TOP NEWS

4η γενιά BMW Σειρά 7: Chris Bangle Über Alles

4i-genia-bmw-seira-7-chris-bangle-uber-alles-626502

Του Πάνου Ντάνου

Ο καναπές δεν είναι απλώς ένα έπιπλο.

Είναι το επίκεντρο της οικοσκευής, το μέσον όλων στο σπίτι, ο ακρογωνιαίος λίθος της άνεσης.

Ο καναπές είναι ιδέα.

Και το 2001, πολύ πριν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την εποχή που ανθούσαν τα forum συστήνοντας ένα νέο είδος αμείλικτης δικαιοσύνης -αυτής του ξερόλα-, o Chris Bangle δικάστηκε και καταδικάστηκε αμέτρητες φορές από την ασφάλεια του καναπέ.

Ελάχιστοι σχεδιαστές έχουν αμφισβητηθεί όσο ο επικεφαλής του τμήματος design της BMW, από το 1992 έως το 2009.

Όσα χρόνια διήρκεσε η θητεία του, τόσων ετών πιτσιρικάδες θα ήταν, φαντάζομαι, πολλοί από τους επικριτές του.

Τι κι αν άλλαξε την εικόνα της μάρκας συνολικά, τι κι αν επί των ημερών του παρουσιαστήκαν εμπορικότατα μοντέλα, τι κι αν πολλά από τα στοιχεία που εισήγαγε υφίστανται ακόμη, στην ιστορία θα μείνει ως ο άνθρωπος που επί των ημερών του παρουσιάστηκε η τέταρτη γενιά της σειράς 7. Ο designer που εμπνεύστηκε το διαβόητο πίσω μέρος της.

The Bangle Butt, ή αλλιώς ο πισινός του Bungle, λοιδόρησαν με ευκολία οι περισσότεροι, σχετικοί και μη, επαΐοντες και αδαείς, επαγγελματίες και ερασιτέχνες της αυτοκίνησης, λάτρεις της μάρκας ή πολέμιοί της.

Ήταν άσχημη η 7άρα του 2001 και δη το πίσω μέρος της;

Αποτέλεσε ομολογία αποτυχίας εκ μέρους της BMW, όχι τόσο το γεγονός ότι το μοντέλο μπήκε στη διαδικασία του facelift το 2005 και βγήκε με ανασχεδιασμένο πίσω μέρος, όσο το kit που διάθεσε την ίδια περίοδο η εταιρία και έδινε τη δυνατότητα στους υπάρχοντες ιδιοκτήτες να μετασκευάσουν το εμπρός μέρος, αλλά κυρίως το Bangle Butt;

Ήταν ο Bangle ένας πρωτοπόρος, ένας Ιωάννης της Λωρραίνης με σχεδιαστικά οράματα που καταδικάστηκε να καεί στην πυρά;

Εύκολες ή σύντομες απαντήσεις στα παραπάνω δεν υπάρχουν, πέραν του προσωπικού γούστου. Έλα όμως που το «γούστα είναι αυτά» αίρεται από την «υποκειμενικότητα», διότι το design δεν είναι τέχνη, αλλά μερικές φορές μπορεί και πρέπει να ερμηνεύεται με καλλιτεχνικούς όρους και υπόκειται και σε πολύ συγκεκριμένους κανόνες που είτε έχουν τηρηθεί, είτε όχι. Νέτα, σκέτα.

Πολύ συνοπτικά, ο ίδιος ο Bangle τεκμηριώνοντας τις επιλογές του για την 7αρα, μίλησε για ένα καπό που όφειλε να είναι ψηλότερο λόγω κινητήρων, συμπαρέσυρε σχεδιαστικά το χώρο των επιβατών και, τελικώς, το πίσω μέρος, που για λόγους συνάφειας και αεροδυναμικής έπρεπε να σχεδιαστεί «έτσι».

Το «έτσι» ήταν, ομολογουμένως, κομματάκι δύσμορφο ή τουλάχιστον ασυνεχές με το υπόλοιπο αυτοκίνητο. Αλλά όλο αυτό συνιστούσε και ακόμη συνιστά ένα σοβαρό debate. Και τέτοια δεν υπάρχουν στο internet.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο