Q-ELECTRIC

Δραματική μείωση της αυτονομίας των Tesla σε χαμηλές θερμοκρασίες

dramatiki-meiosi-tis-aftonomias-ton-tesla-se-chamiles-thermokrasies-679027

Όπως σε όλα τα οχήματα έτσι και στα ηλεκτρικά, η εκτιμώμενη από τον κατασκευαστή αυτονομία συχνά ουδεμία σχέση έχει με την πραγματική. Μια νέα μελέτη αποδεικνύει αυτές τις διαφορές, αναλύοντας δεδομένα από χιλιάδες οδηγούς Tesla.

Η Recurrent Auto, μια εταιρεία εμπορίας και έρευνας αυτοκινήτων που είναι γνωστή κυρίως για τις εκθέσεις που πραγματοποιεί αναφορικά με την πραγματική αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, συνέλεξε δεδομένα από περισσότερα από 12.000 Tesla και 360.000 κύκλους φόρτισης, μαζί με σχόλια από αρκετούς οδηγούς. Διαπιστώθηκε έτσι ότι το χιλιομετρικό εύρος που εμφανίζεται στην οθόνη (πριν από την προσθήκη του προορισμού) δεν λαμβάνει υπόψη τον αντίκτυπο της θερμοκρασίας και του στυλ οδήγησης, παράγοντες που είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι με την αυτονομία ενός οχήματος.

Αξιολογώντας τα δεδομένα από 3.332 οχήματα παρατηρήθηκε πως με την πτώση του υδραργύρου έναν βαθμό υπό του μηδενός στην κλίμακα Κελσίου, το Tesla Model Y είχε μέση εμβέλεια περίπου 45% της εκτίμησης του EPA, του Οργανισμού Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ, που σε απόλυτα νούμερα μεταφράζεται σε 239 χιλιόμετρα στην έκδοση Long Range, έχοντας συμπεριλάβει το απολεσθέν ποσοστό. Σε θερμότερες θερμοκρασίες, μεταξύ 21-32°C, το εύρος βελτιώθηκε, διατηρώντας πάνω από το 60% της εκτίμησης του EPA.

Αντίστοιχα ήταν και τα αποτελέσματα του Model S. Σε ψυχρότερες θερμοκρασίες το δημοφιλές σεντάν έχασε πάνω από το 50% της αυτονομίας του, ενώ σε θερμότερα κλίματα κατάφερε να διατηρήσει ένα ποσοστό της τάξεως του 60% της φόρτισης του, αριθμός σίγουρα όχι ικανοποιητικός ειδικά από μια εταιρία που προτάσσει την εμβέλεια του αυτοκινήτου ως ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα έναντι των ανταγωνιστών.

Τα ποσοστά αυτά επαληθευτήκαν εκ νέου και έπειτα από μια ξεχωριστή δόκιμη που πραγματοποίησε ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Recurrent Auto, Scott Chase, στην Μινεάπολη της Μινεσότα, οπού ειδικά κατά τους χειμερινούς μήνες, η μέση θερμοκρασία την κατά τη διάρκεια της ημέρας κυμαίνεται μεταξύ -12 έως 1 βαθμό Κελσίου.

Σε μια δήλωση ο Chase είπε: «Αυτοί (οι ιδιοκτήτες EV) γνωρίζουν ότι η αυτονομία τους πέφτει στη ζέστη και το κρύο, αλλά δεν το βλέπουν αυτό στο ταμπλό του αυτοκινήτου τους. Η πραγματικότητα είναι ότι οι νόμοι της φυσικής ισχύουν και για την Tesla – η Tesla δεν διαφέρει πολύ από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες».

Ανάλογες μετρήσεις πραγματοποιήθηκαν από την εταιρεία και για τα Chevrolet Bolt EV, όπου εμφανίστηκε πάλι μια απόκλιση μεταξύ της αυτονομίας που έδινε ο υπολογιστής ταξιδίου και της πραγματικής αυτονομίας, η οποία ήταν όμως σημαντικά μικρότερη από αυτή των Tesla, και για το Ford Mustang Mach-e, το οποίο ακολούθησε την πεπατημένη των Model Y και Model S, φανερώνοντας μεγάλες διάφορες μεταξύ των μετρήσεων, όπως διακρίνεται και στο παρακάτω γράφημα.

Παρά το γεγονός μάλιστα ότι πολλοί ιδιοκτήτες Tesla στο παρελθόν, είχαν εκφράσει τα παράπονα τους για την πτώση της αυτονομίας της μπαταρίας έπειτα από έναν σημαντικό μεν αριθμό χιλιομέτρων, κανένας από αυτούς δεν είχε παρατηρήσει τόσο έντονη μείωση ειδικά την στιγμή που τα οχήματα τους ήταν σχεδόν καινούργια.

Όσα αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με αντλίες θερμότητας παρουσιάζουν σαφώς καλύτερα αποτελέσματα εξαιτίας της προηγμένης διαχείρισης θερμότητας που πραγματοποιούν. Ίσως γι αυτό όλα τα καινούργια Tesla εφοδιάζονται στον βασικό τους εξοπλισμό πλέον με αυτές. Η λειτουργία του συστήματος είναι εξαιρετικά απλή. Το σύστημα ανακυκλώνει τη θερμότητα που παράγεται από την μπαταρία και τους ηλεκτροκινητήρες για να ζεστάνει την καμπίνα, να βελτιστοποιήσει τις ταχύτητες φόρτισης και να βελτιώσει την αυτονομία οδήγησης.

Το Recurrent Auto αναφέρει ότι ο EPA δοκιμάζει τα EV σε ένα εργαστήριο ελεγχόμενης θερμοκρασίας, όπου δεν υπερβαίνουν τα 96 χιλιόμετρα την ώρα. Ο κύκλος δοκιμής επιτρέπει επίσης “προσαρμογές που καθορίζονται από τον κατασκευαστή”, οι οποίες μπορεί να παρέχουν ανακριβή αποτελέσματα. Αναφέρει μάλιστα πως το λογισμικό των Tesla λαμβάνει υπόψη τη θερμοκρασία και τις συνθήκες οδήγησης μόνο αφού έχει οριστεί ο προορισμός.

Οι εκτιμήσεις του εύρους της χιλιομετρικής αυτονομίας  ποικίλλουν ανά τον κόσμο, όμως  ο κύκλος δοκιμών του EPA στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής θεωρείται πιο ακριβής σε σύγκριση με το WLTP που χρησιμοποιείται στην Ευρώπη, του οποίου οι εκτιμήσεις εύρους είναι γενικά 22% υψηλότερες από τον EPA και το NEDC της Κίνας, που είναι το πιο υπερβολικά αισιόδοξο μεταξύ των τριών, οι εκτιμήσεις του οποίου είναι 35% υψηλότερες από του EPA.

Υπενθυμίζουμε ότι πληθώρα παραγόντων διαμορφώνουν την εμβέλεια, εκτός της εξωτερικής θερμοκρασίας και του τρόπου οδήγησης:  η ταχύτητα του ανέμου, οι υψομετρικές μεταβολές, το έδαφος, η κατάσταση των ελαστικών, η ηλικία και η κατάσταση της μπαταρίας και τα μοτίβα του κύκλου φόρτισης μπορούν επίσης να επηρεάσουν το πόσο μακριά μπορείτε να οδηγείτε το ηλεκτρικό σας με μία μόνο φόρτιση.

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο