Q-ELECTRIC

Mercedes: Φρένο στον εξηλεκτρισμό – Δεν «τραβάνε» τα ηλεκτρικά

mercedes-freno-ston-exilektrismo-den-travane-ta-ilektrika-704083

Η ζήτηση για νέα ηλεκτρικά μοντέλα δεν ήταν η αναμενόμενη, ωθώντας τη Mercedes να δώσει άλλη μια ευκαιρία στους θερμικούς κινητήρες.

Ο κατάλογος των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών μεγαλώνει, επιβραδύνοντας τη (δική τους) μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, ειδικά λόγω της γενικής πτώσης της ζήτησης. Κατά τη διάρκεια μιας κουραστικής ημέρας που ξεκίνησε με τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων του 2023 και κορυφώθηκε με την τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές, μείωσε τις προσδοκίες του για την ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικών και, ως εκ τούτου, η Mercedes αποφάσισε να συνεχίσει τα προγράμματα ανάπτυξης των θερμικών κινητήρων της.

Οι τελευταίοι θα ενημερωθούν μέσα στην επόμενη δεκαετία, δηλαδή το 2030, που μέχρι πριν λίγους μήνες θεωρούνταν από την ανώτατη διοίκηση ως κρίσιμος κόμβος για το ηλεκτρικό μέλλον της Mercedes. Αναφορικά , το 2021 η Mercedes είχε ανακοινώσει την πρόθεσή της να κατασκευάζει αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το τέλος του 2030.

Mercedes

«Φρένο» στον εξηλεκτρισμό

Τώρα, έρχεται μια σαφής αναθεώρηση της παραγωγής και, προφανώς, των εμπορικών στρατηγικών. Αν προηγουμένως στη Mercedes πίστευαν ότι είναι δυνατό να φτάσουν στο 2030 με μια γκάμα που θα αποτελείται από 100% ηλεκτρικά, τώρα αυτό το ποσοστό πέφτει στο 50%, συμπεριλαμβανομένων των υβριδίων. Η Mercedes επιβραδύνει τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση επειδή σκοπεύει να καλύψει «τις διαφορετικές ανάγκες των πελατών μέχρι το 2030», δηλαδή και εκείνου του τμήματος της αγοράς που θα πιθανότατα να μην αλλάξει σε ηλεκτρική ενέργεια για τον ένα ή τον άλλο λόγο.

Κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2023, ο Διευθύνων Σύμβουλος, Ola Källenius, ήταν ξεκάθαρος: τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κοστίζουν περισσότερο από τα παραδοσιακά «για πολλά χρόνια», απομακρύνοντας όλο και περισσότερο από αυτήν την ισοτιμία κόστους που πιστεύαμε. Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Källenius εξέφρασε την απαισιοδοξία του για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα: στα τέλη του περασμένου έτους, ο Källenius είπε ότι ήταν σίγουρος ότι οι Ευρωπαίοι δεν θα δεχόντουσαν την πλήρη στροφή στην ηλεκτροκίνηση ακόμη και στο τέλος της δεκαετίας και πριν από λίγες μέρες, σε συνέντευξή του στην Die Zeit, ξεκαθάρισε οριστικά ότι η Mercedes δεν έχει ορίσει ημερομηνία για τον αποχαιρετισμό των κινητήρων εσωτερικής καύσης: εν ολίγοις, ακόμη και στη Στουτγάρδη πρέπει να αντιμετωπίσουν σε μια συνέντευξη στην Die Zeit, κατέστησε σαφές ότι η Mercedes δεν έχει ορίσει ημερομηνία για τον αποχαιρετισμό στους κινητήρες εσωτερικής καύσης: με λίγα λόγια, ακόμη και στη Στουτγάρδη έχουν να αντιμετωπίσει την πραγματικότητα μιας αγοράς που κινείται προς αντίθετη κατεύθυνση από αυτή που υποδεικνύουν ευρωπαίοι πολιτικοί και θεσμικά όργανα.

Mercedes

Η νέα στρατηγική

Περαιτέρω επιβεβαιώσεις για το τρέχον «φρενάρισμα» μπορούν να βρεθούν και σε άλλες δηλώσεις του Källenius: για παράδειγμα, ο δρόμος προς την ηλεκτρική κινητικότητα «δεν είναι μια διαδρομή σε ευθεία γραμμή» και ο ρυθμός του μετασχηματισμού «θα καθοριστεί από τους πελάτες και την αγορά». Και αυτό μεταφράζεται σε μεγαλύτερη ευελιξία στη διαχείριση των κινητήρων εσωτερικής καύσης: η Mercedes θα συνεχίσει ακόμα την ηλεκτρική στρατηγική της, αλλά θα συνεχίσει επίσης να ενημερώνει τις παραδοσιακές παραγωγές. «Δεν θα υπάρξει εντελώς νέα αρχιτεκτονική για μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά εργαζόμαστε για να ανανεώσουμε τα υπάρχοντα και να αναπτύξουμε ολόκληρη την θερμική σειρά για να ανταποκριθούμε στους μελλοντικούς κανονισμούς εκπομπών», εξηγεί ο Οίκος, συμπεριλαμβανομένων αυτών που θα τεθούν σε ισχύ στις ΗΠΑ το 2027, ή του Euro 7.

Τέλος, μια καινοτομία που μέχρι τώρα φαινόταν αδιανόητη: η ανάπτυξη, ήδη σε εξέλιξη, μιας «νέας εισαγωγικής τετρακύλινδρης μονάδας βενζίνης», η οποία θα λανσαριστεί στην αγορά «περίπου 9-12 μήνες μετά το ντεμπούτο του πρώτου ηλεκτρικού μοντέλου στην πλατφόρμα MMA».

Πηγή: Quattroruote

Όλες οι ειδήσεις

Αποστολή στην Πορτογαλία: Πρώτες εντυπώσεις από τη νέα BMW iX2

Έρευνα Autotypos.gr: 10% πιο ακριβή η βενζίνη με τις ίδιες διεθνείς τιμές πετρελαίου!

Δοκιμάζουμε τη βασική έκδοση του νέου Tesla Model 3: Χωρίς ανταγωνισμό

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο