Η LG Electronics (LG), ηγέτης στον τομέα της τεχνολογίας κινητικότητας, και η MediaTek, μια παγκόσμια εταιρεία ημιαγωγών, παρουσίασαν το πλαίσιο Concurrent Multi-User (CMU), που βασίζεται στο Android και εφαρμόζεται σε συστήματα In-Vehicle Infotainment (IVI).
Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε απο τις 23 Απριλίου έως τις 2 Μαΐου στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινητοβιομηχανίας της Σαγκάης (Auto Shanghai 2025), μια από τις μεγαλύτερες και πιο σημαντικές εκθέσεις αυτοκινήτου στην Ασία.
Το πλαίσιο CMU είναι το πρώτο του είδους του που υλοποιείται στο Android Automotive OS (AAOS) της Google. Αυτή η πρωτοποριακή λύση επιτρέπει στους επιβάτες να χρησιμοποιούν ταυτόχρονα πολλαπλές οθόνες σε ένα ενιαίο λειτουργικό σύστημα Android OS, καλύπτοντας την αυξανόμενη ανάγκη για βελτιωμένη κατανάλωση περιεχομένου εντός του οχήματος, καθώς οι οθόνες διαφοροποιούνται και γίνονται μεγαλύτερες στην εποχή του Software-Defined Vehicle (SDV).
Το καινοτόμο πλαίσιο παρέχει στους επιβάτες του οχήματος μια απρόσκοπτη εμπειρία πολλαπλών συσκευών Android σε ένα ενιαίο σύστημα. Οι οδηγοί μπορούν να χρησιμοποιούν το σύστημα πλοήγησης, ενώ ο συνοδηγός στο μπροστινό κάθισμα βλέπει βίντεο και οι επιβάτες στα πίσω καθίσματα παίζουν παιχνίδια – όλα αυτά ταυτόχρονα και ανεξάρτητα, σύμφωνα πάντα με τους κανονισμούς ασφαλείας.
Προηγουμένως, οι τυπικές ρυθμίσεις οχημάτων με μια κεντρική οθόνη πληροφοριών (CID) και δύο οθόνες ψυχαγωγίας πίσω καθισμάτων (RSE) απαιτούσαν την ύπαρξη πολλαπλών Android Virtual μηχανών (VM). Η τεχνολογία CMU, όμως, απλοποιεί αυτή τη ρύθμιση εκτελώντας τα πάντα σε ένα μόνο λειτουργικό σύστημα Android, μειώνοντας τις απαιτήσεις σε CPU, μνήμη και αποθήκευση, και ελαχιστοποιώντας παράλληλα το φορτίο του συστήματος.
Το πλαίσιο CMU μεταμορφώνει τις εμπειρίες μέσα στο όχημα δημιουργώντας εξατομικευμένους ψηφιακούς χώρους για τους επιβάτες. Κάθε χρήστης μπορεί να συνδεθεί στη δική του προσωποποιημένη οθόνη, να συνδέσει ακουστικά Bluetooth ή χειριστήρια παιχνιδιών, να διαχειριστεί τις ρυθμίσεις απορρήτου ενώ μπορεί ακόμη και να μοιραστεί ταινίες, παιχνίδια και ήχο σε πολλαπλές οθόνες. Οι γονείς μπορούν να ορίσουν γονικούς ελέγχους ώστε να διασφαλίσουν μια ασφαλή και ηλικιακά κατάλληλη εμπειρία για τα παιδιά.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων επωφελούνται επίσης, καθώς η αποδοτική αρχιτεκτονική του πλαισίου CMU υποστηρίζει εξελιγμένες εμπειρίες για τον χρήστη, ακόμη και σε CPU χαμηλότερων προδιαγραφών, μειώνοντας το κόστος και τις απαιτήσεις σε πόρους.
Το πλαίσιο CMU εισήχθη ως βασικό χαρακτηριστικό του AAOS15. Πέρα από τις βασικές λειτουργίες του AAOS, η LG προσφέρει αποκλειστικά χαρακτηριστικά, όπως ανεξάρτητη υποστήριξη ακουστικών Bluetooth, Text-To-Speech, γονικό έλεγχο και εύκολο mirroring με χρήση χειρονομιών. Η LG αξιοποιεί την εμπειρία δεκαετιών στη βελτιστοποίηση των επιδόσεων των κινητών συσκευών Android, η οποία αποκτήθηκε κατά τη διάρκεια μιας επιχειρηματικής δραστηριότητας κινητής τηλεφωνίας.
Τον Αύγουστο του 2024, η LG και η MediaTek ανακοίνωσαν την ενσωμάτωση του τελευταίου συστήματος-on-chip της MediaTek στο πλαίσιο CMU, προσθέτοντας περισσότερη επεξεργαστική ισχύ για ανάπτυξη και ενίσχυση της αποδοτικότητας. Έτσι, για να αναδείξουν τις δυνατότητές του πριν από την εμπορική διάθεση, οι εταιρείες παρουσίασαν από κοινού μια λύση IVI που αποτελείται από μία οθόνη CID και δύο οθόνες RSE.
«Επιδεικνύοντας την ικανότητα του πλαισίου CMU στο MediaTek Dimensity Auto Cockpit MT2718, αναβαθμίζουμε την μελλοντική εμπειρία στο όχημα », δήλωσε ο Mike Chang, Corporate Vice President της MediaTek. «Αυτές οι λύσεις πληρούν τα πρότυπα αξιοπιστίας για την αυτοκινητοβιομηχανία, επιτρέποντας στους κατασκευαστές αυτοκινήτων να δημιουργήσουν νέα σχέδια με αξιοπιστία».
«Η δέσμευσή μας να φέρουμε επανάσταση στις εμπειρίες μέσα στο όχημα μέσω καινοτόμων τεχνολογιών όπως το πλαίσιο CMU είναι ένα ακόμη σημαντικό βήμα προς την υλοποίηση του οράματός μας για την κινητικότητα», δήλωσε ο Eun Seok-hyun, πρόεδρος της LG Vehicle Solution Company. «Κοιτάζοντας μπροστά, θα συνεχίσουμε να επεκτείνουμε τη συνεργασία μας με ηγέτες του κλάδου, όπως η MediaTek, για να αναπτύξουμε πιο ολοκληρωμένες, έξυπνες λύσεις, μετατρέποντας τα οχήματα σε πραγματικούς χώρους διαβίωσης πάνω σε τροχούς με πρωτοφανή συνδεσιμότητα,
ψυχαγωγία και εξατομίκευση».
Πηγή: EleftherosTypos.gr
Όλες οι ειδήσεις
Τότε θα δούμε την πρώτη ηλεκτρική Ferrari
Η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) και ο ρόλος της στην αυτοκινητοβιομηχανία
CB125F: H διαχρονική entry-level μοτοσυκλέτα της Honda επιστρέφει ανανεωμένη