EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

H BMW δεν κάνει στροφή προς 4κύλινδρους κινητήρες ..οπώς άλλοι

h-bmw-den-kanei-strofi-pros-4kylindrous-kinitires-opos-alloi-645248

Η BMW είναι αποφασισμένη να συνεχίσει να κάνει χρήση εξακύλινδρων και οκτακύλινδρων κινητήρων, σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές της.

Μιλώντας στα μέσα ενημέρωσης κατά τη διάρκεια ενός φεστιβάλ στο Kyalami Grand Prix Circuit στη Νότια Αφρική, το αφεντικό της BMW M, Frank van Meel, ρωτήθηκε αν η BMW σκέφτεται να αντικαταστήσει τον εξακύλινδρο κινητήρα με έναν τρικύλινδρο υψηλότερης απόδοσης στα M μοντέλα. «Ελπίζω ότι ήταν απλώς μια ρητορική ερώτηση γιατί είναι ξεκάθαρο ότι δεν πρόκειται να ασχοληθούμε με τρικύλινδρους κινητήρες. Δεν πρόκειται να ασχοληθούμε ούτε με τετρακύλινδρους κινητήρες σε αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων. Γνωρίζω ότι υπάρχουν άλλες εταιρείες που το κάνουν αυτό, αλλά εμείς δεν πρόκειται να το κάνουμε», είπε ο van Meel. 

Τα σχόλια του Van Meel ακούγονται υποτιμητικά για κινητήρες με λιγότερους κυλίνδρους, παρόλο που μπορούμε να βρούμε τετρακύλινδρο μοντέλο στο παρελθόν της BMW M - η M3 E30 (1986-1991).  

Εδώ βλέπουμε την θρυλική E30 M3

Εκπρόσωπος Τύπου της BMW στις ΗΠΑ επιβεβαίωσε τις δηλώσεις του van Meel, προσθέτοντας: «Η BMW έχει δηλώσει ότι παραμένει δεσμευμένη στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, εφόσον η αγορά τους εγγυάται. Ωστόσο, η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση –για παράδειγμα, οι ολοκαίνουργιες αγωνιστικές BMW XM και BMW M Hybrid V8 GTP– θα παίξουν σημαντικό ρόλο στο μέλλον των οχημάτων υψηλών επιδόσεων της M». 

Ο εκπρόσωπος της BMW επίσης ανέφερε: «Σίγουρα η E30 M3 έπαιξε σημαντικό ρόλο στην καθιέρωση της μάρκας M (ακόμη και τα μονοθέσια F1 της εποχής ήταν 4κύλινδρα), αλλά αυτό έγινε πριν από σχεδόν 40 χρόνια και πολλά έχουν αλλάξει σε αυτό το διάστημα».

Ο εκπρόσωπος της BMW πιθανότατα αναφέρεται στο γεγονός ότι τα σημερινά αυτοκίνητα έχουν γίνει πολύ πιο βαριά και ογκώδη σε σύγκριση με το παρελθόν. Η πρώτη BMW M3 ζύγιζε μόλις 1.165 κιλά, ενώ το ελαφρύτερο μοντέλο από την τρέχουσα γκάμα είναι η ολοκαίνουργια BMW M2, που ζυγίζει 1.730 κιλά. Επίσης, τα πρότυπά μας ως αναφορά τις επιδόσεις έχουν αλλάξει δραματικά, με τα σύγχρονα σεντάν και SUV επιδόσεων να είναι πιο γρήγορα και πιο ισχυρά από τα supercars των περασμένων δεκαετιών. 

Ωστόσο, όπως αποδεικνύεται από τη Mercedes-AMG C63 S E Performance, είναι δυνατή η επίτευξη των επιθυμητών επιδόσεων χρησιμοποιώντας τετρακύλινδρους κινητήρες turbo, ειδικά όταν συνδυάζονται με ηλεκτρικούς κινητήρες ως μέρος ενός plug-in υβριδικού συστήματος. Είδαμε επίσης τον εντυπωσιακά ισχυρό τρικύλινδρο κινητήρα 1,6 λίτρων της Toyota, στα hot hatch GR Yaris και GR Corolla.

Αυτό μας κάνει να πιστεύουμε ότι η απόφαση της BMW M έχει να κάνει κυρίως με τον χαρακτήρα – και τον θόρυβο – προσθέτοντας άλλο ένα σημείο διαφοροποίησης έναντι του ανταγωνισμού.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο