MOTORSPORT

Ferrari 499P: Επιστροφή στη κορυφαία κατηγορία

ferrari-499p-epistrofi-sti-koryfaia-katigoria-665334

Το Hypercar της Ferrari, η 499P, φέρνει πάλι τη Scuderia στην κορυφαία κατηγορία των αγώνων αντοχής, έπειτα από 50 ολόκληρα χρόνια. Το ντεμπούτο της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (World Endurance Championship) έλαβε χώρα στα 1.000 μίλια του Σίμπρινγκ στη Φλόριντα, στις 17 Μαρτίου.

Του Andrea Stassano, Απόδοση: Σπύρος Πέττας

Έπειτα από μισό αιώνα νοσταλγίας και υψηλών προσδοκιών, η Scuderia Ferrari επέστρεψε στο πρωτάθλημα WEC. Τον Ιούνιο, θα επιστρέψει και στις 24 ώρες του Le Mans, στην εκατοστή μάλιστα έκδοσή τους. Το μεγάλο ντεμπούτο έγινε στις 17 Μαρτίου, στον αγώνα των 1.000 Μιλίων του Sebring, στη Φλόριντα των ΗΠΑ, στον πρώτο αγώνα του φετινού Πρωταθλήματος Αντοχής δηλαδή. Οι δύο Ferrari 499P με τα νούμερα 50 και 51, είναι βαμμένες με κόκκινο χρώμα, κίτρινες ρίγες και λευκούς κύκλους όπως ακριβώς ήταν αντίστοιχα οι πρωτότυπες Ferrari 312 P του 1973.

Οι τελευταίες, έτρεχαν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Πρωτοτύπων, στο οποίο η Ferrari συμμετείχε παράλληλα με τη Formula 1, κατακτώντας τον τίτλο δώδεκα χρονιές. Τίτλοι, που σε συνδυασμό με αυτούς στα GT την ίδια περίοδο, αλλά κατόπιν και τη σύγχρονη περίοδο του WEC, 2012-2022 (χάρη στις Ferrari 458 GT2 και GTE, και κατόπιν τη Ferrari 488 GTE), καθιστούν τη Scuderia πολυνίκη του θεσμού των αγώνων αντοχής.

ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Η Ferrari 499P αποτελεί ένα πρωτότυπο τύπου LMH της κορυφαίας κλάσης Hypercar, της οποίας οι κανονισμοί επιτρέπουν την κατασκευή του αγωνιστικού εντός του εργοστασίου, με κάποιους ωστόσο περιορισμούς. Τα LMH θα αντιμετωπίσουν εντός πεδιάς τα πρωτότυπα της κλάσης LMDH (Le Mans Daytona Hybrid) που έχουν κοινό με τα πρώτα, το υβριδικό σύστημα και το κιβώτιο, ενώ το σασί για τα LMDH προεπιλέγεται από τέσσερις κατασκευαστές (τους Multimatic, Dallara, Ligier και Oreca). Παραμερίζοντας για λίγο τον ενθουσιασμό, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι διαφορετικό πράγμα είναι το (πολύ) ένδοξο παρελθόν και διαφορετικό πράγμα είναι η πραγματικότητα που είναι γεμάτη προκλήσεις για τη Ferrari. Η 499P γεννήθηκε στο εργοστάσιο χωρίς σημεία αναφοράς, χωρίς κάποια προκάτοχο. Η αλήθεια είναι ότι κάλυψε χιλιάδες χιλιόμετρα σε δοκιμές από τον περασμένο Ιούλιο που παρουσιάστηκε και πάτησε οδόστρωμα για πρώτη φορά στην πίστα του Fiorano με καμουφλάζ. Ωστόσο δεν θα είναι καθόλου εύκολο να επιβληθεί από τους πρώτους αγώνες.

ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΠΟΛΥΠΛΟΚΗ

Εν αναμονή της συμμετοχής της Ferrari 499P στην πίστα (το άρθρο αυτό έχει γραφτεί πριν την έναρξη του πρωταθλήματος), ας δούμε τα τεχνικά της χαρακτηριστικά: μονοκοκ σασί από ανθρακονήματα, αναρτήσεις αποτελούμενες από διπλά ψαλίδια και ράβδο ώσης, μονάδα ισχύος αποτελούμενη από έναν κεντρικά τοποθετημένο V6 biturbo θερμικό κινητήρα 3,0 λίτρων και από έναν εμπρόσθια τοποθετημένο ηλεκτροκινητήρα (272 ίππων βάσει κανονισμών) με διαφορικό, μπαταρία 800 volt τοποθετημένη πίσω, συνδυασμένη μέγιστη ισχύ στους 680 ίππους, επιλεκτική τετρακίνηση (που ενεργοποιείται πάνω από μια προκαθορισμένη ταχύτητα), σειριακό κιβώτιο επτά σχέσεων και ελάχιστο βάρος στα 1.030 κιλά.

Η Ferrari 499P ενθουσιάζει όπως μόνο τα Σπορ Πρωτότυπα ξέρουν να κάνουν με τις χυτές, σέξυ και δυνατές της γραμμές, ένα μείγμα των επιλογών των τεχνικών που τη συνέλαβαν με φινίρισμα από το κέντρο σχεδίασης. Η αεροδυναμική της 499P σχεδιάστηκε από τους τεχνικούς εντός του εργοστασίου. Κατόπιν, για τις δοκιμές των μοντέλων στην αεροδυναμική σήραγγα, συνεργαστήκαν με την Dallara, η οποία μας ακολούθησε έως την προετοιμασία των πρώτων δοκιμών υπό κλίμακα 1:1, στην αεροδυναμική σήραγγα πάντα. Οι δοκιμές αυτές χρησιμοποιήθηκαν και για την Έγκριση Τύπου του εν λόγω αγωνιστικού αυτοκινήτου.

Σε αυτό το σημείο πρέπει να διευκρινίσουμε ότι η 499P χαρακτηρίζεται από διπλή κίνηση. Στις χαμηλές και μεσαίες ταχύτητες κινείται με την κίνηση στους πίσω τροχούς και από κάποια ταχύτητα και μετά (190 χλμ./ώρα) ενεργοποιείται η επιλεκτική τετρακίνηση. Στα συγκεκριμένα αγωνιστικά, η τετρακίνηση, προκειμένου να αξιοποιηθούν τα ελαστικά σωστά, επιβάλλει μια συγκεκριμένη κατανομή βαρών. Νευραλγικής σημασίας για το εν λόγω Hypercar είναι επίσης το υβριδικό κομμάτι και ο εμπρόσθιος άξονας, που παίρνει κίνηση από τον ηλεκτροκινητήρα.

Ο V6 ΚΑΙ Ο ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ

Σε ένα υβριδικό αγωνιστικό της Ferrari, η “ψυχή” του παραμένει πάντοτε ο θερμικός κινητήρας. Ο κινητήρας της 499P προέρχεται από την οικογένεια κινητήρων V6, της 296 GTB, αν και στην πραγματικότητα το μόνο κοινό με αυτούς είναι η εν γένει αρχιτεκτονική. Το μηχανικό σύνολο της 499P είναι καινούριο σε κάθε τμήμα του και με αγωνιστικές προδιαγραφές. Εν προκειμένω, ο κινητήρας συνιστά φέρον μέρος του πλαισίου, ενώ είναι και πολύ πιο ελαφρύς

Στη θέση οδήγησης, το αεροναυτικού τύπου τιμόνι, είναι γεμάτο μοχλοδιακόπτες. Κατ’ αυτόν τον τρόπο ο οδηγός μπορεί να επέμβει στα διάφορα συστήματα. Μπορεί επίσης να ρυθμίσει ακόμα και το air condition.

Όσον αφορά τη διαχείριση πιλότων διαφορετικού αναστήματος, η Ferrari τους «έμπλεξε» από την αρχή της σχεδίασης του αγωνιστικού και η συνεισφορά τους υπήρξε σημαντική. Έγιναν ρυθμίσεις του καθίσματος και της εργονομίας της θέσης οδήγησης, ξεκινώντας από τον πιο ψηλό οδηγό και πηγαίνοντας σε αυτούς χαμηλότερου αναστήματος, επειδή αυτά αλλάζουν στη διάρκεια του αγώνα, ανάλογα με το ποιος οδηγεί και το σωματότυπό του.

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο