ECO CARS

Αυτόνομα Λεωφορεία και Πνευματικά ελαστικά

aftonoma-leoforeia-kai-pnevmatika-elastika-625533

Οι αρχές του Τζάκσονβιλ της Φλόριντα επιθυμούν ν’ αντικαταστήσουν τo τραμ με λεωφορεία δίχως οδηγό. Μεταξύ αυτών, το λεωφορείο Olli, το οποίο λειτουργεί ως κινητό εργαστήριο για ελαστικά χωρίς αέρα

Στο Τζάκσονβιλ, την πιο πυκνοκατοικημένη πόλη της Φλόριντα, το Skyway είναι θεσμός από το 1989. Φανταστείτε το σαν ένα (πολύ) υπερυψωμένο τραμ, με οκτώ στάσεις και δίκτυο περίπου τεσσάρων χιλιομέτρων. Λειτουργεί αποκλειστικά τις καθημερινές και η χρήση του είναι δωρεάν. Ο φορέας εκμετάλλευσής του, η δημοτική εταιρεία JTA (Jacksonville Transport Authority), σκοπεύει να διπλασιάσει το δίκτυό του, κατεβαίνοντας από τα ψηλά, στο επίπεδο του δρόμου. Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τα πλάνα, οι αυτοματοποιημένοι συρμοί θα αντικατασταθούν με αυτόνομα κινούμενα λεωφορεία.

ΔΟΚΙΜΑΖΩ ΚΑΙ ΜΑΘΑΙΝΩ

Στο πρόγραμμα που ξεκίνησε το 2017, με την ονομασία Ultimate Urban Circulator (U2C), συμμετέχει και η εταιρεία Local Motors. Ιδρυθείσα το 2007, η Local Motors βασίζει τη δραστηριότητά της στη συνεργασία και τη συν-δημιουργία. Επιδιώκει δηλαδή, τη συμμετοχή των τελικών χρηστών στο σχεδιασμό. Το Olli 2.0 είναι το πρώτο αυτόνομο ηλεκτρικό λεωφορείο στις ΗΠΑ που δημιουργήθηκε μέσω τρισδιάστατης εκτύπωσης. Μαζί με πέντε άλλα αυτόνομα οχήματα, δοκιμάζεται στην πίστα Test & Learn της JTA. Αυτό που λαμβάνει χώρα στο Τζάκσονβιλ, επιβεβαιώνει τη θεωρία όσων υποστηρίζουν ότι αυτό ακριβώς είναι το άμεσο μέλλον των αυτοκινούμενων οχημάτων. Δηλαδή να κινούνται σε επαναλαμβανόμενες, απόλυτα περιορισμένες γεωγραφικά και εν μέρει ελεγχόμενες διαδρομές. Επιπλέον, αρκετοί είναι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι η προσέγγιση «όλα ή τίποτα» των κολοσσών της τεχνολογίας έχει όρια. Χάρη στις τεράστιες επενδύσεις, η τεχνολογία προχωρά μεν, αλλά τα λεγόμενα «ρομποταξί» –χωρίς οδηγό δηλαδή–, εξελίσσονται με εξαιρετικά αργό ρυθμό. Η προοδευτική εξέλιξη των ΑDAS είναι σαφώς προτιμότερη από την απότομη εξέλιξή τους.

ΜΗ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ

Παράλληλα, το Olli 2.0 ετοιμάζεται να αποδείξει μία ακόμα υπόθεση. Ότι τα αυτόνομα κινούμενα λεωφορεία είναι το ιδανικό μέσο για την εφαρμογή των μη πνευματικών ελαστικών (ΝonPneumatic Tires ή ΝPT). Πρόκειται για μια καινοτομία της δεκαετίας του ’40, του περασμένου αιώνα δηλαδή. Ωστόσο, αν και έχουν περάσει αρκετές δεκαετίες, η θεωρία δεν έχει εφαρμοστεί ακόμα στην πράξη. Η Goodyear έχει αρχίσει τις δοκιμές των μη πνευματικών ελαστικών σε συνεργασία με τη Local Motors (από το 2019), αρχικά σε ειδικά διαμορφωμένη πίστα. Με τη συμμετοχή στο πρόγραμμα U2C, τα πάντα δοκιμάζονται σε ένα πιο ρεαλιστικό αστικό περιβάλλον. Εκτός από το φορτίο που μπορούν να μεταφέρουν, την ταχύτητα και τη διάρκεια ζωής, δοκιμάζονται επίσης η παρεχόμενη άνεση κατά την κίνηση, ο θόρυβος κύλισης και αρκετές ακόμα μεταβλητές. Επιπλέον, είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσουμε εάν τα ΝΡΤ αποτελούν βιώσιμη εναλλακτική λύση γι’ αυτό το είδος αυτόνομου οχήματος. Ένα λεωφορείο είναι λιγότερο απαιτητικό από ένα αυτοκίνητο όσον αφορά τις επιδόσεις, λόγω της χαμηλότερης ταχύτητας κίνησης και της ομοιομορφίας του οδοστρώματος στο οποίο κινείται (δεν πρόκειται ποτέ, για παράδειγμα, να κινηθεί σε χωματόδρομο). Θεωρητικά, αυτού του είδους τα ελαστικά δεν απαιτούν καν περιοδικό έλεγχο και έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Ο στόχος, σύμφωνα με τη Goodyear, είναι να ξεκινήσει η διάθεση του πρώτου μη πνευματικού ελαστικού έως το τέλος της δεκαετίας.

Σε πρώτο πλάνο, το Olli με τα μη πνευματικά (πειραματικά) ελαστικά της Goodyear.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο