ECO CARS

Η ιστορία των EV: Από τον 19ο αιώνα στη νέα χιλιετία

i-istoria-ton-ev-apo-ton-19o-aiona-sti-nea-chilietia-623052

Η ιστορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ξεκινάει από πολύ παλιά, αλλά η εξέλιξη τους έχει γνωρίσει μεγάλες παύσεις. Κάτι που δεν προβλέπεται να ξανασυμβεί άμεσα.

H προέλευση ενός είδους είναι συχνά νεφελώδης. Αυτό ισχύει στο ζωϊκό βασίλειο και πολύ περισσότερο όταν αναφερόμαστε σε εφευρέσεις ή την εφαρμογή κάποιας συγκεκριμένης τεχνολογίας. Ισχύει επίσης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η ιστορία των οποίων ξεκίνησε πριν από δύο αιώνες. Το πρώτο πρόβλημα είναι ότι, ίσως θα πρέπει να διαχωρίσουμε την ιστορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων από εκείνη των αυτοκινήτων. Επιτρέψτε μας να εξηγήσουμε. Με βάση όσα γνωρίζουμε, το αυτοκίνητο γεννήθηκε το 1886 από τον Karl Benz. Μόνο που το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο γεννήθηκε το 1834, στο Βερμόντ των ΗΠΑ, από τον Thomas Davenport (σιδηρουργός και εφευρέτης). Για την ακρίβεια, ο Davenport κατασκεύασε τον πρώτο ηλεκτρικό κινητήρα με τροφοδοσία από μπαταρία, τον οποίο τοποθέτησε σε ένα μικρό όχημα. Το όχημα αυτό μπορούσε να κινηθεί δίχως να χρειάζεται τη δύναμη κάποιου ζώου για να το τραβήξει.

Η ΠΡΩΤΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ

Το πρόβλημα, κατά την άποψη μας, είναι ότι αυτό το πρώτο ηλεκτρικό όχημα του Davenport κινήθηκε κατά μήκος μιας κυκλικής ράγας. Η λεπτομέρεια αυτή μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για το πρώτο ηλεκτρικό τραίνο και όχι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Οπότε, πιο ακριβές θα ήταν να αναφέρουμε το ηλεκτρικό όχημα του Βρετανού Moss Farmer ως το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Το 1847, ο Farmer κατασκεύασε ένα ηλεκτρικό όχημα ικανό να μεταφέρει δύο άτομα, στο Ντόβερ της Αγγλίας. Εάν ωστόσο θέλουμε να μιλήσουμε για οχήματα, λίγο πιο κοντά στην αντίληψη μας για το «αυτοκίνητο», θα χρειαστεί να διασχίσουμε τη Μάγχη. Στο Παρίσι, το 1881, ο Camille Faure έκανε τις πρώτες βόλτες με ένα ηλεκτρικό τρίκυκλο. Ή ίσως πρέπει να πάμε στο 1893 και στο αυτοκίνητο με τον κινητήρα των 2,9 kW των Jeantaud και Raffard. Ένα χρόνο αργότερα, στον αγώνα Παρίσι-Ρουέν, που θεωρείται ο πρώτος αγώνας αυτοκινήτων στην ιστορία, έλαβαν μέρος πέντε ηλεκτρικά αυτοκίνητα (σε σύνολο 17 αυτοκινήτων).

Το νερό φαινόταν να έχει μπει στο αυλάκι, μόνο που τα πράγματα εξελίχθηκαν διαφορετικά. Στα τέλη του 19ου και τις αρχές του 20ου αιώνα, οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής ήταν γεμάτες ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το 1904, ένα στα τρία αυτοκίνητα στις ΗΠΑ διέθετε ηλεκτρικό κινητήρα. Μια επιτυχία που έμελλε να είναι εφήμερη. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, παρά τη θορυβώδη λειτουργία του, τους κραδασμούς και τα ενοχλητικά καυσαέρια που εκπέμπει, τελικά επικρατεί. Οι λόγοι αυτής της επικράτησης δίνουν τροφή στα σενάρια συνομωσίας. Ευθύνεται το λόμπυ των πετρελαιοπαραγωγών, οι μεγαλογαιοκτήμονες, ο Henry Ford προσωπικά, κ.ά. Καθένας λέει τη δική του ιστορία. Η αλήθεια είναι ότι επικρατέστερο σενάριο είναι αυτό των τεχνολογικών περιορισμών, από τους οποίους σχεδόν ακόμα και σήμερα “υποφέρουν” τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι μπαταρίες είναι τεράστιες σε μέγεθος, πολύ βαριές και αναποτελεσματικές σε αυτονομία έναντι ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η γενιά μας ή έστω η επόμενη, αναμένεται να βιώσει σημαντικές αλλαγές όσον αφορά τις μετακινήσεις.

car-prices
google-news
Tags
#EV

Περισσότερα Βίντεο