Q-ELECTRIC

Μπαταρίες EV και κρύο: Αυτή τη διαφορά κάνει η προθέρμανση

bataries-ev-kai-kryo-afti-ti-diafora-kanei-i-prothermansi-694436

Νέα έρευνα δείχνει τη διαφορά που κάνει η προθέρμανση της μπαταρίας στη φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου υπό χαμηλές θερμοκρασίες.

Δεν είναι η πρώτη, και πιθανότατα ούτε η τελευταία φορά, που γράφουμε για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι κάτοχοι ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κατοικούν σε περιοχές που πλήττονται από χαμηλές θερμοκρασίες. Το κρύο φαίνεται πως είναι ένας από τους κύριους αντιπάλους των EV, με τις μπαταρίες τους να αργούν και μερικές φορές να αρνούνται να φορτίσουν υπό ακραίες καιρικές συνθήκες.

Μια νέα ερασιτεχνική έρευνα που πραγματοποιήθηκε από έναν κάτοχο Tesla Model Y στη Σουηδία δείχνει το πώς η προετοιμασία (ή η προθέρμανση) της μπαταρίας μπορεί να παρατείνει τη διάρκεια ζωής της, αλλά και αυξήσει την αυτονομία του αυτοκινήτου. Εκτός από αυτό, ένα άλλο θετικό στοιχείο είναι πως μαζί με την μπαταρία ζεσταίνεται και το εσωτερικό του αυτοκινήτου, το οποίο με τις καιρικές συνθήκες χωρών όπως η Σουηδία και ο Καναδάς, φαντάζει σαν… ιγκλού. Ωστόσο, το αρνητικό είναι πως η θέρμανση της μπαταρίας θα σας κοστίσει λίγο παραπάνω, αλλά τουλάχιστον θα έχετε το κεφάλι σας ήσυχο και το αυτοκίνητό σας ζεστό.

Η προθερμασμένη μπαταρία φορτίζει από το 10 στο 80% μέσα σε 33 λεπτά, αντλώντας μέχρι και 238 kW, με τον ιδιοκτήτη του Tesla να λέει πως η ίδια διαδικασία συνήθως διαρκεί περίπου 27 λεπτά, αποδίδοντας την αναμονή των 6 έξτρα λεπτών στο κρύο. Δύο ημέρες μετά, ο ιδιοκτήτης του Model Y φορτίζει την μπαταρία του για άλλη μια φορά, αλλά χωρίς να την προετοιμάσει αυτή τη φορά, έχοντας προηγουμένως αφήσει το αυτοκίνητο στο κρύο, ενώ το θερμόμετρο να δείχνει -6 βαθμούς.

Η διαφορά φαίνεται αμέσως, αφού ο ρυθμός της φόρτισης της μπαταρίας αυξάνεται με πολύ πιο αργό ρυθμό και να φτάνει μονάχα τα 135 kW. Το αυτοκίνητο τελικά φορτίζει από το 10 στο 80% σε 42 λεπτά και ενώ τα επιπλέον 10 λεπτά αναμονής μπορεί να ακούγονται λίγα, -6 βαθμοί Κελσίου είναι αυτοί και όταν μιλάμε για κρύο δεν είμαστε όλοι… σουηδοί.

Συγκρίνοντας τα 2 γραφήματα μπορούμε να δούμε πως η μεγαλύτερη ομοιότητα βρίσκεται στη φόρτιση από 50% έως 80% και η μεγαλύτερη διαφορά βρίσκεται στα πρώτα στάδια της φόρτισης. Εκεί, η προθερμασμένη μπαταρία αντλεί πολύ περισσότερα kW κατά το πρώτο μισό, με την «παγωμένη» μπαταρία να αδυνατεί να ακολουθήσει στους ίδιους ρυθμούς.

Τα αποτελέσματα μιλούν από μόνα τους, με την προετοιμασία της μπαταρίας να φαντάζει μονόδρομος αν θέλετε να βεβαιωθείτε για την υγεία και την αυτονομία του ηλεκτρικού αυτοκινήτου σας.

Όλες οι ειδήσεις

Αττική Οδός: Οι επεκτάσεις που θα αποσυμφορήσουν την Αθήνα

Δοκιμή Tesla Model S Plaid: Ready For Take Off

Τέλη κυκλοφορίας 2024: «Βόμβα» Θεοχάρη για την πληρωμή τους – Θα έχουμε παράταση;

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο