TRAVEL

Οδοιπορικό στην Κρήτη με το υβριδικό Honda HR-V

odoiporiko-stin-kriti-me-to-yvridiko-honda-hr-v-696723

Η μαντινάδα η κρητική δε χτίζεται όπως λάχει, πέτρα και χώμα και νερό τση Κρήτης πρέπει να ’χει! Στη μεγαλόνησο λοιπόν με το υβριδικό Honda HR-V.

Κείμενο, φωτογραφίες: Ναυσικά Βασιλειάδου

Η Κρήτη δε χρειάζεται συστάσεις. Είναι το μεγαλύτερο και πολυπληθέστερο νησί της Ελλάδας και το πέμπτο μεγαλύτερο σε έκταση, της Μεσογείου, βρίσκεται στο νότιο άκρο του Αιγαίου Πελάγους και είναι ένα εξαιρετικά ορεινό νησί καθώς το τρέχουν τρεις οροσειρές τα Λευκά όρη, ο Ψηλορείτης και η Δίκτη. Πρωτεύουσα της Κρήτης είναι το Ηράκλειο, στο οποίο βρίσκεται και το κεντρικότερο λιμάνι της. Εκεί φτάσαμε κι εμείς και κατεβαίνοντας από το καράβι, με συνοπτικές διαδικασίες αφήσαμε πίσω την Αθήνα της Κρήτης όπως συχνά αποκαλείται το Ηράκλειο, καθότι πρόκειται για μεγαλούπολη.

Μέρα 1η

ΗΡΑΚΛΕΙΟ-ΑΡΧΑΝΕΣ: 15 χλμ.

ΑΡΧΑΝΕΣ-ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ: 73 χλμ.

ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ- ΜΥΡΤΟΣ: 45 χλμ.

ΑΡΧΑΝΕΣ

Οδοιπορικό στη Κρήτη με το υβριδικό Honda HR-V

Πρώτη μας στάση οι Επάνω Αρχάνες ένα μικρό γραφικό και ταυτόχρονα μοντέρνο χωριό μόλις 15 λεπτά από το λιμάνι του Ηρακλείου.

Οι Αρχάνες είναι μία πανέμορφη κωμόπολη κτισμένη σε υψόμετρο περίπου 400 μέτρων. Απέχει 14 χιλιόμετρα από το Ηράκλειο και μόλις 7 χιλιόμετρα από το μινωικό ανάκτορο της Κνωσού. Ένα χωριό βραβευμένο σε διαγωνισμό της Ευρωπαικής Ένωσης, παράδειγμα προς μίμηση, όσον αφορά την οικιστική του ανάπτυξη. Στην όμορφη κεντρική πλατεία μπορεί κάποιος να απολαύσει υπέροχο παραδοσιακό Κρητικό φαγητό και να γευθεί το Αρχανιώτικο κρασί.

ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Οδοιπορικό στη Κρήτη με το υβριδικό Honda HR-V

Μετά την επιβεβλημένη δόση καφεΐνης που θα βοηθήσει ν’ ανοίξουν διάπλατα τα…μάτια για να μπορείς να αντιμετωπίσεις τους μεγάλους κινδύνους που κρύβει η οδική μετακίνηση στην Κρήτη (πραγματικά χρειάζεται ένα ολόκληρο κεφάλαιο αυτό το ζήτημα) φεύγουμε με κατεύθυνση τον Άγιο Νικόλαο. Ο Άγιος Νικόλαος είναι η πρωτεύουσα του Νομού Λασιθίου, μια περιοχή τόσο πυκνοκατοικημένη που το γεγονός ότι βρήκαμε εύκολα θέση για παρκάρισμα, μας έβαλε σε σκέψεις μήπως μας είχαν τάξει στον Άγιο όταν γεννηθήκαμε!

Περπατάμε στο λιμανάκι αλλά δεν καθόμαστε εκεί γιατί στο μεταξύ ο αέρας έχει δυναμώσει και επιλέγουμε ένα σημείο δίπλα στη λιμνούλα, ούτως ώστε να ταΐζουμε παράλληλα και τις πάπιες. Η Βουλισμένη είναι η λιμνοθάλασσα που βρίσκεται στο κέντρο της πόλης και έχει διάμετρο 137 μέτρα και αποτελεί ένα πολύ ιδιαίτερο θέαμα, συνδέθηκε με το λιμάνι το 1870 μέσω καναλιού, και ως τότε είχε γλυκό νερό. Τοπικός αστικός μύθος αναφέρει πως, η λίμνη δεν έχει πυθμένα άποψη που μάλλον βασιζόταν στο δυσανάλογο βάθος της σε σχέση με την επιφάνειά της.

ΜΥΡΤΟΣ

Αναχώρηση για το κατάλυμα μας, που βρίσκεται στο χωριό Μυρτος 14 χλμ. μετά την Ιεράπετρα. Η παραλία του Μύρτου με τα πανέμορφα νερά και την αμμώδη παραλία είναι πλήρως οργανωμένη και αποτελεί πόλο έλξης για οικογένειες αλλά και όσους αρέσκονται να απολαμβάνουν την ησυχία στις καλοκαιρινές διακοπές τους. Μη με ρωτήσετε αν το σωστό είναι, ο Μύρτος, η Μύρτος ή το Μύρτος, καθώς κάθε ταμπέλα που συναντήσαμε ήταν διαφορετική, οπότε καθείς το κλίνει κατά το δοκούν. Ξέχωρα πάντως από το γένος του χωριού, δεν θα βρείτε ούτε έναν επισκέπτη του, που να μην συμφωνήσει πως το χωριό Μύρτος είναι ένας πανέμορφος προορισμός, με υπέροχη θάλασσα, πολύ προσεγμένα καταλύματα και αρκετά μαγαζάκια για καφέ και φαγητό σχεδόν πάνω στην άμμο.

ΜΕΡΑ 2η

ΜΥΡΤΟΣ- ΛΙΜΝΗ: 100 χλμ.

ΛΙΜΝΗ – ΦΑΙΣΤΟΣ: 22χλμ.

ΦΑΙΣΤΟΣ- ΜΑΚΡΥΓΙΑΛΟΣ: 140 χλμ.

ΛΙΜΝΗ ΖΑΡΟΥ

Κρήτη

Οι διακοπές του καλοκαιριού στην Ελλάδα μας είναι έννοια συνυφασμένη με τη θάλασσα. Παρόλα αυτά η Κρήτη, που θα μπορούσε να αποτελεί ένα ξεχωριστό ανεξάρτητο κρατίδιο έχει εξίσου υπέροχα ορεινά μέρη που αξίζει να επισκεφτείς. Ετσι βάλαμε πλώρη για τη λίμνη του Ζαρού (θα τη βρείτε και ως λίμνη Βότομου).

Η λίμνη είναι ένα ιδιαίτερο τοπίο με εύκολη πρόσβαση, δύο χιλιόμετρα πάνω από το χωριό Ζαρός όπου κυριαρχεί η ηρεμία. Βρίσκεται στην κοιλάδα της Μεσαράς, στο νότιο τμήμα των πλαγιών του Ψηλορείτη. Μια βόλτα στις όχθες της παρατηρώντας τα ψάρια να κολυμπούν, γεμίζει γαλήνη ακόμα και τα πιο ανήσυχα πνεύματα. Στη λίμνη υπάρχει καφετέρια, που μπορούμε να απολαύσουμε ένα δροσιστικό ρόφημα, πριν πάρουμε τα μονοπάτια πεζοπορίας. Στα 30 λεπτά πεζοπορίας φτάνουμε μέχρι τη Μονή Αγίου Νικολάου και συνεχίζοντας μετά το φαράγγι φτάνουμε στο πανέμορφο δάσος του Ρούβα.

Αναχωρώντας, μπορείτε να επιλέξετε μια από τις ταβέρνες που θα συναντήσετε, για να δοκιμάσετε πέστροφα, μαγειρεμένη σε κάθε πιθανή εκδοχή. Εμείς επιλέξαμε καπνιστή και ψητή και δεν σας κρύβουμε ενθουσιαστήκαμε και με τα δύο.

ΦΑΙΣΤΟΣ

Μετά την ολιγόωρη γαστρονομική ευτυχία, αποφασίσαμε να επιστρέψουμε κάνοντας μια μικρή στάση στον αρχαιολογικό χώρο της Φαιστού. Η Φαιστός ήταν η δεύτερη σημαντικότερη πόλη της Κρήτης κατά τη δεύτερη χιλιετία προ Χριστού μετά από την Κνωσό και αποτελεί σήμερα αρχαιολογικό χώρο. Βρίσκεται στα νοτιοδυτικά του Ηρακλείου, σε απόσταση 63 χιλιομέτρων. Η θέα του λόφου είναι πανοραμική και περιβάλλεται από τους επιβλητικούς ορεινούς όγκους του Ψηλορείτη, των Αστερουσίων και των Λασιθιωτικών ορέων.

Συνήθως κάθε φορά που βρίσκομαι σε χώρο αρχαίας πόλης, το μυαλό μου αρέσκεται να παίζει τα δικά του παιχνίδια. Έτσι συνέβη και αυτή τη φορά και κάπου εκεί, ανάμεσα στα γκρεμισμένα δωμάτια, σάμπως μου φάνηκε πως είδα τον ίδιο το βασιλιά Μίνωα, να περπατάει στα χαλάσματα!

Η ιδιαίτερη ενέργεια που έχουν οι αρχαιολογικοί χώροι, είναι παράξενη και ανεξήγητη κι εγώ προσωπικά, σε κάθε επίσκεψη την αφήνω να με καθοδηγήσει.

ΜΑΚΡΥΓΙΑΛΟΣ

Το βραδάκι αποφασίσαμε να ακολουθήσουμε τον παραλιακό δρόμο, που περνά από την Ιεράπετρα και οδηγεί στο Μακρυγιαλο για μια στάση για ανεφοδιασμό του πληρώματος με τοπικά εδέσματα στο πολύ ιδιαίτερο ταβερνάκι «Η σπηλιά του Δράκου». Χτισμένο στην άκρη ενός βράχου, με απίστευτη θέα και εξαιρετικό παραδοσιακό φαγητό, φτάσαμε την ώρα που ο ήλιος έδυε και τα χρώματα στον ουρανό ήταν μαγευτικά. Εδώ ακριβώς αναδεικνύεται το μυστικό για πετυχημένες καλοκαιρινές διακοπές: καλό φαγητό, ωραία τοποθεσία και ένα άνετο αυτοκίνητο για να σε μεταφέρει με ασφάλεια.

ΜΕΡΑ 3η

ΜΥΡΤΟΣ-ΣΗΤΕΙΑ: 74 χλμ.

ΣΗΤΕΙΑ – ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ: 59 χλμ.

ΠΑΡΑΛΙΑ ΜΥΡΤΟΥ

Τη τρίτη μέρα της πανέμορφης περιπέτειας μας, αποφασίσαμε να πάμε για μπάνιο στην παραλία του Μύρτου.

Δεν καθίσαμε σε οργανωμένο σημείο, οι παραλίες αυτές έχουν το καλό πως είναι τόσο μεγάλες, που πάντοτε μένει χώρος για όσους θέλουν να απολαύσουν το περιβάλλον, τη θάλασσα και τις διακοπές τους κάτω από ένα αρμυρίκι. Υπάρχουν επίσης σημεία που επιτρέπεται ο γυμνισμός, για όσους ενδιαφέρονται να απελευθερωθούν εντελώς. Ευτυχώς ανάμεσά μας κανείς δεν αποφάσισε να γδυθεί γιατί δεν είμαι σίγουρη πόσα θα άντεχε πια η κράση μου…

Κρήτη

Με παρέα μας το κύμα και τα τζιτζίκια, απολαύσαμε τα καταγάλανα νερά του Κρητικού (ή Λιβυκού) πελάγους μέχρι το μεσημεράκι όπου αποφασίσαμε να πάρουμε το δρόμο για τη Σητεία για μια απογευματινή βόλτα κυρίως οδηγική.

ΣΗΤΕΙΑ

Η Σητεία προσφέρει πολλές επιλογές για φαγητό, καφέ, ποτό και διασκέδαση, έχει πολλά αξιοθέατα πολιτιστικού ενδιαφέροντος, ενώ είναι γενέτειρα του ποιητή Βιντσέντζου Κορνάρου, συγγραφέα του γνωστού Ερωτόκριτου. Κάποια από τα αξιοθέατα της Σητείας και της γύρω περιοχής που αξίζει να επισκεφτείτε είναι, το Φρούριο Καζάρμα, το Αρχαιολογικό Μουσείο Σητείας, το Λαογραφικό Μουσείο Σητείας και η Μονή Τοπλού. Εμάς ωστόσο μας κέρδισε το λιμανάκι όπου και καθίσαμε για έναν απογευματινό καφέ.

ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ

Το βραδάκι φύγαμε για βόλτα στην Ιεράπετρα, τη μεγαλύτερη σε πληθυσμό πόλη του νομού Λασιθίου και τέταρτη μεγαλύτερη της Κρήτης.

Μια πόλη γεμάτη ζωή που δεν της λείπει τίποτα. Την ημέρα η ζωή κυλάει όπως παντού, όμως καθώς απομακρύνεται ο ήλιος εκεί αποκαλύπτονται, η μαγεία του λιμανιού και της νυχτερινής ζωής.

Περπατήσαμε στο λιμανάκι παρατηρώντας ότι για κάποιο λόγο, η στάθμη του νερού έχει κατέβει επιτρέποντας έτσι στα παιδιά να παίζουν στην άμμο μέχρι αργά, εφόσον τα φώτα από τα μαγαζιά φωτίζουν επαρκώς την παραλία. Η Ιεράπετρα έχει φανταστικά κρυμμένα διαμάντια στα στενάκια της, αν επιλέξεις να εγκαταλείψεις το λιμάνι και να προχωρήσεις στα ενδότερα της. Βρήκαμε ένα απίθανο παραδοσιακό ταβερνάκι, με σκηνικό παλιού ελληνικού κινηματογράφου και τιμές που θα ζήλευαν όσοι πρόλαβαν τις δραχμές.

Η Κρητική παράδοση είναι δεντρό στη φύση,

Θέλει απ’όλους πότισμα μη μαραθεί και σβήσει.

ΠΩΣ ΠΑΜΕ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ

Δρομολόγιο από Πειραιά προς Ηράκλειο

Κόστος ατόμου 56 ευρώ σε 4κλινη εσωτερική καμπίνα.

Κόστος ΙΧ μέχρι 4,5 μέτρα 73 ευρώ.

Διάρκεια ταξιδιού 9 ώρες

Όλες οι ειδήσεις

The World Offroad: Ο Άκης Τεμπερίδης στον «δρόμο του θανάτου»