ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

Τι είναι η κατηγορία των KEI Car και γιατί την χρειαζόμαστε στην Ευρώπη

ti-einai-i-katigoria-ton-kei-car-kai-giati-tin-chreiazomaste-stin-evropi-741607

Η ιαπωνική κατηγορία των μικρών και προσιτών αυτοκινήτων, έχει την δυναμική για να σώσει την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία

Ιστορικά καταγεγραμμένο: Σε καιρούς δύσκολους και χαλεπούς η αγορά οφείλει να προσαρμόζεται. Αν δεν, τότε οδηγείται με μαθηματική ακρίβεια προς τα βράχια και ναυαγεί. Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία τελεί υπό κρίση και δεν είναι η πρώτη της φορά, έχει βρεθεί και στο παρελθόν σε παρόμοια θέση αλλά πάντα τα κατάφερνε. Προσαρμογή, είναι η λέξη κλειδί.

Ξεχνάμε; Οι μεγαλύτερες κατασκευάστριες της γηραιάς ηπείρου, τα ευρωπαϊκά βιομηχανικά στολίδια της πολυτέλειας, της τεχνολογίας και των βαριών ονομάτων, αυτές που πλέον έχουν μετασχηματιστεί και σε κολοσσιαίους ομίλους και  μετέχουν στα κορυφαία πρωταθλήματα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, οφείλουν την ύπαρξη τους σε ταπεινά και απλά οχήματα.

Ήταν ο σκαραβαίος και το Τransporter, το 2CV, το 4L, το 500αράκι και πολλά άλλα μοντέλα που αποτέλεσαν τις βάσεις για το σύγχρονο οικοδόμημα τους. Τα μοντέλα αυτά, δεν ήταν τίποτα περισσότερο από μια «απάντηση» στις εκάστοτε διαμορφούμενες ανάγκες της αγοράς. Για την ανοικοδομούμενη Ευρώπη, μετά τη λήξη του ΒΠΠ ή για το «λαό», όταν υπήρχαν ακόμα διακριτές οικονομικές τάξεις.

Οι ανάγκες του σήμερα είναι πολυπλοκότερες, είμαστε στη μετάβαση από τα ορυκτά καύσιμα σε κάτι άλλο, η αγορά είναι παγκοσμιοποιημένη , ο ανταγωνισμός πανίσχυρός, οι εξελίξεις τρέχουν με ιλιγγιώδη ταχύτητα και ο όποιος στόχος, δεν είναι ξεκάθαρος.

Να μην τα ξαναλέμε, έχουμε αναφερθεί εκτενώς στο θέμα με δεκάδες άρθρα και οι τίτλοι παίζουν στα mainstream ειδησεογραφικά κανάλια συνεχώς: δεν είναι καλά τα πράγματα. Δεν θα βάλουν λουκέτο οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά δυσκολεύονται και πασχίζουν να απεμπλακούν από αυτή την κατάσταση.

Αλλαγή σκηνικού, πάμε σε έναν ζεν κήπο με ανθισμένες κερασιές και λίμνες με χρυσόψαρα, στους πρόποδες του Φούτζι. Εκεί, ένας σαμουράι, φορώντας παραδοσιακή στολή, κάνει ασκήσεις με το κατάνα του, κόβοντας χοντρά μπαμπού με απίστευτη ακρίβεια. Αφήστε τον αυτόν, τον ανέφερα απλά για να φτιάξω κλίμα και να προσδώσω εμφατική «ιαπωνίλα».

Προχωράμε πιο μέσα, στο παραδοσιακό minimal σπίτι με την χάλια ενεργειακή κλάση, αφού έχει πορτοπαράθυρα από ρυζόχαρτο. Ένας σοφός που παίζει τον Κομφούκιο στα δάχτυλα ετοιμάζεται για  γνωμικό. Γιατί αυτό κάνει.  Με μαεστρική καλλιγραφία φτιάχνει αυτό: 軽自動車

Είναι άβολο να τον κοιτάμε σαν ροφοί, όποτε εμπλουτίζω το σκηνικό και με μια μεταφράστρια γκέισα, η οποία με υπόκλιση μας λέει: κέιτζι-ντόσα. Κοιταζόμαστε μεταξύ μας, χαμογελάμε αμήχανα, οπότε αγανακτισμένος ο σοφός σπάει την σιωπή του και μας λέει: Kei-Car ρε ντουγάνια!

Kei-Car λοιπόν, που μεταφράζεται ως «ελαφρύ όχημα». Είναι μια πολύ δημοφιλής κατηγορία στην Ιαπωνία, όπου ο χώρος είναι γενικά περιορισμένος, οι πόλεις πυκνοκατοικημένες  και οι Ιάπωνες ένα λαός, που έχει το «μέτρο» και την ταπεινότητα  ως Θεούς του.

Τα αυτοκίνητα Kei δεν μπορούν να έχουν μήκος μεγαλύτερο από 3,4 μέτρα, πλάτος μεγαλύτερο από 1,48 μέτρα και να είναι ψηλότερα από 2 μέτρα. Ο κυβισμός του κινητήρα δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 660 cc και η μέγιστη ισχύς δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 47 kW (64 HP)

Πρόκειται για μικρών διαστάσεων αυτοκίνητα, καθαρά χρηστικά, με μικρής χωρητικότητας κινητήρες, τα οποία πέραν της οικονομίας και της πρακτικότητας που απορρέουν από αυτά τους τα χαρακτηριστικά, απολαμβάνουν επίσης και προνόμια χαμηλής φορολόγησης και ασφάλιστρων.

Αν και είναι μαζεμένα σε εξωτερικές διαστάσεις, δεν πρόκειται για micro – car με την ευρωπαϊκή θεώρηση του όρου, τα συγκεκριμένα μοντέλα μπορούν να κινούνται παντού, χωρίς περιορισμούς σε τελική ταχύτητα ή οτιδήποτε άλλο.

Tα Κei Car λοιπόν, μπορούν να είναι η απάντηση στο ευρωπαϊκό πρόβλημα. Ο Luca de Meo, Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Renault και πρόεδρος της ACEA (Σύνδεσμος Ευρωπαϊκών Αυτοκινητοβιομηχανιών) , έχει υποστηρίξει εδώ και καιρό την ανάγκη δημιουργίας μιας παρόμοιας κατηγορίας στην Ευρώπη.

Συγκεκριμένα αναφέρεται σε «συμπαγή» ηλεκτρικά αυτοκίνητα με χαμηλό κόστος παραγωγής, ώστε να δοθεί μια ώθηση στη κατηγορία των ηλεκτρικών, που στην Ευρώπη, παρουσιάζει μειωμένη ζήτηση.

Κανείς δεν θα έλεγε όχι σε ένα προσιτό και «βασικού» εξοπλισμού ηλεκτρικό αυτοκίνητο, για πολλούς μάλιστα θα μπορούσε να αποτελεί και το αποκλειστικό μεταφορικό τους μέσο, αν μιλάμε για μετακινήσεις εντός πόλης. Μήπως τελικά η μετάβαση προς τον ηλεκτρισμό πρέπει να ξεκινήσει από την βάση; Αν θέλετε τη γνώμη μας, σίγουρα ναι.

Όλες οι ειδήσεις

Δοκιμή Tesla Model 3 Performance: Το ηλεκτρικό «BMW M3 Killer»;

Σκληρό τεστ στην έρημο για το πρώτο ηλεκτρικό Range Rover

Βανδαλισμοί στο Μετρό Θεσσαλονίκης, προειδοποίηση για «επεισοδιακά» εγκαίνια!

 

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο