Ποιος θα το περίμενε, όταν η Mercedes-AMG ανακοίνωσε τον Andrea Kimi Antonelli ως αντικαταστάτη του Lewis Hamilton, ότι ο μικρός θα τα πήγαινε τόσο καλά από τους πρώτους αγώνες της χρονιάς. Κι όμως, μπορεί ακόμα να μην έχουμε δει παρά ένα ελάχιστο μέρος από το ταλέντο του.
Των Lorenzo Fachinetti & Mirco Magni Απόδοση: Νίκος Μαρινόπουλος
Αν μη τι άλλο, ο 18χρονος Andrea Kimi Antonelli έχει θάρρος. Όχι μόνο επειδή αυτήν τη στιγμή είναι ο νεότερος οδηγός στη Formula 1, αλλά και επειδή δέχτηκε να πάρει τη θέση του Lewis Hamilton. Του επτάκις παγκόσμιου πρωταθλητή που προτίμησε να φορέσει την κόκκινη φόρμα της Ferrari. Δεν το λες και μικρό το βάρος που πέφτει στους ώμους του συγκεκριμένου εφήβου. Η ψυχολογική πίεση να δικαιώσει τις προσδοκίες όσων τον επέλεξαν πρέπει να είναι τεράστια, σε συνδυασμό με τα βλέμματα δισεκατομμυρίων ανθρώπων που είναι στραμμένα επάνω του. Βέβαια, αυτό δεν είναι κάτι το πρωτόγνωρο για εκείνον. Ο νεαρός Ιταλός διακρίθηκε από πολύ νεαρή ηλικία στα καρτ και η άνοδός του στη Formula 1 έγινε με καταιγιστικό ρυθμό. Ανάλογο με αυτόν κάποιου άλλου νεαρού οδηγού, τον οποίο σήμερα όλοι γνωρίζουν. Τον Max Verstappen (τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής). Η συνέντευξη έλαβε χώρα πριν από την έναρξη της αγωνιστικής χρονιάς και το εκπληκτικό του ξεκίνημα (τέταρτος στην Αυστραλία, τον πρώτο αγώνα της χρονιάς). Ωστόσο, ο Antonelli ήταν ήδη προσγειωμένος, αλλά και αισιόδοξος. Η εντύπωση που μας έδωσε, πέρα από το γεγονός ότι είναι ένας από τους ταχύτερους οδηγούς στον κόσμο, είναι πως πρόκειται για ένα χρυσό αγόρι, με μετριοφροσύνη, που δεν έχουν πάρει αέρα τα μυαλά του. Ό,τι ακριβώς χρειάζεται δηλαδή, σε συνδυασμό με σκληρή δουλειά, για να γίνει ένα νέο αστέρι.
Πώς νιώθεις που είσαι ένας από τους 20 ταχύτερους οδηγούς στον κόσμο και εκπροσωπείς ολόκληρη την Ιταλία στο κορυφαίο μηχανοκίνητο πρωτάθλημα;
Ακόμα μου φαίνεται σαν όνειρο, σιγά σιγά αρχίζω κι εγώ να το συνειδητοποιώ. Έχω επίγνωση της ευκαιρίας που μου δόθηκε, αλλά και της ευθύνης να εκπροσωπώ την Ιταλία στη Formula 1, μετά τον Antonio Giovinazzi. Ανήκω σε μια κορυφαία ομάδα, όπως είναι η Mercedes-AMG, η οποία επίσης έχει υψηλές προσδοκίες. Για να βρίσκομαι εδώ, σημαίνει ότι η σκληρή δουλειά από τα καρτ απέδωσε καρπούς. Η ομάδα κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να με βοηθήσει να προσαρμοστώ όσο το δυνατόν καλύτερα, δίχως να με «πιέζει» να ωριμάσω.
Μεγάλωσες στις πίστες, τα paddock είναι το δεύτερο σπίτι σου. Υπάρχει κάτι που σου λείπει από τη «φυσιολογική» ζωή των παιδιών της ηλικίας σου; Έχεις χρόνο να αράζεις με τους φίλους σου;
Η αλήθεια είναι ότι υπέφερα λιγάκι ως παιδί. Δεν μπορούσα να κάνω αυτά που έκαναν οι φίλοι μου. Με τον καιρό κατάλαβα ότι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι αυτό που αγαπώ και ότι αυτό απαιτεί θυσίες. Πλέον, το έχω συνηθίσει και δεν με πειράζει, είμαι πολύ χαρούμενος με τη ζωή που κάνω. Υπάρχουν στιγμές που μου λείπει το σπίτι μου και στιγμές που θα ήθελα να είμαι με την οικογένεια και τους φίλους μου, αλλά δεν είναι πρόβλημα. Είμαι πολύ τυχερός που μπορώ να κάνω αυτό που αγαπώ: να αγωνίζομαι με το ταχύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο. Φέτος, ο πατέρας μου θα είναι δίπλα μου καθ’ όλη τη διάρκεια του πρωταθλήματος. Η μητέρα και η αδελφή μου θα μπορέσουν να μας ακολουθήσουν σε ορισμένους μόνο αγώνες. Θα είναι ωραίο να είμαστε μαζί σαν οικογένεια.
Είσαι πολύ δεμένος με την οικογένειά σου…
Με μεγάλωσαν με τον καλύτερο τρόπο. Με στήριξαν και με βοήθησαν στις δύσκολες στιγμές, βοηθώντας με να καταλάβω πότε συμπεριφερόμουν διαφορετικά και πότε δεν ήμουν ο εαυτός μου. Ήταν πάντα εκεί για να με καθοδηγήσουν και να με επαναφέρουν στον σωστό δρόμο, όταν έτεινα να τον χάσω. Ο πατέρας μου με δίδαξε όλα όσα γνώριζε για τους αγώνες, αλλά ακόμα και σήμερα ξέρει πώς να με καθοδηγήσει με την εμπειρία του. Από τα πιτ, παρατηρεί διαφορές που αργότερα εντοπίζω στα δεδομένα της ομάδας ή του μονοθεσίου. Ακόμα και σήμερα, με διδάσκει πώς να συμπεριφέρομαι σε τεχνικό επίπεδο. Επιτρέψτε μου να σας δώσω ένα απλό παράδειγμα. Πριν από μερικές ημέρες, παίζαμε στο σπίτι με κάτι τηλεκατευθυνόμενα αυτοκίνητα. Πήρε το ένα, το ξεμοντάρισε και άρχισε να μου εξηγεί τη μηχανική του. Δεν πάει ο νους, αλλά είναι απίστευτο το πόσα μπορείς να μάθεις για τη μηχανική, ακόμα και από ένα παιχνίδι.
Πέρα από τα αγωνιστικά αυτοκίνητα, σου αρέσουν και τα αυτοκίνητα παραγωγής; Ποια η γνώμη σου για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Τώρα που απέκτησα την άδεια οδήγησης, μπορώ να οδηγώ στον δρόμο το αυτοκίνητό μου. Είναι υπέροχο συναίσθημα και υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα που θα ήθελα να αγοράσω. Λατρεύω επίσης τα ποδήλατα. Όσο για τα ηλεκτρικά, πρέπει να είμαι ειλικρινής. Προτιμώ τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Τα ηλεκτρικά, όμως, είναι σημαντικά για την προστασία του περιβάλλοντος, μολονότι και αυτά ρυπαίνουν. Χρειάζεται να εξελιχθούν περαιτέρω, ειδικά όσον αφορά την αυτονομία. Πριν από την AMG GT που οδηγώ τώρα, είχα μια εταιρική C63 E-Performance (την υβριδική με τους 680 ίππους). Η επιτάχυνσή της στα αρχικά στάδια ήταν εντυπωσιακή. Είχε ένα σύστημα παρόμοιο με αυτό που έχουμε στη Formula 1. Το 70% της ισχύος προέρχεται από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και το υπόλοιπο 30% από τον ηλεκτρικό.
Τι είναι αυτό που σε «οδηγεί»;
Ξεκάθαρα αυτό το εκπληκτικό συναίσθημα. Αυτή η αίσθηση, όταν είσαι στο όριο, όταν έχεις πάρει όλα όσα μπορεί να σου δώσει το αυτοκίνητο, είναι κάτι μοναδικό. Νιώθεις σαν να είσαι μέσα σε μία φούσκα, οδηγείς δίχως να συνειδητοποιείς τι συμβαίνει γύρω σου. Δε συνειδητοποιείς καν τι κάνεις, το μυαλό σου είναι σε λειτουργία αυτόματου πιλότου. Οδηγείς μηχανικά, με το αυτοκίνητο να χορεύει στο όριο, υπακούοντας απόλυτα στις εντολές σου. Είναι κάτι που μου έχει συμβεί αρκετές φορές και είναι μια πολύ όμορφη αίσθηση. Ακόμα και σε νοητικό επίπεδο, κουράζεσαι λιγότερο, επειδή το μυαλό σου μπαίνει σε μία ζώνη όπου όλα όσα κάνεις σου «βγαίνουν» αβίαστα.
Αυτό το συναίσθημα το νιώθεις μόνο σε πραγματικά αυτοκίνητα ή και όταν προπονείσαι στον προσομοιωτή;
Όχι, όχι, μου συμβαίνει ακόμα και όταν οδηγώ στον προσομοιωτή. Δεν παίζει ρόλο αν είμαι στο σπίτι ή στην πίστα. Για παράδειγμα, χθες στον προσομοιωτή έτυχε να μπω σε αυτήν τη ζώνη. Οδηγούσα λες και είχα πατήσει το κουμπί του αυτόματου πιλότου. Κάποια στιγμή μου μίλησαν στην ενδοσυνεννόηση και βγήκα από αυτήν την απόλυτη συγκέντρωση. Μου πήρε λίγο χρόνο για να επανέλθω ξανά σ’ αυτήν.
Ποια είναι η αγαπημένη σου πίστα;
Αρκετές. Η Imola σίγουρα, αλλά και το Spa και το Interlagos. Αν και δεν έχω αγωνιστεί ποτέ στο Όστιν, η πίστα δείχνει ωραία. Ανυπομονώ να αγωνιστώ στην Imola και τη Monza, γιατί υπάρχει μια απίστευτη ενέργεια στον αέρα στην Ιταλία. Ωστόσο, για να είμαι απόλυτα ειλικρινής, ανυπομονώ για όλα τα grand prix. Είναι η πρώτη μου χρονιά στη Formula 1 και θα είναι μια εξαιρετική εμπειρία.
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΓΟΝΙΔΙΑ
Γεννηθείς το 1964, ο Marco Antonelli, πατέρας του Kimi, είναι επίσης οδηγός αγώνων. Ξεκίνησε ως πιλότος (από τα Superturismo της δεκαετίας του ’90 έως τα σημερινά GT), για να καταλήξει ως ιδιοκτήτης της ομάδας AKM Motorsport. Αποτέλεσε και εξακολουθεί να αποτελεί πρότυπο για τον γιο του, του οποίου είναι επίσης ένθερμος υποστηρικτής. Φέτος θα τον ακολουθήσει και στους 24 αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Ο Kimi αναγνωρίζει τη σημασία των συμβουλών που του δίνει, όταν παρακολουθεί από το πλάι της πίστας, προκειμένου να μπορέσει να αναλύσει το στιλ οδήγησης του γιου του.
KART
Κέρδισε σχεδόν όλα τα πρωταθλήματα στα οποία συμμετείχε, από την κατηγορία Junior έως το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα.
FORMULA 4
Κέρδισε τους 24 από τους 48 αγώνες που διεξήχθησαν στη Γερμανία, στην Ιταλία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
FORMULA REGIONAL
Το 2023 ανέβηκε κατηγορία, κερδίζοντας τίτλους στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή.
FORMULA 2
Παρέλειψε την F3, αλλά η χρονιά ήταν περίπλοκη. Κατάφερε να κερδίσει μόνο στο Silverstone και την Ουγγαρία.
GRAN TURISMO
Το 2023 έτρεξε σε έναν αγώνα του ιταλικού πρωταθλήματος GT, κυριαρχώντας στο Misano.
ΕΤΑΙΡΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Το πρώτο του εταιρικό αυτοκίνητο είναι μια coupé Mercedes-AMG GT.
Όλες οι ειδήσεις
Ξεχάστε τον όρο «μικροτρακάρισμα»: Κάθε ζημιά πλέον κοστίζει πολλά!