ΔΟΚΙΜΕΣ

DS 3 1.2 PureTech 130 EAT8: Fashionista!

ds-3-1-2-puretech-130-eat8-fashionista-670939

Πόσο Premium μπορεί να είναι ένα μοντέλο της κατηγορίας «B»; Εάν υπάρχει κάποιο μοντέλο που, ίσως, μπορεί να δώσει πειστική απάντηση σε αυτό το ερώτημα, αυτό είναι το νέο DS 3. Η ποιότητα του είναι κορυφαία, ωστόσο αυτό που το καθιστά ξεχωριστό, είναι η μοναδική του φινέτσα!

του Τρύφωνα Αλεξόπουλου, Φωτογραφίες: Δημήτρη Μανώλαρος

Crossback, τέλος! Αυτή είναι η απόφαση για την ονομασία κάθε νέου μοντέλου της DS. Κάτι που βγάζει απόλυτο νόημα, μιας και όλα έχουν Crossover μορφή. Ακολουθώντας τα νέα (και σκέτα) DS 4 και DS 7, το ανανεωμένο DS 3 χάνει και αυτό τον αυτονόητο χαρακτηρισμό, ενώ δανείζεται στοιχεία και τεχνολογίες από τα άλλα δύο, ώστε να «γλυκοκοιτάζει» με μεγαλύτερη σιγουριά, το βάθρο της κατηγορίας.

C‘est la chic

Πριν ακόμα αποκτήσει την Crossover μορφή του, το DS 3 ήταν πολύ στιλάτο ή καλύτερα, σικάτο. Προφανώς όμως, οι εξελιγμένες μέθοδοι σχεδιασμού και η μεγαλύτερη έμπνευση των νέων σχεδιαστών, είχαν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός πολύ ξεχωριστού συνόλου το 2019.

Δεν μπορούμε να πούμε ότι η ανανέωση του έφερε και μεγάλες αλλαγές, όμως αρκούν για να το εκμοντερνίσουν όσο χρειάζεται, κρατώντας την εκλεπτυσμένη εμφάνιση του αναλλοίωτη. Για το πόσο στιλάτο είναι, αρκεί η πληροφορία ότι παρουσιάστηκε στον διασημότερο θεσμό υψηλής ραπτικής, την Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού, κλέβοντας μάλιστα την παράσταση, μεταξύ των Fashion Icon επί σκηνής.

Η βασική αλλαγή λοιπόν, αφορά στο μπροστινό μέρος και πιο συγκεκριμένα στην μάσκα και στα φωτιστικά σώματα. Τα τελευταία είναι πλέον φουλ LED από τον βασικό εξοπλισμό και μάλιστα με έναν περίτεχνο εσωτερικό σχεδιασμό. Η κυματοειδής γραμμή τους παραμένει, ο τρόπος ενσωμάτωσης τους στη μάσκα όμως έχει διαφοροποιηθεί, αφού το χρωμιωμένο ή το μαύρο γυαλιστερό πλαίσιο (στην περίπτωση των Performance Line εκδόσεων) δεν τα ακολουθεί σε όλο το μήκος τους. Εντελώς διαφορετικά είναι και τα φώτα ημέρας, που υιοθετούν τη κάθετη σχεδίαση από την υπόλοιπη γκάμα και φιγουράρουν ως DS Wings, προσφέροντας την χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή.

Η μάσκα είναι ελαφρώς μεγαλύτερη, με μικρότερα πλαίσια και πιο πυκνό μοτίβο, ενώ ο προφυλακτήρας έχει πιο αεροδυναμική σχεδίαση, χάρις στην προσθήκη των φιλέτων χαμηλά. Μια αλλαγή υπάρχει επίσης στο περίγραμμα των πίσω φώτων, που πλέον είναι μαύρο και αγκαλιάζει όλο το εύρος τους. Την εξωτερική ανανέωση ολοκληρώνουν οι προσθήκες στην χρωματική παλέτα, με τα ποιοτικά χρώματα διπλής επίστρωσης, και οι νέες ζάντες αλουμινίου από 17 έως 18 ίντσες.

Το πτερύγιο καρχαρία που βασίζει την μεσαία κολώνα, είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα για το 3άρι, από το 2009 που έβγαινε στην παραγωγή ως το Premium Supermini της Citroen. Το λογότυπο πάνω στην μπάρα που ενώνει τα φώτα, όπως και στο DS 7, χωρίζεται σε μεμονωμένα γράμματα που κατασκευάζονται από ανοξείδωτο χάλυβα και στη συνέχεια κόβονται και τοποθετούνται ένα-ένα.

Απτή ποιότητα στην μικρή κατηγορία

Στον εσωτερικό κόσμο, το DS 3 δεν αφήνει περιθώρια για αμφισβήτηση της πολυτελούς υπόστασής του. Η ποιότητα των υλικών δεν μπορεί παρά να χαρακτηριστεί κορυφαία για την κατηγορία. Δεν υπάρχει άλλο Supermini που να χρησιμοποιεί στο Brochure του όρους όπως τα «δέρματα Claudia και Nappa με ραφές Pearl» ή το φινίρισμα «Clous de Paris». Αυτοί όμως δεν είναι απλά όροι εντυπωσιασμού, η ποιότητα είναι απτή και πράγματι, όλα τα υλικά είναι εκπληκτικά στην αφή μέχρι το μέσο της καμπίνας, ενώ η συναρμογή αυτών πολύ στιβαρή.

Βέβαια να αναφέρουμε ότι το πακέτο επενδύσεων «ALCANTARA NOIR» του μοντέλου της δοκιμής μας, μπορεί να ντύνει μεγάλες επιφάνειες στο ταμπλό, στις πόρτες και στα καθίσματα με σουέντ, όμως η επένδυση στο μέσο του καθίσματος αποδείχθηκε λίγο σκληρή στην αίσθηση. Μόνη υποσημείωση εδώ, ότι το αυτοκίνητο είχε ελάχιστα χιλιόμετρα, οπότε μπορεί με τη πάροδο του χρόνο το υλικό να μαλακώσει από την χρήση. Πέραν αυτού, τα καθίσματα είναι πολύ άνετα, με εύκολες ρυθμίσεις (ροδέλα για την πλάτη) και ικανοποιητική στήριξη. Προαιρετικά, μπορούν να εμπλουτιστούν με ηλεκτρικές ρυθμίσεις για τον οδηγό,  πρόγραμμα μασάζ και θέρμανση για τους μπροστινούς επιβάτες.

Σχεδιαστικά οι διαφορές είναι ελάχιστες. Η φιλοσοφία του «ρόμβου» επικρατεί, με το χαρακτηριστικό σχήμα να βρίσκεται κυριολεκτικά όπου και αν κατευθύνεις το βλέμμα σου. Μόνο το τιμόνι φέρει ελαφρώς ανασχεδιασμένη τρίτη ακτίνα και πιο μίνιμαλ διακόπτες, τα Paddles έγιναν πιο λεπτά για να διαφοροποιούνται από τα άλλα μοντέλα του γκρουπ και η οθόνη για το Infotainment απέκτησε wide εμφάνιση. Είναι 10,3 ιντσών και τρέχει το νεότερο λογισμικό σύστημα IRIS, που διαθέτει διαμορφώσιμα Widgets στις αρχικές σελίδες του, επιλογές θέματος (χρώματος) και 3D πλοήγηση. Περιλαμβάνει επίσης μία προσωπική βοηθό, την IRIS, που αναγνωρίζει φυσικές εκφράσεις στα αγγλικά. Επιπλέον, διαθέτει τα απαραίτητα Android Auto και Apple CarPlay, με ασύρματη σύνδεση, αλλά και θύρες USB για φόρτιση και πολυμέσα.

Όσον αφορά τον πίνακα οργάνων, αυτός είναι και πάλι σχετικά μικρός, με διαγώνιο μόλις 7 ίντσες, και σε αντίθεση με την κεντρική οθόνης αφής έχει απλά ικανοποιητική ανάλυση, με πολλές πάντως επιλογές διαμόρφωσης και πιο στρογγυλεμένα γραφικά.

Χωροταξικά στέκεται αντάξια απέναντι στον σκληρό ανταγωνισμό της κατηγορίας, τουλάχιστον στο μπροστινό μέρος. Οι θήκες στις πόρτες αρκούν για μεγάλα μπουκάλια, ενώ το κεντρικό υποβραχιόνιο και το ντουλαπάκι του συνοδηγού, έχουν αμφότερα πολύ βαθύ χώρο αποθήκευσης. Ειδικότερα το ντουλαπάκι, θα χωρέσει μέχρι και μικρές τσάντες μέσα!

Για τους πίσω επιβάτες οι χώροι είναι αρκετά περιορισμένοι και η αίσθηση κάπως κλειστοφοβική, λόγω του πτερυγίου και του μικρού παραθύρου. Υπάρχουν ωστόσο θύρες ISOFIX, αλλά και οι στάνταρ πίσω πλευρικοί αερόσακοι θώρακος, επιπλέον των αερόσακων οροφής, κάτι μοναδικό για την κατηγορία.

Ο χώρος αποθήκευσης μετρά 350 λίτρα και μπορεί να αγγίξει τα 1.050, με την αναδίπλωση των καθισμάτων. Επομένως, με το σωστό και τετραγωνισμένο σχήμα που διαθέτει, θα χωρέσει πολλές αποσκευές.

Είναι όσο άνετο φαίνεται

Το DS 3 συνεχίζει να βασίζεται στην τελευταία εκδοχή της αρθρωτής πλατφόρμας CMP και στην ανανέωση του δεν αναφέρονται διαφοροποιήσεις. Όχι τουλάχιστον για τις εκδόσεις με τους θερμικούς κινητήρες. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι δεν υπάρχει και μία μικρή μεν, αισθητή δε, βελτίωση στη συμπεριφορά του.

Αυτή αφορά στην άνεση του στον δρόμο. Ναι, πριν από την ανανέωση του η απόσβεση της ανάρτησης – με γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω – ήταν πολύ καλή. Οι αντιδράσεις της φαίνονται ακόμα πιο γλυκιές πλέον και στις εγκάρσιες ανωμαλίες, περισσότερο θα ακουστεί παρά θα ενοχλήσει τους επιβάτες. Η ποιότητα κύλισης είναι επίσης σε premium επίπεδα που θυμίζουν αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας, ο θόρυβος κύλισης χαμηλός και η ηχομόνωση εξαιρετική. Εκτός αυτών, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι θα γίνουν αντιληπτοί μετά τα 140, στα οποία ταξιδεύει προφανώς με πολύ μεγάλη ευκολία.

Με τις διαστάσεις του να μην ξεπερνούν τα 4.2 μέτρα και με κύκλο στροφής 10.7 μέτρα, είναι πολύ ευέλικτο στην πόλη, και η σχετικά ψηλή θέση οδήγησης θα προσφέρει καλή ορατότητα μπροστά. Προς τα πίσω είναι επίσης ικανοποιητική, όμως τα πτερύγια στις πίσω πόρτες «κόβουν» μια χρηστική γωνία από τον οδηγό. Ευτυχώς, είναι εξοπλισμένο με όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης, οπότε ακόμα και έτσι δεν δημιουργείται άγχος.

Η ρύθμιση της ανάρτησης του πάντως είναι σφιχτή και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μην υπάρχουν μεγάλες κλίσεις. Προσφέρει σιγουριά στην γρήγορη οδήγηση, αλλά δεν έχει σπορτίφ πάτημα, ενώ τα ευαίσθητα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας δεν απενεργοποιούνται. Το σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβές, με πολύ ωραία αίσθηση και σωστό βάρος. Τα φρένα, με αεριζόμενους δίσκους μπροστά και απλούς δίσκους πίσω, είναι πολύ δυνατά και έχουν φανταστική γραμμική αίσθηση στο πεντάλ. Σε γενικές γραμμές είναι ευχάριστο, ευκολοδήγητο και πολύ άνετο στις πολύωρες διαδρομές.

Για τον κινητήρα δεν έχουμε να πούμε και πολλά. Το γνώριμο και πολλάκις βραβευμένο τρικύλινδρο σύνολο 1.200 κ.εκ, συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων EAT8, στην έκδοση των 130 ίππων. Αποδίδει 230 Nm ροπής από τις 1.750 στροφές, προσφέροντας μεγάλη ελαστικότητα από χαμηλά, ενώ έχει αποθέματα δύναμης και πιο ψηλά. Με τα 0-100 να έρχονται σε 9.2” και την τελική να ξεπερνάει τα 200 χλμ./ώρα, παράπονα για τις επιδόσεις δεν υπάρχουν. Η δύναμη αρκεί για να κινηθεί με άνεση «φουλαρισμένο» από τέσσερις επιβάτες και τις αποσκευές τους.

Το κιβώτιο ικανοποιεί με την αμεσότητα, αλλά κυρίως με την ομαλότητα, και θα βοηθήσει πολύ στις μανούβρες, ενώ είναι και αρκετά γρήγορο. Υπάρχει και δυνατότητα χειροκίνητης αλλαγής από τα Paddles στο τιμόνι, που κάνει την οδήγηση περισσότερο συμμετοχική.

Διαθέσιμα είναι τα προγράμματα «Eco», «Κανονική», «Σπορ», «Άμμος», «Λάσπη» και «Χιόνι», που αναγράφονται στην οθόνη στα ελληνικά, και επιλέγονται από τον σχετικό διακόπτη στην κεντρική κονσόλα. Αυτά διαφοροποιούν αρκετά την αίσθηση στο τιμόνι και την απόκριση του γκαζιού. Τα δύο τελευταία μπορούν να βοηθήσουν σε γλιστερό οδόστρωμα ή εκτός δρόμου, με τα 17 εκ. της απόστασης του από το έδαφος να αρκούν για τα καθημερινά εμπόδια. Για το πρόγραμμα «Σπορ», μέσα από το μενού, μπορεί να ενεργοποιηθεί και ένα τεχνητός ήχος, που έχει ενδιαφέρον.

Η κατανάλωση του εξαρτάται αρκετά από τα προγράμματα οδήγησης. Με συγκρατημένη οδήγηση και τα «Eco» ή «Κανονική», σε πόλη και ανοιχτό δρόμο, αντίστοιχα, θα περιοριστεί στα 7 λ./100 χλμ. Όταν δεν δίνεται προσοχή όμως, στην πόλη μπορεί να ξεπεράσει τα 8.7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Το Στιλάτο πράγμα…

Η τιμή εκκίνησης του ανανεωμένου DS 3 είναι τα 29.900 ευρώ, ενώ για την περίπτωση της έκδοσης της δοκιμής μας, σκαρφαλώνει στα 39.000. Δικαιολογημένο εν μέρει, αν κρίνουμε από την κορυφαία ποιότητα και τον πολύ πλούσιο εξοπλισμό, όπως και να το κάνουμε όμως είναι πολλά για ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας. Για να κλείσουμε κάπου εδώ, να πούμε ότι αποτελεί ένα εξαιρετικά στιλάτο και ποιοτικό σύνολο, το οποίο απευθύνεται αποκλειστικά σε ένα premium κοινό που περνάει αρκετό χρόνο καθημερινά, πίσω από το τιμόνι, στον αστικό ιστό.

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας

Τρικύλινδρος σε σειρά

Turbo, ηλεκτρονικού ψεκασμού

πολλαπλών σημείων, βενζίνης

Χωρητικότητα 1.998 κ.εκ.

Iσχύς

Μέγιστη ισχύς: 130 ίππους / 5.500σ.α.λ.

Μέγιστη Ροπή: 170 Nm ροπής 1.750 σ.α.λ.

Μετάδοση

Κίνηση εμπρός

Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 201 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 9.2 δλ.

Κατανάλωση καυσίμου

Κατασκευαστή (WLTP): 6 λίτρα/100 χλμ.

Δοκιμής: 8 λίτρα/100 χλμ

Εκπομπές CO2: 135 γρ./χλμ.

Pεζερβουάρ

44 λίτρα

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος Χ πλάτος Χ ύψος) χλστ.: 4.118×1.802×1.534

Μεταξόνιο 2.558 χιλ.

Βάρος 1.249 κιλά

Χώρος αποσκευών

350 λ.

Τιμή Αγοράς

Βασική έκδοση: 29.990 €

Έκδοση δοκιμής: 39.900 €

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο