MOTOTYPOS

Νέα Ducati Panigale V4 2022 – Η εξέλιξη της κορυφαίας σπορ σειράς

nea-ducati-panigale-v4-2022-i-exelixi-tis-koryfaias-spor-seiras-627906

Στο πέμπτο επεισόδιο της σειράς Ducati World Première o κατασκευαστής από το Borgo Panigale παρουσίασε τη νέα Panigale V4 2022. Για την εξέλιξη της κορυφαίας σπορ σειράς η Ducati χρησιμοποιεί, για άλλη μια φορά, στοιχεία από τις Panigale V4 που τρέχουν στο WorldSBK άλλα και από τις καθαρά αγωνιστικές MotoGP μοτοσυκλέτες της Ducati.

Κατά την Ducati η έκδοση 2022 της Panigale V4 έχει δεχθεί το μεγαλύτερο πακέτο εξέλιξης από την εμφάνιση του μοντέλου το 2018. Οι βελτιώσεις σε σχέση με το μοντέλο του 2021 αφορούν του τομείς της αεροδυναμικής, της εργονομίας, του κινητήρα και των ηλεκτρονικών βοηθήματων. Το αποτέλεσμα είναι μια ταχύτερη μοτοσυκλέτα στην πίστα και παράλληλα πιο εύκολη και κατά συνέπεια πιο ξεκούραστη και κατάλληλη για κάθε επίπεδο ικανότητας, από τον αγωνιζόμενο μέχρι τον απλό σπορ, αναβάτη.

Το ουσιαστικό αποτέλεσμα αυτών των αλλαγών έχει πιστοποιηθεί με συγκριτικές δοκιμές στην πίστα της Vallelunga ανάμεσα στην V4 S του 2021 και στη νέα έκδοση του 2022, για την περίσταση και οι δυο εκδόσεις ήταν εφοδιασμένες με λάστιχα Pirelli SC1. Στη συγκριτική δοκιμή συμμετείχαν δυο αναβάτες δοκιμών και ο Michele Pirro (Ducati Official Tester). Τα αποτελέσματα στο τέλος της ημέρας έδειξαν βελτίωση στους χρόνους γύρου με τη νέα Panigale V4 S 2022 κατά 0.9 έως 1.2 δευτερόλεπτα/γύρο για του δυο αναβάτες δοκιμών και κατά 0,5 δευττ/τα για τον Michele Pirro που γύρναγε σε χρόνους μόλις 3 δευτερόλεπτα πάνω από τον καλύτερο χρόνο που έκανε στην ίδια πίστα κατά την διάρκεια αγώνα του Ιταλικού πρωταθλήματος ταχύτητας.

 Η ορατή διαφορά της νέας Panigale V4 2022 είναι τα νέα φτεράκια με σχεδίαση διπλού προφίλ (double-profile) που προσφέρουν βελτιωμένη απόδοση με αποτέλεσμα να προσφέρουν την ίδια δύναμη κάτωσης, 37 κιλά στα 300 χιλιόμετρα, παρά το ότι είναι μικρότερα σε μέγεθος, επίσης το κάτω μέρος του φέρινγκ έχει ανασχεδιασμένες εξαγωγές αέρα για καλύτερη ψύξη του κινητήρα.

Η εργονομία είναι επίσης βελτιωμένη με βάση την εμπειρία από τους αγώνες. Η σέλα τώρα είναι πιο επίπεδη και έχει βελτιωμένο αντιολισθητικό κάλυμμα που σε συνδυασμό με το νέο σχήμα του ρεζερβουάρ επιτρέπει στον αναβάτη να κινείται ευκολότερα πάνω στη σέλα και ταυτόχρονα προσφέρει καλύτερη στήριξη στο φρενάρισμα.

Ο V4 κινητήρας Desmosedici Stradale 1,103 κ.εκ. έχει δεχθεί επίσης μια σειρά από αλλαγές που αύξησαν την ιπποδύναμη και βελτίωσαν την ανταπόκριση στο  άνοιγμα του γκαζιού. Οι αλλαγές περιλαμβάνουν νέο κύκλωμα λίπανσης και νέα αντλία λαδιού για μείωση των απωλειών ισχύος, μεγαλύτερης διαμέτρου σωλήνες εξαγωγής στα τελικά για πιο ελεύθερη ροή των καυσαερίων και μια νέα χαρτογράφηση στην ECU. Τα παραπάνω  επιτρέπουν στον Desmosedici Stradale – Euro 5- να αποδίδει 215.5 ίππους στις 13,000 rpm (+ 1.5 από την προηγούμενη έκδοση) διαφορά που φτάνει συγκριτικά τους 2.5 hp στις 14,500 rpm αν αφήσουμε τον κινητήρα να περάσει  πάνω από το σημείο μέγιστη απόδοσης. Η ροπή είναι στα 123.6 Nm (12.6 kgm) στις 9,500 rpm με το 80% να είναι διαθέσιμο ήδη από τις 6,000 rpm.

Διαφορές έχει και η κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων που τώρα υιοθετεί την κλιμάκωση των Panigale που τρέχουν στο WorldSBK με τις δυο πρώτες ταχύτητες να είναι μακρύτερες. Αυτό σημαίνει ότι μειώνεται το κενό με την τρίτη κάτι που προφέρει καλύτερη επιτάχυνση στις εξόδους των κλειστών στροφών στις πίστες, επίσης η μικρότερη διαφορά μεταξύ τω 3 πρώτων σχέσεων επιτρέπει στο DQS (shifter) να είναι περισσότερο αποδοτικό. Τέλος η έκτη ταχύτητα είναι μακρύτερη κατά 1.8% και χάρη στην αυξημένη απόδοση του κινητήρα η τελική ταχύτητα είναι κατά 5 χιλιόμετρα / ώρα μεγαλύτερη.

Στα ηλεκτρονικά βοηθήματα οι 4 διαμορφώσεις ισχύος Full, High, Medium, Low είναι τωρα διαφορετικές. Η διαμόρφωση Full είναι τώρα ξεκάθαρα σπορ και επιτρέπει στον κινητήρα να αποδίδει τη μέγιστη ροπή και δύναμη χωρίς να επεμβαίνει παρά μόνο όταν έχει πρώτη ταχύτητα. Για τις διαμορφώσεις High και Medium υπάρχει νέο πρόγραμμα στο ηλεκτρονικό γκάζι που έχει διαφορετική συμπεριφορά σε κάθε μια από τις έξι ταχύτητες εξασφαλίζοντας την μέγιστη ανταπόκριση στο άνοιγμα γκαζιού σε όλες τις σχέσεις. Τέλος η διαμόρφωση Low έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει εύκολη και ευχάριστη συμπεριφορά για χρήση στον δρόμο περιορίζοντας την μέγιστη απόδοση στους 150 hp και προσφέροντας μια πιο εύκολα διαχειρίσιμη ανταπόκριση στο άνοιγμα γκαζιού.

Επίσης αλλαγές έχει δεχθεί και ο τρόπος απεικόνισης των στοιχείων στην οθόνη TFT με στόχο την ευκολότερη κατανόηση των λειτουργιών και την ευκολία ανάγνωσης με μια ματιά.

Η έκδοση  V4 S έχει τροχούς 3 ακτίνων από σφυρήλατο κράμα αλουμινίου που φοράνε ελαστικά Pirelli Diablo™ Supercorsa SP  (120/70 ZR17 εμπρός και 200/60 ZR 17 πίσω). Τα φρένα είναι  Brembo Stylema με τετραέμβολες δαγκάνες σε δίσκους 330 mm εμπρός και διπίστονη δαγκάνα με δίσκο 245 mm πίσω.

Για του αναβάτες που θέλουν το κάτι παραπάνω στην απόδοση η  Ducati Performance σε συνεργασία με την  Akrapovič προσφέρει μια αγωνιστική εξάτμιση τιτανίου με όριο θορύβου τα 105 dB (102 dB με το κιτ σίγασης) που προσφέρει αύξηση της μέγιστης ισχύος κατά 12.5 ίππους και μείωση του βάρους κατά 5 kg.

Οι νέες Panigale V4 και V4 S θα είναι διαθέσιμες απο το Δεκέμβριο στο κλασικό Ducati Red χρώμα.

car-prices
google-news
Tags

Περισσότερα Βίντεο