ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε τη νέα BMW X2 M35i στους δρόμους της Πορτογαλίας

odigoume-ti-nea-bmw-x2-m35i-stous-dromous-tis-portogalias-704838

Μεγαλύτερη και με μια πιο έντονη coupé γραμμή από πριν, η δεύτερη γενιά της BMW X2 χαράζει πλέον τη δική της πορεία, με ισχυρά σύνολα κίνησης και μοναδικό χαρακτήρα. Με άλλα λόγια, μία μικρογραφία της X6, αλλά με εντελώς δικό της στιλ.

BMW X2

Η νέα γενιά της BMW X2 πλέον δεν είναι μια X1 με… πιο coupe γραμμές. Πρόκειται για ένα εντελώς νέο προιόν στη γκάμα της μάρκας από τη Βαυαρία και ταυτόχρονα, ένα ξεκάθαρο statement πως η BMW δεν αψηφά την ηλεκτροκίνηση, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι σταματά να προσφέρει οδηγική απόλαυση. Για πρώτη φορά, διατίθεται και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, με την iX2, αλλά σήμερα, θα συγκεντρωθούμε στη κορυφαία έκδοση βενζίνης Μ35i. Και επειδή υπήρχε η αντίστοιχη έκδοση και στη προηγούμενη γενιά της, μπορούμε πιο εύκολα, να αναγνωρίσουμε τις σημαντικές αλλαγές που βρίσκονται στην οδηγική της αίσθηση, πέρα από τις προφανείς, αισθητικές παρεμβάσεις σε κάθε πάνελ της.

BMW X2

Η εξωτερική εμφάνιση αποκαλύπτει μια νεοσύστατη ωριμότητα (με εξαίρεση τα …προκλητικά ματτ χρώματα αμαξώματος που είχαμε στο λανσάρισμα) αλλά πλέον, με σημαντικά μεγαλύτερους όγκους και μια αδιαμφισβήτητα coupe σιλουέτα. Συγκεκριμένα, το αμάξωμα έχει πάρει σχεδόν 20 εκατοστά στο μήκος (19,4 για την ακρίβεια), φτάνοντας πλέον τα 4,55 μέτρα. Επίσης, 20 χιλιοστά στο πλάτος (1,84 μ.) –όπως και στο μεταξόνιο– και 60 χιλιοστά στο ύψος (1,56 μ.). Το αποτέλεσμα; Εσωτερικά, μια πιο ευρύχωρη καμπίνα με μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. Εξωτερικά, ένα πιο ξεχωριστό μοντέλο. Τα φώτα εμπρός και πίσω έχουν περισσότερες γωνίες και ευτυχώς, τα χαρακτηριστικά kidney grills μπορεί να είναι μεγάλα, αλλά τουλάχιστον διατηρούν το παραδοσιακό τους σχήμα και είμαι βέβαιος πως δεν θα αναστατώσουν κανέναν purist, σίγουρα όχι στο βαθμό των νέων i7 ή M4. Ταυτόχρονα διαφοροποιείται αρκετά από τη X1, κάτι που από ορισμένες γωνίες, δεν γινόταν στη προηγούμενη γενιά. Στο πίσω μέρος, η επιθετική αεροτομή, το μεγάλο diffuser και οι τετραπλές απολήξεις εξατμίσεων, τραβούν αμέσως τα βλέμματα και μαρτυρούν ότι πρόκειται για το κορυφαίο μοντέλο στη γκάμα της BMW X2. Και οι ζάντες ακολούθησαν τη τάση της μεγέθυνσης, καθώς πλέον μπορούν προαιρετικά να φτάσουν μέχρι και τις 21 ίντσες!

Το εσωτερικό, εκ πρώτης όψεως μπορεί να φαίνεται οικείο, αλλά κοιτώντας τις λεπτομέρειες, καταλαβαίνεις πως… ναι μεν είναι το εσωτερικό μιας νέας BMW, αλλά έχει πολλά χαρακτηριστικά που δεν έχουμε ξανασυναντήσει, όπως η «αιωρούμενη» κονσόλα ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό, αλλά και τα πολύ ιδιαίτερα καθίσματα της M Performance, που συνδυάζουν τρεις διαφορετικές υφές και προσφέρουν αξεπέραστη πλευρική στήριξη. Έχουμε κι εδώ, τη μεγάλη, καμπυλόγραμμη «δύο σε μία» οθόνη που αποτελείται από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την κεντρική του infotainment.Το iDrive της X2 είναι από τις πρώτες εφαρμογές, μαζί με της X1 και της Σειράς 2 Active Tourer, που χρησιμοποιούν το λειτουργικό σύστημα 9, το οποίο εισάγει μεγάλες καινοτομίες. Καταρχάς, δε βασίζεται πλέον σε αρχιτεκτονική Linux, αλλά σε Android Automotive. Αυτό δεν αφορά τόσο τον χρήστη, ούτε αλλάζει τη ζωή του, καθώς το γραφικό περιβάλλον διατηρεί τη λογική των προηγούμενων, τα οποία εξελίχτηκαν με τα χρόνια. Όσον αφορά την εμπειρία χρήστη, το νέο λογισμικό εξασφαλίζει καλύτερη ανάδραση. Το επιτυγχάνει από τη μία με τον περιορισμό των εντολών για κάθε λειτουργία και από την άλλη με την ενσωμάτωση, στο αριστερό άκρο της οθόνης, μίας σειράς εικονιδίων widget για τις βασικότερες λειτουργίες. Σε αυτό βοηθούν και τα εξατομικευμένα εικονίδια που εμφανίζονται σέρνοντας την οθόνη από πάνω προς τα κάτω. Πέρα από το store, το σύστημα διαθέτει την πλατφόρμα βιντεοπαιχνιδιών AirConsole, τα οποία παίζονται με το κινητό ως χειριστήριο.

Για τα παραπάνω, δεν χρειαζόταν να ταξιδέψουμε μέχρι τη Πορτογαλία. Η αποστολή μας είχε σκοπό να βιώσουμε -μεταξύ άλλων- τον οδηγικό χαρακτήρα της νέας BMW X2 M35i και πρέπει να αναφέρω, πως τα πράγματα είναι θετικά. Όπως «ωρίμασε» σχεδιαστικά, έτσι και η συμπεριφορά της στο δρόμο είναι αισθητά αναβαθμισμένη και πολύ πιο ευχάριστη. Το ανασχεδιασμένο σύστημα των αναρτήσεων από το τμήμα Μ, οι οποίες είναι ρυθμιζόμενες, του χαρίζουν μια τρομερή αίσθηση άνεσης όταν κινείσαι σε χαλαρό ρυθμό, ενώ όταν επιλέξεις το Sport πρόγραμμα οδήγησης και πιέσεις λίγο παραπάνω, έχεις ένα αυτοκίνητο που «διαβάζει» άριστα το δρόμο, προσπερνά όποια κακοτεχνία του και δεν επιτρέπει κλίσεις στο αμάξωμα, προσφέροντας πολλή πρόσφυση. Όταν πιεστεί, το έξυπνο σύστημα τετρακίνησης xDrive θα δώσει λίγη παραπάνω ισχύ στον πίσω άξονα, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να παίρνει ακριβώς τη κλίση που χρειάζεται για να ακολουθήσει άριστα την αγωνιστική γραμμή και να σου επιτρέψει να έχεις όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ταχύτητα εξόδου.  Πολύ σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζει και το ακριβές σύστημα διεύθυνσης, ένα χαρακτηριστικό για το οποίο φημίζεται γενικότερα η BMW ως κατασκευαστής. Το τιμόνι έχει προοδευτική αίσθηση και παρά το SUV αμάξωμα, μεταφέρει ξεκάθαρη πληροφορία στον οδηγό και μπορείς να καταλάβεις τα όρια της πρόσφυσης πρωτού τα φτάσεις. Φυσικά, τα φρένα επιδόσεων της Μ, του επιτρέπουν να σταματά ακαριαία και σχεδόν… βίαια!

BMW X2

Το «κερασάκι στη τούρτα» βέβαια, είναι ο ισχυρός κινητήρας και οι ταχύτατες αλλαγές του αυτόματου κιβωτίου. Μπορεί σε σχέση με τη προηγούμενη γενιά, να έχει 6 λιγότερους ίππους και να είναι 0.4″ πιο αργός από τη στάση στα 100 χιλιόμετρα την ώρα, αλλά αυτό είναι κάτι που δεν καταλαβαίνεις στην οδήγηση. Ο δίλιτρος, turbo τετρακύλινδρος κινητήρας της διαθέτει και τη λειτουργία boost, για να αποδώσει 312 ίππους για μερικά δευτερόλεπτα, δίνοντας σου εύκολα το …κάτι παραπάνω που μπορεί να αναζητήσες ανά καιρούς. Κάτι που μου έκανε εντύπωση, είναι πως οι ήχοι Iconic Sounds που είχαμε πρωτοδεί στα ηλεκτρικά BMW της σειράς i, πλέον έφτασαν και στα αμιγώς θερμικά μοντέλα, προσομειώνοντας ακόμη και ήχους «σκασίματος» από την εξάτμιση. Τη στιγμή που τους ακούς, δεν σκέφτεσαι πως είναι ψηφιακοί και απλώς αναβαθμίζουν την αίσθηση της δυναμικής οδήγησης, χωρίς μάλιστα να ενοχλείς τους γύρω οδηγούς και κατοίκους. Την ίδια στιγμή, το κιβώτιο Steptronic έχει ταχύτατες αλλαγές και είναι υπάκουο, ακόμη και σε κατεβάσματα που θα ανεβάσουν τις στροφές του κινητήρα αρκετά κοντά στο όριο του.

BMW X2

Με τις τιμές της να ξεκινούν από τις 67.200€, η νέα BMW X2 M35i κοστίζει σχεδόν τα ίδια χρήματα με τον ανταγωνισμό της, αλλά πλέον προσφέρει περισσότερους χώρους, αμέτρητες τεχνολογίες άνεσης και υποβοήθησης οδηγού, έναν απολαυστικό οδηγικό χαρακτήρα και κυρίως, άφθονο στιλ.

Όλες οι ειδήσεις

Αποκλειστικό: Οδηγήσαμε την Pagani Codalunga των 8.500.000€

Δοκιμή ZR-V 2.0 e:HEV: Honda με… προσόντα!

Enigma GT: Το πρωτότυπο με τον V6 κινητήρα που καίει υδρογόνο

 

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο