Πάρτε ηλεκτρικά αυτοκίνητα να καθαρίσει ο τόπος μας λένε, αλλά πόσο «καθαρά» είναι σε σχέση με τα υβριδικά; Η απάντηση από τον Akio Toyoda.
Ενώ διανύουμε την εποχή της πληροφορίας ή ακόμα και της υπέρ-πληροφόρησης, οι απόψεις διίστανται σε σημείο που δεν ξέρουμε πια τι να πιστέψουμε. «Τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι καλά, τα ηλεκτρικά ακόμα καλύτερα για το περιβάλλον» δείχνει να είναι η άποψη που επικρατεί, αφού σε αυτά δεν υπάρχει θερμικός κινητήρας -κάτι που τα τελευταία χρόνια λέγεται πως είναι… του σατανά!
«Σατανικός» όπως πάντα και ο Akio Toyoda, εγγόνι του ιδρυτή της εταιρείας-κολοσσού που ακούει στο όνομα Toyota και γνωστός για τις επικρίσεις του σε βάρος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και της λεγόμενης στροφής στην ηλεκτροκίνηση.
Εκτός από το κεφάλαιο ρύπανση, ο Toyoda -που δε φοβόταν ποτέ να πει την άποψή του ακόμα κι αν αυτή πάει κόντρα στη νόρμα- πιστεύει πως η απότομη στροφή στην ηλεκτροκίνηση θα κάνει μεγάλη ζημιά στην αυτοκινητοβιομηχανία, με εκατομμύρια εργαζομένων να χάνουν τις δουλειές τους. Ωστόσο, πιθανότατα η πιο ενδιαφέρουσα αποκάλυψη έχει να κάνει με τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το ποια είναι στην πραγματικότητα πιο φιλικά προς το περιβάλλον.
Ο Akio Toyoda αποκάλυψε πως, στην πραγματικότητα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι έως και τρεις φορές πιο επιβλαβή για το περιβάλλον από τα υβριδικά. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, τα περίπου 27 εκατ. υβριδικά αυτοκίνητα που έχει πουλήσει η Toyota από το 1997 έχουν τις ίδιες επιπτώσεις στο περιβάλλον με σχεδόν 9 εκατ. ηλεκτρικά, αν συμπεριλάβουμε στην εξίσωση την παραγωγή οχημάτων και μπαταριών.
Ένα ηλεκτρικό ρυπαίνει όσο τρία υβριδικά
Με λίγα λόγια, το κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο κάνει όση ζημιά κάνουν στο περιβάλλον τρία υβριδικά. Και ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ρυπαίνουν λιγότερο από τα υβριδικά άπαξ και βγουν στον δρόμο, η ιστορία είναι τελείως διαφορετική όταν υπολογίσουμε και τις εκπομπές ρύπων που παράγονται για να κατασκευαστεί ένα αυτοκίνητο χωρίς κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Οι απόψεις και τα λεγόμενα του Toyoda έχουν προκαλέσει σάλο στο παρελθόν, με πολλούς να θεωρούν την εταιρεία «ξεγραμμένη» αν συνεχίσει να αντιστέκεται στη νόρμα της εποχής. Ωστόσο, οι επικριτές της δεν είχαν πολλά να πουν όταν, πρόσφατα, η Toyota αναδείχθηκε για 5η σερί χρονιά η κορυφαία μάρκα αυτοκινήτου στον κόσμο σε πωλήσεις, σπάζοντας το φράγμα των 10 εκατ. παραδόσεων μέσα στο 2024.
Πηγή: Motor1
Όλες οι ειδήσεις
Η «αθώα» παράβαση που έχει πρόστιμο 400 ευρώ – Όλοι το έχουμε κάνει
Τέλος τα ελαστικά με αέρα – Τι είναι τα «διαστημικά» ελαστικά;