ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

Γιατί τα καπάκια φρεατίων στους δρόμους είναι στρογγυλά; Κι όμως, υπάρχει λόγος!

giati-ta-kapakia-freation-stous-dromous-einai-strongyla-ki-omos-yparchei-logos-761507

To στρογγυλό σχήμα δεν είναι τυχαία επιλογή και εξυπηρετεί περισσότερους από έναν σκοπούς

Έχετε ποτέ αναρωτηθεί γιατί τα περισσότερα καπάκια στους δρόμους είναι στρογγυλά; Μιλάμε για τις μεταλλικές «τάπες» που συναντάμε διάσπαρτες στην άσφαλτο και καλύπτουν τις εισόδους στο δίκτυο φρεατίων, που διατρέχει υπόγεια, τους δρόμους. Τα καπάκια αυτά είναι κατασκευασμένα από χυτοσίδηρο και στην πλειονότητα τους, έχουν στρογγυλό σχήμα.

Μπορεί να φαίνεται ως μια τυχαία επιλογή σχεδίου, αλλά στην πραγματικότητα υπάρχουν συγκεκριμένοι λόγοι που καθιστούν το σχήμα αυτό ιδανικό για τέτοιες εφαρμογές.

Ένας βασικός λόγος είναι ότι ένα στρογγυλό καπάκι δεν μπορεί να πέσει μέσα στο ίδιο το άνοιγμα που καλύπτει. Αντίθετα με τα τετράγωνα ή ορθογώνια καπάκια, τα οποία θα μπορούσαν να πέσουν μέσα στο άνοιγμά αν στραφούν διαγώνια και κάθετα, το στρογγυλό καπάκι εξασφαλίζει ότι αυτό το σενάριο δεν μπορεί να συμβεί, καθώς η διάμετρος τους παραμένει σταθερή, ανεξάρτητα από τον τρόπο που περιστρέφεται.

Επιπλέον, το στρογγυλό σχήμα βοηθά πολύ στη μετακίνηση, καθότι δεν πρόκειται για ελαφριά αντικείμενα.  Ένα βαρύ, στρογγυλό καπάκι μπορεί να κυλήσει στο έδαφος, διευκολύνοντας τη μεταφορά και την επανατοποθέτηση, ενώ άλλα σχήματα απαιτούν περισσότερο κόπο και ευθυγράμμιση για να κουμπώσουν στην υποδοχή τους.

Επίσης, τα στρογγυλά καπάκια αντέχουν καλύτερα στις καταπονήσεις. Το στρογγυλό σχήμα κατανέμει ομοιόμορφα το βάρος και τις πιέσεις από τα διερχόμενα οχήματά και πεζούς, μειώνοντας την πιθανότητα ρωγμών.

Τέλος, η παραγωγή και τοποθέτηση στρογγυλών καπακιών είναι πιο οικονομική. Η ευκολία στην κατασκευή ενός κυκλικού σχεδίου μειώνει τα κόστη παραγωγής, συμβάλλοντας στην ευρεία χρήση του.

Εντάξει, δύσκολο να ενθουσιαστεί κανείς από ένα στοιχείο των υποδομών που το πατάει κάθε μέρα με το αυτοκίνητο του αλλά την επόμενη φορά που θα δείτε ένα στρογγυλό καπάκι στον δρόμο, θυμηθείτε ότι η μορφή του είναι αποτέλεσμα μιας προσεκτικά μελετημένης πρακτικής επιλογής και όχι μιας απλής αισθητικής προτίμησης.

Όλες οι ειδήσεις

Νέες επιδοτήσεις 559 δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ και ΙΙΙ»

Δημήτρης Γιαννακόπουλος: Τι κρύβεται πίσω από τον αριθμό «7000» του DPG

Νέος ΚΟΚ: Τι προβλέπει για υπότροπους – Πότε αφαιρείται η άδεια έως 8 έτη

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο