ECO CARS

Νέος κινητήρας υδρογόνου από την Toyota

neos-kinitiras-ydrogonou-apo-tin-toyota-704922

Η Toyota παρουσίασε προσφάτως έναν νέο κινητήρα ικανό να «καθαρίζει» τον αέρα από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Ο “Carbon Capture Engine” είναι ένας κινητήρας υδρογόνου (εσωτερικής καύσης) ειδικά σχεδιασμένος για να δεσμεύει το διοξείδιο του άνθρακα ενώ το αυτοκίνητο κινείται: προς το παρόν είναι μόνο ένα πρωτότυπο τοποθετημένο σε ένα αγωνιστικό Toyota GR Corolla, αλλά έχει ήδη αποδειχθεί ότι μπορεί να απορροφά μικρές ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα.

Toyota

Το σύστημα φιλτραρίσματος αναπτύχθηκε μαζί με την Kawasaki Heavy Industries και μπορεί να εφαρμοστεί σε κάθε τύπο θερμικού κινητήρα, επομένως και σε τρέχοντες βενζινοκίνητους. Στην περίπτωση του Toyota GR Corolla, ο πειραματικός κινητήρας τροφοδοτείται από υδρογόνο για να δημιουργήσει ένα πρωτότυπο που η εταιρεία ορίζει ως “Carbon Negative”, δηλαδή ικανό να πάει κάτω από το όριο μηδενικών εκπομπών. Για να γίνει αυτό, η εταιρεία έχει αναπτύξει δύο συγκεκριμένα φίλτρα με κεραμικούς καταλύτες τοποθετημένους στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου για να επεξεργάζεται τον αέρα του περιβάλλοντος, «καθαρίζοντας» τον από CO2. Για να γίνει αυτό, αυτή η τεχνολογία χρησιμοποιεί τη θερμότητα που αναπτύσσεται από τον θερμικό κινητήρα για να διαλύσει μόρια μέσα σε ένα συγκεκριμένο υγρό. Τα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά, αλλά προς το παρόν μικρά: 20 γραμμάρια CO2 συλλέγονται σε 20 γύρους της πίστας, απόσταση στην οποία ένας κανονικός βενζινοκινητήρας θα είχε εκπέμψει πολλά κιλά διοξειδίου του άνθρακα.

Toyota

Προς το παρόν, η αρνητική πτυχή αυτής της λύσης δίνεται από τη διάρκεια ζωής των φίλτρων και τη σχέση μεταξύ της αποτελεσματικότητας και του μεγέθους τους. Η συχνή αντικατάσταση (κάθε pitstop στην περίπτωση του πρωτοτύπου Toyota, με μακρά χειροκίνητη διαδικασία) θα μπορούσε στην πραγματικότητα να αποτελεί σημαντικό περιορισμό, επιπλέον η μειωμένη ποσότητα σωματιδίων που απορρίπτονται υποδηλώνει την ανάγκη υιοθέτησης πολύ μεγαλύτερων φίλτρων. Για αυτόν και για άλλους λόγους, η Toyota δεν έχει ορίσει ακόμη ημερομηνία για το ντεμπούτο αυτής της τεχνολογίας στην αγορά, αλλά τη θεωρεί ως σημείο εκκίνησης για έρευνα και ανάπτυξη περαιτέρω οικολογικών λύσεων ανεξάρτητων από ηλεκτρικούς κινητήρες.

Όλες οι ειδήσεις

Οδηγούμε τη νέα BMW X2 M35i στους δρόμους της Πορτογαλίας

Αυτό είναι το νέο υβριδικό MG3

Επίσημο: Η BYD στην Έλλάδα μέσω του ομίλου Σφακιανάκη

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο