ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Το παρασκήνιο πίσω από την παραίτηση Ταβάρες στην Stellantis

to-paraskinio-piso-apo-tin-paraitisi-tavares-stin-stellantis-741813

«Ορισμένες από τις θέσεις μου προκάλεσαν έλλειψη συναίνεσης στο Διοικητικό Συμβούλιο» αναφέρει ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis.

Ο Κάρλος Ταβάρες παραχώρησε στην πορτογαλική εφημερίδα Expresso την πρώτη του συνέντευξη μετά την παραίτησή του από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Stellantis: «Πήραμε την απόφαση μαζί, εγώ και ο Τζον Έλκαν (πρόεδρος), με τον οποίο οι σχέσεις ήταν πάντα φιλικές και εξαιρετικά προσωπικές. Είναι σχεδόν φίλος», εξηγεί ο μάνατζερ, επιβεβαιώνοντας ότι η αποχώρησή του, “ειρηνική, μελετημένη και συναινετική”, προκλήθηκε από την “έλλειψη συναίνεσης” εντός του διοικητικού συμβουλίου για “ορισμένες” θέσεις του.

Tavares

Οι διαφωνίες

Στην ουσία, το εκτελεστικό όργανο και τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου είχαν πλέον αποκλίνει αρκετά, ώστε η σχέση εμπιστοσύνης να έχει διαρραγεί και η εταιρεία έπρεπε να διαφυλαχθεί: «Το σημαντικότερο μέλημά μας είναι να προστατεύσουμε τη Stellantis», συνεχίζει ο Ταβάρες στη συνέντευξη. ‘Είμαι μέρος αυτών που δημιούργησαν τη Stellantis, μαζί με τον Τζόν Έλκαν, έτσι δημιουργήσαμε τη Stellantis’. Έτσι, η εκδοχή του πρώην διευθύνοντος συμβούλου είναι ότι δεν υπήρξε καμία απόλυση ή εκπαραθύρωση, αλλά διαφορετικές απόψεις για τη διαχείριση του ομίλου, όπως άλλωστε δήλωσε και το διοικητικό συμβούλιο: «Θεωρήσαμε ότι οι συζητήσεις, οι οποίες ανέδειξαν μια διαφορά απόψεων, είχαν ως συμπέρασμα το γεγονός ότι ο καθένας μας θα φροντίσει τη ζωή του, ώστε να μη δημιουργηθεί κίνδυνος ασυνεννοησίας στο πλαίσιο της διακυβέρνησης της εταιρείας», καταλήγει ο Ταβάρες, καταφεύγοντας στους αγώνες αυτοκινήτου, ένα από τα πάθη του, για να εξηγήσει καλύτερα τις διαφορές.

Tavares

Έλλειψη συναίνεσης

«Υπάρχουν δύο κατηγορίες οδηγών», υποστηρίζει η πρώην διαφήμιση» αυτοί που, για να αποφύγουν τον κίνδυνο να τρυπήσουν ένα ελαστικό ή να καταστρέψουν την ανάρτηση, αποφεύγουν τα κράσπεδα και προσπαθούν να επιτύχουν τον καλύτερο δυνατό χρόνο οδηγώντας στη μέση της πίστας. Έπειτα υπάρχουν εκείνοι που, για να πάνε πιο γρήγορα, οδηγούν πάνω στα κράσπεδα, κάτι που είναι απολύτως θεμιτό, αλλά πιο επικίνδυνο, καταστροφικό για την ανάρτηση και επιθετικό για τα ελαστικά. Προφανώς, ανήκω στη δεύτερη κατηγορία. Σε αυτή την πολύ δαρβινική περίοδο που διανύει η αυτοκινητοβιομηχανία, είναι πιθανό να έχει δημιουργηθεί κάποιο άγχος γύρω από μια επιθετική στρατηγική, όπου αυτή η φάση θεωρείται περισσότερο ως ευκαιρία παρά ως κίνδυνος. Και στη συνέχεια πήρα πολύ ισχυρές θέσεις για την προστασία του περιβάλλοντος. Ίσως αυτός ο συνδυασμός παραγόντων να δημιούργησε διαφωνίες, και μια εταιρεία που έχει 250.000 υπαλλήλους, κύκλο εργασιών 190 δισεκατομμυρίων ευρώ και 15 μάρκες που πωλούνται σε όλο τον κόσμο, δεν μπορεί να διοικείται με έλλειψη συναίνεσης που επηρεάζει άμεσα τη στρατηγική διαχείριση».

Tavares

Μισθός και μέλλον

Ο Ταβάρες απαντά επίσης στις επικρίσεις σχετικά με τις αμοιβές του, αναφερόμενος και πάλι στον κόσμο του αθλητισμού: «Εάν η εταιρεία θέλει να αγοράσει έναν συγκεκριμένο μάνατζερ και αυτός είναι διαθέσιμος μόνο για ένα συγκεκριμένο ποσό, πρόκειται απλώς για μια συναλλαγή που κανείς δεν είναι υποχρεωμένος να αποδεχθεί. Σε πολλούς δεν αρέσει αυτό, αλλά σε μένα αρέσει». Δεν λείπουν και οι υπαινιγμοί για το μέλλον: εδώ και αρκετό καιρό κυκλοφορεί στην Πορτογαλία η υπόθεση ότι ο Ταβάρες μπορεί να εμπλακεί στην ιδιωτικοποίηση της αεροπορικής εταιρείας Tap, και ο ίδιος δεν φαίνεται να έχει μεγάλες επιφυλάξεις: «Πολλοί φίλοι με ρωτούν γι’ αυτό. Αισθάνομαι μια κάποια πατριωτική έλξη». Και όχι μόνο αυτό: υπάρχει επίσης το ενδεχόμενο ο μάνατζερ να γίνει πραγματικός μέτοχος της πορτογαλικής εθνικής αεροπορικής εταιρείας.

Όλες οι ειδήσεις

Απίστευτο κι όμως αληθινό: Πήρε για bonus AMG των 150.000€

Νέο Opel Frontera: Φθηνό, πρακτικό και στυλάτο

Φόρμουλα 1: Αυτοί είναι οι πιο καλοπληρωμένοι οδηγοί για το 2024

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο