ΔΟΚΙΜΕΣ

Νέα Porsche Macan: Stronger-Sharper-Sportier!

nea-porsche-macan-stronger-sharper-sportier-638778

Πρακτική, ευρύχωρη, ευέλικτη, άνετη και ιδιαίτερα ικανή, εντός αλλά και εκτός δρόμου. Kι όμως, πρόκειται για μία Porsche!

Θέμης Θεοδωρόπουλος – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος – Μοντάζ Βίντεο: Άγγελος Σκαναβής

Όταν φανταζόμαστε κάποια Porsche, συνήθως οι πόρτες για τους πίσω επιβάτες απουσιάζουν. Αυτό βέβαια τείνει να αλλάξει, καθώς πέρα από την «κλασσική» γκάμα των 718 και 911, η γερμανική εταιρεία παρουσιάζει συνεχώς νέα τετράθυρα μοντέλα, όπως για παράδειγμα η ηλεκτρική Taycan αλλά και η Macan, το μικρότερο μέλος της SUV οικογένειας της Porsche.

Μην επικεντρώνεστε, όμως, στον αριθμό των θυρών. Η Porsche δεν θα αγνοήσει ποτέ το αγωνιστικό της παρελθόν και δεν θα κατασκευάσει ποτέ κάποιο «βαρετό» αυτοκίνητο. Μπορείτε λοιπόν, να αποβάλλετε τυχόν αμφιβολίες για το πόσο sport είναι η Macan.

Porsche DNA

To facelift μοντέλο της πρώτης γενιάς Macan παρουσιάστηκε το 2021, διατηρώντας την χαρακτηριστική, άμεσα αναγνωρίσιμη σιλουέτα του μοντέλου, αλλά εκσυγχρονίζοντας πλήρως την εξωτερική εμφάνιση αλλά και την καμπίνα της.

Ακολουθώντας την πιο πρόσφατη σχεδιαστική κατεύθυνση της Porsche, η νέα Macan διαθέτει τα χαρακτηριστικά φώτα που ενσωματώνουν τα τέσσερα “σποτάκια” που λειτουργούν ως φώτα ημέρας, αλλά και την ενιαία LED μπάρα φωτός στο πίσω μέρος της, η οποία την κάνει να δείχνει πιο φαρδιά απ’ ότι είναι στην πραγματικότητα. Την ίδια στιγμή, οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες διαθέτουν μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, ολοκληρώνοντας την επιβλητική εμφάνιση της νέας γενιάς. Το χρώμα Gentian Blue Metallic του αμαξώματος, οι μεγάλες, χρυσαφί ζάντες 20 ιντσών και το δίχρωμο εσωτερικό με το μαύρο και μπεζ δέρμα στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, απογειώνουν την εμφάνιση της Macan χαρίζοντας της ταυτόχρονα μία πολυτελή αύρα.

Η μεγάλη αλλαγή, βρίσκεται στο εσωτερικό της και πιο συγκεκριμένα στην αρκετά πιο μινιμαλιστική κεντρική κονσόλα. Αποχαιρετήστε τα αμέτρητα κουμπιά γύρω από τον λεβιέ ταχυτήτων που υπήρχαν στην πρώτη γενιά – τα οποία μάλιστα, έμεναν …κενά στην περίπτωση μη επιλογής ορισμένων έξτρα του προαιρετικού εξοπλισμού. Πλέον, έχουμε μία μαύρη επιφάνεια με χειρισμούς αφής για κάθε λειτουργία, η οποία ενσωματώνει αρμονικά τους χειρισμούς για το σύστημα κλιματισμού, στο πάνω μέρος της. Δεν χρειάζεται καν να αναφερθούμε σε ποιότητα υλικών και συναρμολόγησης, καθώς η Porsche έχει θέσει τον πήχη ψηλά και δεν κάνει συμβιβασμούς στα συγκεκριμένα θέματα. Η οθόνη του συστήματος infotainment έχει αναβαθμιστεί, με βελτιωμένα γραφικά αλλά και καλύτερη ταχύτητα ανταπόκρισης, ενώ πίσω από το τιμόνι, βρίσκουμε μία μικρή οθόνη, η οποία τοποθετείται υποστηρικτικά δίπλα στους δύο αναλογικούς δείκτες ταχύτητας και στροφών, για ένα όμορφο αποτέλεσμα με πλήρη πληροφόρηση για τον οδηγό. Με το προαιρετικό πακέτο εξοπλισμού Sport Chrono, αποκτά το χαρακτηριστικό ρολόι-χρονόμετρο στην κορυφή του ταμπλό, αλλά και τον ειδικό επιλογέα προγραμμάτων οδήγησης επάνω στο τιμόνι, ο οποίος μάλιστα, έχει στο κέντρο του ένα κουμπί, για το οποίο θα μιλήσουμε παρακάτω.

Sport Utility Vehicle

SUV σημαίνει Sport Utility Vehicle. Πολλά οχήματα στον δρόμο «βαφτίζονται» με αυτό τον τίτλο, αλλά λίγα τον αξίζουν στην πραγματικότητα. Η δυναμική αίσθηση (Sport) είναι αρκετά δύσκολο να συνυπάρξει άρτια με την πρακτικότητα (Utility) σε ένα αυτοκίνητο, αλλά η μικρή Porsche καταφέρνει να τα συνδυαστεί με έναν ιδιαίτερο τρόπο. Ακόμη και στην εισαγωγική της έκδοση, η Macan είναι ένα άκρως ικανό αυτοκίνητο, με δυναμικές επιδόσεις και εντυπωσιακά -για τον όγκο της- κρατήματα. Οι 265 ίπποι του τετρακύλινδου turbo κινητήρα είναι παραπάνω αρκετοί για κάθε είδους οδήγηση, ενώ το προαιρετικό σύστημα αναρτήσεων PASM (Porsche Active Suspension Management) σε συνδυασμό με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PDK, κάνουν κάθε διαδρομή απρόσμενα άνετη και ξεκούραστη. Επιλέγοντας το πρόγραμμα οδήγησης Sport, η Macan βγάζει την …Porsche από μέσα της, αναδεικνύοντας έναν τρομερό οδηγικό χαρακτήρα, που θα φέρει χαμόγελα σε οδηγό και επιβάτες. Παρά την υψηλή θέση οδήγησης και το αυξημένο βάρος του μεγάλου της αμαξώματος, καταφέρνει να εμπνέει σιγουριά στον οδηγό, κάτι που οφείλεται και στα έξυπνα συστήματα ελέγχου και κατανομής της ροπής, που μεγιστοποιούν την πρόσφυση σε κάθε κατάσταση. Μάλιστα, το σύστημα τετρακίνησης μπορεί να στείλει μέχρι και το 70% της συνολικής ισχύος στους πίσω τροχούς, επιτρέποντας στη Macan να στρίψει με ταχύτητες που άλλα -δήθεν- SUV θα «σκόρπιζαν». Μία ευχάριστη έκπληξη, είναι η λειτουργία Sport Response, η οποία ενεργοποιείται με το πάτημα του κουμπιού που αναφέραμε παραπάνω, και για 20 απολαυστικά δευτερόλεπτα, βάζει τη Macan σε λειτουργία “Overboost”, κάνοντας το turbo να λειτουργεί με περισσότερη πίεση και αλλά και νωρίτερα στο φάσμα των στροφών, με αποτέλεσμα να έχουμε μία εθιστική απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού.

Στην συνολική οδηγική εμπειρία, συμβάλλει σημαντικά και ο ήχος της. Οι σπορ, τετραπλές μαύρες απολήξεις των εξατμίσεων ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό, καθώς στον βασικό εξοπλισμό της Macan βρίσκουμε δύο πιο απλές, τραπεζοειδείς εξατμίσεις. Με αυτό το σύστημα εξατμίσεων και τα «σκασίματα» στις αλλαγές του κιβωτίου PDK, έχουμε ένα πολύ ενθουσιώδες soundtrack, για τον οδηγό αλλά και για τους επιβάτες.

Στα προαιρετικά…

Όπως μπορεί να παρατηρήσατε, πολλά από τα χαρακτηριστικά που βελτιώνουν σημαντικά την εμφάνιση αλλά και την οδηγική αίσθηση της Macan, ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό του μοντέλου. Το σύστημα διατήρησης λωρίδας, η ασύρματη φόρτιση smartphone, ακόμη και ο εφεδρικός τροχός στον χώρο αποσκευών, βρίσκονται στην λίστα με τα extra. Οι πολλές προσθήκες εξοπλισμού εκτοξεύουν την τιμή της Macan κατά +30%, κάτι ασυνήθιστο στην αγορά, αλλά όχι στην Porsche. Αναμενόμενο βέβαια, καθώς πρόκειται για μία αδιαμφισβήτητα premium μάρκα, με μια πλήρη γκάμα πολυτελών μοντέλων και ένα θρυλικό heritage.

Η Macan λοιπόν, είναι το ιδανικό όχημα για έναν οδηγό ο οποίος αναζητά ένα sport αυτοκίνητο και ένα πρακτικό SUV για να μεταφέρει την οικογένειά του, αλλά έχει μόνο μία θέση στάθμευσης στο γκαράζ του.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο