TOP NEWS

Cupra Formentor vs Hyundai Tucson: Ξεκαθάρισμα λογαριασμών

cupra-formentor-vs-hyundai-tucson-xekatharisma-logariasmon-649824

Νέες ευπαρουσίαστες, με ευχάριστη προσωπικότητα, φανατικές της σύγχρονης τεχνολογίας, καλών οικογενειών και με προίκα, αναζητούν συνοδοιπόρους με μοντέρνες αντιλήψεις που εκτιμούν αυτά ακριβώς τα προσόντα για να συμπορευτούν.

του Αλέξανδρου Ι. Βενιού, φωτογραφίες Βασίλης Κωστάκος

Η μόδα στα καλύτερα της (μέρος 1ο)

Αμφότερες οι plug in υβριδικές εκδόσεις που δοκιμάζουμε, ανήκουν στη δημοφιλέστατη και άκρως εμπορική κατηγορία των Compact SUV. Όπως μαρτυρά η ονομασία τους, πρόκειται για μοντέλα με μικτό σύστημα κίνησης (θερμικός-ηλεκτρικός κινητήρας) και επιπλέον δυνατότητα φόρτισης του ηλεκτρικού μοτέρ. Μετουσιώνουν δηλαδή, τη τελευταία λέξη της μόδας στα σύγχρονα δρώμενα της αυτοκινητικής τεχνολογίας, προτάσσοντας τη πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και τις καλές επιδόσεις τους. Βάσει κατηγορίας και τεχνικών προδιαγραφών ταυτίζονται, σε σχέση όμως με την εξωτερική τους εμφάνιση και όχι μόνο, είναι εκ διαμέτρου αντίθετα. Τι εννοούμε; Αμάξωμα χαμηλότερο σε ύψος στα πρότυπα των κουπέ με εντυπωσιακές καμπύλες, φαρδύ (πλάτος 1,83 μέτρα), με τεράστιους τροχούς 19 ιντσών. Αν μη τί άλλο, εντυπωσιακό, μυώδες και σπορτίφ το παρουσιαστικό του Cupra Formentor, απευθύνεται ξεκάθαρα στον οικογενειάρχη που έχει διατελέσει σκληροπυρηνικός, πλην όμως επιθυμεί να καλύψει τις μεταφορικές ανάγκες της φαμίλιας με στυλ! Το ψηλότερο Hyundai Τucson από την άλλη, διαθέτει προοδευτική σχεδίαση που ορίζεται από, έντονες ακμές, γωνίες, μα κυρίως από την ιδιαίτερη διαμόρφωση του εμπρόσθιου τμήματος με τους παραμετρικούς προβολείς.

Αναμφίβολα θα κεντρίσει την προσοχή του αγοραστή που επιθυμεί διακαώς ένα τζιπ. Και στη προκειμένη περίπτωση, υπό προϋποθέσεις, περί αυτού ακριβώς πρόκειται λόγω και της τετρακίνητης μετάδοσης. Εξίσου εντυπωσιακή η εμφάνιση τους έστω και από διαφορετικές αισθητικές προσεγγίσεις και σχεδόν παραπλήσια σε εξωτερικές διαστάσεις. Βέβαια το Hyundai διαθέτει, λίγο μεγαλύτερο μήκος και πλάτος κατά πέντε και τρία εκατοστά (4,50μ. και 1,86 μ.) αντίστοιχα και πολύ μεγαλύτερο ύψος που φθάνει τα 1,65 μέτρα (CUPRA Formentor 1.51 μέτρα). Αντίθετα ταυτίζονται πλήρως στο μήκος του μεταξονίου (2,68μ.), χαρακτηριστικό που προσδίδει ακριβώς ίδιους χώρους για τους επιβάτες. Τέσσερις ενήλικες με ανάστημα μέχρι 1,87μ. θα βολευτούν χωρίς καμία παραχώρηση στα καλοφτιαγμένα σαλόνια τους. Λόγω της ύπαρξης μπαταριών αναπόφευκτα επηρεάζεται η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ. Το Ισπανικό μοντέλο δεν ξεφεύγει από το κανόνα, με τη χωρητικότητα του να φθάνει τα 345 λίτρα (ή 1.415 με την ανάκληση των πίσω καθισμάτων).

Το Tucson αντίθετα δεν επηρεάζεται καθόλου όπως μαρτυρούν τα 558 λίτρα(ή 1.721 με την ανάκληση των πίσω καθισμάτων) που προσφέρει, γεγονός που το αναδεικνύει καταφανώς νικητή σ’ αυτό το τομέα. Η ποιότητα κατασκευής και συναρμολόγησης και στις δύο περιπτώσεις είναι υψηλή, με το Ισπανικό μοντέλο να υπερτερεί σε, σχεδίαση και διάκοσμο, ενώ η επένδυση με μαλακά αφρώδη υλικά στο ταμπλό του προσδίδει έναν premium αέρα. Ωστόσο οι τεχνικοί της εταιρίας πρέπει να επανεξετάσουν το δύσχρηστο χειρισμό μέσω της οθόνης αφής, του υβριδικού συστήματος, των προφίλ οδήγησης και του συστήματος κλιματισμού, που μετριάζει τη προσεγμένη κατά τα λοιπά εργονομία του. Στην αντίπαλη όχθη, τα σκληρά πλαστικά στο ταμπλό του Hyundai αποτελούν παραφωνία, ενώ και εδώ ο τομέας της εργονομίας καταγράφει απώλειες, λόγω της πληθώρας μπουτόν που απαιτεί μεγάλη περίοδο προσαρμογής στο χειρισμό των επιμέρους λειτουργιών.

Η μόδα στα καλύτερα της (μέρος 2ο)

Το Formentor στην plug-in Hybrid εκδοχή του συνδυάζει, το γνωστό υπετροφοδοτούμενο βενζινοκίνητο σύνολο 1.4 λίτρων TSI των 150 ίππων με 250 Nm μέγιστης ροπής και έναν ηλεκτροκινητήρα 116 ίππων ο οποίος έχει μέγιστη ροπή 330 Nm. Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος είναι 245 ίπποι, η μέγιστη ροπή του φτάνει τα 400 Nm. και διαθέτει μπαταρίες ιόντων λιθίου ονομαστικής ενεργειακής χωρητικότητας 12,8 kWh. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων έξι σχέσεων και διπλού συμπλέκτη DSG. Η αντίστοιχη έκδοση του Tucson χρησιμοποιεί, το τρίτης γενιάς ομοίως υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων T-GDi Smartstream, έναν ηλεκτροκινητήρα 66,9 kW με μέγιστη ροπή 304 Nm και μπαταρία πολυμερών λιθίου 13,8 kWh. Ο συνδυασμός των δύο συνόλων αποδίδει μέγιστες ισχύ και ροπή, 265 ίππων και 350 Nm αντίστοιχα. Και εδώ καταγράφεται επίσης η ύπαρξη αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων, όμως η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω του συστήματος τετρακίνησης ΗTRAC. Αναφορικά με τις επιδόσεις, το βάρους 1.704 κιλών Formentor 1.4 e-Hybrid, επιταχύνεται από 0-100 χλμ./ώρα σε 7,0 δευτ., ενώ η τελική ταχύτητά του φτάνει τα 210 χλμ./ώρα. Το βαρύτερο και λόγω τετρακίνησης Tucson (1.818 κιλά) ολοκληρώνει τη διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα σε 8,2 δευτ. και η τελική του ταχύτητα σταματά στα 190 χλμ./ώρα.

Όπως προαναφέραμε, η εξωτερική εμφάνιση καθεμιάς ξεχωριστά αποπνέει τον ιδιαίτερο χαρακτήρα και τον προσανατολισμό της, εκτίμηση που επαληθεύεται πλήρως από την οδική τους συμπεριφορά. Από τη στιγμή που θα περάσεις στην εξαιρετική θέση οδήγησης με τη αυξημένη πλευρική στήριξη του Formentor, κατ’αρχήν, επιβάλλεται να βάλεις πλώρη για μία…ορεινή διαδρομή με πολλές στροφές. Και αυτή η – μάλλον ανοίκεια για το υβριδικό προφίλ – διάθεση σε διακατέχει σε μόνιμη βάση. Άλλωστε προς αυτή τη κατεύθυνση συνδράμουν και τα υπόλοιπα στοιχεία της κατασκευής όπως, το σφιχτό στήσιμο των αναρτήσεων (γόνατα Μακ Φέρσον με ψαλίδια βάσης εμπρός, σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω αμφότερες με αντιστρεπτικές ράβδους), τα ισχυρά φρένα (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός-πίσω) και το γρήγορο σύστημα διεύθυνσης. Όλα αυτά και επιπλέον, η δύναμη του πολύ καλού σε απόδοση υβριδικού συστήματος, ο γαργαλιστικός θόρυβος (στο πρόγραμμα λειτουργίας Cupra) και η παιχνιδιάρικη οδική συμπεριφορά σε ωθούν να απομονώσεις, έστω για λίγο οικολογικές ανησυχίες και να πας όπως άλλοτε. Τουτέστιν, αέρα πατέρα! Υπό αυτές τις συνθήκες, το πλαίσιο ανταποκρίνεται χωρίς πρόβλημα παρά το αυξημένο βάρος και τα φρένα (με τη σπογγώδη αίσθηση) διατηρούν την αντοχή τους. Τα μόνα στοιχεία που ξενίζουν χωρίς περαιτέρω επιπτώσεις είναι, η κάπως αργή (με τα μέτρα και τα σταθμά των DSG) απόκριση του πολύ καλού αυτόματου κιβωτίου στο κατέβασμα των σχέσεων μέσω των paddles στο τιμόνι και η ελκτική πρόσφυση σε φάση πλήρους επιτάχυνσης. Βλέπετε η διαχείριση 400Nm ροπής δεν είναι απλή υπόθεση, ειδικά όταν μεταδίδονται στους εμπρόσθιους τροχούς και μόνο, παρά την ύπαρξη του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού (στάνταρ εξοπλισμός). Παρασυρθήκαμε ελαφρώς έως αρκετά, παρά ταύτα η μέση κατανάλωση της δοκιμής σταμάτησε στα 7,5 λίτρα/ 100 χλμ., οπότε πάμε ήρεμα και ήσυχα, με άλλα λόγια ηλεκτροκίνητα. To ζητούμενο εδώ είναι η μέγιστη αυτονομία η οποία έφτασε τα 46 χλμ. (τυποποιημένη WLTP 54 χλμ.).

Με το Hyundai Tucson δεν καταγράφονται, ούτε ενθαρρύνονται οδηγικές εξάρσεις. Εδώ εμμένεις συνειδητά στο «ήρεμα και ήσυχα» αφού ο χαρακτήρας του είναι εμφανώς προσανατολισμένος στην ήπια μετακίνηση. Η ψηλή θέση οδήγησης, το εύρος της καμπίνας με την ογκώδη κεντρική κονσόλα, παραπέμπουν ευθέως σε μεγάλο τζιπ, οπότε πριν καν ξεκινήσεις έχεις ήδη μπει στο κλίμα. Πατώντας το μπουτόν με τις ενδείξεις EV / HEV στη βάση της κονσόλας, κινείσαι με ρεύμα καταγράφοντας μία συνολική αυτονομία 56 χλμ.(τυποποιημένη κατά WLTP 62 χλμ.). Την ίδια ώρα, κινούμενοι αποκλειστικά με το μικτό υβριδικό σύστημα η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας σταμάτησε στα 6,4 λίτρα/ 100 χλμ. Οι σχετικά μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων (γόνατα Μακ Φέρσον εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω αμφότερες με αντιστρεπτικές ράβδους) και η χαλαρή αίσθηση του τιμονιού, δεν προδιαθέτουν να πιέσεις υπέρ το δέον. Όχι ότι υπολείπεται σημαντικά σε ταχύτητα το κορεάτικο SUV, τουναντίον μαζεύει χιλιόμετρα και το πάτημα του εμπνέει εμπιστοσύνη. Ωστόσο σε σύγκριση με τον σημερινό του αντίπαλο, ο χαρακτήρας του είναι πολύ πιο ήπιος, άρα πιο κοντά σε ότι επιζητά το αγοραστικό κοινό στο οποίο απευθύνεται. Το τελευταίο, θα εστιάσει επιπλέον και στις εκτός δρόμου ικανότητες του, εννοείται σε ήπιες διαδρομές, που προκύπτουν από την απόσταση των 17 εκ. του αμαξώματος από το έδαφος και το σύστημα τετρακίνησης HTRAC. Το HTRAC μέσω τριών επιλογών λειτουργίας του Terrain Mode (χιόνι, άμμος, λάσπη) κατανέμει τη ροπή στον εμπρός και το πίσω άξονα αναλόγως των συνθηκών πρόσφυσης, προσαρμόζοντας ανάλογα την ισχύ, τη ροπή και τη δύναμη του συστήματος πέδησης. Επιπρόσθετα σε φάση πλήρους επιτάχυνσης, επιτυγχάνει υψηλή ελκτική πρόσφυση. Το μόνο που παρατηρήσαμε, υπό αυτές τις συνθήκες είναι πως αν αφήσεις το πεντάλ του γκαζιού δεν επιβραδύνει αμέσως.

Oλοκληρωμένες λύσεις

Οι plug in υβριδικές εκδόσεις των Formentor και Tucson διαθέτουν εξίσου, όλα τα πλεονεκτήματα των δύο τεχνολογιών που φέρουν. Επιπλέον είναι ευχάριστες και συνάμα διασκεδαστικές με το δικό τους ιδιαίτερο τρόπο, ενώ παράλληλα είναι πράγματι ολιγαρκείς σε καύσιμα. Από κει και πέρα, η καθεμία έχει το δικό της αποκλειστικό κοινό που θα την επιλέξει με απόλυτα κριτήρια χωρίς δεύτερη σκέψη. Έτσι λοιπόν ο σκληροπυρηνικός οδηγός, παρά το μικρότερο πορτ μπαγκάζ, θα επιλέξει το Cupra Formentor VZ λόγω, σπορτίφ οδηγικού χαρακτήρα, ξεχωριστού παρουσιαστικού και επιπρόσθετα, λόγω του μακροσκελέστατου βασικού εξοπλισμού που περιλαμβάνει τα πάντα (ούτως ή άλλως το Ισπανικό μοντέλο διατίθεται σε μία εξοπλιστική έκδοση) καταβάλλοντας 42.890 ευρώ. Ενώ ο οικογενειάρχης, ο απηυδισμένος από τα προβλήματα της καθημερινότητας θα επιλέξει Hyundai Tucson λόγω, πιο αγχολυτικού χαρακτήρα, τετρακίνησης και μεγαλύτερου χώρου αποσκευών έστω κι αν είναι ακριβότερη κατά 4.400 ευρώ (47.290 ευρώ η τιμή της βασικής έκδοσης PREMIUM όπου ομοίως ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει τα πάντα). Κατανοούμε και δικαιολογούμε απολύτως, τόσο τους μεν, όσο και τους δε, καθότι θα διάγουν «βίον ανθόσπαρτον» με τις επιλογές τους. Ωστόσο και εμείς για σήμερα τουλάχιστον, θα αναφωνήσουμε Viva Espana, ζήτω Ισπανία δηλαδή Cupra Formentor, για προφανείς λόγους.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο