EDITOR'S PICK

AMG GT Black Series vs 911 GT3 vs Huracan STO: Ανατριχίλα

amg-gt-black-series-vs-911-gt3-vs-huracan-sto-anatrichila-642560

Αυτή τη φορά δεν πρόκειται για dragster, αλλά για έναν άτυπο αγώνα ταχύτητας στην πίστα, στον οποίο πρωταγωνιστούν τα τρία καλύτερα supercars (AMG, GT3, STO) που μπορείτε να αποκτήσετε σήμερα για track day χρήση. Ή τουλάχιστον τα καλύτερα για να ονειρευτούμε…

Του Lorenzo Facchinetti, Απόδοση: Άκης Τεμπερίδης Φωτογραφίες: Wolfango

Η ταχύτητα είναι σχετική έννοια. Για ποια ταχύτητα μιλάμε; Στην ευθεία ή στις στροφές; Για τα ήπια 300 χλμ./ώρα μίας Freccia Rossa ή για τη συγκλονιστική ικανότητα μίας F1 να στρίβει με τόσα, υπό το καθεστώς 5g πλευρικής επιτάχυνσης; Στη «λέσχη των 3 δευτερολέπτων» που επινόησε το Quattroruote πριν από μερικά χρόνια συμπεριλαμβάνονται hypercars που περνούν σαν σταματημένα τα τρία αυτοκίνητα της δοκιμής. Στην ευθεία. Τα συγκεκριμένα, έχουν κερδίσει μία θέση στο περίοπτο αυτό club, καθώς επιταχύνουν από 0-100 στα τρία (ή τρία και κάτι) δευτερόλεπτα, όμως δε φτιάχτηκαν μόνο γι’ αυτό. Η έννοια της ταχύτητας εδώ σχετίζεται με τη δυνατότητα να κινούνται όσο το δυνατόν ταχύτερα μέσα σε μία στροφή. Με το πόσο γρήγορα ο μπροστινός άξονας προσεγγίζει το apex (την κορυφή της στροφής δηλαδή) και το πόσο ισορροπημένα πλαγιολισθαίνει μέσα στη στροφή.

Ας μην ξεχνάμε και το πόσο άμεσα επιτρέπει στο δεξί πόδι να επιστρέψει στο γκάζι ώστε να πετύχει την πιο γρήγορη έξοδο προς το εξωτερικό κερμπ και την επόμενη ευθεία. Όλες αυτές οι λεπτομέρειες που οι περισσότεροι οδηγοί δεν μπορούν να αντιληφθούν, αποτελούν την πεμπτουσία της αγωνιστικής οδήγησης. Δεν είναι τυχαίο ότι μία Porsche 911 GT3, μία Mercedes-AMG GT Black Series και μία Lamborghini Huracán STO συνδέονται με τους αγώνες αυτοκινήτου όπως ένα νεογέννητο με τη μητέρα του. Στο σύνολό τους, τα τρία αυτά «αγωνιστικά με πινακίδες» αποδίδουν 1.880 άλογα. Διαθέτουν κινητήρες με έξι, οχτώ και 10 κυλίνδρους, τοποθετημένους αντίστοιχα στον πίσω άξονα, μπροστά και στο κέντρο. Η δε τεχνολογία που κρύβουν κάτω από τα σέξι αμαξώματά τους είναι στα όρια της μηχανολογικής πορνογραφίας. Κι όλα αυτά αποσκοπούν σε τίποτα λιγότερο ή περισσότερο από την απόλυτη απόλαυση στην οδήγηση. Car Porn θα έπρεπε να είναι ο τίτλος αυτής της δοκιμής, αν αυτό εδώ ήταν αγγλικό έντυπο.

ΟΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ

ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΙΣΤΑ

Τα τρία supercar διαθέτουν τεχνικές λύσεις αγωνιστικής προέλευσης. Αλλά και το αντίθετο. Η GT3 δρόμου αποτελεί τη βάση για τους αγώνες Carrera Cup της Porsche

Και τα τρία αυτοκίνητα που βλέπετε εδώ προέρχονται από πασίγνωστα μοντέλα, όμως το καθένα διαφέρει σημαντικά από τη βασική έκδοση. Ειδικά η Mercedes-AMG που επινόησε τη σπάνια και ακριβή σειρά Black Series το 2006 την οποία και εξακολουθεί να εξελίσσει. Πρόκειται για την έκτη Black Series και διαφέρει από μία απλή AMG GT πολύ περισσότερο απ’ όσο φαίνεται οπτικά. Καταρχήν, στον κινητήρα. Η κορυφαία αυτή GT φορά μεν τον V8 4.0 με τα δύο turbo, με σημαντικές μετατροπές δε. Κυριότερη από αυτές είναι ο επίπεδος (flat plane) στροφαλοφόρος. Με κομβία σε γωνία 180 μοιρών, ηχεί με περισσότερη στριγγλιά και η απόκριση στο γκάζι είναι πολύ πιο άμεση. Εξαιρετικό είναι το αεροδυναμικό πακέτο της Black Series, ανάλογο της αγωνιστικής έκδοσης GT3. Μιλάμε για ένα κατ’ εξοχήν αυτοκίνητο πίστας και αυτό φαίνεται από κάποιες ιδιαίτερα προηγμένες λύσεις. Χαρακτηριστικά όπως η δυνατότητα ρύθμισης του κάμπερ στους εμπρός και πίσω τροχούς, το αφαιρούμενο splitter μπροστά και βέβαια τα ελαστικά Michelin Cup 2 R. Τα οποία είναι μάλιστα διαθέσιμα σε δύο διαφορετικά μίγματα, hard και soft.

Παρόμοια είναι και η εξέλιξη της Lamborghini, η οποία είναι ένα σκαλί πάνω –κατ’ επέκταση και σε τιμή φυσικά– από τις υπόλοιπες Huracán. Το αμάξωμα είναι σχεδόν εξ’ ολοκλήρου κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και είναι εμπνευσμένο από αυτό της αγωνιστικής Super Trofeo Evo. Πέρα από συγκλονιστικό σε εμφάνιση, είναι άκρως λειτουργικό, καθώς εξασφαλίζει εντυπωσιακή κάθετη δύναμη (downforce) στις υψηλές ταχύτητες. Σημείο αναφοράς είναι το μονοκόμματο εξάρτημα καπό και φτερών. Αυτό που οι Ιταλοί ονομάζουν «cofango» από το cofano (καπό) και parafango (φτερό), παραπέμπει φυσικά στη θεϊκή Miura. Ο κινητήρας είναι ο ατμοσφαιρικός V10 5.2 με 640 ίππους, όμως σασί και ανάρτηση έχουν εξελιχτεί ειδικά για την STO. Συνδυάζουν μηχανικές και ηλεκτρονικές ρυθμίσεις, που την καθιστούν την απολαυστικότερη Huracán που κατασκευάστηκε ποτέ, για να μην πούμε την πιο αποτελεσματική Lamborghini στην ιστορία.

Τελευταία αφήσαμε την Porsche, μόνο και μόνο λόγω της μακράς γνωριμίας μας μαζί της. Η GT3 παραμένει εδώ και 23 χρόνια η πιο σκληροπυρηνική (για να μην πούμε ακραία, μιας και υπάρχει και η GT2) εκδοχή της 911. Η πρώτη GT3 παρουσιάστηκε το 1999 και ήταν βασισμένη στην 996, την πρώτη υδρόψυκτη 911. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Porsche, η 992 GT3 αποδείχτηκε η πιο δύσκολη στην εξέλιξή της απ’ όλες τις προηγούμενες. Το Research & Development Center του Βάισαχ δεν επικεντρώθηκε αυτή τη φορά στον ήδη εξελιγμένο εξακύλινδρο μπόξερ 4.0 με τους 510 ίππους. Φαίνεται πως οι προτεραιότητές του ήταν ο περιορισμός του βάρους, η βελτίωση της αεροδυναμικής και σημαντικές μετατροπές σε σασί και ανάρτηση.

Το αποτέλεσμα; Η καλύτερη GT3 που είδαμε ποτέ και δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά. Τόσο για την ταχύτητα, όσο και για την απόλαυση που προσφέρει στην οδήγηση. Από το αυτοκίνητο αυτό προέρχονται οι αγωνιστικές GT3 Cup που συμμετέχουν στα εθνικά ενιαία πρωταθλήματα Carrera Cup, αλλά και η νέα 911 R της κατηγορίας GT3.

LAMBORGHINI HURACÁN STO

Η πιο ακραία εκδοχή της 10κύλινδρης Lambo. Με αμάξωμα από ανθρακονήματα εμπνευσμένο από την αγωνιστική Super Trofeo που συμμετέχει στο ενιαίο πρωτάθλημα και ένα εξαιρετικό σασί, με γρανιτένια αίσθηση και φρένα επιπέδου F1.

ΒΑΡΟΣ

σε συνθήκες δοκιμής (κιλά) 1.617

Κατανομή βάρους 41% 59%

MERCEDES-AMG GT BLACK SERIES

Πρόκειται για το φετινό αυτοκίνητο ασφαλείας της F1 και βασίζεται στην αγωνιστική GT3 που συμμετέχει –και κερδίζει– σε διάφορα πρωταθλήματα GT. Σα να μην έφτανε αυτό, φορά έναν V8 με επίπεδο στροφαλοφόρο για πρώτη φορά.

ΒΑΡΟΣ

σε συνθήκες δοκιμής (κιλά) 1.726

Κατανομή βάρους 49% 51%

 

PORSCHE 911 GT3

Υπάρχουν οι άλλες «εννέα έντεκα» και υπάρχει και αυτή, που είναι μοναδική στο είδος της. Η έβδομη γενιά της GT3 συνεχίζει μία παράδοση που δημιουργήθηκε το 1999, και ανεβάζει ακόμη περισσότερο τον πήχη του αγωνιστικού χαρακτήρα που είχαν όλες οι προηγούμενες.

ΒΑΡΟΣ

σε συνθήκες δοκιμής (κιλά) 1.566

Κατανομή βάρους 39% 61%

 

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΑΕΡΑ

Η αεροδυναμική κυριαρχεί εδώ, χάρη σε ακραίες τεχνικές λύσεις που παράγουν την απαιτούμενη σε τέτοια αυτοκίνητα κατακόρυφη δύναμη. Προηγμένες είναι και οι ιδέες που έχουν εφαρμοστεί σε πλαίσια και αναρτήσεις, με απώτερο σκοπό τον περιορισμό του βάρους στο ελάχιστο

Στην περίπτωση των τριών supercar της δοκιμής μας, η σύνδεση με τους αγώνες δεν είναι ακαδημαϊκή, αλλά πιο στενή από ποτέ. Είπαμε, είναι συνδεδεμένες με αυτούς με ομφάλιο λώρο. Αεροδυναμική, κινητήρες και πλαίσια, ακόμη και τα ηλεκτρονικά συστήματα έχουν άμεση συγγένεια με τις αγωνιστικές κατασκευές της κάθε μάρκας. Με μόνη διαφορά ότι η Porsche GT3 είναι το μοναδικό αυτοκίνητο από τα τρία που αποτελεί τη βάση –και όχι απλά τον καρπό– των αγωνιστικών 911. Αυτό, είτε μιλάμε για την Cup των ενιαίων κυπέλλων, είτε για την πιο ακραία 911 R της κατηγορίας GT3.

Αντίθετα, οι Mercedes-AMG και Lamborghini έχουν υιοθετήσει τεχνολογία από τα αγωνιστικά τους. Αυτό που χαρακτηρίζει τα τρία supercar είναι η ακραία αεροδυναμική σχεδίαση των αμαξωμάτων τους, με στόχο τη μέγιστη κάθετη δύναμη στις στροφές. Ο κάθε κατασκευαστής το πέτυχε αυτό ακολουθώντας τη δική του αγωνιστική συνταγή, παράγοντας downforce, τόσο από το πάνω, όσο και από το κάτω μέρος του αμαξώματος. Και τα τρία αυτοκίνητα είναι εντελώς επίπεδα από κάτω. Έτσι ώστε να λειτουργεί πιο αποτελεσματικά ο πίσω διαχύτης, επιταχύνοντας τις ροές αέρα στο διάκενο ανάμεσα στο σασί και τον δρόμο, κάτι που επίσης παράγει κάθετη δύναμη. Στο επάνω μέρος του αμαξώματος, τον ίδιο ρόλο παίζουν ευμεγέθεις πτέρυγες στο πίσω μέρος με ρυθμιζόμενη κλίση, σε συνεργασία με διαχωριστές (splitter) στο μπροστινό τμήμα, οι οποίοι φορτίζουν τους μπροστινούς τροχούς.

Στη Mercedes-AMG και στη Lamborghini υπάρχουν «βράγχια» στα μπροστινά φτερά, τα οποία βοηθούν επίσης αεροδυναμικά. Αν δεν τα βλέπετε στην GT3 είναι γιατί προβλέπονται μόνο στην GT3 RS που δεν θα αργήσει να εμφανιστεί. Όσον αφορά στα σασί, έχουμε ευρεία χρήση ανθρακονημάτων, ειδικά στην STO, για περιορισμό του βάρους και αναρτήσεις που αποτελούνται από διπλά ψαλίδια μπροστά (για πρώτη φορά στην 911) με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ. Οι GT3 και STO έχουν μεταξύ άλλων και συστήματα τετραδιεύθυνσης. Στον τομέα των κινητήρων, Porsche και Lamborghini διατηρούν τους αθάνατους ατμοσφαιρικούς κινητήρες τους –τον εξακύλινδρο boxer η μία και τον V10 η άλλη– σε εξελιγμένες μορφές. Όμως από την Mercedes-AMG έχουμε μία πραγματική επανάσταση αυτή τη φορά. Ο V8 twin turbo 4.0 με τον κωδικό M178, έχει μεταμορφωθεί από μέσα προς τα έξω, με αποτέλεσμα να έχει μεγαλύτερη ισχύ από ποτέ. Επιπλέον, συνεργάζεται με ένα κιβώτιο με πολύ έντονο χαρακτήρα.

MERCEDES-AMG GT BLACK SERIES

Σε σχέση με την απλή AMG GT, η Black Series είναι εξελιγμένη σε όλα τα επίπεδα. Το αμάξωμά της προέρχεται από την αγωνιστική GT3 και περιλαμβάνει όλες τις απαραίτητες λύσεις που αποσκοπούν σε αύξηση της κατακόρυφης δύναμης, όπως το τεράστιο splitter μπροστά για την πίστα, το οποίο αφαιρείται για χρήση στον δρόμο. Σε επίπεδο αναρτήσεων, πέρα από τις ιδιαίτερες ρυθμίσεις, δίνεται και η δυνατότητα χειροκίνητης μεταβολής του κάμπερ μπροστά και πίσω. Τα ελαστικά Pilot Sport Cup 2 R της Michelin διατίθενται σε δύο γόμες, σκληρή και μαλακή.

ΔΙΠΛΗ ΠΤΕΡΥΓΑ

Η τεράστια πίσω διπλή πτέρυγα ρυθμίζεται με το χέρι, ενώ το κεντρικό τμήμα της είναι ενεργό και η γωνία προσβολής του ρυθμίζεται αυτόματα, ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Το αποτέλεσμα είναι ένα αεροδυναμικό πακέτο που παράγει 500 κιλά κάθετης δύναμης στην τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου.

FLAT PLANE V8

Ο V8 4.0 διατηρεί μόνο την αρχιτεκτονική και τη χωρητικότητα των άλλων Mercedes-AMG. Οι μετατροπές του περιλαμβάνουν επίπεδο στροφαλοφόρο (flat plane) με κομβία σε διάταξη 180°, διαφορετικούς εκκεντροφόρους και αυλούς εξαγωγής, αλλά και μεγαλύτερες φτερωτές στα turbo.

Κινητήρας

Εμπρός κατά τον διαμήκη άξονα

V8 twin turbo βενζίνης

Χωρητικότητα 3.982 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς 730 PS / 6.700 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή 800 Nm / 2.000 σ.α.λ.

Μετάδοση

Κίνηση πίσω

Αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων

Πλαίσιο

Ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός και πίσω

Ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ λαδιού

Carbon κεραμικά φρένα

Διαστάσεις και βάρος

Μεταξόνιο 2.630 χιλ.

Μήκος 4.600 χιλ.

Πλάτος 2.020 χιλ.

Ύψος 1.280 χιλ.

Βάρος 1.640 χιλ.

PORSCHE 911 GT3

Η έβδομη γενιά της GT3 είναι μία από τις πιο επαναστατικές στην ιστορία του μοντέλου. Με δεδομένες τις μεγαλύτερες διαστάσεις και τον πλουσιότερο εξοπλισμό της 992, οι μηχανικοί της Porsche έπρεπε να εργαστούν σκληρά ώστε να περιορίσουν το βάρος, αλλά και στην αεροδυναμική, με στόχο να αυξήσουν την κάθετη δύναμη. Οι αγωνιστικές Porsche τους βοήθησαν πολύ σ’ αυτό. Ιστορικής σημασίας είναι η αντικατάσταση της ανάρτησης MacPherson μπροστά (τυπική όλων των 911), με διπλά ψαλίδια για πρώτη φορά. Ακλόνητος στη γνωστή θέση του, ο ατμοσφαιρικός εξακύλινδρος boxer 4.0 με ισχύ πλέον 510 ίππων.

DOWNFORCE!

Η κάθετη δύναμη είναι αυξημένη κατά 50% σε σχέση με την προηγούμενη GT3 και κατά 150% στο πρόγραμμα Performance που προορίζεται μόνο για χρήση πίστας. Επίπεδο δάπεδο, διαχύτης και αγωνιστική πίσω πτέρυγα με λεπτούς πυλώνες για καλύτερη ροή αέρα, είναι τα στοιχεία που απασχόλησαν περισσότερο τους αεροδυναμιστές του Βάισαχ.

ΤΕΛΟΣ ΕΠΟΧΗΣ

Τέρμα τα γόνατα MacPherson για την GT3, όπως και για τις αγωνιστικές 911. Τα διπλά ψαλίδια εξασφαλίζουν καλύτερη διατήρηση της γωνίας κάμπερ με αποτέλεσμα τα ελαστικά να αποδίδουν καλύτερα, ανεξάρτητα από τη φόρτιση της ανάρτησης.

ΣΚΛΗΡΗ ΔΙΑΙΤΑ

Καπό και οροφή από ανθρακονήματα, λεπτά τζάμια, αγωνιστικοί προφυλακτήρες και ελαφρωμένες ζάντες χαρίζουν στη νέα GT3 το ίδιο βάρος με την 991.2.

Κινητήρας

Πίσω κατά τον διαμήκη άξονα

6κύλινδρος boxer βενζίνης

Χωρητικότητα 3.996 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς 510 PS / 8.400 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή 470 Nm / 6.100 σ.α.λ.

Μετάδοση

Κίνηση πίσω

Αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων

Πλαίσιο

Ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός

Πολλαπλοί σύνδεσμοι με 5 μοχλούς πίσω

Τετραδιεύθυνση

Ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ λαδιού

Carbon κεραμικά φρένα

Διαστάσεις και βάρος

Μεταξόνιο 2.460 χιλ.

Μήκος 4.570 χιλ.

Πλάτος 1.850 χιλ.

Ύψος 1.280 χιλ.

Βάρος 1.510 χιλ.

LAMBORGHINI HURACÁN STO

Εδώ όλα περιστρέφονται γύρω από το carbon αμάξωμα που προέρχεται από την αγωνιστική Super Trofeo Evo του ενιαίου πρωταθλήματος Lamborghini. Με νέο καπό (ενσωματωμένο με τα φτερά ονομαζόμενο «cofango» κατά τους Ιταλούς), φουσκωμένα πλευρά, τεράστια πίσω ρυθμιζόμενη πτέρυγα, διαχύτη και άλλες αεροδυναμικές λύσεις που παράγουν κάθετη δύναμη 420 κιλών στα 280 χλμ./ώρα. Τα φρένα είναι ειδικά για την STO, τεχνολογίας Formula 1.

ΕΥΓΕΝΗ ΥΛΙΚΑ

Πώς περιορίζεις το βάρος στο ελάχιστο; Με αμάξωμα κατά 75% από ανθρακονήματα, ελαφρύτερα τζάμια και ζάντες μαγνησίου.

CCM-R

Οι carbon-carbon δίσκοι της Brembo έχουν 60% καλύτερη θερμική απόδοση από τους παραδοσιακούς carbon-κεραμικούς.

Κινητήρας

Στο κέντρο/πίσω κατά τον διαμήκη άξονα

V10 (90º) ατμοσφαιρικός βενζίνης

Χωρητικότητα 5.204 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς 640 PS / 8.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή 565 Nm / 6.500 σ.α.λ.

Μετάδοση

Κίνηση πίσω

Αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων

Πλαίσιο

Ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός και πίσω

Τετραδιεύθυνση

Ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ λαδιού

CCM-R φρένα

Διαστάσεις και βάρος

Μεταξόνιο 2.620 χιλ.

Μήκος 4.520 χιλ.

Πλάτος 1.950 χιλ.

Ύψος 1.220 χιλ.

Βάρος 1.510 χιλ.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο