Q-ELECTRIC

Τα αποτελέσματα του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά»

ta-apotelesmata-tou-programmatos-kinoumai-ilektrika-644130

Με πολύ καλά δεδομένα και με μεγάλη συμμετοχή, ολοκληρώθηκε ο πρώτος κύκλος του «Κινούμαι Ηλεκτρικά», δίνοντας την σκυτάλη στο τρέχον με τις καλύτερες μάλιστα προοπτικές – αφού από τα στοιχεία προκύπτει πως οι πολίτες είναι έτοιμοι να κάνουν στροφή στις πράσινες μετακινήσεις

Της Μαρίνας Ξυπνητού

Όπως έχει επισημάνει ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας, μέσω του «Κινούμαι Ηλεκτρικά», η χώρα πετυχαίνει τέσσερις στόχους. Ο πρώτος αφορά την ανανέωση του στόλου οχημάτων ιδιωτικής κι επαγγελματικής χρήσης, ο δεύτερος την ανάπτυξη «έξυπνων» υποδομών επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, ο τρίτος τη μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και άλλων επιβλαβών ρύπων και ο τελευταίος τη μεγάλη εξοικονόμηση στις τσέπες των πολιτών που θα επιλέξουν την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.

Τι δείχνουν όμως τα στοιχεία; Όπως προκύπτει, ο πρώτος κύκλος ολοκληρώθηκε με μεγάλη συμμετοχή καθώς κατατέθηκαν συνολικά 18.880 αιτήσεις. Ειδικότερα, οι 4.095 αφορούσαν δίκυκλα/τρίκυκλα (L1ea-L7), 55 σε επαγγελματικά οχήματα βαν (N1 BEV), 3 σε επαγγελματικά οχήματα βαν (N1 PHEV), 12937 για ηλεκτρικά ποδήλατα, 1774 σε ΙΧ επιβατικά αυτοκίνητα (M1 BEV), 12 σε ταξί αμιγώς ηλεκτρικά και 5 για ταξί υβριδικά plug in.

Πρακτικά αυτό σημαίνει πως απορροφήθηκαν 18,52 εκατ. ευρώ. Όσον αφορά την γεωγραφική κατανομή, πρωτιά είχε η Αττική με 6.472 αιτήσεις και ποσοστό 34,28%, ακολουθεί η Θεσσαλονίκη με 2.862 αιτήσεις και ποσοστό 15,16% και τα νησιά με 3.219 αιτήσεις και ποσοστό 17,21%. Ταυτόχρονα, μέσω του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά, έγιναν συνολικά 1.888 αποσύρσεις, εκ των οποίων οι 1.298 αφορούσαν δίκυκλα και οι 590 αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με στοιχεία της αγοράς, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων ήταν αυξημένες κατά 30%, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Μάλιστα, το 2019 οι πωλήσεις δεν ξεπέρασαν τις 500 ολόκληρη τη χρονιά, ενώ μόνο στο πρώτο εξάμηνο του 2022 έχουν εκτιναχθεί στις 8.000.

Παράλληλα, στην αγορά δημιουργήθηκε ένας κύκλος εργασιών 70 εκ. ευρώ και εκ των αιτήσεων το 69% αφορούσε σε ποδήλατα, το 22% σε δίκυκλα και το 10% σε οχήματα. Πάντως, τα συναρμόδια υπουργεία εξετάζουν το ενδεχόμενο μείωσης του ΦΠΑ στο κόστος δημόσιας φόρτισης από το 24% στο 6%.

Όσον αφορά τις ταξινομήσεις, το 2021 ταξινομήθηκαν 6.967 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έναντι μόλις 480 το 2019. Έτσι, το ποσοστό στην αγορά εκτινάχθηκε στο 7% από 0,4%. Σχετικά με τους σταθμούς φόρτισης, έχουν εγκατασταθεί 1.200 δημόσια προσβάσιμοι φορτιστές από μόλις 58 το 2019. Στόχος είναι το 2025 να ανέλθουν στους 12.000 και το 2030 σε 25.000.

«Ο πρώτος κύκλος του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά είχε ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα. Συνέβαλε καθοριστικά στην αύξηση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων και στην υπερκάλυψη του στόχου, κατά 183,6%, που προέβλεπε το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) για το 2021. Ταξινομήθηκαν 6.967 ηλεκτρικά οχήματα, έναντι στόχου 3.750 του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά» είχε αναφέρει ο υπουργός ΠΕΝ Κώστας Σκρέκας σε συνέδριο.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο