TRAVEL

Στο Val Thorens με το Polestar 2

sto-val-thorens-me-to-polestar-2-706636

Ταξιδεύουμε στο ψηλότερο χιονοδρομικό κέντρο της Ευρώπης, οδηγώντας ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε παγωμένες συνθήκες!

Το ταξίδι μας ξεκινά με την προσγείωσή μας στη Γενεύη, όπου είχαμε κανονίσει την ενοικίαση ενός EV από το αεροδρόμιο. Το μοντέλο δεν ήταν σίγουρο, αλλά είχαμε πληρώσει κάτι παραπάνω για να πάρουμε την έκδοση με τη μεγαλύτερη μπαταρία-αυτονομία. Μετά από αρκετές φόρμες και υπογραφές, πήραμε τα κλειδιά για ένα Polestar 2 και οδηγίες για να το βρούμε. Σύμφωνα με την εταιρία, είχαμε αυτονομία 450 χιλιομέτρων (αντίθετα με τα 540 χιλιόμετρα WLTP) και παραλάβαμε το αυτοκίνητο με 96% φόρτιση και αυτονομία 440 χιλιομέτρων. Polestar κάποτε ονομάζονταν οι εκδόσεις επιδόσεων των Volvo, αλλά πλέον πρόκειται για μια θυγατρική της εταιρία που παράγει τα αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.

Polestar

Το Polestar 2, λοιπόν, μοιράζεται αρκετά μηχανικά μέρη και εξαρτήματα με τα Volvo XC40 και C40 Recharge, καθώς χρησιμοποιούν την ίδια πλατφόρμα. Το Polestar, βέβαια, είναι αρκετά πιο χαμηλό, τόσο στην απόσταση από το έδαφος όσο και στο ύψος της οροφής. Αυτό του χαρίζει μια πιο sport εμφάνιση χωρίς να θυσιάζει άνεση, καθώς ο χώρος των αποσκευών αλλά και αυτός για τους πίσω επιβάτες ήταν υπερ-αρκετός. Η μάσκα έχει ένα όμορφο σχέδιο με πολλά τετράγωνα και χαμηλά ο προφυλακτήρας κάνει μια όμορφη αντίθεση. Τα φώτα είναι πιο τετράγωνα, αλλά θυμίζουν Volvo και ειδικά στο πίσω μέρος είναι πολύ εντυπωσιακά, καθώς μια LED μπάρα διασχίζει το πορτμπαγκάζ και τα ενώνει. Ευτυχώς, δεν έχουμε υαλοκαθαριστήρα στο πίσω μέρος γιατί θα χάλαγε τη μίνιμαλ αισθητική. Κάτι που μου άρεσε αρκετά στο αμάξωμα είναι οι σχεδόν «frameless» πλαϊνοί καθρέπτες του.

Polestar

Εκεί που καταλαβαίνεις αμέσως ότι πρόκειται για… ξαδελφάκι των Volvo είναι όταν μπεις μέσα, καθώς έχουμε τη κλασσική σουηδική προσέγγιση με τον αφαιρετικό σχεδιασμό, το απλό τιμόνι και τη μεγάλη οθόνη για το σύστημα CarPlay με το ειδικά σχεδιασμένο λογισμικό από την Google. Η Polestar, βέβαια, έχει βάλει τις πινελιές της, με το φωτιζόμενο έμβλημά της στο λεβιέ επιλογής ταχυτήτων, αλλά και ένα ενδιαφέρον μοτίβο στην κεντρική κονσόλα και στους αεραγωγούς.

Polestar

Στο σχεδιασμό του, μπορεί να θυμίζει Volvo από μερικές συγκεκριμένες γωνίες, αλλά η οδήγησή του είναι μια αρκετά ξεχωριστή εμπειρία. Μπορεί η απόδοση του κινητήρα και η λειτουργία ανάκτησης ενέργειας να είναι οικείες, αλλά το τιμόνι και ακόμη περισσότερο οι αναρτήσεις έχουν μια διαφορετική αίσθηση, που προσφέρει αυξημένη άνεση σε κάθε είδος διαδρομής. Στο ταξίδι μας ήταν απόλυτα αθόρυβο και αντιμετώπισε εύκολα τις κακοτεχνίες των Αλπικών δρόμων. Ταυτόχρονα, όταν το οδηγήσεις πιο δυναμικά, ανταποκρίνεται ωραία και διατηρεί εντυπωσιακά την πρόσφυσή του, ακόμη και στις παγωμένες συνθήκες που οδηγήσαμε, με χειμερινά βέβαια ελαστικά.

Μετά από μια σύντομη βόλτα για φαγητό στη Γενεύη -η οποία είχε υπερβολική κίνηση στους δρόμους της- πήραμε το δρόμο για τον προορισμό μας, το ValThorens. Πρόκειται για ένα νεανικό χωριό στα 2.800 μέτρα, το οποίο βρίσκεται στις Γαλλικές Αλπεις. Με τη συνολική απόσταση περίπου στα 200 χιλιόμετρα, ήμασταν άνετοι για την αυτονομία μας και προφανώς ταξιδέψαμε με όλες τις ανέσεις όπως ο κλιματισμός και τα θερμαινόμενα καθίσματα. Οταν φτάσαμε στο parking που είχαμε κράτηση, η αυτονομία είχε πέσει στα 160 χιλιόμετρα και η φόρτιση στο 35%.

Polestar

Αφού λοιπόν… ξεθαρρέψαμε με τη διαχείριση ενέργειας του Polestar μας, αποφασίσαμε να κάνουμε κάτι πιο τολμηρό: να οδηγήσουμε 65 χιλιόμετρα μέχρι τη Courchevel 1850 και πίσω, χωρίς να έχουμε φορτίσει και με τη θερμοκρασία στους -2 βαθμούς Κελσίου! Κατεβαίνοντας το βουνό όπου βρισκόμασταν, ακόμη και με κλειστή τη λειτουργία έντονης ανάκτησης ενέργειας, καταφέραμε να πάρουμε 3-4% φόρτιση, αλλά στην επιστροφή υποσυνείδητα οδηγούσα πιο οικονομικά, φτάνοντας τελικά πίσω στο parking μας με 6% μπαταρία και 29 χιλιόμετρα αυτονομίας. Στο χώρο στάθμευσης υπήρχαν φορτιστές και έτσι, μετά από αρκετή ταλαιπωρία με την εφαρμογή φόρτισης και την αποκλειστικά γαλλόφωνη τηλεφωνική εξυπηρέτηση της συγκεκριμένης εταιρίας, ξεκινήσαμε τη διαδικασία, η οποία θα ολοκληρωνόταν μετά από 9 ώρες (φορτιστής 22 kW).

Αυτό που εκτίμησα στο Polestar ήταν η καλή διαχείριση ενέργειάς του. Μπορεί να φτάσαμε με 100 χιλιόμετρα αυτονομίας λιγότερα από την απόσταση που καλύψαμε, αλλά αν λάβουμε υπ’ όψιν ότι ξεκινήσαμε από τους 15 βαθμούς Κελσίου και φτάσαμε στους -2, ανεβήκαμε σε υψόμετρο 2.800 μέτρων και χρησιμοποιούσαμε όλες τις ανέσεις όπως ο κλιματισμός και τα θερμαινόμενα καθίσματα, αυτή η μείωση ήταν αναμενόμενη. Και με τον τρόπο που φορτίζει στις κατηφόρες, ακόμη και εκτός της λειτουργίας onepedaldrive, αυξάνει σταθερά την αυτονομία και σου δίνει επιπλέον σιγουριά.

Polestar

Μετά από μερικές ευχάριστες μέρες στα βουνά, πήραμε το δρόμο της επιστροφής και με μια αρκετά μελετημένη στάση σε έναν σταθμό ταχυφόρτισης της εθνικής οδού και αρκετή κίνηση στα σύνορα προς την Ελβετία φτάσαμε στο αεροδρόμιο με ακριβώς 80% φόρτιση, το κατώτερο όριο που μας είχε θέσει για την επιστροφή του αυτοκινήτου η εταιρία!

Το Les Trois Vallées («Οι τρεις κοιλάδες») είναι ένας χιονοδρομικός προορισμός στην κοιλάδα Tarentaise στη Νοτιοανατολική Γαλλία, στα νότια της πόλης Moûtiers. Από το 1971, ήταν δυνατό να διασχίσεις τις αλληλένδετες κοιλάδες χρησιμοποιώντας ένα μόνο πάσο για σκι. Έτσι, το Les Trois Vallées είναι η μεγαλύτερη συνδεδεμένη περιοχή σκι στον κόσμο που συνδέεται αποκλειστικά με λιφτ και πίστες. Περίπου 600 km χιλιόμετρα με πίστες σκι! Το Les Trois Vallées διαθέτει 183 λιφτ, που μπορούν να μεταφέρουν 260.000 σκιέρ την ώρα.

Polestar

Όπως υπονοείται από το όνομά της, η περιοχή αρχικά αποτελούνταν από τρεις κοιλάδες: Saint-Bon, Allues και Belleville. Η περιοχή για σκι έχει επεκταθεί από τότε σε μια «τέταρτη» κοιλάδα, την κοιλάδα Maurienne. Βρίσκεται δίπλα στο Val Thorens, αλλά μπορεί επίσης να προσεγγιστεί χρησιμοποιώντας ένα μεγάλο λιφτ. Τα ακόλουθα χιονοδρομικά κέντρα βρίσκονται στο Les Trois Vallées: Courchevel, Méribel, Val Thorens, Orelle. Εμείς επιλέξαμε να μείνουμε στο Val Thorens, που βρίσκεται στο μεγαλύτερο υψόμετρο και οι πίστες του σκι είναι ακριβώς έξω από την πόρτα του ξενοδοχείου! Σε αντίθεση με άλλες περιοχές, όπως για παράδειγμα η Courchevel, είναι μια πιο οικονομική επιλογή και, αντί για δεκάδες designer καταστήματα, έχει πολλά εστιατόρια και bars. Κάθε βράδυ, βέβαια, η κατάσταση θυμίζει λίγο… Λαγανά, από τους νεαρούς τουρίστες που ξενυχτούν.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Polestar 2 78 kWh Long Range Single Motor

Κινητήρας

Ένας ηλεκτροκινητήρας εμπρός

Ισχύς

Μέγιστη ισχύς: 231 ίπποι

Μέγιστη ροπή: 330 Nm

Μετάδοση

Κίνηση στους εμπρός τροχούς

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 160 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 7.4”

Μέση κατανάλωση

Κατασκευαστή (WLTP): 14,8 kWh/100 χλμ.

Δοκιμής: 21,5 kWh/100 χλμ.

Μπαταρία

Συνολική χωρητικότητα: 78 kWh

Αυτονομία (WLTP): 540 χλμ.

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.606 x 1.800 x 1.479

Μεταξόνιο 2.735 χλστ.

Βάρος 1.994 κιλά

Όλες οι ειδήσεις

Άγιο είχε: Να πως γίνεται μία Toyota Corolla άμα «σκάσει» πάνω της ρόδα από Boeing

Οδηγούμε το BYD ATTO 3 λίγο πριν παρουσιαστεί επίσημα από τη Σφακιανάκης

Μπορεί να γίνει η Rivian το «αντίπαλον δέος» της Tesla;

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο