Q-ELECTRIC

Ηλεκτρονικά, ημιαγωγοί, Bitcoin & μεταχειρισμένα

ilektronika-imiagogoi-bitcoin-metacheirismena-622131

Νίκος Τσάδαρης

Στην αγορά των καινούριων αυτοκινήτων που ραγδαία ανακάμπτει από τις επιπτώσεις της πανδημίας, παρατηρούνται ήδη μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις, όπως πριν περίπου τριάντα χρόνια όταν χρειαζόσουν «μέσον» για να παραλάβεις στο… εξάμηνο το νέο σου αυτοκίνητο.

Κύρια αιτία των καθυστερήσεων θεωρείται η παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών, που βαίνει αυξανόμενη και έγκυρες πηγές αναφέρουν ότι θα συνεχιστεί μέχρι το 2023. Οι ημιαγωγοί (γνωστοί και σαν τσιπάκια) είναι απαραίτητα εξαρτήματα για τα ηλεκτρονικά συστήματα των αυτοκινήτων (ABS, ESP, Lane Assist, αυτόματα κιβώτια, κ.ά) που αποτελούν και το περίπου 40% του κόστους ενός σύγχρονου αυτοκινήτου. Επιπλέον, η αυξανόμενη παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε συνδυασμό με τις ολοένα και περισσότερες απαιτήσεις συνδεσιμότητας, αυξάνουν τις συνολικές ανάγκες ημιαγωγών για την κατασκευή των οχημάτων. Από την άλλη, ακόμα και ένα τσιπάκι μηδαμινής αξίας αν λείπει από κάποιο όχημα, αυτό δεν μπορεί να παραδοθεί από το εργοστάσιο στο δίκτυο πωλήσεων.

Μια από τις αιτίες έλλειψης των ημιαγωγών είναι και η κατακόρυφη αύξηση ζήτησης ηλεκτρονικών συσκευών (κυρίως φορητών υπολογιστών) στην διάρκεια της πανδημίας. Οι υπολογιστές χρησιμοποιούνται ευρύτατα για τις ραγδαία αυξανόμενες ψηφιακές συναλλαγές, μεγάλο μέρος των οποίων αφορούν την υποστήριξη του ταχύτατα αναπτυσσόμενου δικτύου υποστήριξης κρυπτονομισμάτων (όπως το Bitcoin), για την οποία απαιτείται μεγάλη υπολογιστική ισχύς.

Τα ηλεκτρονικά τώρα, τα οποία είναι τα κυρίως ζητούμενα από τους σύγχρονους αγοραστές αυτοκινήτου, δεν είναι και ότι πιο αξιόπιστο δημιουργώντας μερικές φορές τραγελαφικές καταστάσεις. Πρόσφατα είχαμε παραδείγματα πανάκριβου SUV που δεν «άφηνε» τον οδηγό του να μπει στο εσωτερικό γιατί είχε… ψιχαλίσει, ενός μεσαίου επίσης SUV που το κλείδωναν αλλά αμέσως ξεκλείδωνε από μόνο του και ενός ακριβού γερμανικού επιβατικού, που μπέρδευε τα προγράμματα λειτουργίας κινητήρα & αυτόματου κιβωτίου σαν τα «μαλλιά της τρελής». Κοινό χαρακτηριστικό των τριών: αυτοκίνητα με ελάχιστα χιλιόμετρα και λίγους μήνες ζωής.

Η εμπειρία διδάσκει ότι, τα ηλεκτρονικά προβλήματα των οχημάτων εμφανίζονται συνήθως μέχρι ένα χρόνο από την αρχή της χρήσης τους, ή με άλλα λόγια ότι, τα «λούζεται» ο πρώτος ιδιοκτήτης τους.

Συνελόντι ειπείν (όπως έλεγε και ο αξέχαστος Φανφάρας), ίσως αυτή η υστέρηση παραδόσεων καινούριων οχημάτων βοηθήσει κάποιους να κάνουν μια πιο συμφέρουσα επιλογή, τόσο σε ενδεχόμενες ταλαιπωρίες, όσο και σε τιμή. Με άλλα λόγια, η επιλογή ενός μεταχειρισμένου ηλικίας ενός έως τριών ετών οχήματος (μετά φυσικά τον απαραίτητο έλεγχο), είναι από τις καλύτερες για όποιον καταναλωτή δεν έχει απαίτηση… παρθενίας. Στα σοβαρά/επώνυμα σημεία πώλησης υπάρχουν πολλές (και με εγγύηση) ευκαιρίες αγοράς μεταχειρισμένου «σαν καινούριο», που θα εξυπηρετήσουν άμεσα την ανάγκη σας, χωρίς τα προβλήματα (συνήθως ηλεκτρονικά) νεότητας, με κόστος σημαντικά μικρότερο.

Δια ταύτα, την ώρα που θα σας πουν ότι, το ζητούμενο καινούριο όχημα έχει λίστα αναμονής μηνών (σχεδόν πάντα περισσότερων από όσους σας πουν), δείτε την λίστα μεταχειρισμένων και ίσως βγείτε τριπλά κερδισμένοι.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο