Έτσι θα αποσυμφορηθεί ο Κηφισός: Τα 3 μεγάλα έργα που αλλάζουν τον χάρτη της κυκλοφορίας στην Αθήνα
Ο Κηφισός, ο βασικός κάθετος άξονας της Αθήνας, μοιάζει καθημερινά με «νεκρή ζώνη». Από το Νέο Φάληρο μέχρι τη Μεταμόρφωση, η κυκλοφορία έχει επιστρέψει σε προ πανδημίας επίπεδα – ή και χειρότερα. Με τα οχήματα να αυξάνονται και την ανάπτυξη στα προάστια να πιέζει τις υποδομές, η συμφόρηση έχει γίνει πλέον… καθεστώς.
Η ανάγκη για ουσιαστικές παρεμβάσεις είναι πλέον επιτακτική. Αν δεν υπάρξουν εναλλακτικές ροές κυκλοφορίας, ο Κηφισός κινδυνεύει να γίνει ένας μόνιμος «μπλοκαρισμένος» δρόμος. Ποιες είναι όμως οι κινήσεις-κλειδιά που μπορούν να ξεμπλοκάρουν τον κυκλοφοριακό εφιάλτη της Αττικής;
1. Ο νέος αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα – Οινόφυτα
Η πρόταση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για έναν νέο δρόμο περίπου 45 χλμ., που θα ενώνει την Ελευσίνα με τα Οινόφυτα, μπορεί να αλλάξει τα πάντα. Αν και δεν αποτελεί (ακόμη) επίσημο έργο, έχει χαρακτηριστεί ως «Παράκαμψη Αττικής», αφού υπόσχεται να αποσυμφορήσει τη ροή βαρέων οχημάτων που σήμερα περνούν από τον Κηφισό. Με αυτόν τον άξονα, φορτηγά από το λιμάνι του Πειραιά θα αποφεύγουν τον κορεσμένο αστικό ιστό, κερδίζοντας χρόνο και καύσιμα – ενώ ο Κηφισός κερδίζει… ανάσες.
2. Η επέκταση της Λ. Κύμης
Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης είναι ίσως το πιο ώριμο έργο που έρχεται να δώσει άμεση λύση. Η σύνδεσή της με την Εθνική Οδό (κόμβος Καλυφτάκη) μέσω της Αττικής Οδού θα προσφέρει μια ολοκαίνουργια διαδρομή για τα βόρεια προάστια. Ουσιαστικά, θα λειτουργήσει σαν «παράκαμψη» της Μεταμόρφωσης, ανακατευθύνοντας σημαντικό όγκο οχημάτων μακριά από τον Κηφισό. Ήδη δρομολογούνται παρεμβάσεις για αύξηση της χωρητικότητας στον κόμβο εισόδου-εξόδου, γεγονός που δείχνει την πίεση και τη σημασία του έργου.
Μην το χάσεις: Τα 3 κορυφαία σε πωλήσεις αυτοκίνητα στην Ελλάδα – Στοιχεία 5μήνου
3. Η Σήραγγα Ηλιούπολης
Ίσως το πιο φιλόδοξο από τα τρία έργα, η Σήραγγα Ηλιούπολης δεν επηρεάζει άμεσα τον Κηφισό — αλλά δημιουργεί νέες ροές στα νότια προάστια που μπορούν να αποσυμφορήσουν και άλλους κορεσμένους άξονες. Η υπόγεια διάνοιξη από τον Καρέα ως τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, μαζί με την ανισοπεδοποίηση της τελευταίας μέχρι το Ελληνικό, δημιουργεί ένα κρίσιμο τμήμα για τη λειτουργία ενός πλήρους οδικού δακτυλίου στην πρωτεύουσα. Το έργο «σκαλώνει» προσωρινά σε δικαστικές προσφυγές και θέματα χρηματοδότησης, αλλά αν προχωρήσει, η επίδρασή του θα είναι πολλαπλασιαστική.
Πηγή: ypodomes.com
Όλες οι ειδήσεις
2.500 ευρώ φθηνότερο το SUV της Opel – Κάτω από 20.000€
Αυτό είναι το νέο μικρό κινέζικο ηλεκτρικό, ιδανικό για την πόλη – Ξεκινά από μόλις 8400 ευρώ!
Le Mans: Νίκη για τη Ferrari και δικαίωση για τον Ρομπερτ Κούμπιτσα