρι μπήκε σε πειρασμό να πατήσει το αντίστοιχο μπουτόν, αναφέρεται αμέσως μετά.

ΣΟΥΠΕΡ ΕΙΔΙΚΗ ΙΤΕΑ -ΓΑΛΑΞΙΔΙ

Η απόσταση μεταξύ Ιτέας και Γαλαξιδίου είναι μόλις 16 χιλιόμετρα και στις διαδρομή υπάρχει ένας συνδυασμός ευθειών με γρήγορες αλλά και πιο αργές στροφές. Κάπου στο μέσω της διαδρομής υπάρχουν τρεις κλειστές στροφές, που εκτός της πολύ καλής ασφάλτου, έχουν και μεγάλη κλίση, πράγμα σπάνιο για ελληνικό δρόμο. Έτσι λοιπόν το γρήγορο πέρασμά τους είναι ιδιαίτερα ευχάριστο -και ασφαλές- και έτσι αφήσαμε το mode Sport για το καλύτερο. Σε αυτό το πρόγραμμα η EQS δεν ανταποκρίνεται ακόμα πιο γρήγορα στο πάτημα του γκαζιού αλλά παραμετροποιεί και τις αναρτήσεις κάνοντάς τες πιο σκληρές προσφέροντας στο αμάξωμα λιγότερες κλίσεις (αλλά και κάθε ανωμαλία που θα συναντήσει στους επιβάτες) κάνοντας τη λιμουζίνα μια σπορ αίσθηση. Το άμεσο γκάζι είναι κάτι που δεν μπορεί να βιώσει κανείς με συμβατικό κινητήρα, ενώ παράλληλα είναι απόλυτα διαχωρίσιμο λόγω του τρόπου απόδοσης, ενώ το βάρος κάνει την εμφάνισή του μόνο στο φρενάρισμα, κάτι ου εντείνεται από τη "διπλή" διαδρομή στο πεντάλ του φρένου ,όπου στην αρχή λειτουργεί σαν ηλεκτρόφρενο και αμέσως μετά σαν κλασικό. Πάντως η αντίληψη ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν χρειάζονται τόσο δυνατά φρένα λόγω του φρένου από την ηλεκτροκινητήρα μάλλον χρειάζεται αναθεώρηση και ένα αυτοκίνητο με την δύναμη και την άμεση επιτάχυνση σαν την EQS είναι η απόδειξη. Καλά θα αναρωτηθείτε είναι δυνατόν σπορ χρήση από μια τέτοια λιμουζίνα; Και όμως. Και δεν έχει να κάνει με την ωμή δύναμη ου προσφέρουν οι δύο κινητήρες αλλά το σύστημα τετραδιεύθυνσης!

Με μήκος 5.216 mm και µεταξόνιο 3.210 mm η EQS θα γινόταν απαγορευτική για την κίνηση μέσα στην πόλη και γι' αυτό οι γερμανοί μηχανικοί τοποθέτησαν τετραδιεύθυνση, δηλαδή οι πίσω τροχοί στρίβουν αντίθετα από τους εμπρός, έως 10 μοίρες κλίση. Αυτό κάνει την EQS πολύ πιο εύκολη στους ελιγμούς αλλά προσφέρουν και μια πρωτόγνωρη αίσθηση στη στροφή που το μακρύ αυτοκίνητο απλά ακολουθεί την τροχιά της στροφής, όσο και κλειστή και εάν είναι. Εάν σε αυτό προσθέσετε και την τετρακίνηση εύκολα καταλαβαίνει κανείς πόσο γρήγορα και ασφαλές μπορεί να κινηθεί η ηλεκτρική "S", εντυπωσιάζοντας κάποιους οδηγούς σπορ αυτοκίνητων που θα βλέπουν στους καθρέπτες τους το μούτρο της EQS και δεν θα μπορούν να ξεκολλήσουν.

Όλα αυτά τελειώνουν με την άφιξή μας στο Γαλαξίδι όπου πραγματοποιήσαμε μια στάση όχι για να ξεκουραστούμε αλλά για να απολαύσουμε τη γαλήνη της παραδοσιακής αυτής κωμόπολης, με τα πανέμορφα αρχοντικά. Φυσικά θα ανταλλάξουμε απόψεις μεταξύ μας αλλά και εντυπώσεις για το πόσο μας κατέπληξε η πολυτέλεια αλλά και η σπορ συμπεριφορά του συγκεκριμένου γερμανικού μοντέλου, έως να νυχτώσει και να πάρουμε το δρόμο της επιστροφής, μιας επιστροφής σαφώς σε πιο χαλαρούς ρυθμούς με τα τους προβολείς MULTIBEAM LED να κάνουν την νυχτερινή οδήγηση πιο εύκολη αλλά και πιο ασφαλή. Και αυτό είναι που κάνει τόσο ξεχωριστή την EQS, όχι τόσο η ηλεκτροκίνηση αλλά η εξελιγμένη τεχνολογία.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο