ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Οι θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ για την αυτοκίνηση, τη φορολογία και τα ΜΜΜ

oi-theseis-tou-syriza-gia-tin-aftokinisi-ti-forologia-kai-ta-mmm-669276

Ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, επέλεξε να απαντήσει ευθέως στα θέματα που θέσαμε. Πιο συγκεκριμένα:

Ηλεκτροκίνηση (Οικιακό δίκτυο φορτιστών, Δημόσιο/Ιδιωτικό δίκτυο φορτιστών κ.α.) 

Η έλευση της ηλεκτροκίνησης στην αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί μια ιστορική και τεκτονική μετακίνηση του παραδείγματος σχεδιασμού, κατασκευής, διάθεσης και χρήσης των προϊόντων της. Πρόκειται για μια τεχνολογική επανάσταση που αλλάζει το τοπίο με εκθετικούς ρυθμούς, αν δε συνδυαστεί με την αυτοματοποιημένη οδήγηση, την έλευση του 5G και τις ευφυείς τεχνολογίες και εφαρμογές μετακίνησης, το τοπίο που θα έχει δημιουργηθεί το 2030 θα είναι ριζικά διαφορετικό. 

Δημιουργείται λοιπόν μια ιστορική ευκαιρία για μια χώρα σαν την Ελλάδα με έμπειρους και καταρτισμένους επιστήμονες από τα ισχυρά, δημόσια πανεπιστήμια της χώρας μας, να αναπτύξει τις καινοτόμες παραγωγικές μονάδες που θα εκμεταλλευτούν την “θετική” διατάραξη των αλυσίδων παραγωγής που θα προκύψει και να αναλάβουν μέρος της παραγωγικής διαδικασίας της ηλεκτροκίνησης και φυσικά της κατασκευής των υποδομών/δικτύων φορτιστών. Η Ελλάδα μπορεί να εισέλθει σε όλα τα στάδια και να προσφέρει καινοτομία και αξιοπιστία. Όχι φθηνό εργατικό δυναμικό που κάποιοι στενόμυαλα θεωρούν ότι θα κάνει τη χώρα ανταγωνιστική.  

Παράλληλα η δημιουργία αυτών των παραγωγικών αλυσίδων εντός της χώρας θα επέφερε σημαντικά οφέλη στην πατρίδα, οδηγώντας με βεβαιότητα στην ανάσχεση του brain drain.  

Θα καταστίσει δε το κόστος των υποδομών χαμηλό, τις αγορές που θα προκύψουν γύρω από την ηλεκτροκίνηση ανταγωνιστικές και κατά συνέπεια αποδοτικές, δηλαδή φθηνές για τον καταναλωτή. 

Επιδότηση και φορολογία των ηλεκτρικών οχημάτων 

Μπορεί η τεχνολογία να προχωρά αλλά οι βασικές αρχές της οικονομικής ανάπτυξης δεν έχουν αλλάξει. Μόνο ένα ισχυρό κυβερνητικό πλαίσιο μέτρων και χρηματοδότησης μπορεί να επιτύχει την ανάπτυξη μεγάλων δικτύων ή νέων αγορών, και η ηλεκτροκίνηση απαιτεί και τα δύο (γιγαντιαίο δίκτυο φόρτισης πέραν της ανανέωσης των οχημάτων) αλλά και πολλών άλλων παρελκόμενων αλλαγών, όπως κατάρτιση ανθρώπινου δυναμικού και δημιουργία αλυσίδων αξίας προϊόντων και υπηρεσιών που θα συνδεθούν στο κύκλο ζωής ενός ηλεκτρικού οχήματος. Οφείλει η πολιτεία λοιπόν να ξεκινήσει πρώτη και να μη σύρεται από την αγορά. Να χρηματοδοτήσει τα δίκτυα φόρτισης, να τα συνδέσει με τις ΑΠΕ και να εξασφαλίσει ότι οι επαγγελματίες θα λάβουν κατάρτιση και ενίσχυση κατά την μετάβαση.  

Οφείλει να είναι πρώτη στην ανανέωση των στόλων των κρατικών οχημάτων προκειμένου να κάνει jump start (για να χρησιμοποιήσω ένα ξενικό όρο από το χώρο του αυτοκινήτου) την αγορά και την υποστήριξη. Τα κίνητρα σε επαγγελματίες ακολουθούν. 

Πρόσφατο παράδειγμα προς αποφυγή, η παροχή κινήτρων προς τους ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ που όμως ακόμη και με αυτά δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στην αγορά νέου ηλεκτρικού οχήματος. Όχι επικοινωνιακές φωτοβολίδες. 

Οδική ασφάλεια, μείωση μέσου όρου ηλικίας ΙΧΕ στόλου 

Η οδική ασφάλεια δεν μπορεί παρά να αποτελεί εθνική προτεραιότητα. 

Σε έκθεση – ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, που κατάρτισε η ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ κα. Κουντουρά, «Το Πλαίσιο Πολιτικής της ΕΕ για την Οδική Ασφάλεια 2021-2030» για πιο ασφαλή οχήματα, πιο ασφαλείς υποδομές, πιο ασφαλή χρήση του οδικού δικτύου και ένα κατάλληλο πλαίσιο πολιτικής για το μέλλον κάλεσε ελληνικές αρχές και φορείς σε έναν ανοιχτό και  διαρκή διάλογο με στόχο μία τολμηρή εθνική πολιτική στην οδική ασφάλεια, και με την ενσωμάτωση των προτάσεων της Έκθεσής της, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος για δραστική μείωση των θανάτων στους ελληνικούς δρόμους μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας και μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και ΕΣΠΑ, 

Πρέπει να δοθεί έμφαση στην προστασία των ευάλωτων χρηστών, όπως για παράδειγμα των πεζών, των ποδηλατών, των δικυκλιστών και των χρηστών ΕΠΗΟ στα αστικά κέντρα όπου οι ανεπαρκείς υποδομές αποτελούν διαχρονικά πρόβλημα ,μέσω της μείωσης των ορίων ταχύτητας στα 30 χλμ. ή και λιγότερο. Επίσης πρέπει να δοθούν κίνητρα για την αντικατάσταση ιδιωτικών και επαγγελματικών οχημάτων μιας και κατέχουμε τον πιο γερασμένο στόλο στην Ευρώπη με μ.ό. ηλικίας τα 17 χρόνια. 

ΕΚΛΟΓΙΚΑ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ Πέμπτη 11 Μαΐου 2023 (ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ/EUROKINISSI)

Προγραμματισμένα έργα υποδομών, συντήρηση, πολιτικές των διοδίων – φορολογία καυσίμων  

Επί ΝΔ τα τελευταία χρόνια δεν υπάρχει φως και ορατότητα, αλλά διαφθορά, συνήθως εις βάρος και της ασφάλειας και του δημόσιου συμφέροντος Η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για τις υποδομές περιλαμβάνει τη διαφάνεια, την αποτελεσματικότητα, την ταχύτητα και την ασφάλεια για τα έργα. 

Γι’ αυτό έχουμε καταθέσει, τρεις καινοτόμες προτάσεις: 

  • Τη θεσμοθέτηση, υλοποίηση και τη λειτουργία πρώτα από όλα ενός ψηφιακού Κεντρικού Συστήματος Αδειοδοτήσεων. 
  • -Τη θεσμοθέτηση, υλοποίηση και τη λειτουργία ενός ψηφιακού Κεντρικού Σύστηματος Παρακολούθησης Τεχνικών Έργων. 
  • -Τη θεσμοθέτηση, την υλοποίηση και τη λειτουργία Συστήματος Καταγραφής, Λειτουργίας και Συντήρησης Δημοσίων και Ιδιωτικών Έργων. 

Μέσα από αυτό το πρίσμα θα είναι δυνατή η χάραξη μιας δίκαιης για τον πολίτη που πλήρωσε ακριβά τα έργα των υποδομών, τιμολογιακής πολιτικής διοδίων που θα διασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον την βιωσιμότητα των υποδομών και πάνω από όλα την οικονομική προσβασιμότητα όλων στο δικαίωμα να ταξιδεύουν με ασφάλεια στα πέρατα της χώρας 

Σε αυτό το πλαίσιο κινείται και η δέσμευση του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ σχετικά με την Φορολόγηση των Καυσίμων. Δεσμευόμαστε ότι εντός των πρώτων 50 ημερών της διακυβέρνησής μας θα θεσμοθετήσουμε: 

  • Δραστική μείωση τιμών στα καύσιμα με μείωση του ΕΦΚ στα καύσιμα (πετρέλαιο κίνησης, θέρμανσης, βενζίνη, φυσικό αέριο) στο χαμηλότερο συντελεστή της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 
  • Κατάργηση της καταβολής του ΕΦΚ στο αγροτικό πετρέλαιο. 

Παράλληλα θα ρυθμίσουμε την αγορά που απορρύθμισε η κυβέρνηση της ΝΔ, και θα προχωρήσουμε στην: 

  • Ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών και θέσπιση εντατικών ελέγχων στις αγορές, με πολύ αυστηρούς ελέγχους για να σπάσουν τα καρτέλ 
  • Έκτακτη φορολόγηση συσσωρευμένων υπερκερδών και θέσπιση πλαφόν στην κερδοφορία εταιρειών κλάδων που παρουσιάζουν συστηματικά υπερκέρδη 

Επανασχεδιασμός της κυκλοφορίας των πόλεων – δακτύλιος μικροκινητικότητα 

Στόχος της επόμενης προοδευτικής κυβέρνησης με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ ήταν, είναι και θα είναι η ενίσχυση της βιώσιμης αστικής κινητικότητας. Τόσο στα αστικά κέντρα όσο και στην περιφέρεια. Οι δημόσιες και οι ιδιωτικές μετακινήσεις πρέπει να υπαχθούν στις απαραίτητες προσαρμογές των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας που θα πρέπει να καταρτιστούν και να παραμένουν διαρκώς επίκαιρα. Πρέπει να λειτουργήσουμε ως πολιτεία οργανωμένα και με γνώμονα την ποιότητα ζωής και όχι με επικοινωνιακούς πειραματισμούς επί χάρτου όπως έγινε με τις δυσμενείς και αποτυχημένες παρεμβάσεις του Δήμου Αθηναίων.  Στο πλαίσιο του επανασχεδιασμού της κυκλοφορίας των πόλεων, η μικροκινητικότητα έχει σημαντικό ρόλο και μπορεί να βρει τον ζωτικό χώρο, τα επιστημονικά εργαλεία και τους χρηματοδοτικούς πόρους ώστε να αναπτυχθεί οργανικά μαζί με τις πόλεις όπως τις ονειρεύονται οι πολίτες που ζουν σε αυτές.  Η ΕΕ είναι ξεκάθαρη: Χρηματοδότηση μόνο μέσα στο πλαίσιο υπαρκτών και διαρκώς επίκαιρων ΣΒΑΚ (Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας).  

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς 

Αν υπάρχει ένα πρώτο, κύριο, ικανό και αναγκαίο αλλά και αδιαπραγμάτευτο μέτρο στον σχεδιασμό μας για την αναβάθμιση των αστικών μεταφορών είναι η διατήρηση και η ενίσχυση του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών μεταφορών. Όπως και η ενίσχυση τους με νέα οχήματα και προσωπικό.  

Παράλληλα, οφείλουμε να εφαρμόσουμε, κάτι που λέμε ήδη από την έναρξη της ενεργειακής κρίσης. Να μειώσουμε την τιμή της μηνιαίας κάρτας απεριορίστων διαδρομών από τα 27 ευρώ στα 10 ευρώ, με παράλληλη ευέλικτη τιμολογιακή πολιτική για ευάλωτες ομάδες επιβατών, ώστε να αυξήσουμε και τη μετακίνηση με τα Μ.Μ.Μ. και να στηρίξουμε τους πολίτες. 

Στο πρόγραμμά μας προβλέπεται, ακόμα, η απένταξη των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών από την Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας Α.Ε. Ενώ αναγκαίος είναι ο ορθός σχεδιασμός, η κατάλληλη χρηματοδότηση και τα συνεργατικά μοντέλα με άλλες μορφές περιβαλλοντικής και οικονομικά προσιτής κινητικότητας που θα υπαγορεύσουν τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας. Απώτερος στόχος η ελευθερία μετακίνησης, η ασφάλεια και ανάκτηση ενός δημόσιου ελεύθερου στην μετακίνηση αστικού περιβάλλοντος στο οποίο όλοι μπορούμε να ανασάνουμε. 

Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε ξεκινήσει και ολοκλήρωνε τον διαγωνισμό για την προμήθεια 750 νέων λεωφορείων. Έναν διαγωνισμό που η κυβέρνηση της Ν.Δ. ακύρωσε το φθινόπωρο του 2019. Ο στόχος; Προφανής, όπως φάνηκε και στην πορεία. Να παραχωρήσει μέρος του μεταφορικού έργου στους ιδιώτες.  

Η πανδημία βρήκε τις αστικές συγκοινωνίες σε αποδιοργάνωση και τα οχήματα με συνωστισμό. Οι κύριοι Μητσοτάκης και Καραμανλής εκμεταλλεύτηκαν την κατάσταση για να προχωρήσουν στην ενοικίαση οχημάτων μέσω leasing στην τιμή αγοράς καινούργιων λεωφορείων και για να παραχωρήσουν γραμμές στα ΚΤΕΛ. 

Ο νέος διαγωνισμός για την προμήθεια νέων οχημάτων καθυστερεί δραματικά. Ακόμα και σήμερα, 3,5 χρόνια μετά την ακύρωση του δικού μας διαγωνισμού, δεν έχει έρθει ούτε ένα από τα υποσχόμενα λεωφορεία.  

Σήμερα, παρά τη δήθεν ενίσχυση του στόλου, που ευαγγελίζεται ο κ. Μητσοτάκης, λειτουργούν καθημερινά από τον ΟΑΣΑ περίπου 1.000 λεωφορεία όταν το 2019 βρίσκονταν στους δρόμους 1.300 οχήματα.  

Όσον αφορά στη ΣΤΑΣΥ υπάρχει σοβαρή έλλειψη τόσο σε έμψυχο δυναμικό όσο και σε τροχαίο υλικό. Οι δε εργαζόμενοι δεν μπορούν να πάρουν τις άδειές τους και η λειτουργία της εταιρείας επαφίεται στο φιλότιμο των εργαζομένων. 

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο