Q-ELECTRIC

Η BMW αλλάζει τα πάντα: Η πρώτη i7 με solid state μπαταρίες είναι ήδη στο δρόμο!

i-bmw-allazei-ta-panta-i-proti-i7-me-solid-state-bataries-einai-idi-sto-dromo-761424

Θα κόψουν πρώτοι το νήμα οι Βαυαροί στην κούρσα για την τεχνολογία που αποτελεί το «άγιο δισκοπότηρο» της ηλεκτροκίνησης;

Οι solid state ή επί το ελληνικότερο, «στερεάς κατάστασης» μπαταρίες, αποτελούν το «κλειδί» για τη βελτίωση σε έναν πολύ σημαντικό τομέα: την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Όμως, δεν είναι μόνο αυτό, πρόκειται για συστοιχίες αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας με συμπαγή ηλεκτρολύτη αντί για υγρό ή γέλη που χρησιμοποιείται στις ιόντων λιθίου και στις παραλλαγές τους. Τα πλεονεκτήματα των solid state μπαταριών, είναι αυξημένη χωρητικότητα , σταθερότητα στην παροχή ενέργειας, πιο γρήγορη φόρτιση, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και ασφάλεια, αφού δεν παρουσιάζουν φαινόμενα ανάφλεξης.

Δεν είναι καθόλου τυχαίο λοιπόν, που κατασκευαστές από Ευρώπη, ΗΠΑ, Κίνα και Ιαπωνία κάνουν αγώνα δρόμου ώστε να εξελίξουν την τεχνολογία αυτή και να καταφέρουν μαζική παραγωγή. Οι Κινέζοι διαθέτουν ήδη ηλεκτρικά οχήματα με semi – solid state μπαταρίες, τα οποία παρουσιάζουν πλεονεκτήματα έναντι των συμβατικών, ωστόσο όλοι περιμένουν τον κατασκευαστή που θα παρουσιάσει ένα αυτοκίνητο με πλήρεις μπαταρίες στερεάς κατάστασης. Το κύρος και τα αντικειμενικά οφέλη θα είναι πολύ μεγάλα.

Η BMW φαίνεται να έχει πάρει προβάδισμα, αφού  σε συνεργασία με την αμερικανική Solid Power, έχει ήδη μια i7 που φέρει μπαταρίες στερεάς κατάστασης (All-Solid-State Battery – ASSB), να δοκιμάζεται στους δρόμους του Μονάχου. Η σύμπραξη των δύο εταιρειών ξεκίνησε το 2016, με τις εργασίες να εντατικοποιούνται το 2022, προς ένα στόχο: την ανάπτυξη μιας τεχνολογίας που βασίζεται σε στερεούς ηλεκτρολύτες, με βάση το θειούχο άλας.

Η νέα αυτή γενιά μπαταριών υπόσχεται σημαντικά υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα σε μικρότερες διαστασιακά συστοιχίες, γεγονός που μεταφράζεται σε μεγαλύτερη αυτονομία χωρίς επιβάρυνση στο συνολικό βάρος του οχήματος.

Πέραν των δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες, στο δρόμο, η BMW έχει ήδη εγκαταστήσει μία πρότυπη  πιλοτική γραμμή κατασκευής στο Parsdorf, ανιχνεύοντας τις προοπτικές και τη δυναμική της μαζικής παραγωγής αυτοκινήτων με αυτού του τύπου τις μπαταρίες.

Με αυτούς τους τρόπους, ο γερμανικός όμιλος επιταχύνει τις απαραίτητες διαδικασίες έρευνας και εξέλιξης, «τρέχοντας» παράλληλα δοκιμές σε δύο νευραλγικούς τομείς, δηλαδή την παραγωγή και την λειτουργία στο πεδίο.

Θα είναι η «πρώτη νίκη» των ευρωπαίων απέναντι στη Κίνα; Ο χρόνος θα δείξει και απ’ ότι φαίνεται δεν θα χρειαστεί να περιμένουμε και πολύ…

Πηγή: Quattroruote.it

Όλες οι ειδήσεις

Δοκιμή κατανάλωσης Toyota C-HR Plug-in Hybrid: Πόσο πραγματικά «καίει» σε όλα τα σενάρια

Renault 4 Savane 4×4 Concept: για “κυριλέ” εξερευνητές

Νέος ΚΟΚ: Οι αλλαγές σε όρια ταχύτητας συνεπιβάτες μηχανών και πρόστιμα

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο