Περιμένεις πολλά όταν ακούς ότι το πάλαι ποτέ off road animal Suzuki Vitara έγινε ηλεκτρικό, ακόμη κι’ αν επί της ουσίας είναι ένα εντελώς διαφορετικό μοντέλο. Το οδηγήσαμε και μας ενθουσίασε.
του Andrea Rapelli Aπόδοση: Νίκος Μαρινόπουλος
Το αμιγώς ηλεκτρικό Suzuki eVitara θα πλαισιώνει από το φθινόπωρο τις υβριδικές εκδόσεις του δημοφιλούς μοντέλου. Στα υπέρ, η γενναιόδωρη αυτονομία, η ευρύχωρη καμπίνα και η καλή οδική συμπεριφορά.
Για την ιαπωνική εταιρία, η στιγμή είναι κρίσιμη. Αυτό είναι το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το οποίο, όπως λέει το κλισέ, «είναι καταδικασμένο να επιτύχει». Μόνο που η Suzuki έχει χτίσει τη φήμη της γύρω από την «ουσία» των μοντέλων της. Απλά δείτε τα άλλα μοντέλα της, το Ignis, το Swift και το Jimny. Διατηρούν λογικές τιμές επειδή προσφέρουν μόνο ό,τι ουσιαστικά χρειάζεσαι. Σε αυτήn την ουσία βασίζεται και το Vitara, εδώ και 36 χρόνια. Η καμπίνα του (μιλώντας για τα παλαιότερα) θα ενθουσιάσει μόνο όσους προέρχονται από παιδικά αυτοκινητάκια, αλλά εκεί που μετράει –κινητήρες, διαφορικά, κιβώτια– είναι κορυφαίο. Έχει κυριολεκτικά καταφέρει να κλέψει τις καρδιές όλων εκείνων που διαθέτουν πνεύμα ελευθερίας και χρειάζονται ένα πραγματικό 4×4 για να μπορέσουν να πάρουν τα βουνά.
Από σήμερα ξεκινά μια νέα εποχή. Οι ήπια και πλήρως υβριδικές εκδόσεις του Vitara παραμένουν στον τιμοκατάλογο, για μερικά ακόμα χρόνια, αλλά από το φθινόπωρο θα πλαισιώνονται από την ηλεκτρική έκδοση. Κατανοητή κίνηση, όπως και η απόφαση να μοιραστεί η Suzuki το βάρος της εξέλιξης με την Toyota (προσεχώς, στην γκάμα της Toyota θα ενταχθεί το νέο Urban Cruiser, το δίδυμο αδερφάκι του eVitara). Να προσθέσουμε και κάτι εξίσου σημαντικό; Το eVitara διαθέτει την πρωτοποριακή μπαταρία Blade που κατασκευάζει η BYD.
Προφανώς και 4×4
Αν και πρακτικά δεν διαφέρει στο παραμικρό με το τελικό προϊόν, το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε είναι προ-παραγωγής. Αυτό που μας έμεινε είναι μια ευχάριστη αίσθηση. Ξεκινώντας από την καμπίνα των επιβατών, η σχεδίαση του ταμπλό είναι έτη φωτός μπροστά απ’ όσα γνωρίζαμε από τη Suzuki. Περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, ατμοσφαιρικό φωτισμό, διαμορφώσιμο πίνακα οργάνων, infotainment με πολλές λειτουργίες και, το κυριότερο, μενού που είναι απλά και σωστά δομημένα. Σύμφωνοι, σε σχέση με ορισμένα ανταγωνιστικά μοντέλα, ο διαθέσιμος χώρος για το κεφάλι των πίσω επιβατών δεν είναι γενναιόδωρος. Ωστόσο, το έδρανο του πίσω καθίσματος είναι συρόμενο, επιτρέποντας τη διαμόρφωση του χώρου αποσκευών από τα 244 στα 310 λίτρα.
Στην Ευρώπη αναμένεται το φθινόπωρο, με την τιμή του να μην έχει ανακοινωθεί ακόμα επίσημα. Οι πληροφορίες κάνουν λόγο για τιμή εκκίνησης κοντά στις 35.000 ευρώ για την έκδοση με την μπαταρία των 61 kWh, αλλά αυτό μένει να επιβεβαιωθεί. Σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρία, η συγκεκριμένη μπαταρία εξασφαλίζει αυτονομία πάνω από 400 χιλιόμετρα. Οι επιλογές φόρτισης είναι δύο. Σε εναλλασσόμενο ρεύμα στα 11 kW (0-100% σε πεντέμισι ώρες, σύμφωνα με τη Suzuki) ή σε συνεχές ρεύμα στα 90 kW (10-80% σε 45 λεπτά). Θα είναι διαθέσιμη και μία έκδοση με δεύτερο κινητήρα, στον πίσω άξονα, με συνολική απόδοση 184 ίππων και 307 Nm ροπής. Η έκδοση αυτή προσφέρει ηλεκτρική τετρακίνηση και, φρενάροντας τον ένα τροχό, προσομοιάζει τη λειτουργία ενός μπλοκέ διαφορικού για καλύτερη πρόσφυση σε δύσκολες συνθήκες.
Η επιτάχυνση είναι ρευστή και ομοιογενής, όχι όμως ιδιαίτερα ζωηρή. Η αίσθηση που σου δίνει το eVitara στον δρόμο είναι καλή. Δεν είναι ούτε πολύ σκληρό, μα ούτε μαλακό, το αμάξωμά του παίρνει ελαφριές κλίσεις και αυτό που δεν περιμένεις είναι μια ευχάριστη ευελιξία. Απρόσμενη για αυτοκίνητο 1.800 κιλών και ολίγον σπάνια για τον κόσμο των EV.
Στον αυτοκινητόδρομο, γίνεται αισθητός ο αεροδυναμικός θόρυβος στο παρμπρίζ και τους καθρέπτες. Αργότερα, στον καφέ, οι σχεδιαστές μας είπαν ότι εργάζονται σε συνεργασία με τους προμηθευτές των μονωτικών υλικών για να προχωρήσουν στις τελευταίες βελτιώσεις που θα μετριάσουν τον αεροδυναμικό θόρυβο. Μένει να αποδειχτεί. Αυτό που δε δείχνει να χρειάζεται βελτίωση είναι η βαθμονόμηση του συστήματος πέδησης. Αξίζει να πούμε και κάτι ακόμα για το σύστημα πέδησης. Στο κεντρικό τούνελ, υπάρχει ένα πρακτικό κουμπί για τη ρύθμιση του επιπέδου ανάκτησης ενέργειας από την πέδηση. Τα διαθέσιμα επίπεδα είναι τρία. Η επιλογή μεταξύ τους είναι εφικτή μόνο όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο. Η δυνατότητα οδήγησης με ένα πεντάλ, όπως την ονομάζουμε, δεν είναι εφικτή.
Μια ματιά στο εσωτερικό
- Καλή ορατότητα Αυτό το κουμπί ενεργοποιεί τις κάμερες 360ο με την πολύ υψηλή ευκρίνεια.
- Ψηφιακό πίνακας οργάνων Έγχρωμος, με πολλές πληροφορίες και πλήρως διαμορφώσιμος ο ψηφιακός πίνακας οργάνων.
- Ασύρματη Η σύνδεση όλων (Android και Apple) των κινητών με το infotainment γίνεται ασύρματα.
- Φυσικοί διακόπτες Η διαχείριση του μονοζωνικού κλιματισμού μπορεί να γίνει και μέσω των φυσικών διακοπτών ανάμεσα στους αεραγωγούς.
- Πρακτικότητα Κάτω από το κεντρικό τούνελ υπάρχει ένας μεγάλος αποθηκευτικός χώρος με υποδοχές φόρτισης USB-C και 12V.
- Περιστροφικός επιλογέας Προς τα δεξιά, επιλέγεται το D, ενώ προς τα αριστερά η όπισθεν.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Στοιχεία κατασκευαστή
Ηλεκτροκινητήρας
Εμπρός, σύγχρονος ηλεκτρικός
Iσχύς
Μέγιστη ισχύς: 174 ίπποι
Μέγιστη ροπή: 193 Nm
Μετάδοση
Κίνηση εμπρός
Μειωτήρας σταθερής σχέσης
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα: 150 χλμ./ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 8,7 δλ.
Κατανάλωση ενέργειας
Κατασκευαστή (WLTP): 15 kWh/100 χλμ.
Μπαταρία
Φωσφορικού λιθίου σιδήρου
Αυτονομία
428 χιλιόμετρα
Φόρτιση
AC 11 kW
DC 90 kW
Αμάξωμα
Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χιλ.: 4.275 x 1.800 x 1.635
Μεταξόνιο 2.700 χιλ.
Βάρος 1.760 κιλά
Χώρος αποσκευών
244-310 λίτρα
Τιμή aγοράς
δ.α.
Όλες οι ειδήσεις
Το φθηνότερο Hyundai Tucson στην Ελλάδα – Η τιμή του
Γίνεται να υπάρξει ανεκτή κυκλοφορία χωρίς τη διήθηση των δίτροχων;
Ήρθε Ελλάδα το νέο Lynk & Co 01 με 281 ίππους και 75 km ηλεκτρικής αυτονομίας – Αναλυτικά οι τιμές