EDITORIAL

Καλοκαίρι + Κράνος = Λιγότερη ζέστη

kalokairi-kranos-ligoteri-zesti-640840

Πριν λίγες ημέρες ένας καλός φίλος είχε την ατυχία να εμπλακεί σε ένα ατύχημα στην Αττική Οδό, τον ασφαλέστερο ποσοστιαία δρόμο της χώρας, σε σχέση με την τεράστια καθημερινή του κυκλοφορία.

Οδηγούσε τη μοτοσυκλέτα του, μια Aprilia Tuono και άλλαξε λωρίδα κυκλοφορίας για να αποφύγει έναν οδηγό αυτοκινήτου μπροστά του, που έκανε μια περίεργη κίνηση, ενώ την ίδια στιγμή άλλαζε λωρίδα και μια άλλη οδηγός αυτοκινήτου από την άλλη μεριά, με αποτέλεσμα τα δύο οχήματα να κτυπήσουν μεταξύ τους και ο οδηγός της μοτοσυκλέτας να βρεθεί στην άσφαλτο, κτυπώντας το κράνος του από τη δεξιά μεριά και τα πλευρά του, παρά την προστασία που του πρόσφερε το λεπτό καλοκαιρινό μπουφάν μοτοσυκλέτας που φορούσε, ενώ η κλείδα του γλύτωσε τελικά το σπάσιμο και είχε μόνο εξάρθρωση ώμου. Η ταλαιπωρία αρκετή, με τον πόνο του πνευμοθώρακα να τον κρατά πάνω από 10 ημέρες εκτός της δουλειάς του, ενώ από το κτύπημα στο κεφάλι δεν θυμάται το πως ακριβώς έγινε το ατύχημα.

Σύμφωνα με μια μελέτη του καθηγητή Dietmar Otte, στα σημεία που κτύπησε το κράνος του φίλου, είναι τα σημεία που κατά 53.7% κτυπά ένα full face κράνος σε περίπτωση πτώσης και πραγματικά μπορεί να καταλάβει κανείς ότι ο Κώστας (το όνομα του φίλου) δεν θα ήταν μαζί μας αν δεν φορούσε ένα καλό κράνος προδιαγραφών, ή αν δεν φορούσε καθόλου κράνος.

Και εδώ θα μου πει κανείς ότι στο Ελληνικό καλοκαίρι με αφόρητη ζέστη θα φορέσω και κράνος; Και η απάντηση είναι αρκετά εύκολη πέρα από το προφανές της προστασίας, αφού το εσωτερικό του κράνος που απορροφά τα κτυπήματα είναι ένα ειδικό υλικό το οποίο εκτός των άλλων δημιουργεί μια μόνωση έναντι της εξωτερικής θερμοκρασίας! Ας κυκλοφορήσει κάποιος χωρίς κράνος κάτω από τον ήλιο και ας πιάσει το κεφάλι του για να αισθανθεί τη θερμοκρασία που θα ανεβάσει. Μετά ας κάνει την ίδια διαδρομή με κράνος: το κεφάλι του θα είναι σαφώς πιο δροσερό. Είναι λοιπόν μόνο αίσθημα κλειστοφοβίας ή αυτό που συχνά ακούμε: «με πνίγει», ενώ στην πραγματικότητα το κεφάλι μας είναι λιγότερο ζεστό! Και την ίδια στιγμή πολύ περισσότερο ασφαλές.

Προσοχή λοιπόν, κράνος και το καλοκαίρι και κράνος προδιαγραφών, είτε ECE 22.05 για τις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες, είτε SNELL M2020 που έρχεται από την Καλιφόρνια, είτε DOT για τα κράνη που έρχονται από τις ΗΠΑ, είτε τις αγωνιστικές προδιαγραφές της FIM.

Και εκτός από το κράνος τα ελαφριά, τρυπητά καλοκαιρινά μπουφάν, προσφέρουν μια αρκετά υψηλή προστασία, καθώς έχουν ενισχύσεις στους αγκώνες και τους ώμους, αλλά και την πλάτη συνήθως, ενώ απαραίτητα είναι και τα γάντια και σίγουρα ένα ειδικό μοτοσυκλετιστικό μποτάκι έχει τις ενισχύσεις για να προστατέψει τον αστράγαλο.

Τελειώνοντας θα θυμηθώ ένα από πρώτα σλόγκαν που είχε προωθήσει η Bell στις ΗΠΑ και παγκοσμίως τη δεκαετία των ’80: «If you’ve got a $10 head, wear a $10 helmet». «Αν το κεφάλι σου αξίζει 10 δολάρια, φόρα ένα κράνος 10 δολαρίων». Ή το πιο πρόσφατο «Be protected – Not Sorry», «Να είστε προστατευμένοι – όχι μετανιωμένοι».

Δημήτρης Διατσίδης

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο