MOTOTYPOS

Παρουσίαση της Ducati MotoE που από το 2023 θα συμμετέχει στο Παγκόσμιο Κύπελλο MotoE

parousiasi-tis-ducati-motoe-pou-apo-to-2023-tha-symmetechei-sto-pagkosmio-kypello-motoe-638428

Η Ducati παρουσίασε τις τεχνικές λεπτομέρειες της πρωτότυπης «V21L», της πρώτης ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας που αποτελεί προϊόν συνεργασίας του τμήματος R&D της εταιρείας με την Ducati Corse και περιλαμβάνει τεχνικές λύσεις που για πρώτη φορά υιοθετούνται για την μπαταρία, τον κινητήρα και τον εναλλάκτη.

Η πρωτότυπη VL21 είναι η πρώτη ηλεκτρική μοτοσυκλέτα της Ducati και από το 2023 θα συμμετέχει στο Παγκόσμιο Κύπελλο FIM MotoE με 18 συνολικά μοτοσυκλέτες κατά τη διάρκεια κάθε αγωνιστικού Σαββατοκύριακου.

Για την παραγωγή της MotoE, η Ducati δημιούργησε μια ομάδα σχεδιαστών που περιλαμβάνει άτομα και από το αγωνιστικό τμήμα Ducati Corse. Το τμήμα Ducati R&D φρόντισε για όλες τις δραστηριότητες των βασικών αρχών διοίκησης και διαχείρισης έργων (Project Management), παράλληλα με τις προσομοιώσεις στο ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, ενώ για τη σχεδίαση της MotoE φρόντισε το τμήμα Centro Stile Ducati που δημιούργησε και το ανάλογο χρώμα της μοτοσυκλέτας. Η Ducati Corse, από την άλλη πλευρά, εργάστηκε πάνω στον σχεδιασμό των ηλεκτρονικών εξαρτημάτων, στον έλεγχο και τις στρατηγικές του λογισμικού, στις προσομοιώσεις που αφορούν τα δυναμικά χαρακτηριστικά και την αεροδυναμική της μοτοσυκλέτας, όπως και στις διαδικασίες της συναρμολόγησης, των δοκιμών και της συλλογής δεδομένων.

Το βάρος της Ducati MotoE φτάνει τα 225 κιλά (12 κιλά ελαφρύτερη από τις προδιαγραφές της Dorna και FIM) και με μέγιστη ισχύ 110 kW (150 ίππων) και ροπή 140 Nm, επιτρέπουν στη μοτοσυκλέτα να φτάσει την τελική ταχύτητα των 275 χλμ./ώρα στην πίστα του Mugello.

Η μπαταρία είναι ειδικά σχεδιασμένη με τέτοιο τρόπο ώστε να καταλαμβάνει τον μικρότερο δυνατό χώρο και το συνολικό βάρος της είναι 110 κιλά, με την χωρητικότητά της να φτάνει τις 18 kWh. Ο εναλλάκτης προέρχεται από τον κόσμο των ηλεκτρικών αγωνιστικών αυτοκινήτων και έχει βάρος μόλις 5 κιλά, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας έχει βάρος μόνο 21 κιλά και ανώτατο όριο περιστροφής τις 18.000 σ.α.λ. με τάση 800V.

Το κύκλωμα ψύξης της Ducati MotoE είναι διπλό, το ένα κύκλωμα είναι για την μπαταρία και το άλλο είναι για τον ηλεκτροκινητήρα/εναλλάκτη, καθώς αυτά έχουν διαφορετικές ανάγκες ψύξης. Αυτό εξασφαλίζει τον απόλυτο έλεγχο της θερμοκρασίας της μπαταρίας, επιτυγχάνοντας μεγάλη αποδοτικότητα και σημαντικά οφέλη σε επιδόσεις και χρόνους φόρτισης. Η Ducati MotoE μπορεί να μπει κατευθείαν στην πρίζα και σε 45 λεπτά να φορτίσει έως στο 80%.

Η θήκη από ανθρακoνήματα που περιέχει την μπαταρία λειτουργεί και ως ενεργό μέρος του πλαισίου με το εμπρός αλουμινένιο monocoque υποπλαίσιο να ζυγίζει μόλις 3,7 κιλά.

Πίσω βρίσκουμε ένα αλουμινένιο ψαλίδι που ζυγίζει 4,8 κιλά, με τη γεωμετρία του να προέρχεται από τη Desmosedici του MotoGP, ενώ το υποπλαίσιο που περιλαμβάνει την ουρά και τη σέλα του αναβάτη είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα.

Η ανάρτηση εμπρός είναι με ανεστραμμένο τηλεσκοπικό σύστημα Öhlins NPX 25/30 με καλάμια διαμέτρου 43 χιλ., ενώ η πίσω ανάρτηση Öhlins TTX36 έχει ρυθμιζόμενη απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς.

Τα φρένα της Brembo περιλαμβάνουν εμπρός διπλούς ατσάλινους δίσκους διαμέτρου 338,5 χλστ. με δαγκάνες GP4RR M4 32/36 και ακτινική τρόμπα PR19/18, τα οποία έχουν ειδική σχεδίαση για να μην υπερθερμαίνονται στην έντονη χρήση. Πίσω υπάρχει μονός δίσκος διαμέτρου 220 χλστ.

Στην εξέλιξη της MotoE έχει βοηθήσει σημαντικά και η τεχνογνωσία του Volkswagen Group, στο οποίο ανήκει η Ducati, καθώς το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει ενταχθεί υπό την ομπρέλα της στρατηγικής «New Auto 2030», αποτελώντας ένα σημαντικό σύμμαχο για την εξέλιξη των ηλεκτρικών κινητήρων. Παράλληλα, ο Ιταλός κατασκευαστής βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία τόσο με το Centre of Excellence (CoE) στο Salzgitter της Γερμανίας, όσο και με άλλες μάρκες του ομίλου, όπως η Porsche και η Lamborghini.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο