VIDEOS

Skoda Fabia Monte Carlo: Αγωνιστικό πνεύμα

skoda-fabia-monte-carlo-agonistiko-pnevma-673015

H Skoda έχει πολλές διακρίσεις στο Μόντε Κάρλο και πιο πρόσφατα, η Fabia R5 ήταν αυτή που νίκησε το ράλι, το 2017. Η Skoda, από το πρώτο της βάθρο το 1936, γιόρτασε το επίτευγμά της, παρουσίαζοντας την ομώνυμη σπορ έκδοση για τα αυτοκίνητα δρόμου της.

Όπως φαντάζεστε, η Skoda δεν περιορίστηκε στην τοποθέτηση εμβλημάτων για το Monte Carlo, αλλά αναβάθμισε συνολικά το μοντέλο, εμφανισιακά αλλά και μηχανικά. Το συγκεκριμένο Fabia έχει δυναμική εμφάνιση, με τον αποκλειστικό για την έκδοση προφυλακτήρα που έχει επιθετικές προσθήκες στις άκρες του, ένα πλαστικό με ωραίο μοτίβο μπροστά στο ψυγείο και μαύρο περίγραμμα στη μάσκα του. Στα πλάγια, βλέπουμε τα εμβλήματα Monte Carlo και τις εισαγωγικές ζάντες των 17 ιντσών με τα αεροδυναμικά καλύμματα, ενώ υπάρχει και μια επιλογή για 18άρες στον προαιρετικό εξοπλισμό. Μπορεί να μην έχει τις μεγαλύτερες ζάντες, αλλά το αυτοκίνητο της δοκιμής μας εξοπλιζεταιε με το προαιρετικό Sport Chassis Control, που χαμηλώνει το αμάξωμα κατά 15 χιλιοστά και του χαρίζει ρυθμιζόμενες αναρτήσεις. Το λογότυπο της μάρκας και του μοντέλου είναι μαύρα και αποτελούν επίσης μία μοναδική λεπτομέρεια του Monte Carlo. Τα LED φώτα στο πίσω μέρος ακολουθούν αρμονικά τις γωνίες του αμαξώματος, ενώ η αεροτομή και ο διαχύτης σε μαύρο χρώμα κάνουν ωραία αντίθεση και τονίζουν το σπορ χαρακτήρα. Ο χώρος των αποσκευών θέτει το πήχη στη κατηγορία, με χωρητικότητα 380 λίτρων.  

Όπως και σε όλα της τα μοντέλα, η Skoda έχει εισάγει μερικές “Simply Clever” -όπως τις αποκαλεί- προσθήκες, οι οποίες  στοχεύουν να διευκολύνουν τη καθημερινότητα του οδηγού. Για παράδειγμα, έχουμε τη ξύστρα πάγου στο πορτάκι της βενζίνης, το καπάκι που γίνεται χωνί για το υγρό των υαλοκαθαριστήρων και το αγαπημένο μου, την ομπρέλα στη πόρτα.

Το εσωτερικό είναι πολύ διαφορετικό από κάθε άλλη Fabia. Το πρώτο πράγμα που παρατήρησα, είναι ότι στη Monte Carlo, το δερμάτινο τιμόνι έχει 3 (αντί για 2) ακτίνες και το λογότυπο της έκδοσης. Οι κόκκινες λεπτομέρειες στις πόρτες και το ταμπλό, σε συνδυασμό με την απομίμηση ανθρακονήματος, δίνουν μία δυναμική αίσθηση, ενώ ακόμη και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10.25 ιντσών, έχει αναβαθμιστεί με πιο σπορ γραφικά. Υπάρχουν δύο διαστάσεις οθόνης για το σύστημα infotainment, με τη μεγαλύτερη επιλογή των 9,2 ιντσών να περιλαμβάνει το σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας. Και στις δύο περιπτώσεις, έχουμε ένα εύχρηστο σύστημα με καλή εμφάνιση και γρήγορη απόκριση, αλλά και μοντέρνες λειτουργίες. Τα μπάκετ καθίσματα σε αγκαλιάζουν και έχουν άσπρες ραφές. Οι αποθηκευτικοί χώροι είναι αξιοπρεπείς, ενώ έχουμε και αλουμινένια πετάλια με το συγκεκριμένο πακέτο.  

Στόχος η οδηγική ευχαρίστηση

Κάτω από το καπό, βρίσκεται ο γνώριμος και αξιόπιστος 1.5 TSI του ομίλου VW, ένας κινητήρας που τοποθετείται ακόμη και σε μεσαία SUV, όπως το Volkswagen Tiguan. Όπως φαντάζεστε λοιπόν, οι 150 ίπποι και τα 250ΝΜ ροπής σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος των περίπου 1.200 κιλών, κάνουν το Fabia σβέλτο αλλά και πρόθυμο να στρίψει. Το σύστημα διεύθυνσης του είναι βελτιωμένο, με πιο άμεση αίσθηση στο τιμόνι, ενώ οι ρυθμιζόμενες αναρτήσεις είναι σχετικά σφιχτές και του δίνουν έναν προβλέψιμο χαρακτήρα.  

Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι ταχύτατο, αλλά απογοητεύτηκα όταν συνειδητοποίησα πως πίσω από το τιμόνι δεν βρίσκονται paddles και η χειροκίνητη αλλαγή σχέσεων πραγματοποιείται αποκλειστικά από το λεβιέ. Πέρα από αυτό όμως, είναι ένα ευχάριστο αυτοκίνητο που σου εμπνέει σιγουριά σε μία γρήγορη διαδρομή και διατηρεί πολύ καλά τη πρόσφυση του. 

Στο κομμάτι της καθημερινής οδήγησης, μένεις ικανοποιημένος από την ηχομόνωση και την ποιότητα συναρμολόγησης της καμπίνας, αλλά και από τον μικρό κύκλο στροφής που οριακά ξεπερνά τα 10 μέτρα. Η κατανάλωση καυσίμου είναι καλή, καθώς υποστηρίζεται από τη λειτουργία απενεργοποίησης κυλίνδρων, που κάνει το Fabiα δικύλινδρο όταν οδηγείς χαλαρά. Στη δοκιμή μας, με αρκετή γρήγορη οδήγηση, ο μετρητής δείχνει 7.5 λίτρα ανά 100 χλμ., ενώ όταν ταξιδέψαμε, ήταν πιο κοντά στα 5 λίτρα. 

Το νέο Fabia Monte Carlo μπορεί να μην είναι RS αλλά δεν απέχει τόσο πολύ από το τελευταίο Fabia RS που είδαμε. Τα 150 άλογα δεν ακούγονται πολλά, αλλά σου επιτρέπουν να το οδηγείς στο 100% του πιο συχνά και έχει το στήσιμο για να το υποστηρίξει. Μία ευχάριστη έκπληξη από τη Skoda, λοιπόν!

Τεχνικά χαρακτηριστικά SKODA FABIA MONTE CARLO 1.5 TSI 150 PS DSG7 

Κινητήρας 

  • Turbo τετρακύλινδρος κινητήρας άμεσου ψεκασμού βενζίνης  
  • Χωρητικότητα 1.498 κ.εκ 

Ισχύς 

  • Μέγιστη Ισχύς: 150 ίπποι / 5.000-6.000 σ.α.λ. 
  • Μέγιστη Ροπή: 250 Nm / 1.500-3.500 σ.α.λ. 

Μετάδοση 

  • Κίνηση στους εμπρός τροχούς 
  • Αυτόματο κιβώτιο DSG7 

Επιδόσεις 

  • Τελική ταχύτητα: 225 χλμ./ώρα  
  • Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 8” 

Μέση Κατανάλωση 

  • Κατασκευαστή (WLTP): 5.6 λίτρα/100 χλμ. 
  • Δοκιμής: 7 λίτρα/100 χλμ. 
  • Εκπομπές CO2: 128-136 γρ./χλμ. 

Ρεζερβουάρ 

  • 40 λίτρα 

Αμάξωμα 

  • Διαστάσεις (μήκος Χ πλάτος Χ ύψος) χλστ.: 4.108 Χ 1.748 Χ 1.459 
  • Μεταξόνιο 2.552 χλστ. 
  • Βάρος 1.169 κιλά 

Τιμή Αγοράς 

  • Βασική έκδοση 26.100€ 

 

Όλες οι ειδήσεις

   

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο