Q-ELECTRIC

Η Ελλάδα στην πρίζα: Ηλεκτρικά λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

i-ellada-stin-priza-ilektrika-leoforeia-se-athina-kai-thessaloniki-706922

Η χρήση της ηλεκτροκίνησης, για πρώτη φορά στην χώρα μας, υλοποιεί το στρατηγικό σχέδιο της κυβέρνησης για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα.

Παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του Διοικητικού συμβουλίου της Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ και αντιπροσωπείας της YUTONG BUS CO. LTD, πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί στο αμαξοστάσιο της ΟΣΥ στο Ρέντη η επίσημη παρουσίαση των νέων ηλεκτροκίνητων λεωφορείων που έφτασαν στη χώρα μας.

Ηλεκτρικά λεωφορεία

Υπενθυμίζουμε πως η υπογραφή της σύμβασης πραγματοποιήθηκε στις αρχές Οκτωβρίου από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα και τον Διευθύνων Σύμβουλο της «YUTONG BUS CO. LTD», Jack Li, και προέβλεπε την προμήθεια των πρώτων 250 νέων υπερσύγχρονων ηλεκτρικών αστικών λεωφορείων 32 θέσεων (140 για την Αθήνα 110 για τη Θεσσαλονίκη), μήκους 12 μέτρων με τρείς πόρτες. Στόχος είναι η προμήθεια 1.300 νέων λεωφορείων που θα ενταχθούν στον στόλο του Ο.ΣΥ. και θα κατανεμηθούν αντίστοιχα στους Οργανισμούς Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών και Θεσσαλονίκης.

Η Zhengzhou Yutong Group Co., Ltd., ευρύτερα γνωστή με το διακριτικό τίτλο “YUTONG” είναι η εταιρεία με τις περισσότερες ταξινομήσεις ηλεκτρικών λεωφορείων στην Ευρώπη, έχοντας ήδη πουλήσει πάνω από 175.000 μονάδες παγκοσμίως, με τα μοντέλα της να είναι ευρέως διαδεδομένα τόσο στην Ασία, όσο και στην Ευρώπη.

Ηλεκτρικά λεωφορεία

Το YUTONG E12 (το μοντέλο που παραγγείλαμε) συνιστά ένα από τα πιο εμπορικά μοντέλα της μάρκας στην αγορά της Ευρώπης, καθώς κυκλοφορεί ήδη εδώ και σχεδόν έξι χρόνια στους δρόμους των Βόρειων χωρών. Εξοπλίζεται με έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη απόδοσης 288 ίππων και 1200 Nm ροπής, που τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 374kWh, η οποία δύναται να φορτιστεί σε μόλις 3,5 ώρες με ισχύ ρεύματος 150kw ή σε 7 ώρες με ισχύ 60kw, εξασφαλίζοντας στο λεωφορείο των 18.5 τόνων μέγιστη αυτονομία 370 χιλιομέτρων (χωρίς τη χρήση κλιματισμού, 290 χιλιόμετρα με κλιματισμό).

Ηλεκτρικά λεωφορεία

Διαθέτει ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη αερανάρτηση με υδραυλικά διπλά αμορτισέρ της SACHS, με σύστημα ανύψωσης και καθύψωσης και ηλεκτρικά υποβοηθούμενη υδραυλική κρεμαγιέρα προερχόμενη από τη Bosch. Τα ελαστικά που φοράει είναι διάστασης 305/70R22.5, και ενδεικτικά αξίζει να αναφέρουμε πως το κάθε τεμάχιο κοστίζει κατά μέσο όρο περίπου 650 ευρώ. Ο κύκλος στροφής ανέρχεται στα 19 μέτρα νούμερο απολύτως λογικό για ένα λεωφορείο που μετρά 12170 x 2550 x 3300 χλστ. (πλάτος x μήκος x ύψος), ενώ δύναται με ευκολία να ανέβει ανηφορικούς δρόμους με κλίση έως 18%.

Στο εσωτερικό η μεγαλύτερη “καινοτομία” έγκειται στις θύρες USB που βρίσκονται στα τοιχώματα του λεωφορείου, και σίγουρα θα εξυπηρετήσουν τους επιβάτες, ενώ κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής βόλτας την οποία κάναμε, μας εντυπωσίασε το γεγονός ότι το λεωφορείο ήταν παντελώς αθόρυβο και δεν πέρναγαν κραδασμοί στο εσωτερικό.

Ηλεκτρικά λεωφορεία

Όσον αφορά το επίμαχο θέμα του κόστους, να αναφέρουμε πως το κάθε λεωφορείο εκτιμάται περίπου στις 440.000 ευρώ, με τη τιμή να περιλαμβάνει το κόστος μεταφοράς, ασφάλισης και εκτελωνισμού των οχημάτων, τους περιβαλλοντικούς φόρους, τους φορτιστές και τις πρόσθετες εγγυήσεις που καλύπτουν μια περίοδο 85 μηνών για τα λεωφορεία, 99 μηνών για τους συσσωρευτές αυτών (μπαταρίες) και 145 μηνών – δηλαδή πάνω από 12 χρόνια – για τους φορτιστές.

Όλες οι ειδήσεις

Tesla Model 3 ή Volvo EX30: Ποιο έφτασε στη Ναύπακτο με περισσότερη αυτονομία;

Στο Val Thorens με το Polestar 2

H νέα BMW X2 είναι γεγονός!

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο